Абайдың ілімі: Логика мен Даналықтың Ұлы синтезі
Абайдың ілімі: Логика мен Даналықтың Ұлы синтезі

#1 слайд
Абайдың ілімі: Логика мен
Даналықтың Ұлы синтезі
•Авторы: Акбаева Пердегуль
Карабайқызы
•Мекеме: №68 ЖОББМ, Шымкент
қаласы
1 слайд
Абайдың ілімі: Логика мен Даналықтың Ұлы синтезі •Авторы: Акбаева Пердегуль Карабайқызы •Мекеме: №68 ЖОББМ, Шымкент қаласы
#2 слайд
Андатпа
•Абай ілімі: Логика мен даналықтың
үйлесімді синтезі
•Абайдың «Толық адам»
тұжырымдамасы: Адамгершілік
пен рухани даму
•Абай ілімінің логикалық
құрылымдары мен оның
практикалық мәні: Көркем ойлау
мен логиканы байланыстыру
2 слайд
Андатпа •Абай ілімі: Логика мен даналықтың үйлесімді синтезі •Абайдың «Толық адам» тұжырымдамасы: Адамгершілік пен рухани даму •Абай ілімінің логикалық құрылымдары мен оның практикалық мәні: Көркем ойлау мен логиканы байланыстыру
#3 слайд
КІРІСПЕ
•Бұл баяндамада Абайдың шығармашылығы мен
философиясын математиканың және логиканың
дамуы тұрғысынан қарастырып, оның ұлы ойшыл
ретінде адамгершілік, рухани және
интеллектуалды тұрғыдан қалай үйлескенін
талқыланады.
•Абайдың өлеңдерінде көркем ойлау ерекше орын
алады. Ол табиғатты, адам болмысын, қоғамды
суреттегенде, көркем бейнелеу құралдарын тиімді
пайдаланады.
3 слайд
КІРІСПЕ •Бұл баяндамада Абайдың шығармашылығы мен философиясын математиканың және логиканың дамуы тұрғысынан қарастырып, оның ұлы ойшыл ретінде адамгершілік, рухани және интеллектуалды тұрғыдан қалай үйлескенін талқыланады. •Абайдың өлеңдерінде көркем ойлау ерекше орын алады. Ол табиғатты, адам болмысын, қоғамды суреттегенде, көркем бейнелеу құралдарын тиімді пайдаланады.
#4 слайд
Абайдың 7-ші қара сөзі:
•Жас бала анадан туғанда екі түрлі мінезбен туады:
•Тәннің құмары. Жан құмары.
?
?
?
4 слайд
Абайдың 7-ші қара сөзі: •Жас бала анадан туғанда екі түрлі мінезбен туады: •Тәннің құмары. Жан құмары. ? ? ?
#5 слайд
Абай ілімінің негізі –
адамгершілік пен рухани даму
•Абайдың «толық адам» концепциясы бүгінгі рухани
дағдарыс, құндылықтар дағдарысы заманында ерекше
өзекті.
«Сен де бір кірпіш дүниеге,
Кетігін тап та бар қалан!»
5 слайд
Абай ілімінің негізі – адамгершілік пен рухани даму •Абайдың «толық адам» концепциясы бүгінгі рухани дағдарыс, құндылықтар дағдарысы заманында ерекше өзекті. «Сен де бір кірпіш дүниеге, Кетігін тап та бар қалан!»
#6 слайд
«Еңбек қылмай тапқан мал
дәулет болмас,
Қардың суы секілді тез суалар»
•Абай ілімі – жастар үшін рухани
тәрбие мектебі. Қазіргі жаһандану,
цифрлық мәдениет, әлеуметтік желі
арқылы тарайтын үстірт құндылықтар
дәуірінде Абайдың адамгершілікке,
өзін-өзі тануға, еңбек пен ізгілікке
шақыратын ойлары ерекше маңызды.
6 слайд
«Еңбек қылмай тапқан мал дәулет болмас, Қардың суы секілді тез суалар» •Абай ілімі – жастар үшін рухани тәрбие мектебі. Қазіргі жаһандану, цифрлық мәдениет, әлеуметтік желі арқылы тарайтын үстірт құндылықтар дәуірінде Абайдың адамгершілікке, өзін-өзі тануға, еңбек пен ізгілікке шақыратын ойлары ерекше маңызды.
#7 слайд
«Қара сөздеріндегі» мораль, ақыл,
білім, әділет мәселелері.
•Абай шығармаларында сандар мен нақты ойлар
көптеп кездеседі. Ол өз ойын жиі түрде «үш
сүю», «үш нәрсе адамның досы», «он бес жасқа
келгенде» деген нақты көрсеткіштермен береді.
Алланы
сүю
Хақ жолын
сүю
Адамды
сүю
7 слайд
«Қара сөздеріндегі» мораль, ақыл, білім, әділет мәселелері. •Абай шығармаларында сандар мен нақты ойлар көптеп кездеседі. Ол өз ойын жиі түрде «үш сүю», «үш нәрсе адамның досы», «он бес жасқа келгенде» деген нақты көрсеткіштермен береді. Алланы сүю Хақ жолын сүю Адамды сүю
#8 слайд
МАТЕМАТИКА МЕН МАҒЫНА
•МАТЕМАТИКАЛЫҚ БҰЛ
ТЕРМИННІҢ БІР ӘРПІН АЛЫП
ТАСТАҒАНДА КЕКІЛ
ШОҚПАРҒА ,ҚҰЛАҚ ҚАМЫСҚА
АЙНАЛАДЫ. АЛ ТӨЛЕГЕН
АЙБЕРГЕНОВ ПОЭЗИЯСЫНДА
ДАЛА МҰХИТҚА ,КӨЗ
МОНШАҚҚА АЙНАЛАДЫ. БҰЛ
ҚАНДАЙ ТЕРМИН?
8 слайд
МАТЕМАТИКА МЕН МАҒЫНА •МАТЕМАТИКАЛЫҚ БҰЛ ТЕРМИННІҢ БІР ӘРПІН АЛЫП ТАСТАҒАНДА КЕКІЛ ШОҚПАРҒА ,ҚҰЛАҚ ҚАМЫСҚА АЙНАЛАДЫ. АЛ ТӨЛЕГЕН АЙБЕРГЕНОВ ПОЭЗИЯСЫНДА ДАЛА МҰХИТҚА ,КӨЗ МОНШАҚҚА АЙНАЛАДЫ. БҰЛ ҚАНДАЙ ТЕРМИН?
#9 слайд
Логика мен математика
сабақтарында Абай ілімін
қолдану
•Модель:
Абайдың «үшсүюін»
үшбірлікқұндылықдепалайық:
•Алланысүю– A
•Адамдысүю– B
•Хақжолынсүю– C
•Айталық, бұлүшеуүйлесімдеболса,
олардыңарақатынасытұрақтыпропорцияғабағын
ады:
= =
9 слайд
Логика мен математика сабақтарында Абай ілімін қолдану •Модель: Абайдың «үшсүюін» үшбірлікқұндылықдепалайық: •Алланысүю– A •Адамдысүю– B •Хақжолынсүю– C •Айталық, бұлүшеуүйлесімдеболса, олардыңарақатынасытұрақтыпропорцияғабағын ады: = =
#10 слайд
Есеп: Айталық, бір адамда Алланы сүю деңгейі – 9 бірлік, ал
Адамды сүю деңгейі – 6 бірлік. Үйлесімділік сақталу үшін оның
Хақ жолын сүюі қанша болуға тиіс?
•Шешуі:
•Берілген:A=9, B=6 табу керек: C=?
Абай ілімінің үйлесім принципі бойынша:
=
•Орындарынақоямыз:
•Кресттіккөбейтутәсілімен: 9C=36
⇒
C==4
•Жауабы:
•Хақ жолын сүю деңгейі – 4 бірлік болуы тиіс, яғни қалған
екеуімен үйлесімділікті сақтай отырып, толық адам
моделіне жақындайды.
10 слайд
Есеп: Айталық, бір адамда Алланы сүю деңгейі – 9 бірлік, ал Адамды сүю деңгейі – 6 бірлік. Үйлесімділік сақталу үшін оның Хақ жолын сүюі қанша болуға тиіс? •Шешуі: •Берілген:A=9, B=6 табу керек: C=? Абай ілімінің үйлесім принципі бойынша: = •Орындарынақоямыз: •Кресттіккөбейтутәсілімен: 9C=36 ⇒ C==4 •Жауабы: •Хақ жолын сүю деңгейі – 4 бірлік болуы тиіс, яғни қалған екеуімен үйлесімділікті сақтай отырып, толық адам моделіне жақындайды.
#11 слайд
Тапсырмаларды
кіріктіру
•Математикалық есептерге Абайдың өмірінен,
шығармашылығынан нақты мәліметтер қосуға
болады.
•Мысалы:
Абайдың Х қара сөзінде ғылыммен ақылдың пайдасы ,
тәжірибенің маңызы және зұлымдықтан сақтану
туралы айтылды. Х санының 3 бөлгіші бар. Х нешеге
тең?
11 слайд
Тапсырмаларды кіріктіру •Математикалық есептерге Абайдың өмірінен, шығармашылығынан нақты мәліметтер қосуға болады. •Мысалы: Абайдың Х қара сөзінде ғылыммен ақылдың пайдасы , тәжірибенің маңызы және зұлымдықтан сақтану туралы айтылды. Х санының 3 бөлгіші бар. Х нешеге тең?
#12 слайд
Көркем ойлау мен
логиканы байланыстыру
•Абайдың өлеңдеріндегі логикалық
байланыстарды тауып, оларды логикалық
пайымдауларға аударту. Бұл оқушылардың сыни
ойлауын дамытуға әсер етеді.
y=f(x)
12 слайд
Көркем ойлау мен логиканы байланыстыру •Абайдың өлеңдеріндегі логикалық байланыстарды тауып, оларды логикалық пайымдауларға аударту. Бұл оқушылардың сыни ойлауын дамытуға әсер етеді. y=f(x)
#13 слайд
Мәтін №1
Абай үш жыл Семейде оқып, өз
білімін арттырды. Оның әр жылында
орташа есеппен 5 жаңа кітап оқылды.
Әр кітапты оқуға 15 күн уақыт
жұмсады. Сонымен қатар, Абай
аптасына 5 күн сабақ оқыды. Ол әрбір
сабақта 2 сағат уақыт өткізетін.
Осылайша, оның оқу жылы 40 аптаға
созылды.
13 слайд
Мәтін №1 Абай үш жыл Семейде оқып, өз білімін арттырды. Оның әр жылында орташа есеппен 5 жаңа кітап оқылды. Әр кітапты оқуға 15 күн уақыт жұмсады. Сонымен қатар, Абай аптасына 5 күн сабақ оқыды. Ол әрбір сабақта 2 сағат уақыт өткізетін. Осылайша, оның оқу жылы 40 аптаға созылды.
#14 слайд
1.АБАЙ ҮШ ЖЫЛ ІШІНДЕ ҚАНША КҮН КІТАП ОҚУҒА
ЖҰМСАДЫ?
А) 450 күн Б) 360 күн В) 540 күн Г) 225 күн
2.АБАЙ ҮШ ЖЫЛДА БАРЛЫҒЫ ҚАНША ОРЫС ТІЛІ
САБАҒЫНА ҚАТЫСҚАН?
А) 468 сабақ В) 362 сабақ С) 405 сабақ Д) 265сабақ
3.АБАЙДЫҢ ҚАНДАЙ ДАҒДЫЛАРЫ МЕН БІЛІМ
САЛАЛАРЫНА НАЗАР АУДАРҒАНЫ АЙТЫЛАДЫ?
А) Абай тек әдебиет саласына көңіл бөлді
Б) Абай өз білімін тереңдетіп, орыс тілін үйренді және кітаптар оқыды
В) Абай тек математика мен жаратылыстану пәндеріне қызықты
Г) Абай тек философиямен айналысып, әдебиетке мән берген жоқ
4.МӘТІНДЕГІ ОҚИҒАҒА ҚАТЫСТЫ ДҰРЫС ПІКІРДІ
ТАНДАНЫЗ?
А) Абай кітап оқып, уақытты тиімді өткізген жоқ
Б) Абай әр кітапты оқу үшін 15 күн уақыт бөлді, бұл оқу процесін жүйелілікті
сақтауға мүмкіндік берді
В) Абай кітаптармен жұмыс істеген жоқ, тек басқа пәндермен айналысты
Г) Абай кітап оқығанымен, бұл оның білімін арттыруға әсер етпеді
14 слайд
1.АБАЙ ҮШ ЖЫЛ ІШІНДЕ ҚАНША КҮН КІТАП ОҚУҒА ЖҰМСАДЫ? А) 450 күн Б) 360 күн В) 540 күн Г) 225 күн 2.АБАЙ ҮШ ЖЫЛДА БАРЛЫҒЫ ҚАНША ОРЫС ТІЛІ САБАҒЫНА ҚАТЫСҚАН? А) 468 сабақ В) 362 сабақ С) 405 сабақ Д) 265сабақ 3.АБАЙДЫҢ ҚАНДАЙ ДАҒДЫЛАРЫ МЕН БІЛІМ САЛАЛАРЫНА НАЗАР АУДАРҒАНЫ АЙТЫЛАДЫ? А) Абай тек әдебиет саласына көңіл бөлді Б) Абай өз білімін тереңдетіп, орыс тілін үйренді және кітаптар оқыды В) Абай тек математика мен жаратылыстану пәндеріне қызықты Г) Абай тек философиямен айналысып, әдебиетке мән берген жоқ 4.МӘТІНДЕГІ ОҚИҒАҒА ҚАТЫСТЫ ДҰРЫС ПІКІРДІ ТАНДАНЫЗ? А) Абай кітап оқып, уақытты тиімді өткізген жоқ Б) Абай әр кітапты оқу үшін 15 күн уақыт бөлді, бұл оқу процесін жүйелілікті сақтауға мүмкіндік берді В) Абай кітаптармен жұмыс істеген жоқ, тек басқа пәндермен айналысты Г) Абай кітап оқығанымен, бұл оның білімін арттыруға әсер етпеді
#15 слайд
Қорытынды
•Абай — рухани және педагогикалық
бағдар
•Математика арқылы адамгершілікке
тәрбиелеу
•Мұғалімнің миссиясы: білім мен
руханияттың ұстазы болу
15 слайд
Қорытынды •Абай — рухани және педагогикалық бағдар •Математика арқылы адамгершілікке тәрбиелеу •Мұғалімнің миссиясы: білім мен руханияттың ұстазы болу
#16 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ
16 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ
шағым қалдыра аласыз













