Ашық сабақ 9 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ашық сабақ 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ жоспары презентация
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Сабақтың тақырыбы: Тұқымқуалаушылық заңдылықтарының цитологиялық негіздері. Сабақтың мақсаты: 9.2.4.2 моногибридті будандас

#1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Тұқымқуалаушылық заңдылықтарының цитологиялық негіздері. Сабақтың мақсаты: 9.2.4.2 моногибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер шығару. 9.2.4.3 дигибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер шығару.

1 слайд

Сабақтың тақырыбы: Тұқымқуалаушылық заңдылықтарының цитологиялық негіздері. Сабақтың мақсаты: 9.2.4.2 моногибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер шығару. 9.2.4.3 дигибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер шығару.

Үй тапсырмасы: «Қайталау - оқу анасы» Өткен тақырып бойынша биологиялық диктант 1.Бірдей гендерді_______деп, ал әр түрлі ге

#2 слайд
Үй тапсырмасы: «Қайталау - оқу анасы» Өткен тақырып бойынша биологиялық диктант 1.Бірдей гендерді_______деп, ал әр түрлі гендерді______деп атайды. 2.Басым гендерді_______, ал басылыңқы гендерді________дейді. 3.Ата-ананы____әрпімен белгілейді, ал ұрпақтарды____әрпімен белгілейді. 4.Гендердің жиынтығы______деп аталады. 5.Гендердің сыртқы көрінісін_____деп атайды. 6.Генетика дегеніміз_______. 7.______бір нәруыз туралы ақпарат жазылған ДНҚ үлескісі. 8.Моногибридті будандастыру дегеніміз ______. 9.Бір белгілердің екіншісінен басым болуы___. 10.Тұқым қуалаушылық заңдылықтарын ашқан ғалым__________.

2 слайд

Үй тапсырмасы: «Қайталау - оқу анасы» Өткен тақырып бойынша биологиялық диктант 1.Бірдей гендерді_______деп, ал әр түрлі гендерді______деп атайды. 2.Басым гендерді_______, ал басылыңқы гендерді________дейді. 3.Ата-ананы____әрпімен белгілейді, ал ұрпақтарды____әрпімен белгілейді. 4.Гендердің жиынтығы______деп аталады. 5.Гендердің сыртқы көрінісін_____деп атайды. 6.Генетика дегеніміз_______. 7.______бір нәруыз туралы ақпарат жазылған ДНҚ үлескісі. 8.Моногибридті будандастыру дегеніміз ______. 9.Бір белгілердің екіншісінен басым болуы___. 10.Тұқым қуалаушылық заңдылықтарын ашқан ғалым__________.

Жұптық жұмыс. «Ойлан-бөліс-жұптас» 1. Ата-аналық даралардың генотиптері арқылы ұрпағының генотипі мен фенотипін анықтауға арн

#3 слайд
Жұптық жұмыс. «Ойлан-бөліс-жұптас» 1. Ата-аналық даралардың генотиптері арқылы ұрпағының генотипі мен фенотипін анықтауға арналған есеп. Қара қоян мен ақ қоянды будандастырғанда, бірінші ұрпақта түгел сұр түсті болады. Берілген суретті пайдаланып, Ғ1 - дегі ұрпақтағы қоянның түсі доминанттылықтың қай типіне жататынын айтыңдар 2. Ұрпақтардың фенотипі белгілі болған жағдайда аталық, аналық генотиптерін анықтауға арналған есеп. Берілгені: Көк көзді ер адамның әке-шешесі қой көзді. Ол әкесінің көзі көк, шешесі қой көзді , қой көзді әйелге үйленді. Осы отбасында қой көзді ұрпақ дүниеге келеді. Егер қой көзді белгі көк көзді белгіге қарағанда басым болса, аталған кісілердің генотипі қандай болады?

3 слайд

Жұптық жұмыс. «Ойлан-бөліс-жұптас» 1. Ата-аналық даралардың генотиптері арқылы ұрпағының генотипі мен фенотипін анықтауға арналған есеп. Қара қоян мен ақ қоянды будандастырғанда, бірінші ұрпақта түгел сұр түсті болады. Берілген суретті пайдаланып, Ғ1 - дегі ұрпақтағы қоянның түсі доминанттылықтың қай типіне жататынын айтыңдар 2. Ұрпақтардың фенотипі белгілі болған жағдайда аталық, аналық генотиптерін анықтауға арналған есеп. Берілгені: Көк көзді ер адамның әке-шешесі қой көзді. Ол әкесінің көзі көк, шешесі қой көзді , қой көзді әйелге үйленді. Осы отбасында қой көзді ұрпақ дүниеге келеді. Егер қой көзді белгі көк көзді белгіге қарағанда басым болса, аталған кісілердің генотипі қандай болады?

Топтық жұмыс. Жарнама әдісі 1-топ: Асқабақ өсімдігінің жемісінің ақ түсін А гені, сары түсін а гені, дөңгелек тәрізді пішіні

#4 слайд
Топтық жұмыс. Жарнама әдісі 1-топ: Асқабақ өсімдігінің жемісінің ақ түсін А гені, сары түсін а гені, дөңгелек тәрізді пішінін В гені, шар тәрізді пішінін b гені айқындайды. Екі жұп белгілері бойынша гетерозиготалы екі асқабақ өсімдігін бір-бірімен будандастырғанда алынған өсімдіктердің генотиптері мен фенотиптерін ажырайды. 2-топ: Қызыл масақты, мұртшасыз бидай өсімдігін, ақ масақты, мұртшалы бидаймен будандастырғанда, бірінші ұрпақта барлық өсімдіктер қызыл масақты, мұртшасыз болған. Ал екінші ұрпақта белгілердің ажырауы мынадай: 159 қызыл масақты, мұртшасыз; 48 қызыл масақты, мұртшалы; 57 ақ масақты, мұртшасыз; 16 ақ масақты, мұртшалы. Ата-аналық өсімдіктердің генотипін анықтаңдар. 3-топ: Шабдалыда түкті С жемісі, тегіске с қарағанда доминатты. Ал жұмсақ жемісінің ақ түсі D сарыдан d доминантты. Шабдалының екі гомозиготалы өсімдіктерін будандастырады: біреуінде жұмсақ жемісті, ақ түсті тегіс, екіншісінде түкті сары жемісті, F 1 және F 2 фенотипі қандай болады?

4 слайд

Топтық жұмыс. Жарнама әдісі 1-топ: Асқабақ өсімдігінің жемісінің ақ түсін А гені, сары түсін а гені, дөңгелек тәрізді пішінін В гені, шар тәрізді пішінін b гені айқындайды. Екі жұп белгілері бойынша гетерозиготалы екі асқабақ өсімдігін бір-бірімен будандастырғанда алынған өсімдіктердің генотиптері мен фенотиптерін ажырайды. 2-топ: Қызыл масақты, мұртшасыз бидай өсімдігін, ақ масақты, мұртшалы бидаймен будандастырғанда, бірінші ұрпақта барлық өсімдіктер қызыл масақты, мұртшасыз болған. Ал екінші ұрпақта белгілердің ажырауы мынадай: 159 қызыл масақты, мұртшасыз; 48 қызыл масақты, мұртшалы; 57 ақ масақты, мұртшасыз; 16 ақ масақты, мұртшалы. Ата-аналық өсімдіктердің генотипін анықтаңдар. 3-топ: Шабдалыда түкті С жемісі, тегіске с қарағанда доминатты. Ал жұмсақ жемісінің ақ түсі D сарыдан d доминантты. Шабдалының екі гомозиготалы өсімдіктерін будандастырады: біреуінде жұмсақ жемісті, ақ түсті тегіс, екіншісінде түкті сары жемісті, F 1 және F 2 фенотипі қандай болады?

1.Генетика ғылымы нені зерттейді? 2.Будандастыру дегеніміз не? Оның қандай түрлері барГенетика ғылымының негізінің қалануы не с

#5 слайд
1.Генетика ғылымы нені зерттейді? 2.Будандастыру дегеніміз не? Оның қандай түрлері барГенетика ғылымының негізінің қалануы не себепті Мендель есімімімен байланысты? 3.Гибридологиялық әдістің негізгі ерекшелігі неде? 4. Мендель зерттеу нысаны ретінде бұршақ өсімдігін алуының себебі неде? 5. Қандай будандастыру түрлері бар? 6. Моногибридті будандастыруда Мендель бұршақ өсімдігінің қандай белгілерін басшылыққа алып зерттеу жүргізді? 7. Моногибридті будандастыруда бұршақта қандай түс доминантты/рецессивті белгі болды? 8. Рецессивті және доминантты белгілері қалай белгіленеді? 9. Мендель зертеулері негізінде қандай заңдарды ашты? 10. Моногибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін түсіндіріңіз. Оқушының өз бетімен білім алу кезеңі. Оқу материалы мен бейнематериалды пайдалана отырып төмендегі сұрақтарға жауап беріңіздер

5 слайд

1.Генетика ғылымы нені зерттейді? 2.Будандастыру дегеніміз не? Оның қандай түрлері барГенетика ғылымының негізінің қалануы не себепті Мендель есімімімен байланысты? 3.Гибридологиялық әдістің негізгі ерекшелігі неде? 4. Мендель зерттеу нысаны ретінде бұршақ өсімдігін алуының себебі неде? 5. Қандай будандастыру түрлері бар? 6. Моногибридті будандастыруда Мендель бұршақ өсімдігінің қандай белгілерін басшылыққа алып зерттеу жүргізді? 7. Моногибридті будандастыруда бұршақта қандай түс доминантты/рецессивті белгі болды? 8. Рецессивті және доминантты белгілері қалай белгіленеді? 9. Мендель зертеулері негізінде қандай заңдарды ашты? 10. Моногибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін түсіндіріңіз. Оқушының өз бетімен білім алу кезеңі. Оқу материалы мен бейнематериалды пайдалана отырып төмендегі сұрақтарға жауап беріңіздер

Моногибридті будандастырудың цитологиялық негіздері

#6 слайд
Моногибридті будандастырудың цитологиялық негіздері

6 слайд

Моногибридті будандастырудың цитологиялық негіздері

Моногибридтік шағылыстыруға генетикалық есептер шығару әдісі Есептерді шығару барысында мынадай мәселелерді ескеру қажет.  Ес

#7 слайд
Моногибридтік шағылыстыруға генетикалық есептер шығару әдісі Есептерді шығару барысында мынадай мәселелерді ескеру қажет.  Есептің шартын мұқият оқып шығып, тұқым қуалайтын белгілерді аныктау. Осы белгілерді бакылайтын гендердің аллельдерін белгілеу. Есептің шартында көрсетілген ата- ананың және ұрпақтын генотипін біліп, оны генетикалық формуламен немесе хромосомалық үлгімен көрсету.

7 слайд

Моногибридтік шағылыстыруға генетикалық есептер шығару әдісі Есептерді шығару барысында мынадай мәселелерді ескеру қажет.  Есептің шартын мұқият оқып шығып, тұқым қуалайтын белгілерді аныктау. Осы белгілерді бакылайтын гендердің аллельдерін белгілеу. Есептің шартында көрсетілген ата- ананың және ұрпақтын генотипін біліп, оны генетикалық формуламен немесе хромосомалық үлгімен көрсету.

№1 есеп Генотиптері АА, Вв, Сс, ДД болатын ағзаларға тән мүмкін болатын гаметаларын тап. Берілгені: АА, Вв, Сс, ДД Шешуі:

#8 слайд
№1 есеп Генотиптері АА, Вв, Сс, ДД болатын ағзаларға тән мүмкін болатын гаметаларын тап. Берілгені: АА, Вв, Сс, ДД Шешуі: Т/К Гаметалар-?

8 слайд

№1 есеп Генотиптері АА, Вв, Сс, ДД болатын ағзаларға тән мүмкін болатын гаметаларын тап. Берілгені: АА, Вв, Сс, ДД Шешуі: Т/К Гаметалар-?

№2 есеп Тышқанда ақ реңді жүн қара реңге басымдық жасайды. Гетерозиготалы аналық пен қара аталықтан қ

#9 слайд
№2 есеп Тышқанда ақ реңді жүн қара реңге басымдық жасайды. Гетерозиготалы аналық пен қара аталықтан қандай ұрпақ алынуы мүмкін? Барлық дарақтардың генотипі мен фенотипін анықтаңдар? Берілгені: А- ақ жүн а-қара жүн ♀- Аа ♂-аа Шешуі: Т/К: Ата-ана генотипі, фенотипі? Ғ1- генотипіғ, фенотипі?

9 слайд

№2 есеп Тышқанда ақ реңді жүн қара реңге басымдық жасайды. Гетерозиготалы аналық пен қара аталықтан қандай ұрпақ алынуы мүмкін? Барлық дарақтардың генотипі мен фенотипін анықтаңдар? Берілгені: А- ақ жүн а-қара жүн ♀- Аа ♂-аа Шешуі: Т/К: Ата-ана генотипі, фенотипі? Ғ1- генотипіғ, фенотипі?

Кері байланыс Мен сабақтан...түсіндім. Менің алдағы уақытта өз өмірімде қолданатын ақпаратым....

#10 слайд
Кері байланыс Мен сабақтан...түсіндім. Менің алдағы уақытта өз өмірімде қолданатын ақпаратым....

10 слайд

Кері байланыс Мен сабақтан...түсіндім. Менің алдағы уақытта өз өмірімде қолданатын ақпаратым....

Файл форматы:
pptx
10.11.2025
82
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі