Материалдар / 12-сабақ. Қазақтың ұлттық қолөнері. 6 сынып. Т2
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

12-сабақ. Қазақтың ұлттық қолөнері. 6 сынып. Т2

Материал туралы қысқаша түсінік
12-сабақ. Қазақтың ұлттық қолөнері. 6 сынып. Т2
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Сәуір 2024
290
3 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
C ...әуірдің Сынып жұмысы Қазақтың ұлттық қолөнері

1 слайд
C ...әуірдің Сынып жұмысы Қазақтың ұлттық қолөнері

1 слайд

C ...әуірдің Сынып жұмысы Қазақтың ұлттық қолөнері

Оқу мақсаты: 6.1.1.1. тірек сөздер, мәтіннің бастапқы бөлігін тыңдау арқылы тақырыпты және көтерілетін мәселені болжау;

2 слайд
Оқу мақсаты: 6.1.1.1. тірек сөздер, мәтіннің бастапқы бөлігін тыңдау арқылы тақырыпты және көтерілетін мәселені болжау; 6.1.3.1 тұрмыстық – әлеуметтік тақырыптарға байланысты жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсіну.

2 слайд

Оқу мақсаты: 6.1.1.1. тірек сөздер, мәтіннің бастапқы бөлігін тыңдау арқылы тақырыпты және көтерілетін мәселені болжау; 6.1.3.1 тұрмыстық – әлеуметтік тақырыптарға байланысты жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсіну.

С абақтың мақсаты Жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсінеді; Тірек сөздер мен жаңа сөздер арқылы мәтінде көтеріл

3 слайд
С абақтың мақсаты Жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсінеді; Тірек сөздер мен жаңа сөздер арқылы мәтінде көтерілген мәселені болжайды ; Мәтін бойынша сұрақтарға жауап беріп, өз ойын айтады.

3 слайд

С абақтың мақсаты Жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсінеді; Тірек сөздер мен жаңа сөздер арқылы мәтінде көтерілген мәселені болжайды ; Мәтін бойынша сұрақтарға жауап беріп, өз ойын айтады.

Болжаңыз  «Қолөнер» деген сөзді айтқанда ойыңызға не келеді?  Қолөнер бұйымдарына не жатады?  Қазақ қолөнерінің қандай түрлер

4 слайд
Болжаңыз  «Қолөнер» деген сөзді айтқанда ойыңызға не келеді?  Қолөнер бұйымдарына не жатады?  Қазақ қолөнерінің қандай түрлерін білесіз?

4 слайд

Болжаңыз  «Қолөнер» деген сөзді айтқанда ойыңызға не келеді?  Қолөнер бұйымдарына не жатады?  Қазақ қолөнерінің қандай түрлерін білесіз?

Өзіңді тексер!  Қолөнер деген сөзді айтқанда қолдан жасалатын заттар ойымызға келеді.  Қолөнер бұйымдарына: қолдан ж

5 слайд
Өзіңді тексер!  Қолөнер деген сөзді айтқанда қолдан жасалатын заттар ойымызға келеді.  Қолөнер бұйымдарына: қолдан жасалған ұлттық аспаптар, ағаштан жасалған үйге қажетті заттар, жиһаздар, ат әбзелдері, ою-өрнекпен ойылып жасалған көрпешелер және т.б. жатады.  Киіз басу, сырмақ жасау, кесте тігу, алтын-күмістен әшекей жасау, ат әбзелдерін, ыдыс-аяқ және т.б. жасау.

5 слайд

Өзіңді тексер!  Қолөнер деген сөзді айтқанда қолдан жасалатын заттар ойымызға келеді.  Қолөнер бұйымдарына: қолдан жасалған ұлттық аспаптар, ағаштан жасалған үйге қажетті заттар, жиһаздар, ат әбзелдері, ою-өрнекпен ойылып жасалған көрпешелер және т.б. жатады.  Киіз басу, сырмақ жасау, кесте тігу, алтын-күмістен әшекей жасау, ат әбзелдерін, ыдыс-аяқ және т.б. жасау.

Жаңа сөздер: О ю-өрнек Сырмақ - киізден жасалып, өрнектелген қазақ төсеніштері Ер-тұрман- атқа салт мініп жүруге қажетті жабды

6 слайд
Жаңа сөздер: О ю-өрнек Сырмақ - киізден жасалып, өрнектелген қазақ төсеніштері Ер-тұрман- атқа салт мініп жүруге қажетті жабдықтардың жиынтық аты

6 слайд

Жаңа сөздер: О ю-өрнек Сырмақ - киізден жасалып, өрнектелген қазақ төсеніштері Ер-тұрман- атқа салт мініп жүруге қажетті жабдықтардың жиынтық аты

Жаңа сөздер: ҮЙ ЖИҺАЗДАРЫ

7 слайд
Жаңа сөздер: ҮЙ ЖИҺАЗДАРЫ

7 слайд

Жаңа сөздер: ҮЙ ЖИҺАЗДАРЫ

Жаңа сөздер: Тұскиіз- бөлме қабырғасын сәндеуге арналған қазақ халқының ұлттық жиһазы. Көбінесе төсектің тұсына ұсталатын болғ

8 слайд
Жаңа сөздер: Тұскиіз- бөлме қабырғасын сәндеуге арналған қазақ халқының ұлттық жиһазы. Көбінесе төсектің тұсына ұсталатын болғандықтан «тұс киіз» аталған. Ол киізге кестелі барқыт, оюлы мата жауып, мейлінше әшекейленіп жасалады . Киімілгіш

8 слайд

Жаңа сөздер: Тұскиіз- бөлме қабырғасын сәндеуге арналған қазақ халқының ұлттық жиһазы. Көбінесе төсектің тұсына ұсталатын болғандықтан «тұс киіз» аталған. Ол киізге кестелі барқыт, оюлы мата жауып, мейлінше әшекейленіп жасалады . Киімілгіш

2-тапсырма. Суреттерге қарап, ойыңызды айтыңыз 1. Суреттерде не бейнеленген? 2. Суреттердің бәріне ортақ нәрсе ретінде нені айту

9 слайд
2-тапсырма. Суреттерге қарап, ойыңызды айтыңыз 1. Суреттерде не бейнеленген? 2. Суреттердің бәріне ортақ нәрсе ретінде нені айтуға болады? 3. Суреттегі заттарды "Өнер туындысы" деуге бола ма? Не себепті? Дескриптор: - Сұрақтарға дұрыс жауап береді; - Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібін сақтайды.

9 слайд

2-тапсырма. Суреттерге қарап, ойыңызды айтыңыз 1. Суреттерде не бейнеленген? 2. Суреттердің бәріне ортақ нәрсе ретінде нені айтуға болады? 3. Суреттегі заттарды "Өнер туындысы" деуге бола ма? Не себепті? Дескриптор: - Сұрақтарға дұрыс жауап береді; - Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібін сақтайды.

Өзіңді тексер! 1. Суреттерде қазақ халқының ағаштан жасалған ыдыс-аяғы, ұлттық аспабы қобыз, ою-өрнекпен әшекейленген

10 слайд
Өзіңді тексер! 1. Суреттерде қазақ халқының ағаштан жасалған ыдыс-аяғы, ұлттық аспабы қобыз, ою-өрнекпен әшекейленген көрпешелер, ағаштан ою-өрнегі ойылып жасалған үйге қажетті заттар. 2. Суреттердің бәріне ортақ нәрсе деп қазақ халқының қолдан жасалған заттары болғандықтан, «Қазақ халқының қол өнері», - деуге болады. 3. Әрине, суреттегі заттарды "өнер туындысы" деуге болады. Себебі, қолдан жасалған туынды, қолдан жасалғандықтан өнер, қол өнері болып есептеледі.

10 слайд

Өзіңді тексер! 1. Суреттерде қазақ халқының ағаштан жасалған ыдыс-аяғы, ұлттық аспабы қобыз, ою-өрнекпен әшекейленген көрпешелер, ағаштан ою-өрнегі ойылып жасалған үйге қажетті заттар. 2. Суреттердің бәріне ортақ нәрсе деп қазақ халқының қолдан жасалған заттары болғандықтан, «Қазақ халқының қол өнері», - деуге болады. 3. Әрине, суреттегі заттарды "өнер туындысы" деуге болады. Себебі, қолдан жасалған туынды, қолдан жасалғандықтан өнер, қол өнері болып есептеледі.

11 слайд

11 слайд

ЖАЗЫЛЫМ 3-тапсырма. Сөйлемдегі адасқан сөздерді орын тәртібіне сай жазыңыз Әшекейледі Алуа бұйымдарын ою-өрнекпен қ

12 слайд
ЖАЗЫЛЫМ 3-тапсырма. Сөйлемдегі адасқан сөздерді орын тәртібіне сай жазыңыз Әшекейледі Алуа бұйымдарын ою-өрнекпен қолөнер. Дана киіз басып, жасады сырмақ. Түрлі түсті жіппен кестеледі тұскиізді Зере. Олар дайындаған көрмеге қойды заттарды. Дескриптор: Сөйлемдерді орын тәртібіне сай жазады.

12 слайд

ЖАЗЫЛЫМ 3-тапсырма. Сөйлемдегі адасқан сөздерді орын тәртібіне сай жазыңыз Әшекейледі Алуа бұйымдарын ою-өрнекпен қолөнер. Дана киіз басып, жасады сырмақ. Түрлі түсті жіппен кестеледі тұскиізді Зере. Олар дайындаған көрмеге қойды заттарды. Дескриптор: Сөйлемдерді орын тәртібіне сай жазады.

Өзіңді тексер! Алуа қолөнер бұйымдарын ою-өрнекпен әшекейледі. Дана киіз басып, сырмақ жасады. Зере тұскиізді

13 слайд
Өзіңді тексер! Алуа қолөнер бұйымдарын ою-өрнекпен әшекейледі. Дана киіз басып, сырмақ жасады. Зере тұскиізді түрлі-түсті жіппен кестеледі. Олар дайындаған заттарды көрмеге қойды.

13 слайд

Өзіңді тексер! Алуа қолөнер бұйымдарын ою-өрнекпен әшекейледі. Дана киіз басып, сырмақ жасады. Зере тұскиізді түрлі-түсті жіппен кестеледі. Олар дайындаған заттарды көрмеге қойды.

ТЫҢДАЛЫМ АЙТЫЛЫМ 4-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Не түсіндіңіз? Мәтіннің жалғасы қандай болуы мүмкін? Ою-өрнек бір затты

14 слайд
ТЫҢДАЛЫМ АЙТЫЛЫМ 4-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Не түсіндіңіз? Мәтіннің жалғасы қандай болуы мүмкін? Ою-өрнек бір заттың бетіне ойып өрнек салу, кесіп алу, екі затты үйлестіру арқылы жасалады. Оюдың 500-ден аса түрі бар екен. Тұскиіз, сырмақ, киім -кешек, жиһаз, ыдыс оюмен өрнектелген. Оюдың түрі көп. Көбінесе «қошқармүйіз», «сыңармүйіз», «арқармүйіз», «көбелек» және т.б. ою түрлері қолданылған. Дескриптор: - Мәтінді мұқият тыңдайды; - Мәтіннің жалғасын толық жеткізе біледі.

14 слайд

ТЫҢДАЛЫМ АЙТЫЛЫМ 4-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Не түсіндіңіз? Мәтіннің жалғасы қандай болуы мүмкін? Ою-өрнек бір заттың бетіне ойып өрнек салу, кесіп алу, екі затты үйлестіру арқылы жасалады. Оюдың 500-ден аса түрі бар екен. Тұскиіз, сырмақ, киім -кешек, жиһаз, ыдыс оюмен өрнектелген. Оюдың түрі көп. Көбінесе «қошқармүйіз», «сыңармүйіз», «арқармүйіз», «көбелек» және т.б. ою түрлері қолданылған. Дескриптор: - Мәтінді мұқият тыңдайды; - Мәтіннің жалғасын толық жеткізе біледі.

Өзіңді тексер! Қазақтың алғашқы ою-өрнек үлгілері Андронов мәдениеті мен байырғы сақ, ғұн, үйсін өнері мұраларынан

15 слайд
Өзіңді тексер! Қазақтың алғашқы ою-өрнек үлгілері Андронов мәдениеті мен байырғы сақ, ғұн, үйсін өнері мұраларынан геометриялық, зооморфтық (жан-жануарлардың табиғи және фантастикалық бейнелері), көгөріс өрнек пен қиял-ғажайып ою-өрнектер (аспанның, жердің символы) ретінде кездеседі. Олар негізінен малгершілік, саятшылық, әдет-ғұрып, үй іші жабдықтары мен сән-салтанат бұйымдарын, батырлық қару-құралдарын әсемдеуге қолданылған. Тартымды жасалып, биязы көркемделген өнердің көне мұралары (ағаштан, қыштан өңделген, теріден жасалған ыдыстар, түкті кілемдер мен кестелі заттар және т.б).

15 слайд

Өзіңді тексер! Қазақтың алғашқы ою-өрнек үлгілері Андронов мәдениеті мен байырғы сақ, ғұн, үйсін өнері мұраларынан геометриялық, зооморфтық (жан-жануарлардың табиғи және фантастикалық бейнелері), көгөріс өрнек пен қиял-ғажайып ою-өрнектер (аспанның, жердің символы) ретінде кездеседі. Олар негізінен малгершілік, саятшылық, әдет-ғұрып, үй іші жабдықтары мен сән-салтанат бұйымдарын, батырлық қару-құралдарын әсемдеуге қолданылған. Тартымды жасалып, биязы көркемделген өнердің көне мұралары (ағаштан, қыштан өңделген, теріден жасалған ыдыстар, түкті кілемдер мен кестелі заттар және т.б).

ТЫҢДАЛЫМ ОҚЫЛЫМ 5-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Оқыңыз. Қазақ даласында қолөнер ерте дамыған. Қазақ халқы күнделікті тұ

16 слайд
ТЫҢДАЛЫМ ОҚЫЛЫМ 5-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Оқыңыз. Қазақ даласында қолөнер ерте дамыған. Қазақ халқы күнделікті тұрмысқа қажет заттарды қолдан жасаған. Оларды талғаммен әшекейлеген. Қазақтар киіз басып, сырмақ жасау, кесте тігу, алтын-күмістен әшекей жасау технологиясын керемет меңгерген. Қазақ жерінде өмір сүрген массагеттер барлық затты әшекейлеген. Ол туралы Геродот: «Олардың барлық заты алтын мен мыстан жасалған. Соғысқа қажет құралдары, оқтары мен айбалталары мыстан жасалған. Баскиім, сәукеле, белдік, әшекейлері алтын-күмістен, асыл тастардан жасалған. Сондай-ақ атәбзелдері, құрал-сайманы мыстан жасалған, ер- тұрманы алтынмен әшекейленген», - деп жазады. Қазақта ою-өрнек кең тараған. Қазақтың ою-өрнегі халықтың ойы ұшқыр, талғамы биік болғанын көрсетеді. Ғимараттарды, жиһаз, ағаштан жасалған ыдыстарды ою-өрнекпен әшекейлеген. Ою-өрнек - Ұлы дала өркениетінің бір түрі. Дескриптор: - Мәтінмен жүйелі жұмыс жасайды.

16 слайд

ТЫҢДАЛЫМ ОҚЫЛЫМ 5-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Оқыңыз. Қазақ даласында қолөнер ерте дамыған. Қазақ халқы күнделікті тұрмысқа қажет заттарды қолдан жасаған. Оларды талғаммен әшекейлеген. Қазақтар киіз басып, сырмақ жасау, кесте тігу, алтын-күмістен әшекей жасау технологиясын керемет меңгерген. Қазақ жерінде өмір сүрген массагеттер барлық затты әшекейлеген. Ол туралы Геродот: «Олардың барлық заты алтын мен мыстан жасалған. Соғысқа қажет құралдары, оқтары мен айбалталары мыстан жасалған. Баскиім, сәукеле, белдік, әшекейлері алтын-күмістен, асыл тастардан жасалған. Сондай-ақ атәбзелдері, құрал-сайманы мыстан жасалған, ер- тұрманы алтынмен әшекейленген», - деп жазады. Қазақта ою-өрнек кең тараған. Қазақтың ою-өрнегі халықтың ойы ұшқыр, талғамы биік болғанын көрсетеді. Ғимараттарды, жиһаз, ағаштан жасалған ыдыстарды ою-өрнекпен әшекейлеген. Ою-өрнек - Ұлы дала өркениетінің бір түрі. Дескриптор: - Мәтінмен жүйелі жұмыс жасайды.

ОҚЫЛЫМ АЙТЫЛЫМ 6-тапсырма. Мәтінді пайдаланып, сұрақтарға жауап беріңіз.  Қазақтар тұрмысқа қажет бұйымдарды неден жасаған?  О

17 слайд
ОҚЫЛЫМ АЙТЫЛЫМ 6-тапсырма. Мәтінді пайдаланып, сұрақтарға жауап беріңіз.  Қазақтар тұрмысқа қажет бұйымдарды неден жасаған?  Оларды қалай әшекейлеген?  Қазақ қолөнері туралы Геродот не деген? Дескриптор: - Мәтінді мұқият оқиды; - Мәтін бойынша сұрақтарға дұрыс жауап береді.

17 слайд

ОҚЫЛЫМ АЙТЫЛЫМ 6-тапсырма. Мәтінді пайдаланып, сұрақтарға жауап беріңіз.  Қазақтар тұрмысқа қажет бұйымдарды неден жасаған?  Оларды қалай әшекейлеген?  Қазақ қолөнері туралы Геродот не деген? Дескриптор: - Мәтінді мұқият оқиды; - Мәтін бойынша сұрақтарға дұрыс жауап береді.

Өзіңді тексер! 1. Қазақ халқы күнделікті тұрмысқа қажет заттарды қолдан жасаған. 2. Оларды талғаммен әшекейлеген. 3.

18 слайд
Өзіңді тексер! 1. Қазақ халқы күнделікті тұрмысқа қажет заттарды қолдан жасаған. 2. Оларды талғаммен әшекейлеген. 3. Ол туралы Геродот "Олардың барлық заты алтын мен мыстан жасалған. Соғысқа қажет құралдары, оқтары мен айбалталары мыстан жасалған. Баскиім, сәукеле, белдік, әшекейлері алтын-күмістен, асыл тастардан жасалған. Сондай-ақ ат әбзелдері, құрал-сайманы мыстан жасалған, ер-тұрманы алтынмен әшекейленген", - деп жазады.

18 слайд

Өзіңді тексер! 1. Қазақ халқы күнделікті тұрмысқа қажет заттарды қолдан жасаған. 2. Оларды талғаммен әшекейлеген. 3. Ол туралы Геродот "Олардың барлық заты алтын мен мыстан жасалған. Соғысқа қажет құралдары, оқтары мен айбалталары мыстан жасалған. Баскиім, сәукеле, белдік, әшекейлері алтын-күмістен, асыл тастардан жасалған. Сондай-ақ ат әбзелдері, құрал-сайманы мыстан жасалған, ер-тұрманы алтынмен әшекейленген", - деп жазады.

Сабақты қорыту Қазақтың ұлттық қолөнеріне қатысты сөздерді меңгердім; Мәтіннің мазмұнын түсіндім; Жаңа сөздер мен тірек сөздерд

19 слайд
Сабақты қорыту Қазақтың ұлттық қолөнеріне қатысты сөздерді меңгердім; Мәтіннің мазмұнын түсіндім; Жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсіндім; Тірек сөздер мен жаңа сөздер арқылы мәтінде көтерілген мәселені болжадым ; Мәтін бойынша сұрақтарға жауап беріп, өз ойымды білдіре алдым.

19 слайд

Сабақты қорыту Қазақтың ұлттық қолөнеріне қатысты сөздерді меңгердім; Мәтіннің мазмұнын түсіндім; Жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсіндім; Тірек сөздер мен жаңа сөздер арқылы мәтінде көтерілген мәселені болжадым ; Мәтін бойынша сұрақтарға жауап беріп, өз ойымды білдіре алдым.

Қосымша тапсырма Сілтеме бойынша өтіп «Мектеп Онлайн» платформасындағы тапсырмаларды ор

20 слайд
Қосымша тапсырма Сілтеме бойынша өтіп «Мектеп Онлайн» платформасындағы тапсырмаларды орындаҚосымша тапсырма: Сілтеме бойынша өтіп «Мектеп Онлайн» платформасындағы тапсырмаларды орында . https://bilimland.com/kk/subject/kazah-tili/6-synyp/a-mashano-zher-astyna-sayahat?mid=58b8f420-da91-11e9- a913-0de77036791f.

20 слайд

Қосымша тапсырма Сілтеме бойынша өтіп «Мектеп Онлайн» платформасындағы тапсырмаларды орындаҚосымша тапсырма: Сілтеме бойынша өтіп «Мектеп Онлайн» платформасындағы тапсырмаларды орында . https://bilimland.com/kk/subject/kazah-tili/6-synyp/a-mashano-zher-astyna-sayahat?mid=58b8f420-da91-11e9- a913-0de77036791f.