"Алгебралық бөлшектерді тепе-тең түрлендіру"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
О.Бапышев атындағы жалпы орта мектебінің
математика мұғалімі Мырзатаева Айжан
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:
7.4.А. Алгебралық бөлшектер
Сабақтың тақырыбы:
Алгебралық бөлшектерді тепе-тең түрлендіру
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары: 7.2.1.21.
Құрамында алгебралық бөлшектері бар өрнектерді түрлендіруді
орындау.
Сабақтың мақсаты: Барлық оқушы: алгебралық бөлшектерді
ажыратады.
Басым оқушылар: алгебралық бөлшектерді қысқартуда алгебралық
бөлшектің негізгі қасиетін пайдаланады, алгебралық бөлшектерге
амалдар қолданады.
Кейбір оқушылар: алгебралық бөлшектерге ретімен амалдар
қолданады, түрлендірулер енгізеді, ықшамдайды.
1 слайд
О.Бапышев атындағы жалпы орта мектебінің математика мұғалімі Мырзатаева Айжан Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 7.4.А. Алгебралық бөлшектер Сабақтың тақырыбы: Алгебралық бөлшектерді тепе-тең түрлендіру Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары: 7.2.1.21. Құрамында алгебралық бөлшектері бар өрнектерді түрлендіруді орындау. Сабақтың мақсаты: Барлық оқушы: алгебралық бөлшектерді ажыратады. Басым оқушылар: алгебралық бөлшектерді қысқартуда алгебралық бөлшектің негізгі қасиетін пайдаланады, алгебралық бөлшектерге амалдар қолданады. Кейбір оқушылар: алгебралық бөлшектерге ретімен амалдар қолданады, түрлендірулер енгізеді, ықшамдайды.
2 слайд
Бағалау критерийі:Бағалау критериі
Басқа өрнектер ішінен алгебралық өрнектерді таниды
Алгебралық бөлшектің негізгі қасиетін бөлшекті қысқар-
туда пайдаланады.
Алгебралық бөлшектерге амалдар қолданады
Алгебралық бөлшектерді ықшамдайды .
Тілдік мақсаттар Пәнге тән лексика , терминология.:
Әртүрлі өрнектерден алгебралық бөлшекті дәйекті түрде
таңдап жазады.Алгебралық бөлшектерге қолданылатын
амалдардың тәртібін түсіндіреді.Алгебралық өрнек, бүтін
өрнек,бөлшек өр- нек,бөлшектің негізгі
қасиеті,қысқартылмайтын бөлшек.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен
тіркестер: -...............үшін бөлшектің алымы мен бөлімін
көбейткіштерге жіктейміз,
бөлшектің ортақ бөлімін табу
үшін............керек.
Құндылықтарға
баулу Жақсы қарым-қатынас орнату, ынтымақтастық дағдысын
қалыптастыру, тақтамен жұмыс, жеке және көппен жұмыс.
Пәнаралық
байланыс Қазақ тілі, информатика, физика
Алдыңғы білім: - Өрнектерді тепе-тең түрлендіру, көпмүшелер
- Алгебралық бөлшек,жай бөлшектер,
- Алгебралық бөлшектерге амалдар қолдану
2 слайд
Бағалау критерийі:Бағалау критериі Басқа өрнектер ішінен алгебралық өрнектерді таниды Алгебралық бөлшектің негізгі қасиетін бөлшекті қысқар- туда пайдаланады. Алгебралық бөлшектерге амалдар қолданады Алгебралық бөлшектерді ықшамдайды . Тілдік мақсаттар Пәнге тән лексика , терминология.: Әртүрлі өрнектерден алгебралық бөлшекті дәйекті түрде таңдап жазады.Алгебралық бөлшектерге қолданылатын амалдардың тәртібін түсіндіреді.Алгебралық өрнек, бүтін өрнек,бөлшек өр- нек,бөлшектің негізгі қасиеті,қысқартылмайтын бөлшек. Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: -...............үшін бөлшектің алымы мен бөлімін көбейткіштерге жіктейміз, бөлшектің ортақ бөлімін табу үшін............керек. Құндылықтарға баулу Жақсы қарым-қатынас орнату, ынтымақтастық дағдысын қалыптастыру, тақтамен жұмыс, жеке және көппен жұмыс. Пәнаралық байланыс Қазақ тілі, информатика, физика Алдыңғы білім: - Өрнектерді тепе-тең түрлендіру, көпмүшелер - Алгебралық бөлшек,жай бөлшектер, - Алгебралық бөлшектерге амалдар қолдану
3 слайд
Бағалау критерийі: Сабақтың барысы
Сабақтың
жоспарланған
кезеңдері: Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері Ресурстар
Сабақтың
басы:
5 мин
Бағалау
критерийлері:
Алгебралық
бөлшекті
ажырату ,негізгі
қасиетін білу 1.Ұйымдастыру кезеңі:
Ынтымақтастық атмосферасын
қалыптасыру «Достар сағаты» әдісі.
1.Сәлемдесу.2.Күлдіру 3.Массаж жасау4.Тілек айту
Оқушыларды «Броундық қозғалыс» әдісімен
імен 3топ қа біріктіремін
І топ.Бүтін өрнек
ІІ топ.Бөлшек өрнек
ІІІ топ. Алгебралық бөлшек
3.Өткенді қайталау үшін «Семантикалық
карта» әдісін қолданамын.(жеке жұмыс).
Дискриптор:
Бүтін өрнекті таниды
Бөлшек өрнекті таниды
Алгебралық бөлшектерді ажыратады
Алгебралық бөлшектің негізгі қасиетін
біледі. А4 қағазы
Қаламсап
Семантика
лық карта
3 слайд
Бағалау критерийі: Сабақтың барысы Сабақтың жоспарланған кезеңдері: Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері Ресурстар Сабақтың басы: 5 мин Бағалау критерийлері: Алгебралық бөлшекті ажырату ,негізгі қасиетін білу 1.Ұйымдастыру кезеңі: Ынтымақтастық атмосферасын қалыптасыру «Достар сағаты» әдісі. 1.Сәлемдесу.2.Күлдіру 3.Массаж жасау4.Тілек айту Оқушыларды «Броундық қозғалыс» әдісімен імен 3топ қа біріктіремін І топ.Бүтін өрнек ІІ топ.Бөлшек өрнек ІІІ топ. Алгебралық бөлшек 3.Өткенді қайталау үшін «Семантикалық карта» әдісін қолданамын.(жеке жұмыс). Дискриптор: Бүтін өрнекті таниды Бөлшек өрнекті таниды Алгебралық бөлшектерді ажыратады Алгебралық бөлшектің негізгі қасиетін біледі. А4 қағазы Қаламсап Семантика лық карта
4 слайд
Бағалау критерийі:Сабақтың ортасы:
15 мин
Критерийлері:
Алгебралық
бөлшектерді тепе-
тең
түрлендіру,тепе-
теңдікті дәлелдеу.
5 мин
Біздің сабағымыз алгебралық бөлшектердің
негізгі қасиетін пайдалануға, тепе-тең түрлендіру ге
байланысты.Сабақтың тақыры бы, оқу мақсатын таныстыру
талқылау.
«Желпеуіш» әдісімен жаңа сабақты оқушыларға түсіндіріп,
талқылау. «Желпеуіш» әдісі – әр топ желпеуіш жасап,сұрақтар
жазып,келесі топқа береді.Ол топ жауабын жазады.
Геометриялық фигуралармен бағаланады.
Деңгейлік тапсырмалар. “Сәйкестендіру әдісі”
№ 573. Өрнекті ықшамдаңдар.
Дискрипторлар:
Алгебралық бөлшектерге амалдар қолдану
ретін біледі.
қысқаша көбейту формулаларына салады.
көпмүшелерді қысқартып ықшамдайды.
тепе-теңдікті дәлелдейді.
Сергіту сәті. «Жұбыңды тап» әдісі арқылы қысқаша көбейту
формулалары беріледі.
Оқушылар 7 қысқаша көбейту формулаларын құрастырып
шығады.
( a+b) 2
= a 2
+ 2 ab + b 2
( a-b) 2
= a 2
- 2 ab + b 2
(a-b) (a+b) = a 2
- b 2
( a+b ) 3
= a 3
+ 3 a 2
b + 3a b 2
+ b 3
( a-b) 3
= a 3
- 3 a 2
b + 3a b 2
- b 3
a 3
- b 3
= ( a-b) (a 2
+ ab + b 2
)
a 3
+ b 3
= ( a+b) (a 2
- ab + b 2
)
4 слайд
Бағалау критерийі:Сабақтың ортасы: 15 мин Критерийлері: Алгебралық бөлшектерді тепе- тең түрлендіру,тепе- теңдікті дәлелдеу. 5 мин Біздің сабағымыз алгебралық бөлшектердің негізгі қасиетін пайдалануға, тепе-тең түрлендіру ге байланысты.Сабақтың тақыры бы, оқу мақсатын таныстыру талқылау. «Желпеуіш» әдісімен жаңа сабақты оқушыларға түсіндіріп, талқылау. «Желпеуіш» әдісі – әр топ желпеуіш жасап,сұрақтар жазып,келесі топқа береді.Ол топ жауабын жазады. Геометриялық фигуралармен бағаланады. Деңгейлік тапсырмалар. “Сәйкестендіру әдісі” № 573. Өрнекті ықшамдаңдар. Дискрипторлар: Алгебралық бөлшектерге амалдар қолдану ретін біледі. қысқаша көбейту формулаларына салады. көпмүшелерді қысқартып ықшамдайды. тепе-теңдікті дәлелдейді. Сергіту сәті. «Жұбыңды тап» әдісі арқылы қысқаша көбейту формулалары беріледі. Оқушылар 7 қысқаша көбейту формулаларын құрастырып шығады. ( a+b) 2 = a 2 + 2 ab + b 2 ( a-b) 2 = a 2 - 2 ab + b 2 (a-b) (a+b) = a 2 - b 2 ( a+b ) 3 = a 3 + 3 a 2 b + 3a b 2 + b 3 ( a-b) 3 = a 3 - 3 a 2 b + 3a b 2 - b 3 a 3 - b 3 = ( a-b) (a 2 + ab + b 2 ) a 3 + b 3 = ( a+b) (a 2 - ab + b 2 )
5 слайд
Бағалау критерийі:Сабақтың соңы:
5 мин
Бағалау
критерийлері:
Құрамында
алгебралық
бөлшек- тері бар
өрнектерді
түрлендіру
ережелерін білу.
2 мин Математикалық диктант арқылы сабақты
қорытындылаймыз.
Рационал өрнектерді тепе-тең түрлендіру,
бөлшектерді ........................ амалдары арқылы
шығарылады.
Осы амалдарды қолдану нәтижесінде алымы да, бөлімі
де ......................................... болатын
бөлшек аламыз.
Егер бірнеше түрлендіру енгізу қажет болса, онда
алдын-ала ....................... қолдану
керектігін анықтап алған жөн.
Дискриптор:
1.Алгебралық бөлшектерді түрлендіруде
қолданылатын амалдарды біледі.
2.Амалдарды орындап, алымы мен бөлімі
көпмүше болатын бөлшек алатынын біледі.
3.Алгебралық бөлшектерді түрлендіру кезінде амалдар
орындалу ретін біледі.
Кері байланыс.
«Үш айна» әдісі арқылы оқушылар кері байланыс береді.
1-айнада кішкене үркіген бейне
2-айнада үлкен көңілді бейне
3-айнада бақытты бейне
5 слайд
Бағалау критерийі:Сабақтың соңы: 5 мин Бағалау критерийлері: Құрамында алгебралық бөлшек- тері бар өрнектерді түрлендіру ережелерін білу. 2 мин Математикалық диктант арқылы сабақты қорытындылаймыз. Рационал өрнектерді тепе-тең түрлендіру, бөлшектерді ........................ амалдары арқылы шығарылады. Осы амалдарды қолдану нәтижесінде алымы да, бөлімі де ......................................... болатын бөлшек аламыз. Егер бірнеше түрлендіру енгізу қажет болса, онда алдын-ала ....................... қолдану керектігін анықтап алған жөн. Дискриптор: 1.Алгебралық бөлшектерді түрлендіруде қолданылатын амалдарды біледі. 2.Амалдарды орындап, алымы мен бөлімі көпмүше болатын бөлшек алатынын біледі. 3.Алгебралық бөлшектерді түрлендіру кезінде амалдар орындалу ретін біледі. Кері байланыс. «Үш айна» әдісі арқылы оқушылар кері байланыс береді. 1-айнада кішкене үркіген бейне 2-айнада үлкен көңілді бейне 3-айнада бақытты бейне