Арифметикалық прогрессияны қайталауға есептер шығару презентация
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Саба қтың тақырыбы
Арифметикалық
прогрессияны қайталауға
есептер шығару
1 слайд
Саба қтың тақырыбы Арифметикалық прогрессияны қайталауға есептер шығару
2 слайд
Оқушылардың білім-білік дағдылары:
Формулаларды пайдалануды білу …
Сауатты сөйлей білу …
Қорытындылау және сараптай білу…
Логикалық пайымдауды білу …
Мазмұндай білу …
2 слайд
Оқушылардың білім-білік дағдылары: Формулаларды пайдалануды білу … Сауатты сөйлей білу … Қорытындылау және сараптай білу… Логикалық пайымдауды білу … Мазмұндай білу …
3 слайд
Сабақтың мақсаттары :
Тақырып бойынша теориялық білімдерін
қорытындылау;формулаларды пайдаланып арифметикалық
прогрессияның n -ші мүшесін және алғашқы n мүшелерінің
қосындысын табу дағдыларын дамыту;
Пәнге қызығушылықтарын арттыру, математика мен
айналадағы өмірмен байланысын көруді үйрету;математика
тілінде сауатты сөйлеуді үйрету;
Оқушылардың белсенділігін, ынтасы мен жауапкершілігін
арттыру, намысын қорғауға баулу; сыныптастарын сыйлауға
тәрбиелеу.
3 слайд
Сабақтың мақсаттары : Тақырып бойынша теориялық білімдерін қорытындылау;формулаларды пайдаланып арифметикалық прогрессияның n -ші мүшесін және алғашқы n мүшелерінің қосындысын табу дағдыларын дамыту; Пәнге қызығушылықтарын арттыру, математика мен айналадағы өмірмен байланысын көруді үйрету;математика тілінде сауатты сөйлеуді үйрету; Оқушылардың белсенділігін, ынтасы мен жауапкершілігін арттыру, намысын қорғауға баулу; сыныптастарын сыйлауға тәрбиелеу.
4 слайд
Арифметикалық
прогрессияның
анықтамасы
Арифметикалық
прогрессияның n -ші
мүшесінің формуласы
Арифметикалық
прогрессияның өзіне тән
қасиеті
Арифметикалық
прогрессияның алғашқы n
мүшесінің қосындысы
Арифметикалық
прогрессияның
айырымының формуласы 2
1 1
n n
n
a a
a
d a a
n n
1
d n a a
n
) 1 (
1
n n
a a d
1
n
a a
S
n
n
2
1
n
d n a
S n
2
) 1 ( 2 1
ІІ. С әйкестендіру
4 слайд
Арифметикалық прогрессияның анықтамасы Арифметикалық прогрессияның n -ші мүшесінің формуласы Арифметикалық прогрессияның өзіне тән қасиеті Арифметикалық прогрессияның алғашқы n мүшесінің қосындысы Арифметикалық прогрессияның айырымының формуласы 2 1 1 n n n a a a d a a n n 1 d n a a n ) 1 ( 1 n n a a d 1 n a a S n n 2 1 n d n a S n 2 ) 1 ( 2 1 ІІ. С әйкестендіру
5 слайд
ІІІ.Жеке жұмыс
Ауызша есептеу:
1 . 3,13,23,33...; -тізбек
арифметикалық прогрессия
бола ма? БОЛАДЫ
2. -15, -5, 5, 15, ...; -тізбек
арифметикалық прогрессия
бола ма? БОЛАДЫ
3. 3, 33, 333, 3333...; -тізбек
арифметикалық прогрессия
бола ма? БОЛМАЙДЫ
5 слайд
ІІІ.Жеке жұмыс Ауызша есептеу: 1 . 3,13,23,33...; -тізбек арифметикалық прогрессия бола ма? БОЛАДЫ 2. -15, -5, 5, 15, ...; -тізбек арифметикалық прогрессия бола ма? БОЛАДЫ 3. 3, 33, 333, 3333...; -тізбек арифметикалық прогрессия бола ма? БОЛМАЙДЫ
6 слайд
Ауызша есептеу
1. а
1 = 1, d = 3 екені.
Осы прогрессияның
алғашқы 6 мүшесін табыңдар.
6 слайд
Ауызша есептеу 1. а 1 = 1, d = 3 екені. Осы прогрессияның алғашқы 6 мүшесін табыңдар.
7 слайд
Ауызша есептеу
1. а
1 = 1, d = 3 екені.
Осы прогрессияның
алғашқы 6 мүшесін табыңдар.
1; 4; 7; 11; 15; 19 ; …
7 слайд
Ауызша есептеу 1. а 1 = 1, d = 3 екені. Осы прогрессияның алғашқы 6 мүшесін табыңдар. 1; 4; 7; 11; 15; 19 ; …
8 слайд
Есеп.
Еркіннің ата-анасы туған күніне баласына ұялы
телефонды жаңартып сатып беруге ұйғарды . Ол
үшін олар бірінші айда 650 теңге, ал келесі
айларда алдынғы айдан 50 теңгеге артық ақша
жинап отырды.Еркіннің ата-анасы 10 айдан кейін
қанша ақша жинайды?
…
8 слайд
Есеп. Еркіннің ата-анасы туған күніне баласына ұялы телефонды жаңартып сатып беруге ұйғарды . Ол үшін олар бірінші айда 650 теңге, ал келесі айларда алдынғы айдан 50 теңгеге артық ақша жинап отырды.Еркіннің ата-анасы 10 айдан кейін қанша ақша жинайды? …
9 слайд
Б\і:
Т\к :
Шешімі:
Жауабы:
10
50
650 1
n
d
a
10 S
n
d n a
S n
2
) 1 ( 2 1
10
2
50 9 650 2
10
S
5 ) 450 1300( 10 S
8750 10 S
тенге 8750
9 слайд
Б\і: Т\к : Шешімі: Жауабы: 10 50 650 1 n d a 10 S n d n a S n 2 ) 1 ( 2 1 10 2 50 9 650 2 10 S 5 ) 450 1300( 10 S 8750 10 S тенге 8750
10 слайд
Ауызша есептеу
2. (а
n ) тізбегі төмендегі
формуламен берілген
а
n = 2 n - 3.
І топ а
15 , ІІ топ а
50 , ІІІ топ а
k
мүшелерін табыңдар .IV . Топтық жұмыс
10 слайд
Ауызша есептеу 2. (а n ) тізбегі төмендегі формуламен берілген а n = 2 n - 3. І топ а 15 , ІІ топ а 50 , ІІІ топ а k мүшелерін табыңдар .IV . Топтық жұмыс
11 слайд
Ауызша есептеу
1. (х
n ) т ізбегіндегі :
9 ; 7; 5; 3; 1; - 1; -3; …
І топ төртінші, ІІ топ алтыншы
және ІІІ топ жетінші мүшелерді
атаңдар .
11 слайд
Ауызша есептеу 1. (х n ) т ізбегіндегі : 9 ; 7; 5; 3; 1; - 1; -3; … І топ төртінші, ІІ топ алтыншы және ІІІ топ жетінші мүшелерді атаңдар .
12 слайд
І топ
103; 101; ... арифметикалы қ прогрессияны ң ал ғ аш қ ы ж ү з ү ш м ү шесіні ң
қосындысын табыңдар.
ІІ топ
а
1 =7 , d =4 , n =13 а
13 - ? S
13 -?
ІІІ топ
а
1 = 10, d = 4 , а
n = 50, n -? S
n -?
12 слайд
І топ 103; 101; ... арифметикалы қ прогрессияны ң ал ғ аш қ ы ж ү з ү ш м ү шесіні ң қосындысын табыңдар. ІІ топ а 1 =7 , d =4 , n =13 а 13 - ? S 13 -? ІІІ топ а 1 = 10, d = 4 , а n = 50, n -? S n -?
13 слайд
І топ
103; 101; ... арифметикалы қ прогрессияны ң ал ғ аш қ ы ж ү з ү ш м ү шесіні ң
қосындысын табыңдар.
Шешуі: а
1 =103 а
2 =101 d =101-103=-2
а
103 =103+102*(-2)=-101
S
103 = 103=103 Жауабы: 103
ІІ топ
а
1 =7 , d =4 , n =13 а
13 - ? S
13 -?
Шешуі: а
13 =7+12*4=7+48=55
S
13 =
Жауабы:403
ІІІ топ
а
1 = 10, d = 4 , а
n = 50, n -? S
n -?
Шешуі: 50=10+(n-1)*4
50=10+4n-4
4n=44
n=11
S
11 = Жауабы:330
13 слайд
І топ 103; 101; ... арифметикалы қ прогрессияны ң ал ғ аш қ ы ж ү з ү ш м ү шесіні ң қосындысын табыңдар. Шешуі: а 1 =103 а 2 =101 d =101-103=-2 а 103 =103+102*(-2)=-101 S 103 = 103=103 Жауабы: 103 ІІ топ а 1 =7 , d =4 , n =13 а 13 - ? S 13 -? Шешуі: а 13 =7+12*4=7+48=55 S 13 = Жауабы:403 ІІІ топ а 1 = 10, d = 4 , а n = 50, n -? S n -? Шешуі: 50=10+(n-1)*4 50=10+4n-4 4n=44 n=11 S 11 = Жауабы:330
14 слайд
3 2
60
n a
S
n
n
n“ 4”
“ 3”
n
a
прогрессия
арифм . ... 9; 7; 5
2
5 1
d
a
6 aБ/і:V . Деңгейлік тапсырмаларп
14 слайд
3 2 60 n a S n n n“ 4” “ 3” n a прогрессия арифм . ... 9; 7; 5 2 5 1 d a 6 aБ/і:V . Деңгейлік тапсырмаларп
15 слайд
;
2
3 2 5
;3 2
;5 3 1 2
; 60
;
2
1
1
n
n
S
n a
a
S
n
a a
S
n
n
n
n
n
“ 4”
“ 3” . 2 3
; 2 ) 1 ( 5
; ) 1 (
; 2 5 7
; 5
1
1
n a
n a
d n a a
d
a
n
n
n
. 15
; 2 5 5
; 5
; ) 1 (
6
6
1 6
1
a
a
d a a
d n a a n
10 ;6
;0 60 4
; ) 4( 60
;
2
2 8
60
2 1
2
n n
n n
n n
n
n
15 слайд
; 2 3 2 5 ;3 2 ;5 3 1 2 ; 60 ; 2 1 1 n n S n a a S n a a S n n n n n “ 4” “ 3” . 2 3 ; 2 ) 1 ( 5 ; ) 1 ( ; 2 5 7 ; 5 1 1 n a n a d n a a d a n n n . 15 ; 2 5 5 ; 5 ; ) 1 ( 6 6 1 6 1 a a d a a d n a a n 10 ;6 ;0 60 4 ; ) 4( 60 ; 2 2 8 60 2 1 2 n n n n n n n n
16 слайд
Германиядан
Мен Карл Гауспын қане
9 «А» сынып оқушылары
сендерге қоятын сұрағым
1-ден 100-ге дейінгі
натурал сандардың
қосындысын есепте
КАРЛ ГАУСС
(1777 – 1855)
1 + 2 + 3 + 4 + ….. + 99 + 100 = V І. Шығармашылық жұмыс
16 слайд
Германиядан Мен Карл Гауспын қане 9 «А» сынып оқушылары сендерге қоятын сұрағым 1-ден 100-ге дейінгі натурал сандардың қосындысын есепте КАРЛ ГАУСС (1777 – 1855) 1 + 2 + 3 + 4 + ….. + 99 + 100 = V І. Шығармашылық жұмыс
17 слайд
Германиядаг
Мен бұл есептің шешімің
тез әрі тиімді тәсілмен
бастауыш сыныпта былай
есептегенмін .
КАРЛ ГАУСС
(1777 – 1855)
Шешімі:
1 + 2 + 3 + 4 + ….. + 99 + 100 = (1 + 100)
+ (2 + 99) +
+(3 + 98) + ….. = 101 ∙ 50 = 5050
17 слайд
Германиядаг Мен бұл есептің шешімің тез әрі тиімді тәсілмен бастауыш сыныпта былай есептегенмін . КАРЛ ГАУСС (1777 – 1855) Шешімі: 1 + 2 + 3 + 4 + ….. + 99 + 100 = (1 + 100) + (2 + 99) + +(3 + 98) + ….. = 101 ∙ 50 = 5050
18 слайд
Заңдылығын аныктап тізбектерді
рекуренттік формуламен көрсетіндер
1) 1, 3, 5, 7, 9, …
2) 2, 5, 8, 11, 14,…
3) 8, 4, 0, - 4, - 8, - 12, …
18 слайд
Заңдылығын аныктап тізбектерді рекуренттік формуламен көрсетіндер 1) 1, 3, 5, 7, 9, … 2) 2, 5, 8, 11, 14,… 3) 8, 4, 0, - 4, - 8, - 12, …
19 слайд
Заңдылығын аныктап тізбектерді
рекуренттік формуламен көрсетіндер
1) 1, 3, 5, 7, 9, …
2) 2, 5, 8, 11, 14,…
3) 8, 4, 0, - 4, - 8, - 12, …
a
n = a
n -1 + 2
a
n = a
n -1 + 3
a
n = a
n -1 - 4
a
n = a
n-1 + d
19 слайд
Заңдылығын аныктап тізбектерді рекуренттік формуламен көрсетіндер 1) 1, 3, 5, 7, 9, … 2) 2, 5, 8, 11, 14,… 3) 8, 4, 0, - 4, - 8, - 12, … a n = a n -1 + 2 a n = a n -1 + 3 a n = a n -1 - 4 a n = a n-1 + d
20 слайд
(с
n ) тізбегінің алғашқы бес мүшесін
табындар, егер:
с
1 = 4
C
n+1 = c
n +3
20 слайд
(с n ) тізбегінің алғашқы бес мүшесін табындар, егер: с 1 = 4 C n+1 = c n +3
21 слайд
Дүниежүзілік «Кенгуру – математика для всех»
интеллектуалдық ойынында жергілікті
ұйымдастыру комитетіне мектеп атынан
сұраныс берілу керек.Бірінші күні берілген
мерзімнен кейін сұранысты 5 мектеп берді,
екінші күні -7 мектеп, үшінші күні-9 мектеп…
Неше күннен кейін ұйымдастыру комитетіне
60 сұраныс түседі (егер берілген заңдылық
бұзылмаса)?
Неше сұраныс соңғы күні түседі? Есеп.
21 слайд
Дүниежүзілік «Кенгуру – математика для всех» интеллектуалдық ойынында жергілікті ұйымдастыру комитетіне мектеп атынан сұраныс берілу керек.Бірінші күні берілген мерзімнен кейін сұранысты 5 мектеп берді, екінші күні -7 мектеп, үшінші күні-9 мектеп… Неше күннен кейін ұйымдастыру комитетіне 60 сұраныс түседі (егер берілген заңдылық бұзылмаса)? Неше сұраныс соңғы күні түседі? Есеп.
22 слайд
22 слайд
23 слайд
Рефлексия.
Тест.
1. Жеке басымның ж ұмысымның нәтижесі деп мен
төмендегіні есептеймін:
А . Теорияны түсіндім.
В . Есептер шығаруды ұйрендім.
С . Өткен тақырыптарды қайталап өттім.
2. Сабақ үстінде есеп шығарғанда өздеріне не жетіспеді
деп ойлайсындар
А . Білім. Б. Уақыт С .Ынтам болмады.
Д . Есептерді жақсы шығардым.
3. Сіздерге сабақ үстіндегі қиыншылықтарды жеңуге кім
көмек жасады?
А . Сыныптастар. Б. Мұғалім .
С . Оқулық. Д . Ешкім
23 слайд
Рефлексия. Тест. 1. Жеке басымның ж ұмысымның нәтижесі деп мен төмендегіні есептеймін: А . Теорияны түсіндім. В . Есептер шығаруды ұйрендім. С . Өткен тақырыптарды қайталап өттім. 2. Сабақ үстінде есеп шығарғанда өздеріне не жетіспеді деп ойлайсындар А . Білім. Б. Уақыт С .Ынтам болмады. Д . Есептерді жақсы шығардым. 3. Сіздерге сабақ үстіндегі қиыншылықтарды жеңуге кім көмек жасады? А . Сыныптастар. Б. Мұғалім . С . Оқулық. Д . Ешкім