Абайтанудың заманауи парадигмасы: пәнаралық байланыс
Абайтанудың заманауи парадигмасы: пәнаралық байланыс

#1 слайд
АБАЙТАНУДЫҢ
ЗАМАНАУИ
ПАРАДИГМАСЫ:
ПӘНАРАЛЫҚ
БАЙЛАНЫСТАР ЖӘНЕ
ЖАҢАШЫЛДЫҚ
ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҒЫЛЫМИ-
ТӘЖІРИБЕЛІК КОНФЕРЕНЦИЯ
2025
1 слайд
АБАЙТАНУДЫҢ ЗАМАНАУИ ПАРАДИГМАСЫ: ПӘНАРАЛЫҚ БАЙЛАНЫСТАР ЖӘНЕ ЖАҢАШЫЛДЫҚ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҒЫЛЫМИ- ТӘЖІРИБЕЛІК КОНФЕРЕНЦИЯ 2025
#2 слайд
5-секция
«Абай - бала жаныны ң
бағбаны»
Абай мұрасын пәнаралық
байланыста қолдану
арқылы мектепке дейінгі
тәрбиенің мазмұнын
байыту
Байжигитова Манат Калдыбаевна
қазақ тілі педагогі
Астана қаласы №81 «Әсемгүл» балабақшасы
МКҚК
2 слайд
5-секция «Абай - бала жаныны ң бағбаны» Абай мұрасын пәнаралық байланыста қолдану арқылы мектепке дейінгі тәрбиенің мазмұнын байыту Байжигитова Манат Калдыбаевна қазақ тілі педагогі Астана қаласы №81 «Әсемгүл» балабақшасы МКҚК
#3 слайд
Абайдың жетінші
қарасөзінде баланың
дүниетанымы мен
танымдық
белсенділігінің табиғи
болмысы сипатталады.
Бұл кезеңде баланың
сұрақ қоюы мен білуге
ұмтылысы — оның
тұлға болып
қалыптасуының негізі.
Балабақшаның негізгі міндеті
– «Сол қуат жетпеген,
ми толмаған ессіз бала
күндегі «бұл немене, ол
немене?» деп, бір нәрсені
сұрап білсем екен дегенде,
ұйқы, тамақ
та есімізден шығып кететұғын
құмарымызды» тыйып
тастамай, мектеп
табалдырығын аттаған
кезеңде қажетті дағдыларын
қалыптастыруға үлес қосу.
«Қызығушылық – ілімнің кілті:
Абайдың жетінші қарасөзіне
педагогикалық көзқарас»
3 слайд
Абайдың жетінші қарасөзінде баланың дүниетанымы мен танымдық белсенділігінің табиғи болмысы сипатталады. Бұл кезеңде баланың сұрақ қоюы мен білуге ұмтылысы — оның тұлға болып қалыптасуының негізі. Балабақшаның негізгі міндеті – «Сол қуат жетпеген, ми толмаған ессіз бала күндегі «бұл немене, ол немене?» деп, бір нәрсені сұрап білсем екен дегенде, ұйқы, тамақ та есімізден шығып кететұғын құмарымызды» тыйып тастамай, мектеп табалдырығын аттаған кезеңде қажетті дағдыларын қалыптастыруға үлес қосу. «Қызығушылық – ілімнің кілті: Абайдың жетінші қарасөзіне педагогикалық көзқарас»
#4 слайд
Мектепке дейінгі білім беру
мекемелерінде пәнаралық
байланысты жүзеге асыру
Баланың тілін, өнерге,
табиғатқа қызығушылығын
дамыту
Тәрбиелік және танымдық мән
Білімді өмірмен ұштастыру
Дүниетанымды кеңейту
4 слайд
Мектепке дейінгі білім беру мекемелерінде пәнаралық байланысты жүзеге асыру Баланың тілін, өнерге, табиғатқа қызығушылығын дамыту Тәрбиелік және танымдық мән Білімді өмірмен ұштастыру Дүниетанымды кеңейту
#5 слайд
Пәнаралық байланысты Абай Құнанбаев
шығармашылығымен
байланыста жүзеге асыру үлгілері Абайды мектепке дейінгі
ұйым
тәрбиеленушілеріне
таныту, баланың жас
ерекшелігіне сай
өлеңдерін жаттау.
Табиғат лирикасымен
таныстыру, мазмұнын
әңгімелеу.
қазақ тілі
Маусымдық өзгерістерді
бақылау, табиғаттағы
құбылыстарды түсіну.
Қиял мен эстетикалық
талғамын жетілдіру.
Ғылыми ұғымдарды игеру:
жыл мезгілдері, ауа райы
құбылыстары. Балалардың
байқағыштығы мен
экологиялық түсінігін
дамыту.жаратылыстану
көркем өнер
ән-әуез
математика сахналау
Табиғат суреттерін
бейнелеу,
Қолөнер бұйымдарын
жасау,
театрландырылған
қойылымдар
ұйымдастыру.
Абай өлеңдеріндегі
сандық мәліметтер (Бес
нәрсеге асық бол, Бес
нәрседен қашық бол.»,
«Сен де бір кірпіш
дүниеге, Кетігін тап та,
бар, қалан!» т.б.)
Абай әндерін тыңдау,
орындау, күйлерін
тыңдату («Желсіз түнде
жарық ай», «Сегіз аяқ»,
«Торжорға», т.б.) Абай
күйлерінің
аудиожазбасын
тыңдата отырып,
нейрожаттығулар
жасату.
Сөздік қорын
байыту, тіл
байлығын дамыту.
Санау, реттік және
көлемдік
ұғымдарды
меңгеру.
5 слайд
Пәнаралық байланысты Абай Құнанбаев шығармашылығымен байланыста жүзеге асыру үлгілері Абайды мектепке дейінгі ұйым тәрбиеленушілеріне таныту, баланың жас ерекшелігіне сай өлеңдерін жаттау. Табиғат лирикасымен таныстыру, мазмұнын әңгімелеу. қазақ тілі Маусымдық өзгерістерді бақылау, табиғаттағы құбылыстарды түсіну. Қиял мен эстетикалық талғамын жетілдіру. Ғылыми ұғымдарды игеру: жыл мезгілдері, ауа райы құбылыстары. Балалардың байқағыштығы мен экологиялық түсінігін дамыту.жаратылыстану көркем өнер ән-әуез математика сахналау Табиғат суреттерін бейнелеу, Қолөнер бұйымдарын жасау, театрландырылған қойылымдар ұйымдастыру. Абай өлеңдеріндегі сандық мәліметтер (Бес нәрсеге асық бол, Бес нәрседен қашық бол.», «Сен де бір кірпіш дүниеге, Кетігін тап та, бар, қалан!» т.б.) Абай әндерін тыңдау, орындау, күйлерін тыңдату («Желсіз түнде жарық ай», «Сегіз аяқ», «Торжорға», т.б.) Абай күйлерінің аудиожазбасын тыңдата отырып, нейрожаттығулар жасату. Сөздік қорын байыту, тіл байлығын дамыту. Санау, реттік және көлемдік ұғымдарды меңгеру.
#6 слайд
Әдеби-
теориялық
талдау жасай
отырып, Абай
шығармаларын,
оның ішінде
табиғат туралы
өлеңдерін, қара
сөздерін
талдап,
балабақша
жасындағы
балаларға
мазмұндық
жағынан
бейімдеуге
болатын
элементтерді
анықтау.
1
Мектепке
дейінгі тәрбие
мен оқыту
мазмұнына
қатысты
мемлекеттік
стандарттар
мен
әдістемелік
нұсқаулықтар
ды зерделеу.
2
Контент-
талдау
арқылы
мектепке
дейінгі білім
беру
бағдарламала
рындағы
пәнаралық
байланыс
ұстанымдары
ның көрініс
табуын
талдау.
3
Абай
шығармалары
н қолданған
әдістемелік
құралдар,
авторлық
бағдарламала
р мазмұнын
саралау.
4
Сауалнама
және сұхбат
әдісі бойынша
балабақша
тәрбиешілері,
әдіскерлер
және
мектепке
дейінгі
педагогтер
арасында
сауалнама
жүргізіп, Абай
шығармашыл
ы
ғын кіріктіру
тәжірибесін
анықтау.
5
Педагогтермен
тереңдетілген
сұхбат арқылы
олардың бұл
тақырыпқа
көзқарасын,
тиімді
тәсілдерін білу.
6
Абай мұрасын балабақшаға енгізу барысында түрлі
әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, зерттеу
нәтижелеріне негізделген ұсыныстар:
6 слайд
Әдеби- теориялық талдау жасай отырып, Абай шығармаларын, оның ішінде табиғат туралы өлеңдерін, қара сөздерін талдап, балабақша жасындағы балаларға мазмұндық жағынан бейімдеуге болатын элементтерді анықтау. 1 Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту мазмұнына қатысты мемлекеттік стандарттар мен әдістемелік нұсқаулықтар ды зерделеу. 2 Контент- талдау арқылы мектепке дейінгі білім беру бағдарламала рындағы пәнаралық байланыс ұстанымдары ның көрініс табуын талдау. 3 Абай шығармалары н қолданған әдістемелік құралдар, авторлық бағдарламала р мазмұнын саралау. 4 Сауалнама және сұхбат әдісі бойынша балабақша тәрбиешілері, әдіскерлер және мектепке дейінгі педагогтер арасында сауалнама жүргізіп, Абай шығармашыл ы ғын кіріктіру тәжірибесін анықтау. 5 Педагогтермен тереңдетілген сұхбат арқылы олардың бұл тақырыпқа көзқарасын, тиімді тәсілдерін білу. 6 Абай мұрасын балабақшаға енгізу барысында түрлі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, зерттеу нәтижелеріне негізделген ұсыныстар:
#7 слайд
Зерттеу негізіндегі қорытынды
Абай шығармаларын мектепке дейінгі білім
мазмұнына кіріктіруде жүйелі жұмыс нәтижесінде
балалардың Абай тұлғасына деген танымы мен
қызығушылығы айтарлықтай артты. Балаларды болашақ
ақынның балалық шағы мен тәрбие көрген ортасымен
таныстыра отырып, Бала Абайдың анасы Ұлжан мен әжесі
Зеренің өнегелі тәрбиесі арқылы отбасылық
құндылықтардың маңызы тереңірек ашылып,
балалардың өз ата-анасына, үлкендерге деген құрметі
арта түсті.
7 слайд
Зерттеу негізіндегі қорытынды Абай шығармаларын мектепке дейінгі білім мазмұнына кіріктіруде жүйелі жұмыс нәтижесінде балалардың Абай тұлғасына деген танымы мен қызығушылығы айтарлықтай артты. Балаларды болашақ ақынның балалық шағы мен тәрбие көрген ортасымен таныстыра отырып, Бала Абайдың анасы Ұлжан мен әжесі Зеренің өнегелі тәрбиесі арқылы отбасылық құндылықтардың маңызы тереңірек ашылып, балалардың өз ата-анасына, үлкендерге деген құрметі арта түсті.
шағым қалдыра аласыз













