Ашық сабақ Адырбек Сопбеков "Сапар мен парта" 4-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
4 “а”
сынып
Түймегүл Оразбекова
1 слайд
4 “а” сынып Түймегүл Оразбекова
2 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Сапар мен Парта
(Адырбек Сопыбеков)
2 слайд
Сабақтың тақырыбы: Сапар мен Парта (Адырбек Сопыбеков)
3 слайд
Жалпы мақсаты
Мысал авторымен
таныстырып,тақырыпты
өмірмен байланыстыра отырып,
мазмұнын ашу, негізгі идеясын
түсіну. Әдептілік туралы білім
деңгейін кеңейту, мектеп мүлкіне
оң көзқараспен қарауға
дағдыландыру.
3 слайд
Жалпы мақсаты Мысал авторымен таныстырып,тақырыпты өмірмен байланыстыра отырып, мазмұнын ашу, негізгі идеясын түсіну. Әдептілік туралы білім деңгейін кеңейту, мектеп мүлкіне оң көзқараспен қарауға дағдыландыру.
4 слайд
Мақсаты:
а)Адырбек Сопыбековтың
«Сапар мен Парта» мысалын
түсініпоқуға, мазмұнын жүйелі
әңгімелей білуге жаттықтыру;
ә) Оқушылардың танымдық
қабілетін, сыни тұрғысынан ойлау
мен жазуын дамыту;
б) Мектеп мүлкін таза ұстауға,
ұқыптылыққа баулу. Ағаш өсіруге,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу
4 слайд
Мақсаты: а)Адырбек Сопыбековтың «Сапар мен Парта» мысалын түсініпоқуға, мазмұнын жүйелі әңгімелей білуге жаттықтыру; ә) Оқушылардың танымдық қабілетін, сыни тұрғысынан ойлау мен жазуын дамыту; б) Мектеп мүлкін таза ұстауға, ұқыптылыққа баулу. Ағаш өсіруге, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу
5 слайд
Міндеттері:
Табиғатты қорғауға,
шапшаңдыққа, еңбек етуге,
мейірімділікке, имандылыққа
тәрбиелеу. Сөздік қорын
молайту. Жақсы мен жаманның
ара-жігін ажыратуға
дағдыландыру.
5 слайд
Міндеттері: Табиғатты қорғауға, шапшаңдыққа, еңбек етуге, мейірімділікке, имандылыққа тәрбиелеу. Сөздік қорын молайту. Жақсы мен жаманның ара-жігін ажыратуға дағдыландыру.
6 слайд
Оқыту әдістері:
АКТ
СТО
Оқыту үшін бағалау.
1 Диалог
2 Жеке жұмыс
3 Рөлге бөліп оқу
4 Топтық жұмыс
6 слайд
Оқыту әдістері: АКТ СТО Оқыту үшін бағалау. 1 Диалог 2 Жеке жұмыс 3 Рөлге бөліп оқу 4 Топтық жұмыс
7 слайд
Пәнаралық
байланыс:
Дүниетану,қазақ тілі,бейнелеу
7 слайд
Пәнаралық байланыс: Дүниетану,қазақ тілі,бейнелеу
8 слайд
Сабақтың көрнекілігі:
Хат,ашық хат,үлестірмелі
қағаз,тірек сызба,интерактивті
тақта,ребус және т.бт
8 слайд
Сабақтың көрнекілігі: Хат,ашық хат,үлестірмелі қағаз,тірек сызба,интерактивті тақта,ребус және т.бт
9 слайд
Сілтеме
Ана тілі.Жалпы білім
беретін мектептің
4—сыныбына
арналған оқулық..
Алматы «Атамұра
2011»
9 слайд
Сілтеме Ана тілі.Жалпы білім беретін мектептің 4—сыныбына арналған оқулық.. Алматы «Атамұра 2011»
10 слайд
10 слайд
11 слайд
“5 Т” ережесі
1.Тәртіп
2.Талап
3.Тыныштық
4.Тазалық
5.Татулық
11 слайд
“5 Т” ережесі 1.Тәртіп 2.Талап 3.Тыныштық 4.Тазалық 5.Татулық
12 слайд
Психологиялық дайындық.
Талаптанып,
Қанаттанып,
Өмір сырын ұғамыз.
Білім алып,
Тұлғаланып
Азамат болып шығамыз.
12 слайд
Психологиялық дайындық. Талаптанып, Қанаттанып, Өмір сырын ұғамыз. Білім алып, Тұлғаланып Азамат болып шығамыз.
13 слайд
13 слайд
14 слайд
Хат
келіпті
14 слайд
Хат келіпті
15 слайд
Қымбатты менің сүйікті достарым!
Мен сендердің достарың-Айгөлек
боламын.Сендердің білімдеріңді байқамақ
болып,көптеген тапсырмалар жіберіп отырмын.Осы
тапсырмаларды орындаған оқушыға сыйлықтарым
бар.Егер жақсы тапсырмаларың болса,Айгөлек
журналына жіберулеріңе болады.Біз кішкентай
достарымыздан жақсы жаңалықтарды асыға
күтеміз.Сендерге сәттілік тілейміз..
15 слайд
Қымбатты менің сүйікті достарым! Мен сендердің достарың-Айгөлек боламын.Сендердің білімдеріңді байқамақ болып,көптеген тапсырмалар жіберіп отырмын.Осы тапсырмаларды орындаған оқушыға сыйлықтарым бар.Егер жақсы тапсырмаларың болса,Айгөлек журналына жіберулеріңе болады.Біз кішкентай достарымыздан жақсы жаңалықтарды асыға күтеміз.Сендерге сәттілік тілейміз..
16 слайд
Өткенді білмей,
болашаққа
ұмтылу
мүмкін емес!
16 слайд
Өткенді білмей, болашаққа ұмтылу мүмкін емес!
17 слайд
Еске түсіру кезеңі
17 слайд
Еске түсіру кезеңі
18 слайд
1-тапсырма
Балалар, мысал дегеніміз не?
Суреттегі мысал қалай аталады, авторы кім?
Бұл мысалда біз көріп тұрған кейіпкерлер туралы не айтпақ болды?
Балалар мына сурет бізге таныс па? Бұл қай тақырыптағы кейіпкерлер?
«Ара мен шыбынды» жазған кім екен?
Біз осы суреттен кімдерді көрдік, сондай адамдар осы өмірде бар ма?
Балалар суреттен нені көріп тұрсыңдар?
Яғни, балалар, осы екі кейіпкер туралы шығарма жазған кім?
Осы екі кейіпкерлердің арасында қандай қақтығыстарды көрдік?
Олай болса адамдардың бойындағы қандай мінез – құлықты байқадық?
Сурет бізге таныс па? Қай шығармадан оқыдық?
Араша шығармасының авторы кім?
Балалар, мына жерде үй жануарлары мен адамның арасында байланыс бар
ма?
18 слайд
1-тапсырма Балалар, мысал дегеніміз не? Суреттегі мысал қалай аталады, авторы кім? Бұл мысалда біз көріп тұрған кейіпкерлер туралы не айтпақ болды? Балалар мына сурет бізге таныс па? Бұл қай тақырыптағы кейіпкерлер? «Ара мен шыбынды» жазған кім екен? Біз осы суреттен кімдерді көрдік, сондай адамдар осы өмірде бар ма? Балалар суреттен нені көріп тұрсыңдар? Яғни, балалар, осы екі кейіпкер туралы шығарма жазған кім? Осы екі кейіпкерлердің арасында қандай қақтығыстарды көрдік? Олай болса адамдардың бойындағы қандай мінез – құлықты байқадық? Сурет бізге таныс па? Қай шығармадан оқыдық? Араша шығармасының авторы кім? Балалар, мына жерде үй жануарлары мен адамның арасында байланыс бар ма?
19 слайд
2 – тапсырма.
Үй тапсырмасы:
«Араша». Қастек Баянбаев.
19 слайд
2 – тапсырма. Үй тапсырмасы: «Араша». Қастек Баянбаев.
20 слайд
Жаңа сабақ
Ребусты шешу
(Сапар мен парта)
20 слайд
Жаңа сабақ Ребусты шешу (Сапар мен парта)
21 слайд
21 слайд
22 слайд
Өмір-дерек
Адырбек Сопыбеков 1937 жылы 5
мамырда Қызылорда облысы,
Жаңақорған ауданы, Кеңес ауылында
дүниеге келген.
Оның балаларға арналған
«Көзілдірік»,
«Айға сапар», «Кім қалай
ұйықтайды?», «Көктем жыры»,
«Базарлық», «Айналайын», «Күншуақ»,
«Шешілген жұмбақ», тағы басқа
кітаптары шыққан.
22 слайд
Өмір-дерек Адырбек Сопыбеков 1937 жылы 5 мамырда Қызылорда облысы, Жаңақорған ауданы, Кеңес ауылында дүниеге келген. Оның балаларға арналған «Көзілдірік», «Айға сапар», «Кім қалай ұйықтайды?», «Көктем жыры», «Базарлық», «Айналайын», «Күншуақ», «Шешілген жұмбақ», тағы басқа кітаптары шыққан.
23 слайд
Қазақстан Жазушылар одағының
мүшесі, Қазақстанның Құрметті
журналисі, Қызылорда облысының
Құрметті қайраткері, Жаңақорған
ауданының және Жаңақорған кентінің
Құрметті азаматы.
23 слайд
Қазақстан Жазушылар одағының мүшесі, Қазақстанның Құрметті журналисі, Қызылорда облысының Құрметті қайраткері, Жаңақорған ауданының және Жаңақорған кентінің Құрметті азаматы.
24 слайд
Адырбек ағаның
«Сапар мен парта» деген алғашқы өлеңі осыдан
59 жыл бұрын «Қазақстан пионері» (қазіргі
«Ұлан») газетінде жарияланды. Бұл
республикалық баспасөзде тұңғыш жарияланған
өлеңі болатын-ды. Содан бастап осы газеттің
белсенді авторларының бірі және штаттан тыс
тілшісі болды.
Балаларға арналған өлеңдері 60-тан аса топтама
жинақтарға енсе, соңғы 50 жылдан бері біраз
өлеңдері бастауыш мектеп оқулықтарына жыл
сайын үзбей басылып келеді. Бірқатар өлеңдері
орыс, белорус, өзбек тілдеріне аударылған.
24 слайд
Адырбек ағаның «Сапар мен парта» деген алғашқы өлеңі осыдан 59 жыл бұрын «Қазақстан пионері» (қазіргі «Ұлан») газетінде жарияланды. Бұл республикалық баспасөзде тұңғыш жарияланған өлеңі болатын-ды. Содан бастап осы газеттің белсенді авторларының бірі және штаттан тыс тілшісі болды. Балаларға арналған өлеңдері 60-тан аса топтама жинақтарға енсе, соңғы 50 жылдан бері біраз өлеңдері бастауыш мектеп оқулықтарына жыл сайын үзбей басылып келеді. Бірқатар өлеңдері орыс, белорус, өзбек тілдеріне аударылған.
25 слайд
Талдау – табыс кілті
• Өлеңнің мысалға жататынын неден аңғаруға
болады?
• Парта Сапарға неге ренжіді?
• Қалай ойлайсың, Сапар өз кінәсін
мойындады ма? Оны өлеңнің қай шумағынан
аңғаруға болады?
• Мысалдан партаның ішкі сезімін білдіру
үшін өздігінен сөйлеп кеткен жерін тауып
оқы. Сенің өзіңмен-өзің сөйлескен кезің
болды ма?
25 слайд
Талдау – табыс кілті • Өлеңнің мысалға жататынын неден аңғаруға болады? • Парта Сапарға неге ренжіді? • Қалай ойлайсың, Сапар өз кінәсін мойындады ма? Оны өлеңнің қай шумағынан аңғаруға болады? • Мысалдан партаның ішкі сезімін білдіру үшін өздігінен сөйлеп кеткен жерін тауып оқы. Сенің өзіңмен-өзің сөйлескен кезің болды ма?
26 слайд
Сен
білесің
бе?
26 слайд
Сен білесің бе?
27 слайд
Мектеп партасы
Бастапқыда парталардың ойлап табылуының негізгі
мақсаты – оқушыларды бір-бірінен бөлек отырғызу
еді. Өйткені, ең алғашқы сабақтарда оқушылар жерге
отырып оқып немесе жерге жатып жазатын болатын.
Бұл сүйек-бітімі бекімеген оқушыға ыңғайсыз,
денсаулығына қауіпсіздігімен ерекшеленген. Атап
айтсақ, балада миопия (алысты айқын көру
төмендігі), сколиоз (омыртқа жотасының қисаюы),
плоскост (жалпақтабандылық), остеохондроз
ауруларының пайда болу-болмауы партаға да
қатысты.
27 слайд
Мектеп партасы Бастапқыда парталардың ойлап табылуының негізгі мақсаты – оқушыларды бір-бірінен бөлек отырғызу еді. Өйткені, ең алғашқы сабақтарда оқушылар жерге отырып оқып немесе жерге жатып жазатын болатын. Бұл сүйек-бітімі бекімеген оқушыға ыңғайсыз, денсаулығына қауіпсіздігімен ерекшеленген. Атап айтсақ, балада миопия (алысты айқын көру төмендігі), сколиоз (омыртқа жотасының қисаюы), плоскост (жалпақтабандылық), остеохондроз ауруларының пайда болу-болмауы партаға да қатысты.
28 слайд
ХІХ ғасырда ең алғашқы парталар пайда болған мемлекет – Ресей.
Оны ойлап тапқан да ресейлік атақты гигиенист - Эрисман. Бүгінде Ресейде оның
атында көптеген институттар бар. Эрисман ойлап тапқан парталар баланың
сымбатын дұрыс қалыптастырып, көздерді де талдыртып жібермеуіне үлкен әсерін
тигізді.
Эрисман «Алыстан көрмеудің пайда болуына мектептің тигізер әсері» атты 1870
жылы жазылған еңбегінде алыстан көрмеушіліктің оқушылардың мектепті аяқтар
кезеңінде үдей түсетінін дәлелдеп шығарды да, мектеп сыныптарына көптеген
талаптар қойды. Парталардың көлемін, оның тақтамен ара-қашықтығын есептеп
шығарды. Ол парталар бүгінде «Эрисман парталары» деген атаққа ие.
Әрине, біздің ата-апаларымыз отырған парталар мен бүгінгі парталарды мүлде
салыстыруға келмейді. Ғылым мен техника дамыған ғасырда күн сайын
парталардың түр-түрі ойлап табылуда. Мәселен, Англияның Крег Джиринджи атты
қарапайым мұғалімі SmarteDesk атты компьютер орнатылған парта ойлап тапқан.
Парта 2008 жылы жасап шығарылып, бүгінде шәкірттердің сапалы білім алуына өз
үлесін қосып жатыр
28 слайд
ХІХ ғасырда ең алғашқы парталар пайда болған мемлекет – Ресей. Оны ойлап тапқан да ресейлік атақты гигиенист - Эрисман. Бүгінде Ресейде оның атында көптеген институттар бар. Эрисман ойлап тапқан парталар баланың сымбатын дұрыс қалыптастырып, көздерді де талдыртып жібермеуіне үлкен әсерін тигізді. Эрисман «Алыстан көрмеудің пайда болуына мектептің тигізер әсері» атты 1870 жылы жазылған еңбегінде алыстан көрмеушіліктің оқушылардың мектепті аяқтар кезеңінде үдей түсетінін дәлелдеп шығарды да, мектеп сыныптарына көптеген талаптар қойды. Парталардың көлемін, оның тақтамен ара-қашықтығын есептеп шығарды. Ол парталар бүгінде «Эрисман парталары» деген атаққа ие. Әрине, біздің ата-апаларымыз отырған парталар мен бүгінгі парталарды мүлде салыстыруға келмейді. Ғылым мен техника дамыған ғасырда күн сайын парталардың түр-түрі ойлап табылуда. Мәселен, Англияның Крег Джиринджи атты қарапайым мұғалімі SmarteDesk атты компьютер орнатылған парта ойлап тапқан. Парта 2008 жылы жасап шығарылып, бүгінде шәкірттердің сапалы білім алуына өз үлесін қосып жатыр
29 слайд
29 слайд
30 слайд
30 слайд
31 слайд
31 слайд
32 слайд
32 слайд
33 слайд
33 слайд
34 слайд
Ойлан
▪ Парта неден жасалады?
▪ Емен ағашы туралы не
білеміз?
▪ Ағаш туралы қандай мақал-
мәтел білесің?
34 слайд
Ойлан ▪ Парта неден жасалады? ▪ Емен ағашы туралы не білеміз? ▪ Ағаш туралы қандай мақал- мәтел білесің?
35 слайд
Емен ағаашы
35 слайд
Емен ағаашы
36 слайд
Айгөлектің
4 – тапсырмасы:
«Біздің сыныпта» әңгіме
36 слайд
Айгөлектің 4 – тапсырмасы: «Біздің сыныпта» әңгіме
37 слайд
Мұны білген жөн
Гигиеналық талаптар
1. Мектептегі оқу жабдықтарының ара -
қашықтығы келесідей болуы керек:
а) парталар қатарының арасы – 60 см;
ә) екі парта арасы – 50 см
б) соңғы партаның тақтаға қарсы қабырғадан
қашықтығы – 70 см
в) мұғалім үстелі мен тақта арасы – 1 м
г) бірінші парта мен тақта арасы – 2, 4 - 2, 7 м
ғ) соңғы парта мен тақта арасы – 8, 6 см
д) тақтаның жерден биіктігі – 80 - 90 см
37 слайд
Мұны білген жөн Гигиеналық талаптар 1. Мектептегі оқу жабдықтарының ара - қашықтығы келесідей болуы керек: а) парталар қатарының арасы – 60 см; ә) екі парта арасы – 50 см б) соңғы партаның тақтаға қарсы қабырғадан қашықтығы – 70 см в) мұғалім үстелі мен тақта арасы – 1 м г) бірінші парта мен тақта арасы – 2, 4 - 2, 7 м ғ) соңғы парта мен тақта арасы – 8, 6 см д) тақтаның жерден биіктігі – 80 - 90 см
38 слайд
Ой
толғаныс
38 слайд
Ой толғаныс
39 слайд
Алтын ереже
• Мектеп мүлкін күтіп ұста
• Партаны сызба
• Партаны бүлдірме
• Орындықты ырғыма
• Шкафтың есігін жай ашып, жай жап
• Кабинет есігін қатты жаппа
• Партаны күтіп ұста
• Әр сенбіде партаны тазалап сүрт
39 слайд
Алтын ереже • Мектеп мүлкін күтіп ұста • Партаны сызба • Партаны бүлдірме • Орындықты ырғыма • Шкафтың есігін жай ашып, жай жап • Кабинет есігін қатты жаппа • Партаны күтіп ұста • Әр сенбіде партаны тазалап сүрт
40 слайд
Сергіту сәті
40 слайд
Сергіту сәті
41 слайд
Қорыту
Өлең неліктен
“Сапар мен Парта” деп аталған?
41 слайд
Қорыту Өлең неліктен “Сапар мен Парта” деп аталған?
42 слайд
Міне, балалар, біз Айгөлектің тапсырмаларын түгел
орындап болдық. Қазақстан Республикасының
Президенті Н. Ә. Назарбаевтың Қазақстан Білім Қоғамы
жолында атты «Назарбаев университетінде» оқыған
лекциясында былай деді: «Тұлпар дүлдүлдігімен, адам
білгірлігімен озады.Беталысы күнде өзгерген алмағайып
дүниеде адамзат үшін ешқашан өзгермеген, өзгермейтін
бар. Ол-білім ! Ол-еңбек! Ел болашағының баянды
болмағаны баста бұлықсыған білім мен қолда ойнаған
еңбекке байланысты.Ендеше, білімдерің толыссын!
Еңбектерің жансын!» Өйткені, болашақтың кілті білімді
ұрпағында. Енді өзіміздің жақсы орындаған
тапсырмаларымызды Айгөлек журналына жібереміз.
42 слайд
Міне, балалар, біз Айгөлектің тапсырмаларын түгел орындап болдық. Қазақстан Республикасының Президенті Н. Ә. Назарбаевтың Қазақстан Білім Қоғамы жолында атты «Назарбаев университетінде» оқыған лекциясында былай деді: «Тұлпар дүлдүлдігімен, адам білгірлігімен озады.Беталысы күнде өзгерген алмағайып дүниеде адамзат үшін ешқашан өзгермеген, өзгермейтін бар. Ол-білім ! Ол-еңбек! Ел болашағының баянды болмағаны баста бұлықсыған білім мен қолда ойнаған еңбекке байланысты.Ендеше, білімдерің толыссын! Еңбектерің жансын!» Өйткені, болашақтың кілті білімді ұрпағында. Енді өзіміздің жақсы орындаған тапсырмаларымызды Айгөлек журналына жібереміз.
43 слайд
43 слайд
44 слайд
Жер деген алып планетаны
мекендеуші миллиардтаған
адамдар үшін балалық шақ
атты тәтті кезеңнен мәңгі
өшпес естеліктер болып
қалатын ұғымдар: мектеп,
алғашқы ұстаз, парта, тақта...
44 слайд
Жер деген алып планетаны мекендеуші миллиардтаған адамдар үшін балалық шақ атты тәтті кезеңнен мәңгі өшпес естеліктер болып қалатын ұғымдар: мектеп, алғашқы ұстаз, парта, тақта...
45 слайд
Үйге тапсырма
Ақынның өмір жолынан
қосымша дерек жинау.
Мысалды мәнерлеп оқу.
45 слайд
Үйге тапсырма Ақынның өмір жолынан қосымша дерек жинау. Мысалды мәнерлеп оқу.
46 слайд
Оқу нәтижесі:
1.Оқушылар өзіндік ойларын еркін жеткізе білуге
үйренеді,
2.Тіл байлықтарын қалыптастырып, жақсы мен жаман
қасиеттердің ара -жігін ажырата білуді түсінеді.
3.Әдепсіздік жағымсыз қасиет екенін ұғына отырып,
ондай қасиеттерден бойын аулақ ұстауға дағдыланады .
4.Топта жұмыс жасауға, бір-бірінің пікірімен санасуға,
сыни ойлауға, уақытты үнемді пайдаалануға үйренеді.
46 слайд
Оқу нәтижесі: 1.Оқушылар өзіндік ойларын еркін жеткізе білуге үйренеді, 2.Тіл байлықтарын қалыптастырып, жақсы мен жаман қасиеттердің ара -жігін ажырата білуді түсінеді. 3.Әдепсіздік жағымсыз қасиет екенін ұғына отырып, ондай қасиеттерден бойын аулақ ұстауға дағдыланады . 4.Топта жұмыс жасауға, бір-бірінің пікірімен санасуға, сыни ойлауға, уақытты үнемді пайдаалануға үйренеді.
47 слайд
47 слайд