Аутизм кезіндегі ЕДШ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Аутизм кезіндегі
Емдік Дене Шынықтыру
ЕДШ нұсқаушысы: Бақытов Н.С Ақмола облысы Білім басқармасы «Целиноград
ауданы, Ақмол ауылы №11 психологиялық-
педагогикалық түзету кабинеті» КММ
1 слайд
Аутизм кезіндегі Емдік Дене Шынықтыру ЕДШ нұсқаушысы: Бақытов Н.С Ақмола облысы Білім басқармасы «Целиноград ауданы, Ақмол ауылы №11 психологиялық- педагогикалық түзету кабинеті» КММ
2 слайд
Аутизм спектрі бұзылған балаларға емдік дене
шынықтыру қажет, оның міндеті ең алдымен, сыртқы
әлеммен өзара әрекеттесуді дамыту болып табылады.
Сондықтан емдік дене шынықтыру сабағындағы басты
мақсат:
1. Имитациялық дағдыларын дамыту, қозғалысты
қайталауды үйрету
2. Іс-әрекетті орындау дағдысын қалыптастыру
3. Өз денесінің кеңістікте басқару алуды үйрету
4. Жаттығуларды сөзбен байланыстырып орындау
2 слайд
Аутизм спектрі бұзылған балаларға емдік дене шынықтыру қажет, оның міндеті ең алдымен, сыртқы әлеммен өзара әрекеттесуді дамыту болып табылады. Сондықтан емдік дене шынықтыру сабағындағы басты мақсат: 1. Имитациялық дағдыларын дамыту, қозғалысты қайталауды үйрету 2. Іс-әрекетті орындау дағдысын қалыптастыру 3. Өз денесінің кеңістікте басқару алуды үйрету 4. Жаттығуларды сөзбен байланыстырып орындау
3 слайд
Сіздердің назарларыңызға аутист балалардағы үлкен
моториканы дамытуға арналған он жаттығуды ұсынамын.
Осы жаттығулардың көмегімен сіз баланың бұлшықеттерін
нығайтып қана қоймай, сонымен бірге оның өте құнды
дағдыларын қалыптастыра аласыз. Аутизмге шалдыққан
балалар үшін кейбір іс-шаралар қиын болуы мүмкін, ал
басқалары нағыз көңілдіге айналады.
3 слайд
Сіздердің назарларыңызға аутист балалардағы үлкен моториканы дамытуға арналған он жаттығуды ұсынамын. Осы жаттығулардың көмегімен сіз баланың бұлшықеттерін нығайтып қана қоймай, сонымен бірге оның өте құнды дағдыларын қалыптастыра аласыз. Аутизмге шалдыққан балалар үшін кейбір іс-шаралар қиын болуы мүмкін, ал басқалары нағыз көңілдіге айналады.
4 слайд
Марш - бұл үлкен моторикамен байланысты қарапайым қозғалыс, ол
басқа да дағдыларды дамыта алады. Тапсырма мынада: нұсқаушы алға қарай
жүреді, ал бала оның әрекетіне еліктейді. Баланы аяғыңыздың қозғалысын
орнынан бастауға шақырыңыз, содан кейін бірте-бірте алға және аяқтың
қозғалыстарына көшіңіз
4 слайд
Марш - бұл үлкен моторикамен байланысты қарапайым қозғалыс, ол басқа да дағдыларды дамыта алады. Тапсырма мынада: нұсқаушы алға қарай жүреді, ал бала оның әрекетіне еліктейді. Баланы аяғыңыздың қозғалысын орнынан бастауға шақырыңыз, содан кейін бірте-бірте алға және аяқтың қозғалыстарына көшіңіз
5 слайд
Батутпен секіру - бұл аутизмі бар балаларға арналған
моториканы дамыту бойынша үлкен жаттығулардың «патшасы».
Айналмалы қозғалыс - сенсорлық жүктеме мен мазасыздықты жеңілдету
үшін өте пайдалы сенсорлық ынталандыру. Аутист балалардың белгілі
бір саны батутта секіргеннен кейін аз қарқынды қайталанатын мінез-
құлықты сезінеді және мұндай әрекет кейбір балаларға тыныштандыруға
және олардың мінез-құлқын ұйымдастыруға көмектеседі.
5 слайд
Батутпен секіру - бұл аутизмі бар балаларға арналған моториканы дамыту бойынша үлкен жаттығулардың «патшасы». Айналмалы қозғалыс - сенсорлық жүктеме мен мазасыздықты жеңілдету үшін өте пайдалы сенсорлық ынталандыру. Аутист балалардың белгілі бір саны батутта секіргеннен кейін аз қарқынды қайталанатын мінез- құлықты сезінеді және мұндай әрекет кейбір балаларға тыныштандыруға және олардың мінез-құлқын ұйымдастыруға көмектеседі.
6 слайд
Доппен ойнау- Қарапайым іс-шаралар балаға үлкен рахат әкелуі мүмкін, және
осындай белсенді қызмет түрлерінің бірі - допты ойын. «Допты жең» ойыны
бастапқы кезең үшін ең нақты мақсат болып көрінбеуі мүмкін, бірақ сіз оған
біртіндеп баруға болады. Допты алға-алға домалатудан бастаңыз. Бұл қарапайым
тапсырма объектілерді визуалды бақылаудың маңызды дағдыларын дамытады,
сонымен бірге бала доптың қозғалысынан кейін қозғалыс кезінде моториканы
қалыптастырады. Басқа қызмет түрлеріне кіреді:
• Допты ұру
• Дриблинг
• Допты еденнен қағу
• Допты менің қолыммен ұрып, допты ұстап алу
6 слайд
Доппен ойнау- Қарапайым іс-шаралар балаға үлкен рахат әкелуі мүмкін, және осындай белсенді қызмет түрлерінің бірі - допты ойын. «Допты жең» ойыны бастапқы кезең үшін ең нақты мақсат болып көрінбеуі мүмкін, бірақ сіз оған біртіндеп баруға болады. Допты алға-алға домалатудан бастаңыз. Бұл қарапайым тапсырма объектілерді визуалды бақылаудың маңызды дағдыларын дамытады, сонымен бірге бала доптың қозғалысынан кейін қозғалыс кезінде моториканы қалыптастырады. Басқа қызмет түрлеріне кіреді: • Допты ұру • Дриблинг • Допты еденнен қағу • Допты менің қолыммен ұрып, допты ұстап алу
7 слайд
Тепе-теңдік- аутизм спектрінің бұзылулары бар балалар үшін
тепе-теңдікті сақтау көбінесе қиын міндет, ал моториканы дамыту
бойынша үлкен жаттығулар баладан жақсы тепе-теңдікті қажет етеді.
Баланың көздерін жұмып, тепе-теңдігін жоғалтпайтынын тексеріп
көріңіз. Бұл сізге тепе-теңдік дағдыларын сақтау үшін қанша жұмыс
жасау керектігін анықтауға көмектеседі. Сіз баланың қозғалысын жұқа
сызықтан бастай аласыз, содан кейін бірте-бірте арнайы серпіліс
бойынша тепе-теңдікке көшесіз.
7 слайд
Тепе-теңдік- аутизм спектрінің бұзылулары бар балалар үшін тепе-теңдікті сақтау көбінесе қиын міндет, ал моториканы дамыту бойынша үлкен жаттығулар баладан жақсы тепе-теңдікті қажет етеді. Баланың көздерін жұмып, тепе-теңдігін жоғалтпайтынын тексеріп көріңіз. Бұл сізге тепе-теңдік дағдыларын сақтау үшін қанша жұмыс жасау керектігін анықтауға көмектеседі. Сіз баланың қозғалысын жұқа сызықтан бастай аласыз, содан кейін бірте-бірте арнайы серпіліс бойынша тепе-теңдікке көшесіз.
8 слайд
Екі және үш доңғалақты велосипедттер - аутизмі бар балаларға
арналған велосипедтерді аутизм спектрі бұзылған балалардың қажеттіліктерін
қанағаттандыру үшін арнайы жобалау қажет емес, бірақ кейбір бейімделген
модельдердің қосымша артықшылықтары бар. Екі доңғалақты және үшбұрыш
тепе-теңдік сезімін дамытып қана қоймай, балада аяқтың бұлшықеттерін
күшейтеді. Тапсырма велосипедтің айналасында жүру қабілетін, оның
қозғалысының бағытына назар аудара отырып, көптеген балаларға қиындық
тудыруы мүмкін.
8 слайд
Екі және үш доңғалақты велосипедттер - аутизмі бар балаларға арналған велосипедтерді аутизм спектрі бұзылған балалардың қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін арнайы жобалау қажет емес, бірақ кейбір бейімделген модельдердің қосымша артықшылықтары бар. Екі доңғалақты және үшбұрыш тепе-теңдік сезімін дамытып қана қоймай, балада аяқтың бұлшықеттерін күшейтеді. Тапсырма велосипедтің айналасында жүру қабілетін, оның қозғалысының бағытына назар аудара отырып, көптеген балаларға қиындық тудыруы мүмкін.
9 слайд
Ырғақ - аутист балаларға көмектеседі ол баланың
дамуы үшін ойын-сауық пен көңілді моториканың маңызды.
Ата-аналар мен терапевттер мотор имитациялық дағдыларын
және басқа да күнделікті өмір дағдыларын қалыптастыруды
ынталандыру үшін музыкаға би билейді. Би іс-шараларына
арналған идеялар: тазалау, тістеріңізді сүрту, өңсіз күйде
ойнау және т.б.
9 слайд
Ырғақ - аутист балаларға көмектеседі ол баланың дамуы үшін ойын-сауық пен көңілді моториканың маңызды. Ата-аналар мен терапевттер мотор имитациялық дағдыларын және басқа да күнделікті өмір дағдыларын қалыптастыруды ынталандыру үшін музыкаға би билейді. Би іс-шараларына арналған идеялар: тазалау, тістеріңізді сүрту, өңсіз күйде ойнау және т.б.
10 слайд
Символдық ойындар
Символдық ойындар көбінесе аутист балалар үшін күрделі мәселе болып
табылады. Егер мұндай ойындар дене белсенділігімен байланысты болса,
олардың көпшілігіне қиял бойынша жұмыс жасау оңайырақ болады.
Моториканы дамытуға арналған символдық ойындарға арналған бірнеше
идеялар:
• «Біз ұшақ сияқты ұшамыз»
• «Қоян сияқты секіру»
• «Киіну»
10 слайд
Символдық ойындар Символдық ойындар көбінесе аутист балалар үшін күрделі мәселе болып табылады. Егер мұндай ойындар дене белсенділігімен байланысты болса, олардың көпшілігіне қиял бойынша жұмыс жасау оңайырақ болады. Моториканы дамытуға арналған символдық ойындарға арналған бірнеше идеялар: • «Біз ұшақ сияқты ұшамыз» • «Қоян сияқты секіру» • «Киіну»
11 слайд
Қорапқа қадамдар - балаларға, мамандарға және ата-
аналарға арналған түрлі қызықты іс-шараларды таңдауға
келгенде, қарапайым картон қорапшасы сияқты қарапайым
заттар жиі көмектеседі. Алдымен, балаңызды қорапқа кіруге
шақырыңыз, содан кейін оны қайтадан өткізіңіз. Біртіндеп
қадамдар жасау немесе тереңірек қораптарды қолдану арқылы
бұл тапсырманы біртіндеп қиындатыңыз
11 слайд
Қорапқа қадамдар - балаларға, мамандарға және ата- аналарға арналған түрлі қызықты іс-шараларды таңдауға келгенде, қарапайым картон қорапшасы сияқты қарапайым заттар жиі көмектеседі. Алдымен, балаңызды қорапқа кіруге шақырыңыз, содан кейін оны қайтадан өткізіңіз. Біртіндеп қадамдар жасау немесе тереңірек қораптарды қолдану арқылы бұл тапсырманы біртіндеп қиындатыңыз
12 слайд
Тоннельмен жүру көбінесе бір уақытта өзінің моторикасын
машықтандыратын және заттардың өзгермейтіндігі мен тұрақтылығы
сезімін дамытатын бала үшін өте қызықты әрекет болып табылады. Сондай-
ақ, жасырыну және іздеу, жасырын заттарды табу және символдық ойындар
сияқты ойындарды қолдана отырып, әлеуметтік дағдыларды осы қызмет
түріне қосуға болады.
Балаға бұл әрекеттен ләззат алу үшін арнайы туннель сатып алу
қажет емес. Сіз үлкен картон қораптарын салуға немесе орындықтар мен
көрпелер туннелін салуға болады. Туннельдегі ойындарды пойыз ойнаудан
бастап қиялдағы лагерьге дейінгі көптеген басқа іс-шараларға айналдыруға
болады.
12 слайд
Тоннельмен жүру көбінесе бір уақытта өзінің моторикасын машықтандыратын және заттардың өзгермейтіндігі мен тұрақтылығы сезімін дамытатын бала үшін өте қызықты әрекет болып табылады. Сондай- ақ, жасырыну және іздеу, жасырын заттарды табу және символдық ойындар сияқты ойындарды қолдана отырып, әлеуметтік дағдыларды осы қызмет түріне қосуға болады. Балаға бұл әрекеттен ләззат алу үшін арнайы туннель сатып алу қажет емес. Сіз үлкен картон қораптарын салуға немесе орындықтар мен көрпелер туннелін салуға болады. Туннельдегі ойындарды пойыз ойнаудан бастап қиялдағы лагерьге дейінгі көптеген басқа іс-шараларға айналдыруға болады.
13 слайд
Кедергі барысы
Кедергі курсы - бұл үлкен моториканы дамытуға арналған ерекше жаттығулар
жиынтығы. Тиімді болу үшін кросс күрделі болмауы керек. Шын мәнінде, терапевтер
мен ата-аналар тек бір кедергіден тұратын кресттен бастай алады және оны біртіндеп
түрлі жаттығулармен толықтыра алады. Кедергілерге арналған қарапайым идеяларға
мыналар кіреді:
• «Crab» тартуы
• секіретін бақа
• илемдеу
• Арқан тарту
• Сызық бойымен жүру
• өрмелеу заттары және т.б.
Кедергі курсы - бұл үлкен моториканы дамыту үшін әртүрлі жаттығулардың
тамаша мүмкіндігі, сонымен қатар оларды аутист балалары бар сабақтарда әрекеттер
тізбегін жеңілдету үшін пайдалануға болады. Мұндай физикалық белсенділік келесі
нұсқауларға байланысты оқу мақсаттарына жетудің тамаша тәсілі болып табылады.
13 слайд
Кедергі барысы Кедергі курсы - бұл үлкен моториканы дамытуға арналған ерекше жаттығулар жиынтығы. Тиімді болу үшін кросс күрделі болмауы керек. Шын мәнінде, терапевтер мен ата-аналар тек бір кедергіден тұратын кресттен бастай алады және оны біртіндеп түрлі жаттығулармен толықтыра алады. Кедергілерге арналған қарапайым идеяларға мыналар кіреді: • «Crab» тартуы • секіретін бақа • илемдеу • Арқан тарту • Сызық бойымен жүру • өрмелеу заттары және т.б. Кедергі курсы - бұл үлкен моториканы дамыту үшін әртүрлі жаттығулардың тамаша мүмкіндігі, сонымен қатар оларды аутист балалары бар сабақтарда әрекеттер тізбегін жеңілдету үшін пайдалануға болады. Мұндай физикалық белсенділік келесі нұсқауларға байланысты оқу мақсаттарына жетудің тамаша тәсілі болып табылады.
14 слайд
Назарларынызғ
а
рахмет!
14 слайд
Назарларынызғ а рахмет!