Ашық сабақ. Тұздар гидролизі. 9 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ. Тұздар гидролизі. 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Тұздар гидролизі , ортаның рН көрсеткіші туралы түсінік қалыптастыру . Әртүрлі тұздар ерітіндісінің ортасын анықтай отырып проблемалық жағдайларды шешуге үйрету , логикалық ойлау қабілетін жетілдіру .
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Сабақтың тақырыбы : Тұздар гидролизі .Тұздар гидролизінің биосферадағы маңызы .рН ( сутектік көрсеткіш ) туралы , организмдер

#1 слайд
Сабақтың тақырыбы : Тұздар гидролизі .Тұздар гидролизінің биосферадағы маңызы .рН ( сутектік көрсеткіш ) туралы , организмдердегі қышқылдық – негіздік баланс туралы ұғым . Орындаған : Аманова Камшат

1 слайд

Сабақтың тақырыбы : Тұздар гидролизі .Тұздар гидролизінің биосферадағы маңызы .рН ( сутектік көрсеткіш ) туралы , организмдердегі қышқылдық – негіздік баланс туралы ұғым . Орындаған : Аманова Камшат

Сабақтың мақсаты: тұздар гидролизі , ортаның рН көрсеткіші туралы түсінік қалыптастыру . Әртүрлі тұздар ерітіндісінің ортасын

#2 слайд
Сабақтың мақсаты: тұздар гидролизі , ортаның рН көрсеткіші туралы түсінік қалыптастыру . Әртүрлі тұздар ерітіндісінің ортасын анықтай отырып проблемалық жағдайларды шешуге үйрету , логикалық ойлау қабілетін жетілдіру .

2 слайд

Сабақтың мақсаты: тұздар гидролизі , ортаның рН көрсеткіші туралы түсінік қалыптастыру . Әртүрлі тұздар ерітіндісінің ортасын анықтай отырып проблемалық жағдайларды шешуге үйрету , логикалық ойлау қабілетін жетілдіру .

Күтілетін нәтижелер Тұздар гидролизі туралы түсінік қалыптасады . Тұздар гидролизінің типтеріне мысалдар келтіріп, теңдеулерін

#3 слайд
Күтілетін нәтижелер Тұздар гидролизі туралы түсінік қалыптасады . Тұздар гидролизінің типтеріне мысалдар келтіріп, теңдеулерін жазуды үйренеді . Тұз ерітінділерінің ортасын индикаторлардың көмегімен анықтай алады . Тірі организмдер үшін тұздар гидролизінің биологиялық маңызын біледі . Сыни тұрғысынан ойлана алады .

3 слайд

Күтілетін нәтижелер Тұздар гидролизі туралы түсінік қалыптасады . Тұздар гидролизінің типтеріне мысалдар келтіріп, теңдеулерін жазуды үйренеді . Тұз ерітінділерінің ортасын индикаторлардың көмегімен анықтай алады . Тірі организмдер үшін тұздар гидролизінің биологиялық маңызын біледі . Сыни тұрғысынан ойлана алады .

Сабақта қолданылатын әдіс – тәсілдер :” Жадылық серуен” әдісі , жұптық , топтық жұмыстар .

#4 слайд
Сабақта қолданылатын әдіс – тәсілдер :” Жадылық серуен” әдісі , жұптық , топтық жұмыстар .

4 слайд

Сабақта қолданылатын әдіс – тәсілдер :” Жадылық серуен” әдісі , жұптық , топтық жұмыстар .

“ Модульдің кіріктірілуі ” Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету. Оқытуда АКТ – ны пайдалану . Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау .

#5 слайд
“ Модульдің кіріктірілуі ” Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету. Оқытуда АКТ – ны пайдалану . Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау .

5 слайд

“ Модульдің кіріктірілуі ” Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету. Оқытуда АКТ – ны пайдалану . Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау .

Негізгі идея Тақырыпты өмірмен байланыстыра түсіндіру , тұздар гидролизінің биосферадағы маңызын айту , алған білімдерін тә

#6 слайд
Негізгі идея Тақырыпты өмірмен байланыстыра түсіндіру , тұздар гидролизінің биосферадағы маңызын айту , алған білімдерін тәжірибеде қолдана алу.

6 слайд

Негізгі идея Тақырыпты өмірмен байланыстыра түсіндіру , тұздар гидролизінің биосферадағы маңызын айту , алған білімдерін тәжірибеде қолдана алу.

Көңіл- күйге баға беру 6

#7 слайд
Көңіл- күйге баға беру 6

7 слайд

Көңіл- күйге баға беру 6

I . Ұйымдастыру а)” Топтастыру ” топқа бөлу Тұздардың түзілу табиғатына қарай 2 топқа бөлінеді . 1топ . Әлсіз негіз бен күшті

#8 слайд
I . Ұйымдастыру а)” Топтастыру ” топқа бөлу Тұздардың түзілу табиғатына қарай 2 топқа бөлінеді . 1топ . Әлсіз негіз бен күшті қышқылдан түзілген тұздар . 2. Күшті негіз бен әлсіз қышқылдан түзілген тұздар .

8 слайд

I . Ұйымдастыру а)” Топтастыру ” топқа бөлу Тұздардың түзілу табиғатына қарай 2 топқа бөлінеді . 1топ . Әлсіз негіз бен күшті қышқылдан түзілген тұздар . 2. Күшті негіз бен әлсіз қышқылдан түзілген тұздар .

“ Жадылық серуен ” әдісі бойынша өткен сабақты естеріне түсіреді . 1. Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан тұздарға

#9 слайд
“ Жадылық серуен ” әдісі бойынша өткен сабақты естеріне түсіреді . 1. Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан тұздарға анықтама беріңдер . 2. Төменде берілген химиялық реакцияның толық және қысқартылған иондық теңдеулерін жазыңдар . K 2 CO 3 + 2HCI = 2KCI + H 2 O + CO 2 ↑ 3 . Күшті электролиттерге жататын қышқылдарға және негіздерге мысалдар келтіріңдер .

9 слайд

“ Жадылық серуен ” әдісі бойынша өткен сабақты естеріне түсіреді . 1. Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан тұздарға анықтама беріңдер . 2. Төменде берілген химиялық реакцияның толық және қысқартылған иондық теңдеулерін жазыңдар . K 2 CO 3 + 2HCI = 2KCI + H 2 O + CO 2 ↑ 3 . Күшті электролиттерге жататын қышқылдарға және негіздерге мысалдар келтіріңдер .

Сыни тұрғыдан берілген сұрақтар арқылы жаңа тақырыпты ашу . «Ойланып шешіп көр» Тұз бен су арасында жүретін реакциялар қ

#10 слайд
Сыни тұрғыдан берілген сұрақтар арқылы жаңа тақырыпты ашу . «Ойланып шешіп көр» Тұз бен су арасында жүретін реакциялар қалай аталады ? ( гидролиз ) Тұрмыста суды тазартуда , судың кермектігін азайтуда кеңінен пайдаланылатын, табиғатта кең таралған адам тіршілігінде маңызы зор процестердің бірі . Бұл не ? Жаңа сабақ бойынша түсінік қалыптасады және сыни ойлайды. Бүгінгі сабағымыз тұздар гидролизі , тұздар гидролизінің биосферадағы маңызы туралы болмақ.

10 слайд

Сыни тұрғыдан берілген сұрақтар арқылы жаңа тақырыпты ашу . «Ойланып шешіп көр» Тұз бен су арасында жүретін реакциялар қалай аталады ? ( гидролиз ) Тұрмыста суды тазартуда , судың кермектігін азайтуда кеңінен пайдаланылатын, табиғатта кең таралған адам тіршілігінде маңызы зор процестердің бірі . Бұл не ? Жаңа сабақ бойынша түсінік қалыптасады және сыни ойлайды. Бүгінгі сабағымыз тұздар гидролизі , тұздар гидролизінің биосферадағы маңызы туралы болмақ.

Жаңа сабақ таныстырылымы

#11 слайд
Жаңа сабақ таныстырылымы

11 слайд

Жаңа сабақ таныстырылымы

Т ұ зд а р г и д р о л и зі д е г е н ім із – т ұ з е р іт ін д іс ін д е г і ә л с із эл е к т р о л и т и о н д а р ы н ы

#12 слайд
Т ұ зд а р г и д р о л и зі д е г е н ім із – т ұ з е р іт ін д іс ін д е г і ә л с із эл е к т р о л и т и о н д а р ы н ы ң с у м е н ә р е к е т т е с іп , ж а ң а ә л с із эл е к т р о л и т т і т ү зу і а р қ ы л ы ж ү р е т ін қ а й т ы м д ы п р о ц е с с . Т ұ зд а р г и д р о л и зі – т ұ зд ы ң қ ұ р а м ы н д а ғ ы и о н д а р ы м е н с у м о л е к у л а л а р ы н ы ң а р а с ы н д а ж ү р е т ін , н ә т и ж е с ін д е ә л с із эл е к т р о л и т м о л е к у л а с ы н е и о н д а р ы т ү зіл е т ін р е а к ц и я л а р . “ О й қ о зғ а у ” К е й б ір т ұ зд а р г и д р о л и зг е ұ ш ы р а м а й д ы . О ғ а н н а т р и й х л о р и д і т ә р ізд і к ү ш т і н е г із б е н к ү ш т і қ ы ш қ ы л д а н т ү зіл г е н т ұ зд а р ж ә н е с у д а е р ім е й т ін т ұ зд а р ж а т а д ы .

12 слайд

Т ұ зд а р г и д р о л и зі д е г е н ім із – т ұ з е р іт ін д іс ін д е г і ә л с із эл е к т р о л и т и о н д а р ы н ы ң с у м е н ә р е к е т т е с іп , ж а ң а ә л с із эл е к т р о л и т т і т ү зу і а р қ ы л ы ж ү р е т ін қ а й т ы м д ы п р о ц е с с . Т ұ зд а р г и д р о л и зі – т ұ зд ы ң қ ұ р а м ы н д а ғ ы и о н д а р ы м е н с у м о л е к у л а л а р ы н ы ң а р а с ы н д а ж ү р е т ін , н ә т и ж е с ін д е ә л с із эл е к т р о л и т м о л е к у л а с ы н е и о н д а р ы т ү зіл е т ін р е а к ц и я л а р . “ О й қ о зғ а у ” К е й б ір т ұ зд а р г и д р о л и зг е ұ ш ы р а м а й д ы . О ғ а н н а т р и й х л о р и д і т ә р ізд і к ү ш т і н е г із б е н к ү ш т і қ ы ш қ ы л д а н т ү зіл г е н т ұ зд а р ж ә н е с у д а е р ім е й т ін т ұ зд а р ж а т а д ы .

Тұздар гидролизі Тұздың табиғаты мен формуласы Бастаушы ион Гидролиз реакциясының қысқартылған иондық теңдеуі Гидролиз белг

#13 слайд
Тұздар гидролизі Тұздың табиғаты мен формуласы Бастаушы ион Гидролиз реакциясының қысқартылған иондық теңдеуі Гидролиз белгілері Ерітіндінің ортасы Аз диссоциа- цияланатын зат к ә Na 2 CO 3 CO 3 2-   CO 3 2- + HOH → (НСО 3 ) - + ОН - Сілтілік [ОН - ] >[Н + ] НСО 3 – Na НСО 3 ә к Zn Cl 2 Zn 2+ Zn 2+ + HOH → ( Zn ОН ) + + H + Қышқылды [Н + ] >[ОН - ] ( Zn ОН ) + Zn (ОН ) Cl негіздік тұз ә ә ( NH 4 ) 2 S NH 4 + 2- S Толық қайтымсыз гидролиз ( NH 4 ) 2 S + 2НОН → 2 NH 4 OH+ H 2 S ↑ [Н + ] ~[ОН - ] NH 4 OH- әлсіз негізі H 2 S – ұшқыш к к NaCl - Гидролиз жүрмейді Бейтарап - [ H + ] =[ ОН - ]

13 слайд

Тұздар гидролизі Тұздың табиғаты мен формуласы Бастаушы ион Гидролиз реакциясының қысқартылған иондық теңдеуі Гидролиз белгілері Ерітіндінің ортасы Аз диссоциа- цияланатын зат к ә Na 2 CO 3 CO 3 2-   CO 3 2- + HOH → (НСО 3 ) - + ОН - Сілтілік [ОН - ] >[Н + ] НСО 3 – Na НСО 3 ә к Zn Cl 2 Zn 2+ Zn 2+ + HOH → ( Zn ОН ) + + H + Қышқылды [Н + ] >[ОН - ] ( Zn ОН ) + Zn (ОН ) Cl негіздік тұз ә ә ( NH 4 ) 2 S NH 4 + 2- S Толық қайтымсыз гидролиз ( NH 4 ) 2 S + 2НОН → 2 NH 4 OH+ H 2 S ↑ [Н + ] ~[ОН - ] NH 4 OH- әлсіз негізі H 2 S – ұшқыш к к NaCl - Гидролиз жүрмейді Бейтарап - [ H + ] =[ ОН - ]

Тұздар ерітіндісінде индикатор түсінің өзгеруі Тұздар ерітіндісі Индикаторлар лакмус фенолфталеин метилоранж Натрий хлорид

#14 слайд
Тұздар ерітіндісінде индикатор түсінің өзгеруі Тұздар ерітіндісі Индикаторлар лакмус фенолфталеин метилоранж Натрий хлориді түсі өзгермейді түсі өзгермейді түсі өзгермейді Аммоний хлориді қызарады түсі өзгермейді қызғылттанады Натрий карбонаты көгереді таңқурай түске ие болады сарғаяды

14 слайд

Тұздар ерітіндісінде индикатор түсінің өзгеруі Тұздар ерітіндісі Индикаторлар лакмус фенолфталеин метилоранж Натрий хлориді түсі өзгермейді түсі өзгермейді түсі өзгермейді Аммоний хлориді қызарады түсі өзгермейді қызғылттанады Натрий карбонаты көгереді таңқурай түске ие болады сарғаяды

Қызығушылықты ояту (тәжірибе көрсету) Сынауықтарға 1 мл –ден тұз ерітінділерін : натрий хлоридін ,натрий карбонатын құйыңдар

#15 слайд
Қызығушылықты ояту (тәжірибе көрсету) Сынауықтарға 1 мл –ден тұз ерітінділерін : натрий хлоридін ,натрий карбонатын құйыңдар . Әрбір ерітіндіден тамызғанда лакмус қағаздарының түсі қалай өзгеретінін бақылаңдар .Тұз ерітінділерінің ортасын анықтаңдар . Жүретін тұздар гидролизінің реакция теңдеулерін жазыңдар .

15 слайд

Қызығушылықты ояту (тәжірибе көрсету) Сынауықтарға 1 мл –ден тұз ерітінділерін : натрий хлоридін ,натрий карбонатын құйыңдар . Әрбір ерітіндіден тамызғанда лакмус қағаздарының түсі қалай өзгеретінін бақылаңдар .Тұз ерітінділерінің ортасын анықтаңдар . Жүретін тұздар гидролизінің реакция теңдеулерін жазыңдар .

ҚОСЫМША АҚПАРАТ СЕНДЕР ЖАРНАМАДАН ҮНЕМІ P H = 5,5 ДЕГЕНДІ ЕСТИСІҢДЕР . БҰЛ НЕНІ БІЛДІРЕДІ ? P H – СУТЕКТІК КӨРСЕТКІШ ,

#16 слайд
ҚОСЫМША АҚПАРАТ СЕНДЕР ЖАРНАМАДАН ҮНЕМІ P H = 5,5 ДЕГЕНДІ ЕСТИСІҢДЕР . БҰЛ НЕНІ БІЛДІРЕДІ ? P H – СУТЕКТІК КӨРСЕТКІШ , ОЛ СУТЕК ИОНЫНЫҢ КОНЦЕНТРАЦИЯСЫНЫҢ ТЕРІС ТАҢБАЛЫ ОНДЫҚ ЛОГОРИФМІ P H = - lg [Н + ] Сутектік көрсеткіш түсінігін 1909 жылы дат химигі Серенсен енгізді . р әріпі дат тіліндегі ро tenz – математикалық дәреже .Н әріпі – сутегі символы . Кейбір заттардың ортасы P H =7 ( БЕЙТАРАП) ; P H > 7(СІЛТІЛІК ) ; P H < 7(ҚЫШҚЫЛ ОРТА) Заттар рН ( сутектік көрсеткіш) Көздің жасы Асқазан сөлі Қызанақ шырыны Зәр Сілекей Сүт Адамның қаны Жұмыртқаның нәруызы Теңіз суы 7,4 1,6-1,8 4,3 4,8-7,5 6,35-6,85 6,6-6,9 7,35-7,45 8,0 8,0

16 слайд

ҚОСЫМША АҚПАРАТ СЕНДЕР ЖАРНАМАДАН ҮНЕМІ P H = 5,5 ДЕГЕНДІ ЕСТИСІҢДЕР . БҰЛ НЕНІ БІЛДІРЕДІ ? P H – СУТЕКТІК КӨРСЕТКІШ , ОЛ СУТЕК ИОНЫНЫҢ КОНЦЕНТРАЦИЯСЫНЫҢ ТЕРІС ТАҢБАЛЫ ОНДЫҚ ЛОГОРИФМІ P H = - lg [Н + ] Сутектік көрсеткіш түсінігін 1909 жылы дат химигі Серенсен енгізді . р әріпі дат тіліндегі ро tenz – математикалық дәреже .Н әріпі – сутегі символы . Кейбір заттардың ортасы P H =7 ( БЕЙТАРАП) ; P H > 7(СІЛТІЛІК ) ; P H < 7(ҚЫШҚЫЛ ОРТА) Заттар рН ( сутектік көрсеткіш) Көздің жасы Асқазан сөлі Қызанақ шырыны Зәр Сілекей Сүт Адамның қаны Жұмыртқаның нәруызы Теңіз суы 7,4 1,6-1,8 4,3 4,8-7,5 6,35-6,85 6,6-6,9 7,35-7,45 8,0 8,0

Жұптық жұмыс “ Тұздар гидролизіне саяхат” О қ у ш ы л а р д ы ң е с т е с а қ т а у қ а б і л е т і н д а м ы т у .

#17 слайд
Жұптық жұмыс “ Тұздар гидролизіне саяхат” О қ у ш ы л а р д ы ң е с т е с а қ т а у қ а б і л е т і н д а м ы т у . Ә р ж ұ п б е р і л г е н т а п с ы р м а н ы о р ы н д а й д ы . М ы н а д а й т ұ з д а р д ы ң 1 - ж ұ п A l C l 3 . 2 - ж ұ п K 2 C O 3 . 3 - ж ұ п N a 2 S г и д р о л и з і қ а л а й ж ү р е д і ? Т е ң д е у і н ж а з ы п , о р т а н ы ң қ а н д а й е к е н і н а й т ы ң д а р . 1. A l C l 3 + H O H → Al ( OH ) Cl 2 + HCl (қышқылдық) 2. 2К + +СО 3 2- + НОН →НСО 3 - + 2 К + + OH – (сілтілік) 3. Na 2 S + HOH =NaHS + NaOH (негіздік)

17 слайд

Жұптық жұмыс “ Тұздар гидролизіне саяхат” О қ у ш ы л а р д ы ң е с т е с а қ т а у қ а б і л е т і н д а м ы т у . Ә р ж ұ п б е р і л г е н т а п с ы р м а н ы о р ы н д а й д ы . М ы н а д а й т ұ з д а р д ы ң 1 - ж ұ п A l C l 3 . 2 - ж ұ п K 2 C O 3 . 3 - ж ұ п N a 2 S г и д р о л и з і қ а л а й ж ү р е д і ? Т е ң д е у і н ж а з ы п , о р т а н ы ң қ а н д а й е к е н і н а й т ы ң д а р . 1. A l C l 3 + H O H → Al ( OH ) Cl 2 + HCl (қышқылдық) 2. 2К + +СО 3 2- + НОН →НСО 3 - + 2 К + + OH – (сілтілік) 3. Na 2 S + HOH =NaHS + NaOH (негіздік)

Мағынаны тану “ Ізденсең – табасың , талаптансаң – жетесің,зейін салсаң - ұғасың” Топтық жұмыс ( мәтінмен жұмыс ) 1. Әр топқа т

#18 слайд
Мағынаны тану “ Ізденсең – табасың , талаптансаң – жетесің,зейін салсаң - ұғасың” Топтық жұмыс ( мәтінмен жұмыс ) 1. Әр топқа тапсырма беріледі . 2. Оқушылармен ақылдасып , критерий құрылады . 1. Мазмұны 2. Дизайн 3. Қорғау шеберлігі 1- топ : “Тұздар гидролизі ” 2- топ :”Тұздар гидролизінің биосферадағы маңызы ”.

18 слайд

Мағынаны тану “ Ізденсең – табасың , талаптансаң – жетесің,зейін салсаң - ұғасың” Топтық жұмыс ( мәтінмен жұмыс ) 1. Әр топқа тапсырма беріледі . 2. Оқушылармен ақылдасып , критерий құрылады . 1. Мазмұны 2. Дизайн 3. Қорғау шеберлігі 1- топ : “Тұздар гидролизі ” 2- топ :”Тұздар гидролизінің биосферадағы маңызы ”.

Бүгінгі сабақта ұнады ұнамады Менің көңіл – күйім Рефлексия

#19 слайд
Бүгінгі сабақта ұнады ұнамады Менің көңіл – күйім Рефлексия

19 слайд

Бүгінгі сабақта ұнады ұнамады Менің көңіл – күйім Рефлексия

#20 слайд

20 слайд

#21 слайд

21 слайд

Файл форматы:
pptx
19.11.2021
895
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі