2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Алаш қайраткері-М.Дулатов

Алаш қайраткері-М.Дулатов

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақ тілі 6-сынып қысқа мерзімді жоспар
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
27 Наурыз 2025
119
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Мақтарал ауданы Ғ.Мүсірепов атындағы № 37жалпы орта мектеп Пән мұғалімі:Елтаева Т Сабақтың құрыл

1 слайд
Мақтарал ауданы Ғ.Мүсірепов атындағы № 37жалпы орта мектеп Пән мұғалімі:Елтаева Т Сабақтың құрылымы 6-сынып Пәні:қазақ тілі Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Тарихи тұлғалар Сабақтың тақырыбы: Алаш қайраткері- М.Дулатов. Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары ( оқу бағдарламасына сілтеме) 6.О 5 Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, қөтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастыру. 6.Ж.2. Жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау, өмірбаян құрастырып жазу. Сабақтың мақсаты: 1.Алаш қайраткері-Міржақып Дулатов тақырыбында берілген мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастыру. 2.Жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау, өмірбаян құрастырып жазу.ә Алдыңғы білім: 4-сыныпта М.Дулатұлының өмірі жайлы мәлімет алған. Пәнаралық байланыс:Қазақстан тарихы,қазақ әдебиеті,түркі халықтары әдебиеті. Құндылықтарға баулу: «Мәңгілік Ел» жалпы ұлттық идеясының 6- тармағындағы “Тарихтың мәдениет пен тілдің біртұтастығы”негізінде потриотизмге баулу. Бағалау критерийлері: -мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды. -көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырды. -жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау, өмірбаян құрастырып жаза алады.

1 слайд

Мақтарал ауданы Ғ.Мүсірепов атындағы № 37жалпы орта мектеп Пән мұғалімі:Елтаева Т Сабақтың құрылымы 6-сынып Пәні:қазақ тілі Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Тарихи тұлғалар Сабақтың тақырыбы: Алаш қайраткері- М.Дулатов. Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары ( оқу бағдарламасына сілтеме) 6.О 5 Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, қөтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастыру. 6.Ж.2. Жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау, өмірбаян құрастырып жазу. Сабақтың мақсаты: 1.Алаш қайраткері-Міржақып Дулатов тақырыбында берілген мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты, көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастыру. 2.Жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау, өмірбаян құрастырып жазу.ә Алдыңғы білім: 4-сыныпта М.Дулатұлының өмірі жайлы мәлімет алған. Пәнаралық байланыс:Қазақстан тарихы,қазақ әдебиеті,түркі халықтары әдебиеті. Құндылықтарға баулу: «Мәңгілік Ел» жалпы ұлттық идеясының 6- тармағындағы “Тарихтың мәдениет пен тілдің біртұтастығы”негізінде потриотизмге баулу. Бағалау критерийлері: -мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды. -көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырды. -жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау, өмірбаян құрастырып жаза алады.

Белсенді оқу әдістері С.”Көп деңгейлі сұрақ”стратегиясы. . Бұл стратегия арқылы тақырыпты ашуға сұрақтар беріп, нақты ж

2 слайд
Белсенді оқу әдістері С.”Көп деңгейлі сұрақ”стратегиясы. . Бұл стратегия арқылы тақырыпты ашуға сұрақтар беріп, нақты жауап алу және дұрыс жауапты ортада талқылау үшін 1.М.Дулатұлы қай кезеңде өмір сүрген қоғам қайраткері деп ойлайсыңдар? 2.”Оян,қазақ!”деп ұрандап,елді еркіндікке,жаңашылдыққа шақыруына не себеп болды деп ойлайсыңдар? Т.б. Ж:”Мәтінге ену” Кестеге сәйкес “Ататүрік ұстаз тұтқан алаш арысы” мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты ажыратып ,сұрақтар құрастыру үшін Ж.Аналетикалық кесте. С. “Композиция”әдісі” Кестеге сәйкес ресми стиль жанрларының біріне таңдау жасау үшін. Қима қағаздар арқылы ресми және публицистикалық стиль жанрларын ажырату үшін Оқылым дағдысы бойынша мақсатқа қол жеткізу үшін тиімді әдіс- тәсілдерді қолдандым. Жазылым дағдысы бойынша мақсатқа қол жеткізу үшін тиімді әдіс- тәсілдерді қолдандым. Мәтіндегі негізгі ақпарат Мәтіндегі көтерілген басты мәселе Басты мәселені айқындауға бағытталған 3 нақтылау сұрағыңыз 1 СТИЛЬ ТҮРІ ( анықтаңыз): ○ публицистикалық ○ көркем әдебиет ○ ресми ○ ғылыми ○ ауызекі сөйлеу стилі Жанрына таңдау жасаңыз ○ мінездеме ○ құттықтау ○ өмірбаян Құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау,өмірбаян жазыңыз Тиісті бөліктерді (сәйкестендіру) орнына қою. ( памфлет, очерк, хабарлама, фелетон, т.б.)

2 слайд

Белсенді оқу әдістері С.”Көп деңгейлі сұрақ”стратегиясы. . Бұл стратегия арқылы тақырыпты ашуға сұрақтар беріп, нақты жауап алу және дұрыс жауапты ортада талқылау үшін 1.М.Дулатұлы қай кезеңде өмір сүрген қоғам қайраткері деп ойлайсыңдар? 2.”Оян,қазақ!”деп ұрандап,елді еркіндікке,жаңашылдыққа шақыруына не себеп болды деп ойлайсыңдар? Т.б. Ж:”Мәтінге ену” Кестеге сәйкес “Ататүрік ұстаз тұтқан алаш арысы” мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты ажыратып ,сұрақтар құрастыру үшін Ж.Аналетикалық кесте. С. “Композиция”әдісі” Кестеге сәйкес ресми стиль жанрларының біріне таңдау жасау үшін. Қима қағаздар арқылы ресми және публицистикалық стиль жанрларын ажырату үшін Оқылым дағдысы бойынша мақсатқа қол жеткізу үшін тиімді әдіс- тәсілдерді қолдандым. Жазылым дағдысы бойынша мақсатқа қол жеткізу үшін тиімді әдіс- тәсілдерді қолдандым. Мәтіндегі негізгі ақпарат Мәтіндегі көтерілген басты мәселе Басты мәселені айқындауға бағытталған 3 нақтылау сұрағыңыз 1 СТИЛЬ ТҮРІ ( анықтаңыз): ○ публицистикалық ○ көркем әдебиет ○ ресми ○ ғылыми ○ ауызекі сөйлеу стилі Жанрына таңдау жасаңыз ○ мінездеме ○ құттықтау ○ өмірбаян Құрылымын сақтай отырып, мінездеме, құттықтау,өмірбаян жазыңыз Тиісті бөліктерді (сәйкестендіру) орнына қою. ( памфлет, очерк, хабарлама, фелетон, т.б.)

2-тапсырма. Поэма үзіндісінен көркемдегіш құралдарды анықтау. Көркемдегіш құралдардың қолданысын талда. ЖЖ «Жазу

3 слайд
2-тапсырма. Поэма үзіндісінен көркемдегіш құралдарды анықтау. Көркемдегіш құралдардың қолданысын талда. ЖЖ «Жазушы тілінің сөздігі» әдісі Көркемдегіш құралдар Мысалдары Қолданысы н талдау   Арнау     Шешендік афоризмдер     Мақал-мәтел     Теңеу сөздер     Кейіптеу     эпитет     Әсірелеу     Аллитерация     Саралау Қабілеті анағұрлым жоғары оқушыларға көпірше ретінде ұсынамын. Қабілеті әртүрлі оқушыларға көпірше ретінде ұсынамын. Ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларға көпірше ретінде ұсынамын. Берілген ресурс арқылы “Блум” таксономиясы негізінде сұрақтар құрастыру. -қолдану; -талдау; -жинақтау; -бағалау; Сөздер мен сөз тіркестер тізбегі арқылы сұрақтар құрастыру. Тұңғыш математик, түрік, жапон, ... Негізгі ойды білдіретін сөйлемдер арқылы сұрақтар құрастыру. -Қазақтың тұңғыш математигі. -«Оян, қазақ!»кітабын түрік тіліне аударып шығарды.т.б

3 слайд

2-тапсырма. Поэма үзіндісінен көркемдегіш құралдарды анықтау. Көркемдегіш құралдардың қолданысын талда. ЖЖ «Жазушы тілінің сөздігі» әдісі Көркемдегіш құралдар Мысалдары Қолданысы н талдау   Арнау     Шешендік афоризмдер     Мақал-мәтел     Теңеу сөздер     Кейіптеу     эпитет     Әсірелеу     Аллитерация     Саралау Қабілеті анағұрлым жоғары оқушыларға көпірше ретінде ұсынамын. Қабілеті әртүрлі оқушыларға көпірше ретінде ұсынамын. Ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларға көпірше ретінде ұсынамын. Берілген ресурс арқылы “Блум” таксономиясы негізінде сұрақтар құрастыру. -қолдану; -талдау; -жинақтау; -бағалау; Сөздер мен сөз тіркестер тізбегі арқылы сұрақтар құрастыру. Тұңғыш математик, түрік, жапон, ... Негізгі ойды білдіретін сөйлемдер арқылы сұрақтар құрастыру. -Қазақтың тұңғыш математигі. -«Оян, қазақ!»кітабын түрік тіліне аударып шығарды.т.б

Көпірше тәжірбиесін қолдану нәтижесінде оқушылардың өзіндік құзіреттіліктің жоғары деңгейіне қол жеткізуіне жағдай

4 слайд
Көпірше тәжірбиесін қолдану нәтижесінде оқушылардың өзіндік құзіреттіліктің жоғары деңгейіне қол жеткізуіне жағдай тудыру (Wells) МАН 29-бет Қабілеті анағұрлым жоғары оқушыларға : Ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларға: Қабілеті әртүрлі оқушыларға : Төмендегі тіркестерді қатыстырып,М.Дулат овқа құттықтаухат жазу. - тұңғыш математик -оян қазақ - рухани ұстаз -мәңгіге қалу Саралау Таңдауы бойынша саралау. Публицистикалық стилде М.Дулатұлы жайлы мақала немесе өмірдерек жазыңыз. . Жеке қолдау мақсатында көпірше ұсынамын. А.Ысмаханова Алматы”Дәстүр”баспасы 2015 ж. “М.Дулатұлы және тәуелсіздік идеясы” Өмірбаян. (М. Дулатұлының) Құрылымы: 1.Құжаттың атауы. 2.Аты-жөні,туған күні,айы,жылы,туған жері. 3.Ұлты.Азаматтығы. 4.Білімі,оқыған оқу орындары. 5.Жетістіктері. 6.Отбасы туралы мәлімет. 7.Қосымша мәліметтер(тіл білуі,қызығушылығы) 8.Қазіргі жұмысы,мекен- жайы туралы мәлімет. 9.Құжаттың жазылған күні,айы,жылы. 10.Қолы. Мінездеме. Құрылымы: 1.Құжаттың атауы. 2.Мінездеме берілетін адам туралы мәлімет; а )Аты- жөні,туған жері,туған күні,айы,жылы,ұлты,азаматтығы. ә) білімі,бітірген оқу орындары. Б қызмет істеген жылдары,орны. 3.Негізгі мәтіні: а )кәсіби біліктілігі. ә)жеткен жетістіктері. б) отбасы жағдайы. в) жеке басының адамгершілік қасиеттері. г )сын көтеру қабілеті. 4.Қорытынды. 5.Мінездемені талап етуші ұйымның атауы. 6.Мінездеме беруші туралы мәлімет. 7.Мінездеме берілген күн,ай,жыл. 8.Қосымша. Құттықтаухат! М. Дулатұлына -Қосымша сөздерден басталып(мерейтой иесінің),аты-жөнінің жазылуы. –Құттықтау себебі. – Құттықтау иесінің жетістіктері жайлы ізгі тілектер. –Қосымша сөздермен аяқталады,құттықтаушының аты-жөні. Басында Соңында Құрметті Қадірлі Аса қадірлі Қымбатты Сүйікті Шын жүректен Ізгі тілекпен Шынайы көңілмен Ізгі ниетпен Тілек білдіруші

4 слайд

Көпірше тәжірбиесін қолдану нәтижесінде оқушылардың өзіндік құзіреттіліктің жоғары деңгейіне қол жеткізуіне жағдай тудыру (Wells) МАН 29-бет Қабілеті анағұрлым жоғары оқушыларға : Ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларға: Қабілеті әртүрлі оқушыларға : Төмендегі тіркестерді қатыстырып,М.Дулат овқа құттықтаухат жазу. - тұңғыш математик -оян қазақ - рухани ұстаз -мәңгіге қалу Саралау Таңдауы бойынша саралау. Публицистикалық стилде М.Дулатұлы жайлы мақала немесе өмірдерек жазыңыз. . Жеке қолдау мақсатында көпірше ұсынамын. А.Ысмаханова Алматы”Дәстүр”баспасы 2015 ж. “М.Дулатұлы және тәуелсіздік идеясы” Өмірбаян. (М. Дулатұлының) Құрылымы: 1.Құжаттың атауы. 2.Аты-жөні,туған күні,айы,жылы,туған жері. 3.Ұлты.Азаматтығы. 4.Білімі,оқыған оқу орындары. 5.Жетістіктері. 6.Отбасы туралы мәлімет. 7.Қосымша мәліметтер(тіл білуі,қызығушылығы) 8.Қазіргі жұмысы,мекен- жайы туралы мәлімет. 9.Құжаттың жазылған күні,айы,жылы. 10.Қолы. Мінездеме. Құрылымы: 1.Құжаттың атауы. 2.Мінездеме берілетін адам туралы мәлімет; а )Аты- жөні,туған жері,туған күні,айы,жылы,ұлты,азаматтығы. ә) білімі,бітірген оқу орындары. Б қызмет істеген жылдары,орны. 3.Негізгі мәтіні: а )кәсіби біліктілігі. ә)жеткен жетістіктері. б) отбасы жағдайы. в) жеке басының адамгершілік қасиеттері. г )сын көтеру қабілеті. 4.Қорытынды. 5.Мінездемені талап етуші ұйымның атауы. 6.Мінездеме беруші туралы мәлімет. 7.Мінездеме берілген күн,ай,жыл. 8.Қосымша. Құттықтаухат! М. Дулатұлына -Қосымша сөздерден басталып(мерейтой иесінің),аты-жөнінің жазылуы. –Құттықтау себебі. – Құттықтау иесінің жетістіктері жайлы ізгі тілектер. –Қосымша сөздермен аяқталады,құттықтаушының аты-жөні. Басында Соңында Құрметті Қадірлі Аса қадірлі Қымбатты Сүйікті Шын жүректен Ізгі тілекпен Шынайы көңілмен Ізгі ниетпен Тілек білдіруші

Бағалау Бағалау критерийі -Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды.

5 слайд
Бағалау Бағалау критерийі -Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды. - Көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады. - Жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып,мінездеме,құттықтау,өмірба ян құрастырып жаза алады. Дескриптор: 1.Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпараттарды ажыратады. 2.Мәтінде көтерілген негізге мәселені айқындауға бағытталған 3 сұрақ құрастырады. 3.Өз көзқарасын білдіреді. ҚБ.«Алдараспақ» әдісі арқылы бірін-бірі бағалайды. Сұрақ- жауап арқылы бір- бірінің білімін бағалау. Мұнда сұрақтың мазмұны, жауап мазмұны, дәйектілігі ескертіледі. Екеуіне де тең бөлініп шариктер беріледі. Сұраққа дұрыс жауап берген адам шарик алады, ал жауап дұрыс емес болған жағдайда немесе сұрақ қоя алмаған жағдайда өзі бір шариктен айырылады. Ықтимал сұрақтар: 1.Мәтіннен негізгі ақпаратты анықтай алдың ба? 2.Көтерілген басты мәселені айқындадың ба? 3.Нақты үш сұрақ құрастыра алдың ба? 4.Қосымша ақпаратты ажырата аласың ба? ҚБ «Дауыс беру» тәсілі бойынша оқушылар бір-біріне баға береді.Яғни әр оқушы дауыс беру жәшігіне өзіне ұнаған,жетістік критерийлеріне сай келетін бір оқушыға дауыс беріп,жетонын тастайды,соңында жетонды санап ,жеңімпазды анықтайды Кері байланыс. «Мұғалімге хат» Оқушылар мұғалімге кері байланыс береді. Жазбаша немесе ауызша беруге болады. Үйренгенім ............................................. ............ Мұғалімге ұсыныс ..............................................

5 слайд

Бағалау Бағалау критерийі -Мәтіннен негізгі және қосымша ақпаратты анықтайды. - Көтерілген мәселені анықтауға бағытталған нақтылау сұрақтарын құрастырады. - Жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып,мінездеме,құттықтау,өмірба ян құрастырып жаза алады. Дескриптор: 1.Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпараттарды ажыратады. 2.Мәтінде көтерілген негізге мәселені айқындауға бағытталған 3 сұрақ құрастырады. 3.Өз көзқарасын білдіреді. ҚБ.«Алдараспақ» әдісі арқылы бірін-бірі бағалайды. Сұрақ- жауап арқылы бір- бірінің білімін бағалау. Мұнда сұрақтың мазмұны, жауап мазмұны, дәйектілігі ескертіледі. Екеуіне де тең бөлініп шариктер беріледі. Сұраққа дұрыс жауап берген адам шарик алады, ал жауап дұрыс емес болған жағдайда немесе сұрақ қоя алмаған жағдайда өзі бір шариктен айырылады. Ықтимал сұрақтар: 1.Мәтіннен негізгі ақпаратты анықтай алдың ба? 2.Көтерілген басты мәселені айқындадың ба? 3.Нақты үш сұрақ құрастыра алдың ба? 4.Қосымша ақпаратты ажырата аласың ба? ҚБ «Дауыс беру» тәсілі бойынша оқушылар бір-біріне баға береді.Яғни әр оқушы дауыс беру жәшігіне өзіне ұнаған,жетістік критерийлеріне сай келетін бір оқушыға дауыс беріп,жетонын тастайды,соңында жетонды санап ,жеңімпазды анықтайды Кері байланыс. «Мұғалімге хат» Оқушылар мұғалімге кері байланыс береді. Жазбаша немесе ауызша беруге болады. Үйренгенім ............................................. ............ Мұғалімге ұсыныс ..............................................

Ықшам сабақты жоспарлау Әріптестерім нің кері байланысы Тренердің кері байланысы Болашаққа қадам Әріптесімнің кері б

6 слайд
Ықшам сабақты жоспарлау Әріптестерім нің кері байланысы Тренердің кері байланысы Болашаққа қадам Әріптесімнің кері байланысы ҚМЖ жасауда қажетті материалдар мен ресурстарды тиімді пайдалануға септігін тигізді. Тренерімнің тиімді кері байланысының нәтижесінде саралаудың түрін дұрыс таңдау ,оқушының жан- жақты дамып,зертеушілік, шығармашылық қабілеті артуына көмектесетінін түсіндім. Болашақта күнделікті сабағымда оқу бағдарламасының тиімді әдіс-тәсілдерін пайдаланып,критериалд ы бағалаудың қағидатына сүйеніп,шынайы,нақты бағалау арқылы “Мәңгілік ел” тұлғасының қалыптасуына көмегімді тигіземін.

6 слайд

Ықшам сабақты жоспарлау Әріптестерім нің кері байланысы Тренердің кері байланысы Болашаққа қадам Әріптесімнің кері байланысы ҚМЖ жасауда қажетті материалдар мен ресурстарды тиімді пайдалануға септігін тигізді. Тренерімнің тиімді кері байланысының нәтижесінде саралаудың түрін дұрыс таңдау ,оқушының жан- жақты дамып,зертеушілік, шығармашылық қабілеті артуына көмектесетінін түсіндім. Болашақта күнделікті сабағымда оқу бағдарламасының тиімді әдіс-тәсілдерін пайдаланып,критериалд ы бағалаудың қағидатына сүйеніп,шынайы,нақты бағалау арқылы “Мәңгілік ел” тұлғасының қалыптасуына көмегімді тигіземін.

Министірлікпен келісілген курстар тізімі