1 слайд
Шебер сыныптар алаңы
"Арттерапия - инклюзивті білім
берудің бір бағыты ретінде"
Логопед: Тұрсынғазина Гүлім Қайратбекқызы
2 слайд
Арт-терапияның шығу тарихы және
дамуы.
Арттерапия – бұл бейнелеу өнерімен емдеу дегенді
білдіреді. Арттерапия термині (ағылшын тілінен
аударғанда «art» - өнер, грек тілінен «therap eia »
тікелей аударғанда қазақша баламасы “емдеу” деген
мағынаны білдіреді) Арттерапия –ауру адамның
психоэмоциональді халіне шығармашылық арқылы
ем жүргізу және әсер етуді білдіреді.Алғаш бұл
термин 1938 жылы Адриан Хилл санаторияда
туберкулез ауру ына шалдыққандардың көңіл-
күйлерін сипаттау жұмысында алғаш рет қолданды.
3 слайд
Арт-терапияның мақсаты
Баланың достық қарым-қатынасын, ұжыммен жұмыс
жасауды арттыру, баланың ішкі жан дүниесінде болып
жатқан сезімді сурет арқылы бейнелеу.
4 слайд
Арт-терапияны қолдану арқылы
қол жеткізуге болады
агрессиядан болмаса басқа да жағымсыз
сезімдерден әлеуметтік шығар жол табу
мүмкіндіг іне ;
суреттермен, мүсіндермен жұмыс жасау
күштеуді бәсеңдетудің қауіпсіздігіне;
емдеу процесін жеңілдетуге;
түсініксіз ішкі шиеленістер мен қобалжуларды
сөзбен айтқанға қарағанда көру бейнелерінің
көмегімен көрсетуді жеңілдетуге.
5 слайд
Арт- терапия ерекшелігі
шығармашылық қабілеттерін дамыта отырып,
өз ойын, мақсаттарын, арман – мүдделерін түсіне
білуге көмектеседі;
адам бойындағы қорқыныш, агрессия, невроз,
ұялшақтық, тұйықтық және т.б. белгілерді
анықтау және түзету, стресс, психикалық
күйзелістерді, даулы жағдайларды жеңілдетеді;
өзін-өзі тәрбиелеуге, бақылауға үйретеді;
бастысы ол өте тиімді, қол жетімді, қауіпсіз,
қызықты.
6 слайд
АРТ-терапия жүргізуге қойылатын талаптар
бөлме еркін қимыл-қозғалыс жасауға ыңғайлы
және ойындар жүргізген кезде дыбысты
бәсеңдететін болуы қажет;
шығармашылыққа қажетті заттардың барлығы
бөлмеде болуы қажет: түрлі-түсті қарындаштар,
саз балшық, ағаштар, тастар, мата қиықтары,
қағаз түрлері т.б.;
7 слайд
ҚОЗҒАЛМАЛЫ БИ ТЕРАПИЯСЫАРТ ТЕРАПИЯ БАҒЫТТАРЫ
ОЙЫН ТЕРАПИЯСЫ
МАСКА ТЕРАПИЯ ҚҰМ ТЕРАПИЯСЫИЗОТЕРАПИЯ
МУЗЫКА ТЕРАПИЯ
ЕРТЕГІ ТЕРАПИЯСЫ ФОТО ТЕРАПИЯҚУЫРШАҚ ТЕРАПИЯСЫ
ТҮЙМЕ ТЕРАПИЯСЫ және т.б.
8 слайд
Изотерапия немесе бейнелеу терапиясы
Бейнелеу терапиясын қолданудың негізгі мақсаты - баланың немесе ересек адамның
қандай -да бір қимылды таңдауына қарамастан, баланың өзін-өзі тануына және өз
әлемінде өмір сүруіне демеу беру болып табылады.
Сурет салу - ешқандай ересек адамның көмегінсіз ең күшті өзін таныту түрімен
байланысты болады. Өзінің ішкі сезімі мен өзін теңестіруді көрсетуіне жол ашады.
Балалардың сезімін сурет салу арқылы бейнелеу әдістері шектеусіз. Балалар бояуға
қолын малып қағаз бетіне із қалдыруды жақсы көреді. Бала бояу түрін өзінің жай
күйіне байланысты таңдайды. Бояудың түстері сезімнің жағдайына тең келеді.
Саусақ живописі - ешқандай құралдың көмегінсіз тек саусақпен бейнелеу. Ол үшін
баланың әрбір саусағын әр түске батыру арқылы парақ бетіне әртүрлі сызықтар,
нүктелер, саусақ ұшы таңбасының, алақанның көмегімен бейнелеу. Бұл әдіс
артпедагогика мен арттерапияда белсенді қолданылады. Себебі баланың қателік
жасаудың алдында, сәтсіздікке ұшырау алдындағы қорқынышты жеңу үшін
қолданылады.
Бейнелеу терапиясының түрлері:
1.Түрлі түсті қарандаштармен сурет салу.
2.Сабынмен сурет салу.
3.Щеткамен сурет салу.
4.Майшаммен сурет салу.
9 слайд
Сурет, бояулы живопись, саз балшықпен
жұмыс істеу сияқты өнердің белгілі бір
түрімен айналысу баланың эмоционалдық
көңіл-күйін тұрақтандыруға, санасының
астарында жатқан қобалжулар мен
күйзелістерді қауіпсіз түрде сыртқа
шығаруға мүмкіндік береді.
10 слайд
11 слайд
Бұл терапияны жүргізу үлкендер мен балалардың әлеуметтік және психологиялық
мәселелерді жеңу үшін, жеке және эмоционалды дамуы үшін арнайы ойындар қолданады.
Егер бала ойынға белсенді және бар ықыласымен қатынасса емдеу әсерлі болады.
Ойын баланың психологиялық ахуалын сақтауға, оның қоғаммен қарым-қатынасын
анықтауға, ересек өмірге дайындайды. Ойын балаларға белгілі дағдыларды меңгеру үшін,
сонымен қатар қарым-қатынасты, өмірге деген құлшыныстарын арттырады, эмоционалды
және физиологиялық жағдайын жақсартады. Ойын психологиялық күйзелістен шығу үшін
емдеудің бір тәсілі ретінде қолданылады.
Бала ойынға өз еркімен қатысып, ойыннан қуаныш рахатын көру керек. Балалардың ойын
барысында эмоционалды әсерін мөлшерлеп, өзін қалай сезінетінін бақылаңыз.
1. Эмоциялық жаттығуларды қамтамасыз ету- жиналып қалған жүйкелік күшті алып және
ата-аналармен балалардың өмірге деген қызығушылықтарын арттыру.
2. Күтпеген жерде болатын шабуылдан, жазалаудан, қараңғыдан, жалғыздықтан болатын
қорқынышты азайту.
3. Тез шешім қабылдай білу қабілетін арттыру.
4. Топта өзін-өзі ұстау ережелерін меңгерту.
5. Ата-аналармен балалардың қарым-қатынасын жақсарту.
6. Қозғалыстағы бағыттарын және ептілікті дамыту. Ойын терапиясы
12 слайд
13 слайд
Құм терапиясы
Құм терапиясы - адамға өзінің жан дүниесіндегі өз
«Менін», өзін танытуға, өзіне өте маңызды, жан тебірентерлік
және құпиясының ашылуына көмектеседі.
Құм терапиясы - емделушінің мәселелерін жөндеуге және
бала кезінде негізгі қарама-қайшы тәртіп түрлері оған қауіпсіз
түрдегі р ө лдік қимыл-әрекеттің түрі, бейнелеме (символика)
әлемге жолдауды қолдану арқылы анықтауға көмек көрсетеді.
14 слайд
15 слайд
Саз балшық терапиясы.
Отбасындағы кризистік жағдайларды анықтау және
түзету, психоэмоцияналдық көңіл-күйді тұрақтандыруда
қолданылады.
16 слайд
Инклюзивті білім беру
– мүгедек пен дамуында сәл
бұзушылығы мен
ауытқулары бар
балалардың дені сау
балалармен бірге олардың
әлеуметтендіру және
интеграция процестерін
жеңілдету мақсатындағы
бірлескен оқыту.
Жалпы, жоғарыда аталған
арттерапияның түрлерін
инклюзивті білім беру
кабинетіне жолданған
балаларға
ұйымдастырылған түзету –
дамыту іс – әрекеті
барысында ойын түрінде
қолданамыз.
17 слайд
Инклюзивті оқыту біріктірілген, жартылай, уақытша, толық болады.
•Біріктірілген (бала дені сау балалар тобында оқиды және мамандардың жүйелі
көмегін алады);
•Жартылай (жеке балалар күннің бір бөлігін арнайы топтарда, ал екінші
қарапайым топтарда өткізеді);
•Уақытша (арнайы топтардағы балалар және қарапайым топтардың балалары
бірлескен серуендерді, мерекелерді, сайыстарды, жеке істерді өткізу үшін
біріктіріледі);
•Толық (дамуында ауытқулары бар 1-2 бала балабақшаның қарапайым
топтарына енгізіледі, мамандардың бақылауы бойынша түзету көмегін алады).
18 слайд
Қазақстан Республикасының «Білім
туралы» Заңында оқыту формасын, түрлерін,
технологияларын таңдауда көп нұсқалық
қағидасы бекітілген, бұл білім мекемелерінің
мұғалімдеріне, педагогтарына өзіне оңтайлы
нұсқаны қолдануға, педагогикалық процесті кез
келген үлгімен, тіпті авторлық үлгімен құруға
мүмкіндік береді. ҚОРЫТЫНДЫ
19 слайд
Еліміздің ертеңі бүгінгі жас ұрпақтың
қолында, ал жас ұрпақтың тағдыры
ұстаздардың қолында
Н.Ә.Назарбаев
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз