1 слайд
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ
2 слайд
Басқаларды үйрете жүріп,
біз өзіміз үйренеміз (Сенека)
Ісмет Кеңесбаев атындағы жалпы орта
мектебінің бастауыш сынып мұғалімі
Байкөбекова Айнұр ЖолдасқызыЖаратылыстану пәндері бойынша оқушылардың
функционалдық сауаттылығын арттыру жолдары
3 слайд
Миға шабуыл:
1. Оқушылардың функционалдық
сауаттылығы деген не?
2. Жай (элементарлық) сауаттылық
пен функционалдық
сауаттылықтың айырмашылығы
неде?
4 слайд
Функционалдық сауаттылық дегеніміз –
адамдардың әлеуметтік, мәдени, саяси және
экономикалық қызметтерге белсене араласуы, яғни
бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына,
жасына қарамай ілесіп отыруы, адамның
мамандығына, жасына қарамай үнемі білімін
жетілдіріп отыруы.
Мектеп оқушыларының функционалдық
сауаттылығы дегеніміз – оқушының пәнді терең
түсіну қабілетін дамыту, алған білімін сыныптан
тыс жерде, кез келген жағдайда тиімді пайдалана
білуін қамтамасыз ету.
5 слайд
Жаратылыстану бағытында бастауыш сыныптарда білім беруде
əлем жайлы ой-өрістерінің кеңеюіне, қоршаған əлемді
қабылдаудың дамуына, қоршаған ортаны қорғау жəне бағалай
білулеріне көмектеседі.
6 слайд
Бастауыш мектепте оқушылар «Жаратылыстану» пəнін оқу мен меңгеруде мына
нәрселерді түсінуге мүмкіндік алады:
қоршаған əлемнің бір – бірімен өзара байланысын;
өлі жəне тірі табиғатта болып жатқан кейбір табиғи құбылыстардың себептерін;
жаратылыстану бағытындағы білімнің адам үшін маңыздылығын.
7 слайд
8 слайд
«Жаратылыстану» пәні
бойынша сағат саны
С
ы
н
ы
п Аптал
ық
жүкте
ме Жылды
қ сағат
саны
1 1 33
2 1 34
3 2 68
4 2 68
9 слайд
«Дүниетану» пәнін оқыту мақсаты:
оқушылардың дүниеге біртұтас
көзқарастарын қалыптастыру және
ондағы адамның орнын түсінуге
көмектесу.Көзқарас қалыптастыру –
дүниені танудың бір амалы.
10 слайд
«Дүниетану» пәнінде алғашқы «кірпіші» қалануы тиіс бір жағдай әсемдік, әдемілік
сезімдері. Әдемілік (сұлулық) сезімді адамның рухани әлемін байытуға бағыттау керек,
табиғатты эстетикалық (әсемдік) тануды оны игерудің бір қыры ретінде пайдалану
керек. Оқушыға қызықтыра отырып, көрсете отырып берілген білім оқушы санасында
мықты бекіп, іскерлік дағдысының қалыптасуына әсерін тигізеді. Ал білім мен іскерлік
дағдысының қалыптасуы - функционалдық сауаттылық қалыптастырудың көзі болып
табылады. Ендеше, дүниетануды оқытуда функционалдық сауаттылық
қалыптастырудың келесі шарттарын анықтайды, ол оқушыларда сұлулықты көру
мен түсіну, бағалау және оны қолымен ұстау, тәжірибе жасау біліктілігін дамыту
шарттары болып табылады. Егер осы шарттар бастауыш сыныпта орындалғанда
оқушының функционалдық сауаттылығы қалыптасады.
11 слайд
Егер дүниетану пәні бойынша келесі бағыттағы білім негіздері меңгеріліп, іс-әрекетте қолдана
білуге машықтанса, жаратылыстану бағытында функционалдық сауаттылықтары
қалыптасады. Олар келесі құзыреттіліктермен сипатталады:
1. Табиғат пен әлеуметтік өмір танымының арасында тығыз
байланыс«адам-табиғат-қоғам» жүйесіндегі өзара тәуелділікті түсіну.
2. Қоғамдық тәртіп ережелерін орындау қажеттілігін, адамгершілік тәрбиесі
мақсаттарының мәнін түсіну, экологиялық мәдениеттің алғашқы дағдыларын меңгеруі
мен іс-әрекетте көрінеді.
3. Өзінің жеке даралығын сезіну, өз қабілеттері мен мүмкіндіктерін түсіну,өзін
өзгерту, салауатты өмір салтының маңыздылығын игеруі.
4. Табиғат құбылыстарын салыстыру, олардың жалпы және ерекше белгілерін
ажырату мен өсімдіктер мен жануарлар тіршілігіне қажетті жағдайларды білуі.
5 . Жергілікті жердегі әртүрлі белгілер бойынша бағытты анықтай алу мен
картадан, глобустан елдерді, құрлықтарды, мұхиттарды таба білуі.
6 . Өз өмірі мен денсаулығын сақтау және қарапайым қауіпсіздік ережелерін білу мен
қолдана алуы.
7 . Қазақстанның табиғаты және мәдениеті туралы білуі, оған ұқыпты қарым-
қатынас жасау ережесін қолдана алуы.
12 слайд
Жаратылыстану сабағында
топтық және жұптық
жұмыста оқушылар:
1.Өздігінен тапсырманы
орындайды, топ
мүшелерімен немесе
жұбымен өз пікірін бөліседі,
алмасады;
2.Жоспарланған
тапсырмалар туралы айта
алады;
3.Өз мүмкіндігін біледі;
4.Өзінің оқуы үшін үлкен
жауапкершілік алуға
қабілетті болады;Адам
әрекеті Адам
әрекетінің
салдары
13 слайд
Топтық және жұптық жұмыстың нәтижелері:
1.Топтық, жұптық жұмысты пайдалану сабақтың нақты мәнін терең
ашуға көмектеседі. 2.Оқушылардың барлығын сабаққа қатыстыруға
мүмкіндік туады. 3.Олардың әрқайсысының деңгейін анықтай
аласың.
4.Оқушылардың көбін бағалауға мүмкіндік аласың. 5.Оқушыларды
ізденіске баулып, жұппен, топпен жұмыс істеуге үйретеді.
6.Оқушылардың қабілеттері, сөз саптау еркіндігі, ұйымшылдығы,
шығармашылық белсенділігі артады. 7.Жеке тұлғалық сипатын
дамытуға, шығармашылығын шыңдауда, өзіне деген сенімін
қалыптастырады.
Адам
әрекет
і Адам
әрекетіні
ң
салдары
14 слайд
Мини диспут
Ұйымдастыру : Орындықтарды шеңбер
етіп қойыңыздар, (егер қажет болса)
сөйлеушіні білдіретін бір затты алыңыз
(мысалы, доп). Бөлме ішінде оқушыларға
арналған ынталандыру материалдарын
орналастырыңыз.
Жаттығудың сипаттамасы: Мұғалім
тақырыппен таныстырып, үдерісті
түсіндіреді. Оқушыларға ынталандыру
материалдарын толығымен қарауға бірнеше
минут беру керек. Оқушылар шеңберге
оралғанда, жауап беруі тиіс
тақырыпқа/пәнге қатысты сұрақтарды
ойластыру үшін, оларға бір-екі минут
беріледі. Оқушылар пікір алмасып, мәселені
талқылап, бір тоқтамға келу үшін дауыс
береді. Мұғалім сұрақтарды дұрыс құра
отырып, дамытатын сұрақтар қойып немесе
әр оқушының қатысуын қамтамасыз ету
үшін топпен бірге әрекет ете отырып,
үйлестіруші ретінде қатысады.
15 слайд
16 слайд
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз