Ашық сабақ:XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы әдебиет пен өнердің дамуы.
Ашық сабақ:XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы әдебиет пен өнердің дамуы.

#1 слайд
Қазақстан тарихы пәні
9 “Ә”-сынып
1 слайд
Қазақстан тарихы пәні 9 “Ә”-сынып
#2 слайд
Тұлғаны таны
2 слайд
Тұлғаны таны
#3 слайд
1
3.
5
6 7
2 4
3 слайд
1 3. 5 6 7 2 4
#4 слайд
Д.В.Сокольский – катализаторларды
электрохимиялық әдістермен зерттеу
У.М.Ахметсафин – академик,
гидрогеология және гидрофизика
ғылымдары саласында еңбек етті.
М.А.Айтхожин – генетика мен
микробиология саласында қомақты
табыстарға жетті.
Ә.Х.Марғұлан – академик
А.И.Бараев – топырақ қорғаудың жаңа
жүйесін жасау бағытында зерттеу жүргізді
Е.А.Бөкетов- көрнекті ғалым,
техника ғылымдарының докторы
(1967), профессор
К.Ақышев – архелог, тарих
ғылымдарының доқторы.
4 слайд
Д.В.Сокольский – катализаторларды электрохимиялық әдістермен зерттеу У.М.Ахметсафин – академик, гидрогеология және гидрофизика ғылымдары саласында еңбек етті. М.А.Айтхожин – генетика мен микробиология саласында қомақты табыстарға жетті. Ә.Х.Марғұлан – академик А.И.Бараев – топырақ қорғаудың жаңа жүйесін жасау бағытында зерттеу жүргізді Е.А.Бөкетов- көрнекті ғалым, техника ғылымдарының докторы (1967), профессор К.Ақышев – архелог, тарих ғылымдарының доқторы.
#5 слайд
Сабақтың тақырыбы:
XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы әдебиет пен
өнердің дамуы
5 слайд
Сабақтың тақырыбы: XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы әдебиет пен өнердің дамуы
#6 слайд
Оқу мақсаттары:
•9.2.2.1 кеңестік әдебиет пен өнер туындыларында қоғамдық өмірдің
бейнеленуін талдау;
•9.2.2.2 Мұхтар Әуезов шығармаларының әлем әдебиетіндегі орнын
бағалау
Сабақтың мақсаты
•кеңестік әдебиет пен өнер туындыларында қоғамдық өмірдің
бейнеленуін талдайды;
•Мұхтар Әуезов шығармаларының әлем әдебиетіндегі орнын
бағалайды
6 слайд
Оқу мақсаттары: •9.2.2.1 кеңестік әдебиет пен өнер туындыларында қоғамдық өмірдің бейнеленуін талдау; •9.2.2.2 Мұхтар Әуезов шығармаларының әлем әдебиетіндегі орнын бағалау Сабақтың мақсаты •кеңестік әдебиет пен өнер туындыларында қоғамдық өмірдің бейнеленуін талдайды; •Мұхтар Әуезов шығармаларының әлем әдебиетіндегі орнын бағалайды
#7 слайд
Тірек сөздер
•Өнер – көркем образдар жүйесі арқылы адамның дүниетанымын,
ішкі сезімін, жан дүниесіндегі құбылыстарды бейнелейтін
қоғамдық сана мен адам танымының формасы.
•Зиялылар – сыни ойлауға жетік, қоғамдағы ғылыми-мәдени
құндылықтарды қалыптастырып, дамытатын, білім мен
тәжірибені жүйелеуге қабілетті әлеуметтік топ.
7 слайд
Тірек сөздер •Өнер – көркем образдар жүйесі арқылы адамның дүниетанымын, ішкі сезімін, жан дүниесіндегі құбылыстарды бейнелейтін қоғамдық сана мен адам танымының формасы. •Зиялылар – сыни ойлауға жетік, қоғамдағы ғылыми-мәдени құндылықтарды қалыптастырып, дамытатын, білім мен тәжірибені жүйелеуге қабілетті әлеуметтік топ.
#8 слайд
Мәдениет салалары қалай дамыды?
•Кеңестік жүйе елдің рухани-мәдени дамуын жіті бақылауда
ұстады. Бұл саланың еркін дамуына шектеу қойып отырды.
•1951 ж. 31 маусымда «бірқатар жат ұғымдарды баяндайтын
Қазақ әдебиеті оқулықтарының барлық басылымдарын алып
тастауға...» бұйрық берілді.
•Қазақстан жазушыларының барлық шығармаларына қатаң
бақылау орнатылды. Цензура күшейді.
8 слайд
Мәдениет салалары қалай дамыды? •Кеңестік жүйе елдің рухани-мәдени дамуын жіті бақылауда ұстады. Бұл саланың еркін дамуына шектеу қойып отырды. •1951 ж. 31 маусымда «бірқатар жат ұғымдарды баяндайтын Қазақ әдебиеті оқулықтарының барлық басылымдарын алып тастауға...» бұйрық берілді. •Қазақстан жазушыларының барлық шығармаларына қатаң бақылау орнатылды. Цензура күшейді.
#9 слайд
Әдебиеттің
дамуы.
•1947 ж. М.Әуезов өзінің «Абай» роман-
эпопеясының екінші кітабын аяқтады. 1949 ж.
оған КСРО Мемлекеттік сыйлығы берілді.
•1974 ж. Ә.Нұрпейісовтың «Қан мен тер»
трилогиясына КСРО Мемлекеттік сыйлығы
берілді.
9 слайд
Әдебиеттің дамуы. •1947 ж. М.Әуезов өзінің «Абай» роман- эпопеясының екінші кітабын аяқтады. 1949 ж. оған КСРО Мемлекеттік сыйлығы берілді. •1974 ж. Ә.Нұрпейісовтың «Қан мен тер» трилогиясына КСРО Мемлекеттік сыйлығы берілді.
#10 слайд
Әуезовтің «Абай жолы» роман-эпопеясы әлемдік деңгейде «ХX ғасырдағы ең үздік шығармалардың бірі» – деп
француз жазушысы Луи Арагон жоғары баға берген. М.Әуезовтің «Абай жолы» роман-эпопеясы алдымен орыс
тіліне, орыс тілді нұсқасы арқылы әлемнің көптеген өзге тілдеріне, соның ішінде кезінде Оңтүстік-Батыс Азияда
ғана емес, Таяу Шығыс, Ресей, Орта Азия, Оңтүстік Еуропа жұртының әдеби тілдеріне аударылды. «Абай йули»
романының үшінші кітабы романның 1952 жылы қазақ тілінде шыққан нұсқасынан өзбек тіліне аударылған.
Қазіргі жағдай: «Абай жолы» роман-эпопеясы әлемдік деңгейде мойындалып, ең үздік шығармалардың бірі
ретінде бағаланады.
Бізге белгілі мәліметтер бойынша «Абай жолы» романы дүние жүзі халықтарының 116 тіліне, соның ішінде
түрік тіліне де аударылған
10 слайд
Әуезовтің «Абай жолы» роман-эпопеясы әлемдік деңгейде «ХX ғасырдағы ең үздік шығармалардың бірі» – деп француз жазушысы Луи Арагон жоғары баға берген. М.Әуезовтің «Абай жолы» роман-эпопеясы алдымен орыс тіліне, орыс тілді нұсқасы арқылы әлемнің көптеген өзге тілдеріне, соның ішінде кезінде Оңтүстік-Батыс Азияда ғана емес, Таяу Шығыс, Ресей, Орта Азия, Оңтүстік Еуропа жұртының әдеби тілдеріне аударылды. «Абай йули» романының үшінші кітабы романның 1952 жылы қазақ тілінде шыққан нұсқасынан өзбек тіліне аударылған. Қазіргі жағдай: «Абай жолы» роман-эпопеясы әлемдік деңгейде мойындалып, ең үздік шығармалардың бірі ретінде бағаланады. Бізге белгілі мәліметтер бойынша «Абай жолы» романы дүние жүзі халықтарының 116 тіліне, соның ішінде түрік тіліне де аударылған
#11 слайд
•Замандастардың басынан өткен қиындақтары мен қуаныштары
С.Мұқановтың «Сырдария», Ғ.Мүсіреповтың «Миллионер»,
М.Иманжоловтың «Алғашқы айлар», И.Шухов пен Н.Ановтың
романдарында, А.Тоқмағамбетов, Т.Жароков, Ғ.Орманов,
Ә.Тәжібаев, Қ.Бекхожин т.б. поэзиялық шығармаларында
көркемдік бейнесін тапты.
•Қазақстандық ғалымдар мен ақын-жазушылар әртүрлі әдістерге
жүгіне отырып, халыққа шындықты жеткізе білді. Солардың бірі
профессор Бейсенбай Кенжебаев, жазушылар Ғ.Мүсірепов, Юрий
Домбровский, І.Есенберлиндер болды.
11 слайд
•Замандастардың басынан өткен қиындақтары мен қуаныштары С.Мұқановтың «Сырдария», Ғ.Мүсіреповтың «Миллионер», М.Иманжоловтың «Алғашқы айлар», И.Шухов пен Н.Ановтың романдарында, А.Тоқмағамбетов, Т.Жароков, Ғ.Орманов, Ә.Тәжібаев, Қ.Бекхожин т.б. поэзиялық шығармаларында көркемдік бейнесін тапты. •Қазақстандық ғалымдар мен ақын-жазушылар әртүрлі әдістерге жүгіне отырып, халыққа шындықты жеткізе білді. Солардың бірі профессор Бейсенбай Кенжебаев, жазушылар Ғ.Мүсірепов, Юрий Домбровский, І.Есенберлиндер болды.
#12 слайд
•Қазақстан киносының «Қыз Жібек», «Атаманның ақыры»,
«Транссібір экспресі» атты көркем фильмдері экранға шықты.
Нұрмұхан Жантөрин, Асанәлі Әшімов, Ыдырыс Ноғайбаев,
Әнура Молдабеков, Сәбира Майқанова, Әмина Өмірзақова т.б.
Сияқты бір топ кино актерлері ұлт мақтанышына айналды.
Өнер саласы
«Менің атым Қожа» фильмі «Қыз Жібек» кино фильмі «Тақиялы періште» фильмі
12 слайд
•Қазақстан киносының «Қыз Жібек», «Атаманның ақыры», «Транссібір экспресі» атты көркем фильмдері экранға шықты. Нұрмұхан Жантөрин, Асанәлі Әшімов, Ыдырыс Ноғайбаев, Әнура Молдабеков, Сәбира Майқанова, Әмина Өмірзақова т.б. Сияқты бір топ кино актерлері ұлт мақтанышына айналды. Өнер саласы «Менің атым Қожа» фильмі «Қыз Жібек» кино фильмі «Тақиялы періште» фильмі
#13 слайд
•Жастар арасында «Досмұқасан», «Айгүл», «Ариран» музыкалық
ансамбльдері сүйіспеншілікке бөленді.
•Шәмші Қалдаяқов, Нұрғиса Тілендиев, Әлия Жақановтың әндерін
халық жатқа білді. Сахна төрінен әншілер: Жүсіпбек Елебеков,
Ғарифолла Құрманғалиев, Манарбек Ержанов, Гульвира Разиева,
Жамал Омарова, Роза Рымбаева, Әлібек Дінішевтер
тыңдаушыларын өз таланттарымен тәнті етті.
13 слайд
•Жастар арасында «Досмұқасан», «Айгүл», «Ариран» музыкалық ансамбльдері сүйіспеншілікке бөленді. •Шәмші Қалдаяқов, Нұрғиса Тілендиев, Әлия Жақановтың әндерін халық жатқа білді. Сахна төрінен әншілер: Жүсіпбек Елебеков, Ғарифолла Құрманғалиев, Манарбек Ержанов, Гульвира Разиева, Жамал Омарова, Роза Рымбаева, Әлібек Дінішевтер тыңдаушыларын өз таланттарымен тәнті етті.
#14 слайд
Роза БағлановаЕрмек Серкебаев
Бибігүл Төлегенова
Болат Аюханов
14 слайд
Роза БағлановаЕрмек Серкебаев Бибігүл Төлегенова Болат Аюханов
#15 слайд
1 тапсырма
Жұппен жұмыс «Жұптас – Бөліс» әдісі
• XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы өнер салаларына үлес қосқан тарландарды
анықтап, негізгі идеяны талдаңыздар
Дескриптор
-XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы өнер салаларына үлес қосқан тарландарды
анықтайды;
-Негізгі идеяларды талдайды;
№ Тұлғалардың аты-жөні Негізгі идеясы
1
2
3
4
15 слайд
1 тапсырма Жұппен жұмыс «Жұптас – Бөліс» әдісі • XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы өнер салаларына үлес қосқан тарландарды анықтап, негізгі идеяны талдаңыздар Дескриптор -XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы өнер салаларына үлес қосқан тарландарды анықтайды; -Негізгі идеяларды талдайды; № Тұлғалардың аты-жөні Негізгі идеясы 1 2 3 4
#16 слайд
2 тапсырма
Жеке жұмыс «Садақ ату» әдісі
Өнер тұлғалардың шығармаларымен сәйкестендіріңіз.
С. Мұқанов
Ғ.Мұстафин
М.Иманжанов
Ш.Айманов
А.Қарсақбаев
Ә.Нұрпейісов
М.Төлебаев
М.Әуезов
«Алдар көсе», «Тақиялы періште»
«Абай жолы»
«Біржан – Сара»
«Миллионер»
«Алғашқы айлар»
«Менің атым Қожа»
«Қан мен тер»
«Сырдария»
Бағалау критерииі:
Өнер тұлғалардың
шығармаларын
сәйкестендіреді
16 слайд
2 тапсырма Жеке жұмыс «Садақ ату» әдісі Өнер тұлғалардың шығармаларымен сәйкестендіріңіз. С. Мұқанов Ғ.Мұстафин М.Иманжанов Ш.Айманов А.Қарсақбаев Ә.Нұрпейісов М.Төлебаев М.Әуезов «Алдар көсе», «Тақиялы періште» «Абай жолы» «Біржан – Сара» «Миллионер» «Алғашқы айлар» «Менің атым Қожа» «Қан мен тер» «Сырдария» Бағалау критерииі: Өнер тұлғалардың шығармаларын сәйкестендіреді
#17 слайд
Қорытынды
•Бұл кезеңдегі мәдениеттегі жетістіктер екіұдай әсер қалдырды.
Бір жағынан, білім беру, ғылым мен мәдениет салаларындағы
оңды өзгерістер болып өтті. Ғылым академиясы ашылды,
даярланған кәсіби мамандар пайда болды, жаға театрлар салынды.
Екінші жағынан, партиялық өктемдік еркін шығармашылыққа
бөгет жасап, мәдениетте көптеген жағымсыз құбылыстар
туғызды.
17 слайд
Қорытынды •Бұл кезеңдегі мәдениеттегі жетістіктер екіұдай әсер қалдырды. Бір жағынан, білім беру, ғылым мен мәдениет салаларындағы оңды өзгерістер болып өтті. Ғылым академиясы ашылды, даярланған кәсіби мамандар пайда болды, жаға театрлар салынды. Екінші жағынан, партиялық өктемдік еркін шығармашылыққа бөгет жасап, мәдениетте көптеген жағымсыз құбылыстар туғызды.
#18 слайд
Барлығы түсінікті Сұрағым бар Түсінбедім
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Кері байланыс
18 слайд
Барлығы түсінікті Сұрағым бар Түсінбедім 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 Кері байланыс
#19 слайд
Үйге тапсырма:
•XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы әдебиет пен өнердің дамуы
тақырыбын оқу.
•https://www.youtube.com/watch?v=d2cUIRw2EFQ сілтеме арқылы
осы тақырыпқа байланысты видеоны көру.
19 слайд
Үйге тапсырма: •XX ғасырдың 40-80 жылдарындағы әдебиет пен өнердің дамуы тақырыбын оқу. •https://www.youtube.com/watch?v=d2cUIRw2EFQ сілтеме арқылы осы тақырыпқа байланысты видеоны көру.
шағым қалдыра аласыз













