Әбіш Кекілбайұлы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Әбіш Кекілбайұлы
1 слайд
Әбіш Кекілбайұлы
2 слайд
Әбіш Кекілбайұлы
( 6 желтоқсан 1939 жыл ,
Оңды ауылы,
Маңғыстау облысы –
11 желтоқсан 2015 жыл ,
Астана ) Қазақстанның
халық жазушысы, мемлекет
және қоғам қайраткері.
Қазақстан
Республикасының алғашқы
Мемлекеттік хатшысы
( 1996 - 2002 ), Парламент
Сенатының депутаты (2002-
2015).Әбіш Кекілбайұлы
(1939 ж туылған)
2 слайд
Әбіш Кекілбайұлы ( 6 желтоқсан 1939 жыл , Оңды ауылы, Маңғыстау облысы – 11 желтоқсан 2015 жыл , Астана ) Қазақстанның халық жазушысы, мемлекет және қоғам қайраткері. Қазақстан Республикасының алғашқы Мемлекеттік хатшысы ( 1996 - 2002 ), Парламент Сенатының депутаты (2002- 2015).Әбіш Кекілбайұлы (1939 ж туылған)
3 слайд
Романдар
«Шандоз»
«Аңыздың
ақыры»
«Үркер»
«Елең-Алаң»
«Конец легенды»
«Плеяды –
созвездие
надежды»
«Всполохи»
3 слайд
Романдар «Шандоз» «Аңыздың ақыры» «Үркер» «Елең-Алаң» «Конец легенды» «Плеяды – созвездие надежды» «Всполохи»
4 слайд
Повестер
«Бір шөкім бұлт»
«Күй»
«Бәйгеторы»
«Шыңырау»
«Бәсеке»
«Ханша дария
хикаясы»
«Құс қанаты»
«Бір шоқ жиде»
«Шеткері үй»
4 слайд
Повестер «Бір шөкім бұлт» «Күй» «Бәйгеторы» «Шыңырау» «Бәсеке» «Ханша дария хикаясы» «Құс қанаты» «Бір шоқ жиде» «Шеткері үй»
5 слайд
Әңгімелері
Аш бөрі»
«Ең бақытты күн»
«Ажар»
«Жүнді барақ»
«Ақ қайың»
«Ор теке»
«Ауыз»«Көлденең көк атты»
«Есболай»
«Тасбақаның шөбі»
«Керек адам»
«Міне, керемет!»
«Ақырғы аялдама»
«Галстук сатушы қыз»
«Абылай хан»
5 слайд
Әңгімелері Аш бөрі» «Ең бақытты күн» «Ажар» «Жүнді барақ» «Ақ қайың» «Ор теке» «Ауыз»«Көлденең көк атты» «Есболай» «Тасбақаның шөбі» «Керек адам» «Міне, керемет!» «Ақырғы аялдама» «Галстук сатушы қыз» «Абылай хан»
6 слайд
Аудармалар
•
К.Гоцци – «Туранбике ханшайым»
•
А.П.Чехов – «Ваня ағай»
•
Вальехо Антонио Буэро - «Бүгін мейрам,
бүгін той»
•
Генрик Ибсен - «Үрей»
•
Л.Дарко – «Сүйіктім менің, Электра!»
•
У.Шекспир – «Ромео мен Джульетта»
•
У.Шекспир -«Кориолан»
•
У.Шекспир – «Король Лир»
•
М.Фриш – «Ғылым қуған Дон-Жуан»
6 слайд
Аудармалар • К.Гоцци – «Туранбике ханшайым» • А.П.Чехов – «Ваня ағай» • Вальехо Антонио Буэро - «Бүгін мейрам, бүгін той» • Генрик Ибсен - «Үрей» • Л.Дарко – «Сүйіктім менің, Электра!» • У.Шекспир – «Ромео мен Джульетта» • У.Шекспир -«Кориолан» • У.Шекспир – «Король Лир» • М.Фриш – «Ғылым қуған Дон-Жуан»
7 слайд
Жазу Адам нәсілін ақылды, айлалы қылып қойған жоқ,
иманды, парасатты да етті. Шын мәніндегі Ғылым, Дін,
Мәдениет Жазудың арқасында ғана пайда болды. Жазу
арқылы адам өткен ұрпақтардың тәжірибесімен
сусындады. Жазу арқылы Адам келер ұрпақтар
алдындағы жауапкершілікті сезінді. Қажет десеңіз, адам
шын мәніндегі адам кейпі мен болмысына жазудың
арқасына жетті.
Ә. Кекілбайұлы
7 слайд
Жазу Адам нәсілін ақылды, айлалы қылып қойған жоқ, иманды, парасатты да етті. Шын мәніндегі Ғылым, Дін, Мәдениет Жазудың арқасында ғана пайда болды. Жазу арқылы адам өткен ұрпақтардың тәжірибесімен сусындады. Жазу арқылы Адам келер ұрпақтар алдындағы жауапкершілікті сезінді. Қажет десеңіз, адам шын мәніндегі адам кейпі мен болмысына жазудың арқасына жетті. Ә. Кекілбайұлы
8 слайд
Әбіштің Кекілбайұлының алғашқы
әңгімелерінің қатарына 1964 жылы
жазылған « Ең бақытты күн», «Аш
бөрі», «Галстук сатушы қыз» тәрізді
шығармаларын айтамыз.
8 слайд
Әбіштің Кекілбайұлының алғашқы әңгімелерінің қатарына 1964 жылы жазылған « Ең бақытты күн», «Аш бөрі», «Галстук сатушы қыз» тәрізді шығармаларын айтамыз.
9 слайд
Әбіш Кекілбаев прозаға үлкен
дайындықпен келді. Бұған алғашқы
әңгімелері куә. Ол бірден-ақ қаламы
төселген қаламгер ретінде көрінді.
Баяндаудан бастау алып сөзбен сурет
салуға көшу, тақырып-нысананы терең
білу, бақылағыштық, сезімталдық,
өмірге құштарлық – бәрі-бәрі сөз жоқ
үлкен сөз шеберлерінен үлгілі дәріс
алудан.
9 слайд
Әбіш Кекілбаев прозаға үлкен дайындықпен келді. Бұған алғашқы әңгімелері куә. Ол бірден-ақ қаламы төселген қаламгер ретінде көрінді. Баяндаудан бастау алып сөзбен сурет салуға көшу, тақырып-нысананы терең білу, бақылағыштық, сезімталдық, өмірге құштарлық – бәрі-бәрі сөз жоқ үлкен сөз шеберлерінен үлгілі дәріс алудан.
10 слайд
Әбіш Кекілбайұлының қалам саптасынан ұлы
М. Әуезов мектебінің сабақтары айқын
көрінеді.
10 слайд
Әбіш Кекілбайұлының қалам саптасынан ұлы М. Әуезов мектебінің сабақтары айқын көрінеді.
11 слайд
«Ең бақытты күн», «Аш бөрі» «Галстук
сатушы қыз» әңгімелері – аралары алшақ үш
кезең – қазақ өмірінің елеулі белестерден
үзіп алынған өмір шындықтары. Бірі
оқырманды өткен ғасырға алып кетсе, енді
бірі екінші дүниежүзілік соғыс
аласапыранының қанды ортасынан, ер
азаматтардың елге оралған сәтінен елес
береді, ал үшіншісі қазіргі заманғы қазақ
жастары тұрмысынан бір үзік көрініске
жүгіндіреді.
11 слайд
«Ең бақытты күн», «Аш бөрі» «Галстук сатушы қыз» әңгімелері – аралары алшақ үш кезең – қазақ өмірінің елеулі белестерден үзіп алынған өмір шындықтары. Бірі оқырманды өткен ғасырға алып кетсе, енді бірі екінші дүниежүзілік соғыс аласапыранының қанды ортасынан, ер азаматтардың елге оралған сәтінен елес береді, ал үшіншісі қазіргі заманғы қазақ жастары тұрмысынан бір үзік көрініске жүгіндіреді.
12 слайд
З. Қабдолов: «Әңгіме – қиын жанр.
Алдымен көлемі шағын. Ол жазушыдан
барынша жинақы болуды талап етеді.
Оқушыны бірден үйіріп әкету үшін сол
шағын көлемдегі өмір эпизодының өзі
соншалық тартымды, сюжет желісі
қызғылықты болуға тиіс».
12 слайд
З. Қабдолов: «Әңгіме – қиын жанр. Алдымен көлемі шағын. Ол жазушыдан барынша жинақы болуды талап етеді. Оқушыны бірден үйіріп әкету үшін сол шағын көлемдегі өмір эпизодының өзі соншалық тартымды, сюжет желісі қызғылықты болуға тиіс».
13 слайд
Ең бақытты күн әңгімесі
Қарапайым қазақ
ауылы
Қазақ отбасы
Кейіпкерлері:Ата,
ене, Торғын келін,
бригадир Берден,
Сақан бала, Дәулетғ
ауыл адамдары Күнделікті күйбең
тіршілік
Жеңіске деген
ұмтылыс
13 слайд
Ең бақытты күн әңгімесі Қарапайым қазақ ауылы Қазақ отбасы Кейіпкерлері:Ата, ене, Торғын келін, бригадир Берден, Сақан бала, Дәулетғ ауыл адамдары Күнделікті күйбең тіршілік Жеңіске деген ұмтылыс
14 слайд
«Ең бақытты күн» әңгімесі
оқушы көз алдына бір қарағанда өткен ғасыр тұрмысынан
өзгешілігі жоқ өмір көрінеді.
Әңгімеде күйкі қазақы тұрмыс, әйтеуір өлместің қамы, тірі
болған соң жасалып жатқандай қимыл-әрекет бейнеленеді.
Баяғы қазақ ауылының суреті. Автордың әр сөзінің астарында
ұлттық иіс аңқып тұр. Бәлкім осы суретті бұдан бірнеше ғасыр
бұрынғы қазақ тұрмысы десе, нанғандайсыз...
Қайран көнбіс халық бәріне де төзе білген.
14 слайд
«Ең бақытты күн» әңгімесі оқушы көз алдына бір қарағанда өткен ғасыр тұрмысынан өзгешілігі жоқ өмір көрінеді. Әңгімеде күйкі қазақы тұрмыс, әйтеуір өлместің қамы, тірі болған соң жасалып жатқандай қимыл-әрекет бейнеленеді. Баяғы қазақ ауылының суреті. Автордың әр сөзінің астарында ұлттық иіс аңқып тұр. Бәлкім осы суретті бұдан бірнеше ғасыр бұрынғы қазақ тұрмысы десе, нанғандайсыз... Қайран көнбіс халық бәріне де төзе білген.
15 слайд
Торғын - қырқыншы жылдардағы қазақ келіншектерінің жиынтық
бейнесі. Оның өмірі – соғыс алдында ғана отау тіккен жас шаңырақтың,
өзге үйдің табалдырығынан аттаған жаңа ғана аттаған, жар құшағынан
ұмсына беріп айырылып қалған келіннің өмірі .
Жеңіске деген құштарлық адамды алға жетелесе, жеңіске
жеткізген майдангер жар құшағына жету құштарлығы - ең
бақытты сәт. Бұл бір ғана Торғынның ғана бақыты емес, бүкіл
қазақ халқының бақыты.
15 слайд
Торғын - қырқыншы жылдардағы қазақ келіншектерінің жиынтық бейнесі. Оның өмірі – соғыс алдында ғана отау тіккен жас шаңырақтың, өзге үйдің табалдырығынан аттаған жаңа ғана аттаған, жар құшағынан ұмсына беріп айырылып қалған келіннің өмірі . Жеңіске деген құштарлық адамды алға жетелесе, жеңіске жеткізген майдангер жар құшағына жету құштарлығы - ең бақытты сәт. Бұл бір ғана Торғынның ғана бақыты емес, бүкіл қазақ халқының бақыты.
16 слайд
«Аш бөрі» әңгімесіӘңгіме қазақтың ұлы күйшісі,
күй атасы Құрманғазы
Сағырбайұлының өмірінен бір үзік
сыр шертеді. Күйші өмірі талай
толғамдарға сыймас ұзақ баян
болары хақ. Ал, бұл әңгімеде
күйшінің теңіз тамшысындай
ғана ғұмыр дерегі ұсынылған .
Әбіш әңгімелерінің негізгі
нысаны – ауыл өмірі, ауыл
адамдарының тұрмысы.
Терең білетіні дала өмірі,
дала тіршілігі болғандықтан
суреткер қаламының сол
жайларды бейнелеуге бейім
тұруы заңды. Аш бөрі, жүрген жерім қанды
майдан,
Шыққан жоқ атқан оғым
терең сайдан.
Қазақта талай қатын ұл
туғанмен,
Дәл мендей ұл табады
қатын қайдан? Әңгіменің тақырыбына келер
болсақ, мұнда ұлы адамның
ащы да қилы тағдыры
жатыр. Халық та күйшінің
кезінде аш бөріге балағандай.
Бұған негіз болған –
композитордың өзі шығарған
«Аш бөрі» әні.
16 слайд
«Аш бөрі» әңгімесіӘңгіме қазақтың ұлы күйшісі, күй атасы Құрманғазы Сағырбайұлының өмірінен бір үзік сыр шертеді. Күйші өмірі талай толғамдарға сыймас ұзақ баян болары хақ. Ал, бұл әңгімеде күйшінің теңіз тамшысындай ғана ғұмыр дерегі ұсынылған . Әбіш әңгімелерінің негізгі нысаны – ауыл өмірі, ауыл адамдарының тұрмысы. Терең білетіні дала өмірі, дала тіршілігі болғандықтан суреткер қаламының сол жайларды бейнелеуге бейім тұруы заңды. Аш бөрі, жүрген жерім қанды майдан, Шыққан жоқ атқан оғым терең сайдан. Қазақта талай қатын ұл туғанмен, Дәл мендей ұл табады қатын қайдан? Әңгіменің тақырыбына келер болсақ, мұнда ұлы адамның ащы да қилы тағдыры жатыр. Халық та күйшінің кезінде аш бөріге балағандай. Бұған негіз болған – композитордың өзі шығарған «Аш бөрі» әні.
17 слайд
Қазақтың көрнекті жазушысы Әбіш
Кекілбаевтың әңгімелерінің бірі
«Тасбақаның шөбі» – классикалық туынды.
Онда кемел әңгімеге тән хас белгілердің бәрі
бар. Басы артық оқиға, эпизод, тіпті артық
сөз жоқ. Әрбір сөз, сөйлем, детальдар –
үлкен ғимараттың орнын тауып қаланған
кірпіштеріндей. Оның үстіне әңнімедегі
жанды сурет, бейнелі орамдар – өмірдің
өзегіндей шынайы да нақты. Кейіпкерлері де
өмірдегідей тірі адамдар, нағыз типтік
бейнелер.
17 слайд
Қазақтың көрнекті жазушысы Әбіш Кекілбаевтың әңгімелерінің бірі «Тасбақаның шөбі» – классикалық туынды. Онда кемел әңгімеге тән хас белгілердің бәрі бар. Басы артық оқиға, эпизод, тіпті артық сөз жоқ. Әрбір сөз, сөйлем, детальдар – үлкен ғимараттың орнын тауып қаланған кірпіштеріндей. Оның үстіне әңнімедегі жанды сурет, бейнелі орамдар – өмірдің өзегіндей шынайы да нақты. Кейіпкерлері де өмірдегідей тірі адамдар, нағыз типтік бейнелер.
18 слайд
Шығарма тақырыбы – жетпісінші
жылдардағы ауыл өмірі. Жазушының
ауыл өмірін терең білетіні сондай, бар
жайды өз басынан өткендей мөлдірете
көрсеткен.
18 слайд
Шығарма тақырыбы – жетпісінші жылдардағы ауыл өмірі. Жазушының ауыл өмірін терең білетіні сондай, бар жайды өз басынан өткендей мөлдірете көрсеткен.
19 слайд
Әңгіме бастан-аяқ екі-ақ кейіпкердің
тұлғасын сомдауға жұмсалған.
Шығарманың қолға ұстатқандай
болмысы екі персонаж төңірегінде,
олардың замандастарымен өзара
қарым-қатынасы және өмірімен бетпе-
бет келтірудің нәтижесінде ашылады.
Бұл кейіпкерлер – Оңбай мен
Қарабала.
19 слайд
Әңгіме бастан-аяқ екі-ақ кейіпкердің тұлғасын сомдауға жұмсалған. Шығарманың қолға ұстатқандай болмысы екі персонаж төңірегінде, олардың замандастарымен өзара қарым-қатынасы және өмірімен бетпе- бет келтірудің нәтижесінде ашылады. Бұл кейіпкерлер – Оңбай мен Қарабала.
20 слайд
Назарларыңызға рақмет!
20 слайд
Назарларыңызға рақмет!