Ашық сабақ Адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер және еңбек құралдарының жетілдірілуі 5 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қазақстан тарихы
пән мұғалімі:Н.Еспанов
сынып:5
№59 жалпы орта білім
беретін мектебі
1 слайд
Қазақстан тарихы пән мұғалімі:Н.Еспанов сынып:5 №59 жалпы орта білім беретін мектебі
2 слайд
Сабақ тақырыбы
•Адамдардың шаруашылық
өміріндегі өзгерістер және еңбек
құралдарының жетілдірілуі
•Зерттеу сұрағы: Мезолит пен
неолит дәуірлерінде алғашқы
адамдардың өмірі қалай өзгерді?
2 слайд
Сабақ тақырыбы •Адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер және еңбек құралдарының жетілдірілуі •Зерттеу сұрағы: Мезолит пен неолит дәуірлерінде алғашқы адамдардың өмірі қалай өзгерді?
3 слайд
Оқу мақсаттары
•5.4.1.1 – ежелгі адамдардың
кәсібін сипаттау
•5.4.2.1 – еңбек құралдары мен
қару түрлерін сипаттау
3 слайд
Оқу мақсаттары •5.4.1.1 – ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау •5.4.2.1 – еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау
4 слайд
Сабақ мақсаттары
•Барлығы:Адамдардың шаруашылық
өмірінде мезолит пен неолитте өзгерістер
туралы біледі
•Көпшілігі: Адамдардың шаруашылық
өмірінде мезолит пен неолитте
өзгерістерді сипаттайды
•Кейбірі: Адамдардың шаруашылық
өмірінде мезолит пен неолитте
өзгерістерді сипаттап,талдайды
4 слайд
Сабақ мақсаттары •Барлығы:Адамдардың шаруашылық өмірінде мезолит пен неолитте өзгерістер туралы біледі •Көпшілігі: Адамдардың шаруашылық өмірінде мезолит пен неолитте өзгерістерді сипаттайды •Кейбірі: Адамдардың шаруашылық өмірінде мезолит пен неолитте өзгерістерді сипаттап,талдайды
5 слайд
Тілдік мақсат
•Пәндік лексика және терминология: Ру, алғашқы қауым, тобыр, аналық
және аталық ру, абыздар, терімшілік, аңшылық, балық аулау, мал
шаруашылығы, теселі егіншілік, еңбек бөлінісі, өнімді еңбек, жеке меншік,
өндіруші шаруашылық, қолөнер, кен өндірісі, тоқымашылық, керамика, көзе
т.б. сөздерді еске түсіреді. Оқытудың тілдік мақсаты: Алғашқы
адамдардың өмірі туралы әңгімелейді (айтылым дағдысы)- «Сипатта»,
әдістерінде қолдану. Алғашқы адамдардың өмірі, қола дәуірінің ерекшеліктері
туралы интерактивті түсіндірмені тыңдайды (тыңдалым дағдысы). Тақырып
бойынша мәтінмен жұмыс жасайды (оқылым дағдысы) – Мәтінді талдау
жұмысы кезеңінде. Диалог құруға /жазылымға қажетті сөздер топтамасы:
Адамның жануарлар әлемінен басты ерекшеліктері...
•Алғашқы адамдардың тұрмыс тіршілігінде келесі өзгерістер орын алды...
Біздің анықтағанымыз... Қорытындысында... Біздің тобымыздың ойынша...
Келесі себептер/факторлар.... Ең басты жетістіктер ...
5 слайд
Тілдік мақсат •Пәндік лексика және терминология: Ру, алғашқы қауым, тобыр, аналық және аталық ру, абыздар, терімшілік, аңшылық, балық аулау, мал шаруашылығы, теселі егіншілік, еңбек бөлінісі, өнімді еңбек, жеке меншік, өндіруші шаруашылық, қолөнер, кен өндірісі, тоқымашылық, керамика, көзе т.б. сөздерді еске түсіреді. Оқытудың тілдік мақсаты: Алғашқы адамдардың өмірі туралы әңгімелейді (айтылым дағдысы)- «Сипатта», әдістерінде қолдану. Алғашқы адамдардың өмірі, қола дәуірінің ерекшеліктері туралы интерактивті түсіндірмені тыңдайды (тыңдалым дағдысы). Тақырып бойынша мәтінмен жұмыс жасайды (оқылым дағдысы) – Мәтінді талдау жұмысы кезеңінде. Диалог құруға /жазылымға қажетті сөздер топтамасы: Адамның жануарлар әлемінен басты ерекшеліктері... •Алғашқы адамдардың тұрмыс тіршілігінде келесі өзгерістер орын алды... Біздің анықтағанымыз... Қорытындысында... Біздің тобымыздың ойынша... Келесі себептер/факторлар.... Ең басты жетістіктер ...
6 слайд
Бағалау
критерийлері
•Мезолит пен неолит кезіндегі
шаруашылықтағы
өзгерістерді ажыратады,сипаттайды
•Мезолит пен неолит кезіндегі
шаруашылықтағы өзгерістерді салыстыра
отырып талдайды.
6 слайд
Бағалау критерийлері •Мезолит пен неолит кезіндегі шаруашылықтағы өзгерістерді ажыратады,сипаттайды •Мезолит пен неолит кезіндегі шаруашылықтағы өзгерістерді салыстыра отырып талдайды.
7 слайд
Құндылықтарды дарыту:«Мәңгілік Ел»
идеясының маңызды құрамдас бөліктері болып
табылатын азаматтық және жалпыұлттық идея
қазақстандықтардың бойында патриоттық сезімі,
ұлттық сана-сезімі, ұлттық рухы, азаматтылығы
мен әлеуметтік белсенділігі жоғары деңгейлі
зияткер әрі бәсекеге қабілетті тұлғаға тән қасиет-
сапаларды жетілдіру
Пәнаралық байланыстар
•География- оқушылар картадан археологиялық
ескерткіштер мен отанымыз Қазақстанның
әлемде орналасқан орнын көрсетеді
•Биология-оқушылар адамзаттың даму
тарихын,биологиялық дамуын түсіндіреді
7 слайд
Құндылықтарды дарыту:«Мәңгілік Ел» идеясының маңызды құрамдас бөліктері болып табылатын азаматтық және жалпыұлттық идея қазақстандықтардың бойында патриоттық сезімі, ұлттық сана-сезімі, ұлттық рухы, азаматтылығы мен әлеуметтік белсенділігі жоғары деңгейлі зияткер әрі бәсекеге қабілетті тұлғаға тән қасиет- сапаларды жетілдіру Пәнаралық байланыстар •География- оқушылар картадан археологиялық ескерткіштер мен отанымыз Қазақстанның әлемде орналасқан орнын көрсетеді •Биология-оқушылар адамзаттың даму тарихын,биологиялық дамуын түсіндіреді
8 слайд
Ұйымдастыру кезеңі
Амандасу. Оқушылардың сабаққа
дайындығын тексеру. Оқушыларды 4
топқа қағаз қиындылары арқылы бөлу.
Яғни 1 – ші топ:Археологтар.
2-ші топ:Зерттеушілер.
3-ші топ:Тарихшылар.
4-ші топ:Ғалымдар
8 слайд
Ұйымдастыру кезеңі Амандасу. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушыларды 4 топқа қағаз қиындылары арқылы бөлу. Яғни 1 – ші топ:Археологтар. 2-ші топ:Зерттеушілер. 3-ші топ:Тарихшылар. 4-ші топ:Ғалымдар
9 слайд
Топтық жұмыс:
•Суреттердегі ежелгі адамдардың кәсіптерін анықтап, суретке
тақырып қойып, сипаттама беріңіз.
Дескриптор:
•ежелгі адамдардың алғашқы кәсіп түрлерін атайды;
•берілген суреттерге тақырып қояды;
•суреттер бойынша ежелгі адамдардың айналысқан кәсіп түрлерін
сипаттайды.
9 слайд
Топтық жұмыс: •Суреттердегі ежелгі адамдардың кәсіптерін анықтап, суретке тақырып қойып, сипаттама беріңіз. Дескриптор: •ежелгі адамдардың алғашқы кәсіп түрлерін атайды; •берілген суреттерге тақырып қояды; •суреттер бойынша ежелгі адамдардың айналысқан кәсіп түрлерін сипаттайды.
10 слайд
Топтық жұмыс:
•Топтар сол кезеңдегі аңшылар мен терімшілер рөліне еніп,
кәсіптеріне сипаттама береді.
• Әр топ өз кәсіптерінің тиімді және тиімсіз тұстарына екі
мысал келтіреді;
• Табиғаттағы орын алған өзгерістердің өз кәсібіне әсерін
анықтайды.
• Топтар мезолит және неолит кезеңіндегі адам өміріндегі
кем дегенде 3 ұқсастықпен 3 айырмашылықты жазады:
•1.Кәсібі мен шаруашылығы
•2.Еңбек құралдары мен қару-жарақтары
•3. Қоғамдық құрылысы
•Дескриптор:
•Ежелгі адамдар кәсібін суреттейді
•Кәсіптерін салыстырады,бағалайды
10 слайд
Топтық жұмыс: •Топтар сол кезеңдегі аңшылар мен терімшілер рөліне еніп, кәсіптеріне сипаттама береді. • Әр топ өз кәсіптерінің тиімді және тиімсіз тұстарына екі мысал келтіреді; • Табиғаттағы орын алған өзгерістердің өз кәсібіне әсерін анықтайды. • Топтар мезолит және неолит кезеңіндегі адам өміріндегі кем дегенде 3 ұқсастықпен 3 айырмашылықты жазады: •1.Кәсібі мен шаруашылығы •2.Еңбек құралдары мен қару-жарақтары •3. Қоғамдық құрылысы •Дескриптор: •Ежелгі адамдар кәсібін суреттейді •Кәсіптерін салыстырады,бағалайды
11 слайд
Интерпретация
Топтарға «Қазақстандағы тас дәуірі»
тақырыбында көрме ұйымдастыруды ұсынамын.
•Көрмеде келесідей заттар қойылуы тиіс:
• Еңбек құралдар;
• Қару-жарақтар;
• Ыдыс-аяқтар;
• «Тас дәуіріндегі табиғат» суреттер топтамасы.
Топтар бір-біріне көрмелерін таныстырады.
Дескриптор:
•Еңбек құралдарын суреттеп,сипаттайды
•Ыдыс аяқтар мен қару жарақтарды сипаттайды
•Өзгерген шаруашылық туралы баяндайды
11 слайд
Интерпретация Топтарға «Қазақстандағы тас дәуірі» тақырыбында көрме ұйымдастыруды ұсынамын. •Көрмеде келесідей заттар қойылуы тиіс: • Еңбек құралдар; • Қару-жарақтар; • Ыдыс-аяқтар; • «Тас дәуіріндегі табиғат» суреттер топтамасы. Топтар бір-біріне көрмелерін таныстырады. Дескриптор: •Еңбек құралдарын суреттеп,сипаттайды •Ыдыс аяқтар мен қару жарақтарды сипаттайды •Өзгерген шаруашылық туралы баяндайды
12 слайд
Рефлексия
•Менің бүгін білгенім...
•Менің бүгін үйренгенім...
•Менің байқағаным...
•Мен келесі мәселелер бойынша
көбірек білгім келеді...
деген сұрақтар негізінде оқушылар
рефлексия жазады
12 слайд
Рефлексия •Менің бүгін білгенім... •Менің бүгін үйренгенім... •Менің байқағаным... •Мен келесі мәселелер бойынша көбірек білгім келеді... деген сұрақтар негізінде оқушылар рефлексия жазады
13 слайд
Бағалау
•Түсінгендікті көрсету үшін бағдаршамның түстерін көрнекі құрал ретінде
пайдаланыңыз.
Мысалы:
•·Оқушыларда қызыл, жасыл және сары түсті карточкалар бар, оны олар өз
парталарына қояды немесе жоғары көтереді (қызыл = түсінбеймін, жасыл =
барлығы түсінікті).
•·Оқушылар бағдаршамның түстерін пайдалана отырып, өздерін бағалайды.
Мұғалімге көрсетілген бағалауды оқушылардың күнделіктеріне жазуына болады.
•·Сыныптастары бағдаршам түстерінің көмегімен таныстырылымдарды және т.б.
бағалайды.
13 слайд
Бағалау •Түсінгендікті көрсету үшін бағдаршамның түстерін көрнекі құрал ретінде пайдаланыңыз. Мысалы: •·Оқушыларда қызыл, жасыл және сары түсті карточкалар бар, оны олар өз парталарына қояды немесе жоғары көтереді (қызыл = түсінбеймін, жасыл = барлығы түсінікті). •·Оқушылар бағдаршамның түстерін пайдалана отырып, өздерін бағалайды. Мұғалімге көрсетілген бағалауды оқушылардың күнделіктеріне жазуына болады. •·Сыныптастары бағдаршам түстерінің көмегімен таныстырылымдарды және т.б. бағалайды.
14 слайд
Үйге тапсырма
§-7-8-9-10 -11
сурет желісімен әңгіме құрастыру
14 слайд
Үйге тапсырма §-7-8-9-10 -11 сурет желісімен әңгіме құрастыру