Ашық сабақ: Музыка сауаты әлемінде
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Солтүстік Қазақстан облысы
Ақжар ауданы
“Серпер”өнер мектебі МКҚК
1 слайд
Солтүстік Қазақстан облысы Ақжар ауданы “Серпер”өнер мектебі МКҚК
2 слайд
•
Білімділік: Оқушыларға музыка өнерін терең түсініп,музыка теориясы элементтерін игерту.Жаттығуларды бабына келтіре орындауды,дұрыс тыныс алып,үн тазалығын сақтауды қадағалау.Музыкалық дыбыстардың жоғарлығы мен ұзақтығын ажырата білуге үйрету.
•
Дамытушылық: Жаттығудың ырғағын сақтап, еркін орындауға төселдіру.Дауыстың табиғи шығуына,жаттығуны дұрыс орындау шеберліктерін дамыту.
•
Тәрбиелік: Оқушылардың топтық жұмысқа баулу арқылы әр түрлі әдістер негізінде олардың музыкалық қабілеттілігін жан-жақты қалыптастыру.Өнерді сүйіп,эмоциялық сезімдерін оятуға, шығармашылық мүмкіндіктерін, музыка сабағына деген қызығушылықтарын арттыруға тәрбиелеу.Сұлулыққа, құштарлыққа талғамын күшейту.
•
Сабақтың түрі: Дәстүрлі емес,бекіту сабағы.
•
Оқыту технологиясы: ұжымдық оқыту.
•
Сабақта қолданылатын әдістер: сұрақ-жауап,ойын элементтері, ән айту,топпен жұмыс.
•
Сабақта пайдаланылатын көрнекі құралдар: фортепиано,тақта,таблицалар,ребус,
үлестірмелі қағаздар.
•
2 слайд
• Білімділік: Оқушыларға музыка өнерін терең түсініп,музыка теориясы элементтерін игерту.Жаттығуларды бабына келтіре орындауды,дұрыс тыныс алып,үн тазалығын сақтауды қадағалау.Музыкалық дыбыстардың жоғарлығы мен ұзақтығын ажырата білуге үйрету. • Дамытушылық: Жаттығудың ырғағын сақтап, еркін орындауға төселдіру.Дауыстың табиғи шығуына,жаттығуны дұрыс орындау шеберліктерін дамыту. • Тәрбиелік: Оқушылардың топтық жұмысқа баулу арқылы әр түрлі әдістер негізінде олардың музыкалық қабілеттілігін жан-жақты қалыптастыру.Өнерді сүйіп,эмоциялық сезімдерін оятуға, шығармашылық мүмкіндіктерін, музыка сабағына деген қызығушылықтарын арттыруға тәрбиелеу.Сұлулыққа, құштарлыққа талғамын күшейту. • Сабақтың түрі: Дәстүрлі емес,бекіту сабағы. • Оқыту технологиясы: ұжымдық оқыту. • Сабақта қолданылатын әдістер: сұрақ-жауап,ойын элементтері, ән айту,топпен жұмыс. • Сабақта пайдаланылатын көрнекі құралдар: фортепиано,тақта,таблицалар,ребус, үлестірмелі қағаздар. •
3 слайд
І-Ұйымдастыру кезеңі.
Психологиялық кезеңі
Үлкендерге сіз,
Кішілерге біз.
Әдеппенен бас иіп,
Сәлем бердік біз!
(музыкамен амандасу).
Армысыздар құрметті ұстаздар,оқушылар!
Бүгінгі жастар-халқымыздың болашағы,еліміздің ертеңі.
Оқушылардың ой-өрісін кеңейтіп,
есте сақтау қабілетін шыңдайтын,
білімді жастарды анықтайтын,
білімге қызығушылықтарын арттыратын сайысымызды бастаймыз.
Әндік демге байланысты жаттығу жасату.
(Оқушылардың таңдауы бойынша сынып екі топқа бөлінеді).
1-топ «Сегіздік»
2-топ «Ширектік»
(эмблемаларын тапсырып,жюри таңдау)
Сайысымызды бастайық.
3 слайд
І-Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық кезеңі Үлкендерге сіз, Кішілерге біз. Әдеппенен бас иіп, Сәлем бердік біз! (музыкамен амандасу). Армысыздар құрметті ұстаздар,оқушылар! Бүгінгі жастар-халқымыздың болашағы,еліміздің ертеңі. Оқушылардың ой-өрісін кеңейтіп, есте сақтау қабілетін шыңдайтын, білімді жастарды анықтайтын, білімге қызығушылықтарын арттыратын сайысымызды бастаймыз. Әндік демге байланысты жаттығу жасату. (Оқушылардың таңдауы бойынша сынып екі топқа бөлінеді). 1-топ «Сегіздік» 2-топ «Ширектік» (эмблемаларын тапсырып,жюри таңдау) Сайысымызды бастайық.
4 слайд
Балалар 1-тапсырманы бастамас бұрын,біз сіздермен ертегі
арқылы нота орналасу тақырыбын есімізге түсіріп алайық.
Ертеде орманда ағайынды 7 лақ өмір сүріпті.
Олардық саны музыкадағы ноталармен бірдей болған екен.
Сол сияқты ноталардың үйлері,есіктерінің кілттері және
отыратын орындары болған екен.Ал кәнеки балалар айтындаршы
ноталарымыздың үйлері қалай аталады «нота желісі»
ол бес сызықтан тұрады.Бес сызықты санаған кезде міндетті
түрде біз төменнен жоғары қарай санаймыз.
Ал енді есігімізді ашайық,қандай кілтпен?Скрипка кілтімен.
Келесі ноталарымызды орындарына отырғызайық.
Есімізге түсірдік ендеше 1-тапсырманы орындауға кірісейік.І-тапсырма:
4 слайд
Балалар 1-тапсырманы бастамас бұрын,біз сіздермен ертегі арқылы нота орналасу тақырыбын есімізге түсіріп алайық. Ертеде орманда ағайынды 7 лақ өмір сүріпті. Олардық саны музыкадағы ноталармен бірдей болған екен. Сол сияқты ноталардың үйлері,есіктерінің кілттері және отыратын орындары болған екен.Ал кәнеки балалар айтындаршы ноталарымыздың үйлері қалай аталады «нота желісі» ол бес сызықтан тұрады.Бес сызықты санаған кезде міндетті түрде біз төменнен жоғары қарай санаймыз. Ал енді есігімізді ашайық,қандай кілтпен?Скрипка кілтімен. Келесі ноталарымызды орындарына отырғызайық. Есімізге түсірдік ендеше 1-тапсырманы орындауға кірісейік.І-тапсырма:
5 слайд
ІІ -тапсырма:
Келесі тапсырма ноталардың ұзақтықтары.Музыкада дыбыстардың
ұзақтығы әр түрлі болады.Бірі созылып айтылады,екіншісі қысқа айтылады.
Дыбыстардың созылуының әр түрлі болып келуін ноталардың ұзақтықтары
деп атаймыз.Дыбыстардың әрқайсысының белгіленуі,саналуы және атаулары
бар. (Бағдарша арқылы нота ұзақтықтарының дұрыс бағытын көрсету).
Белгіленуі Аталуы Саналуы
Жартылық нота 1ге
Бүтін нота 1ге – 2ге
Сегіздік нота 1
Ширектік нота 1ге-2ке-3ке-4ке
5 слайд
ІІ -тапсырма: Келесі тапсырма ноталардың ұзақтықтары.Музыкада дыбыстардың ұзақтығы әр түрлі болады.Бірі созылып айтылады,екіншісі қысқа айтылады. Дыбыстардың созылуының әр түрлі болып келуін ноталардың ұзақтықтары деп атаймыз.Дыбыстардың әрқайсысының белгіленуі,саналуы және атаулары бар. (Бағдарша арқылы нота ұзақтықтарының дұрыс бағытын көрсету). Белгіленуі Аталуы Саналуы Жартылық нота 1ге Бүтін нота 1ге – 2ге Сегіздік нота 1 Ширектік нота 1ге-2ке-3ке-4ке
6 слайд
III -тапсырма: Альтерациялық белгілер.
Негізгі дыбыстарды жарты тонға жоғарлату немесе төмендету белгілерін
қозғау белгілері немесе альтерациялық белгілер дейді.Оларды диез және
бемоль деп атайды.Әр белгінің не үшін қажеттігін,белгіленуін қатарын
жазып шығу.
1-топ: ДИЕЗ
Жарты тонға жоғарлату.
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________
2-топ: БЕМОЛЬ
Жарты тонға төмендету.
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
__________________________________________________________
6 слайд
III -тапсырма: Альтерациялық белгілер. Негізгі дыбыстарды жарты тонға жоғарлату немесе төмендету белгілерін қозғау белгілері немесе альтерациялық белгілер дейді.Оларды диез және бемоль деп атайды.Әр белгінің не үшін қажеттігін,белгіленуін қатарын жазып шығу. 1-топ: ДИЕЗ Жарты тонға жоғарлату. _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________ 2-топ: БЕМОЛЬ Жарты тонға төмендету. _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________ __________________________________________________________
7 слайд
IV -тапсырма: Тірек сызбаны толтыру.
(паузалардың түрлерін,атауларын,белгіленуін,саналуын сызбаның ішіне
толтыру).
Бүтін пауза
1 ге,2 ге,3 ке,
4 ке
Паузаларды ң
түрлері Жарты пауза
1 ге,2 ке
Ширек пауза
1 ге Сегіздік пауза
1
7 слайд
IV -тапсырма: Тірек сызбаны толтыру. (паузалардың түрлерін,атауларын,белгіленуін,саналуын сызбаның ішіне толтыру). Бүтін пауза 1 ге,2 ге,3 ке, 4 ке Паузаларды ң түрлері Жарты пауза 1 ге,2 ке Ширек пауза 1 ге Сегіздік пауза 1
8 слайд
IV- тапсырма: Семантикалық картамен жұмыс.
•
Динамикалық белгілер
жазылуы
f p mf mp ff pp sf
Біртіндеп ақырын
Өте қатты
Өте ақырын
Қатты
Бір дыбысты ерекше бөліп
ойнау
Ақырын
Орташа ақырын
Орташа қатты
Біртіндеп қатты
8 слайд
IV- тапсырма: Семантикалық картамен жұмыс. • Динамикалық белгілер жазылуы f p mf mp ff pp sf Біртіндеп ақырын Өте қатты Өте ақырын Қатты Бір дыбысты ерекше бөліп ойнау Ақырын Орташа ақырын Орташа қатты Біртіндеп қатты
9 слайд
VI- тапсырма: Ансамбль
(Ансамбль түрлерін жазып шығу).
ДУЭТ - екі орындаушы
ТРИО - үш орындаушы
КВАРТЕТ - төрт орындаушы
КВИНТЕТ - бес орындаушы
СЕКСТЕТ - алты орындаушы
СЕПТЕТ - жеті орындаушы
ОКТЕТ - сегіз орындаушы
НОНЕТ - тоғыз орындаушы
ДЕЦИМЕТ - он орындаушы
9 слайд
VI- тапсырма: Ансамбль (Ансамбль түрлерін жазып шығу). ДУЭТ - екі орындаушы ТРИО - үш орындаушы КВАРТЕТ - төрт орындаушы КВИНТЕТ - бес орындаушы СЕКСТЕТ - алты орындаушы СЕПТЕТ - жеті орындаушы ОКТЕТ - сегіз орындаушы НОНЕТ - тоғыз орындаушы ДЕЦИМЕТ - он орындаушы
10 слайд
VII- тапсырма:
Дыбыс ұзақтығын ұзартатын белгілер.
(белгіленуін көрсетіп,ережесін айту және санап беру).
•
Нүкте (.)- нотаның оң жағына қойылып,ұзақтығын оның
жартысына дейін ұзартады.
•
Қос нүкте (..) -нотаның ұзақтығын оның жартысына
және ширегіне дейін ұзартылады.
•
Лига ( ) - лига белгісі дыбыстар арасын үзбей,
байланыстыра орындауды да көрсетеді.
•
Фермата ( ) -шығарманың характеріне,
орындаушының талғамына байланысты музыкалық
дыбысты өз қалауынша ұзартатын белгі.
10 слайд
VII- тапсырма: Дыбыс ұзақтығын ұзартатын белгілер. (белгіленуін көрсетіп,ережесін айту және санап беру). • Нүкте (.)- нотаның оң жағына қойылып,ұзақтығын оның жартысына дейін ұзартады. • Қос нүкте (..) -нотаның ұзақтығын оның жартысына және ширегіне дейін ұзартылады. • Лига ( ) - лига белгісі дыбыстар арасын үзбей, байланыстыра орындауды да көрсетеді. • Фермата ( ) -шығарманың характеріне, орындаушының талғамына байланысты музыкалық дыбысты өз қалауынша ұзартатын белгі.
11 слайд
VIII -тапсырма:
Жаттығу.
«Сегіздік» тобы.
«Ширектік»тобы.
11 слайд
VIII -тапсырма: Жаттығу. «Сегіздік» тобы. «Ширектік»тобы.
12 слайд
Сұрақ-жауап:
1. Диез бен бемольдің күштерін жоятын белгіні қалай атайды?
(бекар)
2. Музыкада ұзын,қысқа дыбыстардың ауысып отыруын не
дейді? (ырғақ)
3. Музыкалық шығарманың әлсіз үлестен басталуы қалай
аталады? (затакт)
4. Бір мезгілде орындалатын үш,төрт дыбысты қалай атайды?
(аккорд)
5. Музыкалық шығарманы тез,асықпай орындалуын не дейміз?
(жылдамдық)
6. 5-ші сызықтың өзінде орналасқан нотаны ата? (2-октава фа
нотасы)
12 слайд
Сұрақ-жауап: 1. Диез бен бемольдің күштерін жоятын белгіні қалай атайды? (бекар) 2. Музыкада ұзын,қысқа дыбыстардың ауысып отыруын не дейді? (ырғақ) 3. Музыкалық шығарманың әлсіз үлестен басталуы қалай аталады? (затакт) 4. Бір мезгілде орындалатын үш,төрт дыбысты қалай атайды? (аккорд) 5. Музыкалық шығарманы тез,асықпай орындалуын не дейміз? (жылдамдық) 6. 5-ші сызықтың өзінде орналасқан нотаны ата? (2-октава фа нотасы)
13 слайд
Бүгін біздер оқушылардың білімдерін сынап,өнерлерін
тамашаладық.Оқушыларды, ақылдылығымен,
жүректілігімен,қайраттылығымен алға озып, өз білімдерін
шыңдағанын көрдік.
Жер бетінде адам өмір өткізер,
Бар нәрсеге білім қолды жеткізер.
Бар ізгілік тек білімнен алынар,
Білімменен аспанға жол салынар,-дегендей,білімділік пен ізгілікті
бойымызға дарыта білейік. Осымен біздің сайысымыз өз мәресіне
жетті. Қазір әділқазылар алқасы кеңесіп, шешімдерін шығарып, әр
сайыскер тобына өз бағасын береді.
Құрметті ұстаздар!
Дендеріңізге саулық, бала-шағаларыңызға амандық
тілейміз.Жүздеріңізден қуаныш пен шаттықтың нұры
кетпесін.Еңбектеріңіз табысты болып,шаңырақтарыңызға құт-береке
дарысын! Аспанымыз ашық,мемлекетіміздің іргесі берік болсын!
Сау-саламат болыңыздар!
13 слайд
Бүгін біздер оқушылардың білімдерін сынап,өнерлерін тамашаладық.Оқушыларды, ақылдылығымен, жүректілігімен,қайраттылығымен алға озып, өз білімдерін шыңдағанын көрдік. Жер бетінде адам өмір өткізер, Бар нәрсеге білім қолды жеткізер. Бар ізгілік тек білімнен алынар, Білімменен аспанға жол салынар,-дегендей,білімділік пен ізгілікті бойымызға дарыта білейік. Осымен біздің сайысымыз өз мәресіне жетті. Қазір әділқазылар алқасы кеңесіп, шешімдерін шығарып, әр сайыскер тобына өз бағасын береді. Құрметті ұстаздар! Дендеріңізге саулық, бала-шағаларыңызға амандық тілейміз.Жүздеріңізден қуаныш пен шаттықтың нұры кетпесін.Еңбектеріңіз табысты болып,шаңырақтарыңызға құт-береке дарысын! Аспанымыз ашық,мемлекетіміздің іргесі берік болсын! Сау-саламат болыңыздар!