"Бастауыш сынып оқушыларын бағалау түрлері"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Бағалау критерийлері,
әдістері
1 слайд
Бағалау критерийлері, әдістері
2 слайд
Алдарыңызға ақ парақ берілген.Соған пілдің суретін
салыңыздар.
Енді бір-біріңіздің салған суреттеріңізді
бағалаңыздар.Қалай бағалағандарын көріп шығып,неліктен
олай бағалағандарын сұрайды.Коуч өзі қайта бағалайды.
Менің берген бағама ризасыз ба? Неліктен?
Ал енді осы суретті критерий бойынша бағалап
көрейікші.Тақтаға критерийлер шығарып қояды.
Ал енді қандай баға шықты?Бағанағы бағаларыңыздан
айырмашылық тары барма ?
Берілген тапсырманы орындайды,постермен қорғайды.Өз
ой-пікірлерін айтып отырады. Тапсырма
Алдарыңызға ақ парақ берілген. Соған
пілдің суретін салыңыздар.
Енді бір-біріңіздің салған суреттеріңізді
бағалаңыздар.
Қалай бағалағандарын көріп шығып,
неліктен олай бағалағандарын сұрайды.
2 слайд
Алдарыңызға ақ парақ берілген.Соған пілдің суретін салыңыздар. Енді бір-біріңіздің салған суреттеріңізді бағалаңыздар.Қалай бағалағандарын көріп шығып,неліктен олай бағалағандарын сұрайды.Коуч өзі қайта бағалайды. Менің берген бағама ризасыз ба? Неліктен? Ал енді осы суретті критерий бойынша бағалап көрейікші.Тақтаға критерийлер шығарып қояды. Ал енді қандай баға шықты?Бағанағы бағаларыңыздан айырмашылық тары барма ? Берілген тапсырманы орындайды,постермен қорғайды.Өз ой-пікірлерін айтып отырады. Тапсырма Алдарыңызға ақ парақ берілген. Соған пілдің суретін салыңыздар. Енді бір-біріңіздің салған суреттеріңізді бағалаңыздар. Қалай бағалағандарын көріп шығып, неліктен олай бағалағандарын сұрайды.
3 слайд
Ұпайлар
Критерилер 1 ұпай 2 ұпай 3ұпай
Қағаздың
бетіне
орналасуы Парақтың
үштен бір
бөлігіне
орналасуы Парақтың
жартысында
орналасуы Параққа
толық
орналасқан
Түстердің
үйлесімі Бір түс
пайдаланған 2-3 түс
қолданған Бірнеше түс
қолданылған
Бөліктердің
саны 1-2 бөлік 3-4 бөлік Барлық бөлікСуретті көрсеткішке сәйкес
бағалау
3 слайд
Ұпайлар Критерилер 1 ұпай 2 ұпай 3ұпай Қағаздың бетіне орналасуы Парақтың үштен бір бөлігіне орналасуы Парақтың жартысында орналасуы Параққа толық орналасқан Түстердің үйлесімі Бір түс пайдаланған 2-3 түс қолданған Бірнеше түс қолданылған Бөліктердің саны 1-2 бөлік 3-4 бөлік Барлық бөлікСуретті көрсеткішке сәйкес бағалау
4 слайд
Бағалау шкаласы
* «1» – 0-2 балл
* «2» - 3-4 балл
* «3» – 5-6 балл
* «4» - 7-8 балл
* «5» – 9 балл
4 слайд
Бағалау шкаласы * «1» – 0-2 балл * «2» - 3-4 балл * «3» – 5-6 балл * «4» - 7-8 балл * «5» – 9 балл
5 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ
Критериалды бағалау – оқу бағ-
дарламасындағы күтілетін нәтижелерге
жету мақсатында оқушылардың білім
алудағы жеке даму жолына түзетулер
енгізуге мүмкіндік беретін, оқушының
оқу жетістігін алдын-ала нақты
анықталған бағалау критерийлерімен
сәйкестігін бағалау.
5 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ Критериалды бағалау – оқу бағ- дарламасындағы күтілетін нәтижелерге жету мақсатында оқушылардың білім алудағы жеке даму жолына түзетулер енгізуге мүмкіндік беретін, оқушының оқу жетістігін алдын-ала нақты анықталған бағалау критерийлерімен сәйкестігін бағалау.
6 слайд
Ортақ
тақырып Бөлімше Оқу мақсаттары1. Ө
зім
т
уралы
2. М
енің от
басы
м
ж
әне дост
ары
м
1.1 М
ен ж
әне м
енің от
басы
м
2.1.1.3 түрлі дереккөздерді зерттеу
арқылы жалпыға ортақ әдеп
нормаларын анықтау
2.1.1.1 от басылық мұрағат негізінде
отбасы мүшелерінің ауызша
портретін жасау
2.1.1.2 мысалдар келтіре отырып, өз
отбасындағы әдеп нормаларын
түсіндіру
2.1.1.4 бақылау мен сұрақ-жауап
арқылы тұтыну заттарына деген
отбасы қажеттіліктерінің
құрылымын, олардың қайдан
келетінін анықтау
1.5 Қ
ұқы
қ ж
әне
м
індет
2.1.5.1 өз өмірінен мысалдар келтіру
негізінде құқықты, міндетті және
жауапкершілікті ажыратуОқу мақсаттары мен бағалау критерийлерінің сәйкестігі
Ойлау
деңгейлер
і Бағалау
критерийлері
Білу және
түсіну Оқушы:
түрлі дереккөздерді
зерттеу арқылы
жалпыға ортақ әдеп
нормаларын
анықтайды
Қолдану от басылық мұрағат
негізінде отбасы
мүшелерінің
портретін ауызша
жасайды
Талдау мысалдар келтіре
отырып, өз
отбасындағы әдеп
нормаларын
түсіндіреді
6 слайд
Ортақ тақырып Бөлімше Оқу мақсаттары1. Ө зім т уралы 2. М енің от басы м ж әне дост ары м 1.1 М ен ж әне м енің от басы м 2.1.1.3 түрлі дереккөздерді зерттеу арқылы жалпыға ортақ әдеп нормаларын анықтау 2.1.1.1 от басылық мұрағат негізінде отбасы мүшелерінің ауызша портретін жасау 2.1.1.2 мысалдар келтіре отырып, өз отбасындағы әдеп нормаларын түсіндіру 2.1.1.4 бақылау мен сұрақ-жауап арқылы тұтыну заттарына деген отбасы қажеттіліктерінің құрылымын, олардың қайдан келетінін анықтау 1.5 Қ ұқы қ ж әне м індет 2.1.5.1 өз өмірінен мысалдар келтіру негізінде құқықты, міндетті және жауапкершілікті ажыратуОқу мақсаттары мен бағалау критерийлерінің сәйкестігі Ойлау деңгейлер і Бағалау критерийлері Білу және түсіну Оқушы: түрлі дереккөздерді зерттеу арқылы жалпыға ортақ әдеп нормаларын анықтайды Қолдану от басылық мұрағат негізінде отбасы мүшелерінің портретін ауызша жасайды Талдау мысалдар келтіре отырып, өз отбасындағы әдеп нормаларын түсіндіреді
7 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ
Критериалды бағалау- білім мақсаты
мен мазмұнына сәйкес келіп, оқушының
оқу-танымдық құзыреттілігін
қалыптастыруға мүмкіндік туғызатын
және барлық критерийлер үдерісі
қатысушылардың әрқайсысына алдын-
ала белгілі болып, оқушылардың оқу
жетістіктерін салыстыруға негізделген
үдеріс.
7 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ Критериалды бағалау- білім мақсаты мен мазмұнына сәйкес келіп, оқушының оқу-танымдық құзыреттілігін қалыптастыруға мүмкіндік туғызатын және барлық критерийлер үдерісі қатысушылардың әрқайсысына алдын- ала белгілі болып, оқушылардың оқу жетістіктерін салыстыруға негізделген үдеріс.
8 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ
Критериалды бағалау артықшылықтары:
Оқушының жеке басы емес, тек қана жұмысы
бағаланады;
Бағалау критерийлері оқушыларға алдын-ала
белгілі;
Бағалаудың әр түрлі тәсілдері мен құралдарын
қолдануға болады;
Оқушыға бағалау алгоритмі алдын-ала белгілі;
Білім берудің сапасы артады.
8 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ Критериалды бағалау артықшылықтары: Оқушының жеке басы емес, тек қана жұмысы бағаланады; Бағалау критерийлері оқушыларға алдын-ала белгілі; Бағалаудың әр түрлі тәсілдері мен құралдарын қолдануға болады; Оқушыға бағалау алгоритмі алдын-ала белгілі; Білім берудің сапасы артады.
9 слайд
Критериалды бағалаудың басты
ерекшеліктері
алдын-ала ұсынылған бағалау
шкаласының болуы;
анық, айқындылығы;
бағаның әділдігі;
өзін бағалауға мүмкіндіктің берілуі
9 слайд
Критериалды бағалаудың басты ерекшеліктері алдын-ала ұсынылған бағалау шкаласының болуы; анық, айқындылығы; бағаның әділдігі; өзін бағалауға мүмкіндіктің берілуі
10 слайд
ТОПТЫҚ ЖҰМЫСТЫ БАҒАЛАУ
Ұмытпа!
•
Топтық жұмысты бағалауда баға
қою міндетті емес.
10 слайд
ТОПТЫҚ ЖҰМЫСТЫ БАҒАЛАУ Ұмытпа! • Топтық жұмысты бағалауда баға қою міндетті емес.
11 слайд
ТОПТЫҚ ЖҰМЫСТЫ БАҒАЛАУ
Топтық жұмыс басында мұғалім оқушыларға бірнеше
шарттарды түсіндіріп беруі керек:
топтық жұмыстың мақсатын және оның өтіліп
жатқан тақырыптың мақсаттарына сәйкестігін
түсіндіру;
жұмысты бағалау критерийлерін анықтау;
бағалауды кім жүргізетінін хабарлау (тек мұғалімнің өзі;
мұғалім оқушылармен бірігіп; тек оқушылар; арнайы
қазылар алқасы);
егер топ ұзақ мерзімді тапсырманы орындау үшін
құрылса, онда мерзімді және топ жұмысын ұсыну
формасын анықтау;
бағалау принциптерін хабарлау: әрбір оқушының топ
жұмысына үлесін және жалпы топ жұмысын бағалау.
11 слайд
ТОПТЫҚ ЖҰМЫСТЫ БАҒАЛАУ Топтық жұмыс басында мұғалім оқушыларға бірнеше шарттарды түсіндіріп беруі керек: топтық жұмыстың мақсатын және оның өтіліп жатқан тақырыптың мақсаттарына сәйкестігін түсіндіру; жұмысты бағалау критерийлерін анықтау; бағалауды кім жүргізетінін хабарлау (тек мұғалімнің өзі; мұғалім оқушылармен бірігіп; тек оқушылар; арнайы қазылар алқасы); егер топ ұзақ мерзімді тапсырманы орындау үшін құрылса, онда мерзімді және топ жұмысын ұсыну формасын анықтау; бағалау принциптерін хабарлау: әрбір оқушының топ жұмысына үлесін және жалпы топ жұмысын бағалау.
12 слайд
12 слайд
13 слайд
Бағалау критерийлері
13 слайд
Бағалау критерийлері
14 слайд
ТОПТЫҚ ЖҰМЫСТЫ БАҒАЛАУ
Егер мұғалім баға қоюды жоспарласа, онда
топқа қойылған ортақ баға әр балаға да
қойылады, тек мұндайда белсенділерді ерекше
атап өтіп, жұмыстан бас тартқан кейбір
оқушылардың тәртібін талқылау қажет.
14 слайд
ТОПТЫҚ ЖҰМЫСТЫ БАҒАЛАУ Егер мұғалім баға қоюды жоспарласа, онда топқа қойылған ортақ баға әр балаға да қойылады, тек мұндайда белсенділерді ерекше атап өтіп, жұмыстан бас тартқан кейбір оқушылардың тәртібін талқылау қажет.
15 слайд
15 слайд
16 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ
Критериалды бағалау – оқушылардың
оқу жетістіктерін білім беру мақсаттары
мен мазмұнына сәйкес, ұжым ішінде
өңделген, оқушыға, ата-анаға және
мұғалімге түсінікті нақты анықталған
критерийлерге негізделген үдеріс.
16 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ Критериалды бағалау – оқушылардың оқу жетістіктерін білім беру мақсаттары мен мазмұнына сәйкес, ұжым ішінде өңделген, оқушыға, ата-анаға және мұғалімге түсінікті нақты анықталған критерийлерге негізделген үдеріс.
17 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ
Бағалау критерийі – білім алушылардың оқу
жетістік деңгейлерін өлшейтін белгі, өлшем,
негіздеме .
Критерийлер оқу міндеттерімен айқындалып,
оқушының әртүрлі әрекеттерінің тізімі ретінде
құрастырылады. Бұл әрекеттерді оқушы үйрену
кезінде атқарып, нәтижесінде оларды толығымен
меңгеруі керек.
Дескриптор – оқушының жұмысты қан-
шалықты жақсы орындағанын бағалайтын
тұжырым.
17 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ Бағалау критерийі – білім алушылардың оқу жетістік деңгейлерін өлшейтін белгі, өлшем, негіздеме . Критерийлер оқу міндеттерімен айқындалып, оқушының әртүрлі әрекеттерінің тізімі ретінде құрастырылады. Бұл әрекеттерді оқушы үйрену кезінде атқарып, нәтижесінде оларды толығымен меңгеруі керек. Дескриптор – оқушының жұмысты қан- шалықты жақсы орындағанын бағалайтын тұжырым.
18 слайд
КРИТЕРИЙЛЕРГЕ КОЙЫЛАТЫН
ТАЛАПТАР
Критерийлер оқушыларға алдын ала белгілі
болуы тиіс.
Критерийлер үшеуден кем болмауы керек.
Критерийлердің оқушылармен бірге құрасты-
рылғаны дұрыс.
Мұғалім ұсынған критерийлер оқушылар
тарапынан толық қабылдануы керек.
Критерийлер әрбір оқу тапсырмасы үшін
бөлек жасалады.
Критерийлер жазбаша түрде келтірілуі керек,
оны сынып қабырғасына іліп қойған дұрыс
18 слайд
КРИТЕРИЙЛЕРГЕ КОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР Критерийлер оқушыларға алдын ала белгілі болуы тиіс. Критерийлер үшеуден кем болмауы керек. Критерийлердің оқушылармен бірге құрасты- рылғаны дұрыс. Мұғалім ұсынған критерийлер оқушылар тарапынан толық қабылдануы керек. Критерийлер әрбір оқу тапсырмасы үшін бөлек жасалады. Критерийлер жазбаша түрде келтірілуі керек, оны сынып қабырғасына іліп қойған дұрыс
19 слайд
КРИТЕРИЙЛЕРДІ ЖАСАҚТАУ: ҚАЛАЙ
БАСТАУ ҚАЖЕТ?
Оқудағы күтілетін нәтиже қандай бола-
тынын анықтау керек.
Күтілетін нәтижені өлшеу үшін критерийлерді
жасақтап, оларды кестеге түсіру қажет.
Әрбір ұпай үшін дескрипторларды сипаттау
қажет. Дескрипторлар – бұл күтілетін нәтижеге
жетудің түрлі деңгейлері.
19 слайд
КРИТЕРИЙЛЕРДІ ЖАСАҚТАУ: ҚАЛАЙ БАСТАУ ҚАЖЕТ? Оқудағы күтілетін нәтиже қандай бола- тынын анықтау керек. Күтілетін нәтижені өлшеу үшін критерийлерді жасақтап, оларды кестеге түсіру қажет. Әрбір ұпай үшін дескрипторларды сипаттау қажет. Дескрипторлар – бұл күтілетін нәтижеге жетудің түрлі деңгейлері.
20 слайд
КРИТЕРИЙЛЕРДІ ЖАСАҚТАУ: ҚАЛАЙ
БАСТАУ ҚАЖЕТ?
Дұрыс жасақталған бағалау
критерийлері оқу материалын түсіну
тереңдігін жан-жақты өлшеуге
мүмкіндік береді.
Критерийлер мен дескрипторлар
оқушыға оның білімі қалай
бағаланатынын және одан не
күтілетінін анық көрсетіп береді.
20 слайд
КРИТЕРИЙЛЕРДІ ЖАСАҚТАУ: ҚАЛАЙ БАСТАУ ҚАЖЕТ? Дұрыс жасақталған бағалау критерийлері оқу материалын түсіну тереңдігін жан-жақты өлшеуге мүмкіндік береді. Критерийлер мен дескрипторлар оқушыға оның білімі қалай бағаланатынын және одан не күтілетінін анық көрсетіп береді.
21 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУДЫҢ
ПАЙДАСЫ :
1. на қтылық
2. әділдік
3. ынталандыру
4. белсенділік
5. жеке тұлға
21 слайд
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУДЫҢ ПАЙДАСЫ : 1. на қтылық 2. әділдік 3. ынталандыру 4. белсенділік 5. жеке тұлға
22 слайд
•
Балалардың бақылау, бағалау қызметінің дағдыларын
қалыптастырады ;
•
Оқу-танымдық қызметті іске асыру ынталандырады ;
•
Барлық оқу процесінің қатысушылары үшін бағалау
«м өлдір » жане түсінікті;
•
Оқушының мектептік құбылжу сезімін төмендетуіне әсер
етеді;
•
Бағадан эмоционалдік негатівті түсіруге, ынғайлы
психологиялық айналаны құруға көмектеседі;
•
Келесіде оқушылар оқу процесінің субъекті болып,
мұғалім қойған бағаны дұрыс қабылдайды;
•
Оқу процесіне балалардың қызығушылығын арттырады. К ритериалды бағалаудың нәтижесі :
22 слайд
• Балалардың бақылау, бағалау қызметінің дағдыларын қалыптастырады ; • Оқу-танымдық қызметті іске асыру ынталандырады ; • Барлық оқу процесінің қатысушылары үшін бағалау «м өлдір » жане түсінікті; • Оқушының мектептік құбылжу сезімін төмендетуіне әсер етеді; • Бағадан эмоционалдік негатівті түсіруге, ынғайлы психологиялық айналаны құруға көмектеседі; • Келесіде оқушылар оқу процесінің субъекті болып, мұғалім қойған бағаны дұрыс қабылдайды; • Оқу процесіне балалардың қызығушылығын арттырады. К ритериалды бағалаудың нәтижесі :
23 слайд
Тыңдағандарыңызға
рахмет!
23 слайд
Тыңдағандарыңызға рахмет!