1 слайд
САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ:
2 слайд
Сабақтың барысы:
Кіріспе бөлімі:
Сәлемдесу, түгелдеу
Психологиялық дайындық:
«Комплименттер бұрқасыны »
Топқа бөлу: “Тарсия әдісі”
арқылы
Үй тапсырмасын сұрау
“ Кім жылдам әдісі”
арқылы өткенді еске түсіру
Негізгі бөлімі: Жаңа сабақ
Ойлан,жұптас,бөліс
Сергіту сәті
Қорытынды : Карусель әдісі (Тест тапсырмасы)
Кері байланыс:
“ Табыс ағашы” әдісі
3 слайд
Сабақтың мақсаты:
•
Қысқаша көбейту формулаларын
жатқа білу.
•
Тиімді есептеу үшін қысқаша көбейту
формулаларын қолдану.
•
Қысқаша көбейту формулалары
арқылы алгебралық өрнектерді тепе-
тең түрлендіруді орындау .
4 слайд
Психологиялық дайындық : « Комплименттер
бұрқасыны »
•
« Заманауи әлемде елдің қуаты ең алдымен
азаматтарының білімімен өлшенеді » деп
Н.Ә.Назарбаев айтқандай, білімдеріңді
шыңдап, биік белестерден көрінуге
асығыңдар.
Қолдарыңда берілген шарлардағы
тілектердің оқып, бір-бірлеріңе жылы
лебіздеріңді білдіріңдер.
5 слайд
№ 34.13 Өрнекті ықшамдаңдар:
2)
4)
x x x x
x x x x x x x x x
4 27 27 4
27 4 9 3 3 2 2
3 3
3 2 2
4 7 3 4 7 3 3 3
3 3 4 4 1 3 3
1 3 1 4 1 3 3
1 1 3 1 1 4 1 - a
2 2 3 3
3 3 2 3
3 2 2 3
2 3
a a a a a a
a a a a a a
a a a a a a
a a a a a a
6 слайд
№ 34.15 Өрнекті ықшамдаңдар:
3)
№ 34.16 Теңдеуді шешіңдер :
2)
9 11 9 11 8 8
1 8 6 9 8 12 6
1 8 1 6 9 8 12 6
1 2 4 1 2 1 3 2
3 3
3 2 3 2 3
3 2 2 3
2 2 3
x x x x
x x x x x x x
x x x x x x x
x x x x x x
4
8 2
0 3 8 5
0 3 4 2 2 5
3 3
2 2
y
y
y y y y
y y y y y y
7 слайд
Қысқаша көбейту формулалары) )( (
2 2
b a b a b a
2 2 2
2 ) ( b ab a b a
2 2 2
2 ) ( b ab a b a
3 3
b a
2 2
b ab a b a
8 слайд
Қысқаша көбейту
формулалары
3 3
b a
2 2
b ab a b a
3
b a
3 2 2 3
3 3 b ab b a a
3
b a
3 2 2 3
3 3 b ab b a a
9 слайд
x b x b 4 5 ) 4 5 (
2 2
) 4 ( ) 5 ( x b
. 16 25
2 2
x b № 1 Көпмүшеге түрлендіріңдер
b a b a
2 2
b a
2
b a
2 2
2 b ab a
2
b a
2 2
2 b ab a “ КІМ ЖЫЛДАМ?
10 слайд
b a b a
2 2
b a
2
b a
2 2
2 b ab a
2
b a
2 2
2 b ab a № 2 . Көпмүшеге түрлендіріңдер
2
) 4 ( x
2 2
4 4 2 x x
. 16 8
2
x x
11 слайд
b a b a
2 2
b a
2
b a
2 2
2 b ab a
2
b a
2 2
2 b ab a № 3 . Көпмүшеге түрлендіріңдер
3
) 4 ( x
3 2 2 3
4 4 3 4 3 x x x
64 48 12
2 3
x x x
12 слайд
№ 4 .Көбейткіштерге жіктеңдер.
3
8 a
3 3
2 a
+ _
+_
=
+
(3
(3
_ 2 2
+
( (
) 2 2 ( ) 2 (
2 2
a a a
). 2 4 ( ) 2 (
2
a a a
13 слайд
Дескриптор
Білім алушы
- қажет формуланы
қолданады;
- көпмүше түріне келтіреді;
- көбейтк іштерге жіктейді;
14 слайд
Ақпанның 15-і
Қысқаша көбейту формулаларының көмегімен
өрнектерді тепе-тең түрлендіру
15 слайд
Қысқаша көбейту формулалары шамамен бұдан 4 мың жыл бұрын
белгілі болған. Вавилондықтар және басқа да халықтар бұл
формулаларды ауызша және геометриялық түрде тұжырымдаған.
Ежелгі Грекияда алгебралық сұрақтар геометрия тіліне көшіріліп
отырған. Қысқаша көбейту формулаларын Ньютон биномы
формуласы арқылы келіп шығады деп тұжырымдаған.
Осы формула - Ньютон биномының формуласы деп аталады.
Бином сөзі фран ц уз тілінен аударғанда «алгебралық екі мүше» ұғымын
білдіреді. Қысқаша көбейту
формуласының қысқаша
тарихына шолу
16 слайд
Қысқаша көбейту формулаларын Паскаль
үшбұрышынан шығаруға болады
1
1 2 1
1 3 3 1
1 4 6 4 1
1 5 10 10 5 1
1 6 15 20 15 6 1
1 7 21 35 35 21 7 1
17 слайд
1-мысал
2- мысал
3-мысал a a a a a 7 4 4 7 1 3 8 5 4
2
a a 48 50
2
9 6 2 2 8 2 5
2
x x x x
191 1 2 8 4 9 3 3 5 4
3 2 2
b b b b b b b
; 1
18 слайд
Дескриптор
Білім алушы
− қай формуланы қолдану керектігін
анықтайды;
− қысқаша көбейту формулаларын
қолданады;
− теңсіздіктерді шешеді.
-тепе-теңдікті дәлелдейді.
19 слайд
Ойлан,жұптас,бөліс!
№ 35.1 (2,4)
№ 35.12 (1,3 )№ 35.9 (2,4)
№ 35.4 (1,3)
Дескриптор
Білім алушы
− қай формуланы қолдану керектігін
анықтайды;
− қысқаша көбейту формулаларын
қолданады;
− өрнектерді көбейткіштерге жіктейді.
20 слайд
1 2
3СЕРГІТУ СӘТІ
4
21 слайд
•
Бақтиярдың төрт ұлы,олардың әр қайсысы
туған қарындасы бар.Бақтиярдың неше баласы
бар?
Жауабы: 4-ұл, 1-қыз, 5-баласы бар .
22 слайд
•
Олар қандай баға алды? Әсем, Ардақ, Анар
үшеуі математикадан бақылау жұмысынан
қандай баға алғанын сұрағанда, мұғалім:
“Ешқайсысың жаман баға алған жоқсыңдар,
бірақ әрқайсыңның бағаң әр түрлі. Әсемнің
бағасы «3» емес, ал Анардың бағасы «3»-те «5»-
те емес”, - деді. Сонда әркім қандай баға алған?
(Әсем – «5», Анар – «4», Ардақ – «3»
алған).
23 слайд
•
Ұшақ Семейден Алматыға дейін 1 сағат 20
минут ұшады, ал кері қарай 80 минут ұшады. Бұл
айырмашылықты қалай түсінесің?
Жауабы: екеуі тең
24 слайд
•
Айжан мен Маржанның әкелерінің аттарын
ата. Айжан мен Маржан – Асқар мен
Мұраттың қыздары. Айжан Асқардың
қызынан 2 жас кіші болса, бұлардың
әрқайсысының әкелерінің аты кім?
(Айжан – Мұраттың, Маржан – Асқардың
қызы).
25 слайд
1) 2
4 m m 2 9
9 2
2
m
4
625 a
Жарайсын
1)Көбейтіндіні көпмүше
түрінде жазыңдар:
2
25 5 5 a a a
26 слайд
2) Көбейтіндіні көпмүше түрінде жазыңдар: Жарайсын
4
8 y
27 слайд
3)Өрнектің мәні b айнымалысының мәніне тәуелді емес екендігін дәлелдеңіз:
0
10010 12Жарайсын
28 слайд
Жарайсын
4 ) Өрнекті ықшамдап мәнін
табыңдар :
7
29 слайд
5) Көпмүше түрінде жазыңдар:
1
12x-7x 2ЖарайсынЖарайсын
30 слайд
Жарайсын
6 ) Теңдеуді шешіңдер:
5
3
3
31 слайд
32 слайд
ҮЙГЕ ТАПСЫРМ A
№ 35.1 , №35.4
№35. 9 , №35.1 2
есептерінің
қалғандары
33 слайд
СӘЙКЕСТЕНДІРУ ТЕСТІ
2
2 b a
2 2
4 4 b ab a
2 2
81 64 b a
b a b a 9 8 9 8
2
2 3 b a
2 2
4 12 9 b ab a
3
1000 d
3
10 100 10 d d d
3
8 125 k
2
4 10 25 2 5 k k k
3
3 b a
3 2 2 3
27 27 6 b ab b a a b a b a 8 8
2 2
64 b a
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз