Баяндама "Жаңартылған білім мазмұны бойынша оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын арттыру және сыни ойлауға бағыттау"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жаңартылған білім мазмұны
бойынша оқушылардың
функционалдық сауаттылықтарын
арттыру және сыни ойлауға
бағыттау
1 слайд
Жаңартылған білім мазмұны бойынша оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын арттыру және сыни ойлауға бағыттау
2 слайд
Еліміздің Президенті Н.Назарбаевтың
«Қазақстан – 20 3 0» стратегиясы қалыптасқан
мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты
Қазақстан халқына Жолдауында: «Білім және
кәсіби машық – заманауи білім беру жүйесінің,
кадр даярлау мен қайта даярлаудың негізгі
бағдары. Бәсекеге қабілетті дамыған мемлекет
болу үшін біз сауаттылығы жоғары елге
айналуымыз керек...»
2 слайд
Еліміздің Президенті Н.Назарбаевтың «Қазақстан – 20 3 0» стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауында: «Білім және кәсіби машық – заманауи білім беру жүйесінің, кадр даярлау мен қайта даярлаудың негізгі бағдары. Бәсекеге қабілетті дамыған мемлекет болу үшін біз сауаттылығы жоғары елге айналуымыз керек...»
3 слайд
Елбасының ұлттық жоспарды Елбасының ұлттық жоспарды
қабылдауға қойған міндеті:қабылдауға қойған міндеті:
3 слайд
Елбасының ұлттық жоспарды Елбасының ұлттық жоспарды қабылдауға қойған міндеті:қабылдауға қойған міндеті:
4 слайд
Функционалдық сауаттылық- тұлғаның белгілі бір
мәдени ортада әлеуметтік қарым-қатынас жасауын
қамтамасыз ететін білім, білік, дағдылардың
жиынтығынан құралады
Функцоналдық сауаттылықты қалыптастыру - қазақ
тілі сабақтарында оқушылардың өмірлік дағдыларын
дамытудың басты шарты. Жаңартылған білім
мазмұны бойынша оқулықтарда функционалдық
білім беру мүмкіндігі толықтай ескерілген. Оқулықта
қазақ тілін меңгертуде білім мазмұны қатысымдық,
дара тұлғаға бағдарлай оқыту және сұхбаттық әдістер
негізінде ұйымдастырылатын жағдаяттық, рөлдік
ойын, шығармашылық тапсырмалар біртұтас
әдістемелік жүйе түрінде берілген. Бағдарламада
тілдік дағдылар ерекше назар аударылған.Тілдік
дағдылар дегеніміз- ол өмір сүруге қажетті дағдылар.
4 слайд
Функционалдық сауаттылық- тұлғаның белгілі бір мәдени ортада әлеуметтік қарым-қатынас жасауын қамтамасыз ететін білім, білік, дағдылардың жиынтығынан құралады Функцоналдық сауаттылықты қалыптастыру - қазақ тілі сабақтарында оқушылардың өмірлік дағдыларын дамытудың басты шарты. Жаңартылған білім мазмұны бойынша оқулықтарда функционалдық білім беру мүмкіндігі толықтай ескерілген. Оқулықта қазақ тілін меңгертуде білім мазмұны қатысымдық, дара тұлғаға бағдарлай оқыту және сұхбаттық әдістер негізінде ұйымдастырылатын жағдаяттық, рөлдік ойын, шығармашылық тапсырмалар біртұтас әдістемелік жүйе түрінде берілген. Бағдарламада тілдік дағдылар ерекше назар аударылған.Тілдік дағдылар дегеніміз- ол өмір сүруге қажетті дағдылар.
5 слайд
Дәстүрлі ҚазіргіМенің іс - тәжірибемдегі өзгерістер
Жаңа тақырыпты түсіндіреді.
Оқушылармен бірге шығарманың
идеясын анықтайды, талдайды.
Шығарма жазу ды тапсырады.
Мұғалім көп сөйлеп, оқушы аз
сөйлейді. Кейіпкерлерге мінездеме береді
Тақырып бойынша мұғалімнің
түсіндіргенімен байланыстырып
айтады. Сыни тұрғысынан ойлана
отырып ой қорытып, тұжырымдама
жасайды.
Мұғалім аз сөйлеп, оқушы өз ойын
еркін жеткізеді. Жаңа тақырыпты түсіндіреді.
Оқушылармен бірге шығарманың
идеясын анықтайды, талдайды.
Шығарма жазу ды тапсырады.
Мұғалім көп сөйлеп, оқушы аз
сөйлейді.
5 слайд
Дәстүрлі ҚазіргіМенің іс - тәжірибемдегі өзгерістер Жаңа тақырыпты түсіндіреді. Оқушылармен бірге шығарманың идеясын анықтайды, талдайды. Шығарма жазу ды тапсырады. Мұғалім көп сөйлеп, оқушы аз сөйлейді. Кейіпкерлерге мінездеме береді Тақырып бойынша мұғалімнің түсіндіргенімен байланыстырып айтады. Сыни тұрғысынан ойлана отырып ой қорытып, тұжырымдама жасайды. Мұғалім аз сөйлеп, оқушы өз ойын еркін жеткізеді. Жаңа тақырыпты түсіндіреді. Оқушылармен бірге шығарманың идеясын анықтайды, талдайды. Шығарма жазу ды тапсырады. Мұғалім көп сөйлеп, оқушы аз сөйлейді.
6 слайд
МІНДЕТТЕРІ:
•
Функционалдық сауаттылықты анықтауға
арналған пікірлерді, көзқарастарды саралау, өз
пікірін оралымды, дәлелді жеткізуге,
ізденімпаздыққа қалыптастыру
•
Оқушылардың функционалдық
сауаттылықтарын қалыптастыруда жүйелі
жұмыс жоспарын жасақтау;
•
Инновациялық технологиялар арқылы
оқушылардың қазақ тілі мен әдебиеті пәні
бойынша алған теориялық білімін практикада
қолдануды жүзеге асыру .
6 слайд
МІНДЕТТЕРІ: • Функционалдық сауаттылықты анықтауға арналған пікірлерді, көзқарастарды саралау, өз пікірін оралымды, дәлелді жеткізуге, ізденімпаздыққа қалыптастыру • Оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын қалыптастыруда жүйелі жұмыс жоспарын жасақтау; • Инновациялық технологиялар арқылы оқушылардың қазақ тілі мен әдебиеті пәні бойынша алған теориялық білімін практикада қолдануды жүзеге асыру .
7 слайд
МАҚСАТЫ:
Қазіргі жаһандану заманында
функционалдық сауаттылықтың
қажеттілігін түсініп, оқушылардың
мектепте алған білімдерін өмірде тиімді
қолдануына үйрету; кездесетін
қиындықтарды анықтап, оларды шешу
жолдарын табу; зияткерлік, дене және
рухани тұрғысынан дамыған жеке тұлға
қалыптастыру.
7 слайд
МАҚСАТЫ: Қазіргі жаһандану заманында функционалдық сауаттылықтың қажеттілігін түсініп, оқушылардың мектепте алған білімдерін өмірде тиімді қолдануына үйрету; кездесетін қиындықтарды анықтап, оларды шешу жолдарын табу; зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған жеке тұлға қалыптастыру.
8 слайд
ТАҚЫРЫПТЫҢ ӨЗЕКТІЛІГІ:
Бүгінгі білім беру саласында басты мақсат-
балаларды тек біліммен қамтамасыз ету ғана
емес, ой санасын жетілдіру, оқушының жеке
тұлғасын дамыту, оның өмірге көзқарасы мен
құндылықтарын қалыптастыру және өмірде
пайдалана алу болып табылатыны бәрімізге
анық. Мемлекетіміз осы орайда білім
саласына ұстаздың өзі сыни тұрғыдан ойлана
отырып, жеке тұлғаны да сыни ойлауға
сауаттылыққа, алған білімін өмірде қолдана
білуге үйретуге тиіс екендігін санамызға енгізуде.
8 слайд
ТАҚЫРЫПТЫҢ ӨЗЕКТІЛІГІ: Бүгінгі білім беру саласында басты мақсат- балаларды тек біліммен қамтамасыз ету ғана емес, ой санасын жетілдіру, оқушының жеке тұлғасын дамыту, оның өмірге көзқарасы мен құндылықтарын қалыптастыру және өмірде пайдалана алу болып табылатыны бәрімізге анық. Мемлекетіміз осы орайда білім саласына ұстаздың өзі сыни тұрғыдан ойлана отырып, жеке тұлғаны да сыни ойлауға сауаттылыққа, алған білімін өмірде қолдана білуге үйретуге тиіс екендігін санамызға енгізуде.
9 слайд
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ:
•
Функционалдық сауаттылықты анықтауға
арналған пікірлер мен көзқарастар сараланады.
•
Инновациялық технологиялар арқылы
оқушылардың қазақ тілі мен әдебиеті пәні
бойынша алған теориялық білімін практикада
қолдануы жүзеге асырылады.
•
Оқушылардың функционалдық
сауаттылықтарын қалыптастыруда
жүйелі жұмыс жоспары жасақталады .
9 слайд
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ: • Функционалдық сауаттылықты анықтауға арналған пікірлер мен көзқарастар сараланады. • Инновациялық технологиялар арқылы оқушылардың қазақ тілі мен әдебиеті пәні бойынша алған теориялық білімін практикада қолдануы жүзеге асырылады. • Оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын қалыптастыруда жүйелі жұмыс жоспары жасақталады .
10 слайд
Білім алушының бойына алған білімін практикалық жағдайда қолданатын
тиімді және негізгі құзыреттіліктер:
басқарушылық (проблеманы шешу қабілеті);
ақпараттық (өз бетінше ақпараттар көздері арқылы үнемі білімін көтеріп
отыруы, танымдық қабілетін ұштау);
коммуникативтік (үш тілде: қазақ, орыс, ағылшын (шет) ауызша, жазбаша
қарым-қатынас жасау);
әлеуметтік (қоғамда, өзі өмір сүрген ортада іс-әрекет жасай алу қабілеті);
тұлғалық ( өзін жеке тұлға ретінде қалыптастыруға қажетті білім, білік,
дағдыларды игеру, болашақ өзі таңдаған кәсібін өзі анықтау, оның қиыншылығы
мен күрделілігіне төзімді болу);
азаматтық (қазақ халқының салт-дәстүрі, тарихы, мәдениеті, ділі, тілін терең
меңгеріп, Қазақстанның өсіп-өркендеуі жолындағы азаматтық парызын түсінуі);
технологиялық (әр азамат өз мамандығына қарай ақпараттық технологияларды,
сандық технологияны, білім беру технологияларын сауатты пайдалануы). Білім
алушы осы аталған негізгі құзыреттіліктермен қатар пәндік құзыреттіліктерді (әр
пәннің мазмұны арқылы) меңгеруі тиіс.
10 слайд
Білім алушының бойына алған білімін практикалық жағдайда қолданатын тиімді және негізгі құзыреттіліктер: басқарушылық (проблеманы шешу қабілеті); ақпараттық (өз бетінше ақпараттар көздері арқылы үнемі білімін көтеріп отыруы, танымдық қабілетін ұштау); коммуникативтік (үш тілде: қазақ, орыс, ағылшын (шет) ауызша, жазбаша қарым-қатынас жасау); әлеуметтік (қоғамда, өзі өмір сүрген ортада іс-әрекет жасай алу қабілеті); тұлғалық ( өзін жеке тұлға ретінде қалыптастыруға қажетті білім, білік, дағдыларды игеру, болашақ өзі таңдаған кәсібін өзі анықтау, оның қиыншылығы мен күрделілігіне төзімді болу); азаматтық (қазақ халқының салт-дәстүрі, тарихы, мәдениеті, ділі, тілін терең меңгеріп, Қазақстанның өсіп-өркендеуі жолындағы азаматтық парызын түсінуі); технологиялық (әр азамат өз мамандығына қарай ақпараттық технологияларды, сандық технологияны, білім беру технологияларын сауатты пайдалануы). Білім алушы осы аталған негізгі құзыреттіліктермен қатар пәндік құзыреттіліктерді (әр пәннің мазмұны арқылы) меңгеруі тиіс.
11 слайд
11 слайд
12 слайд
Оқушылардың функционалдық
сауаттылықтарын және сыни ойлау
дағдыларын дамытуға бағытталған әдіс-
тәсілдер
Айтылым. «Ар-ождан аллеясы» әдісі
Дескриптор: Білім алушы:
- ғаламтордың пайдасы мен зиянын ажыратады;
- өз
пікірлерін бір дәлелмен дәлелдейді.
- пікірлерді қорытып, өзіндік тұжырымын білдіреді.
Нәтижесінде : Оқушы әр пікірді сұрыптап, тұжырым
жасауға дағдыланады, сыни ойлау дағдылары артады.
12 слайд
Оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын және сыни ойлау дағдыларын дамытуға бағытталған әдіс- тәсілдер Айтылым. «Ар-ождан аллеясы» әдісі Дескриптор: Білім алушы: - ғаламтордың пайдасы мен зиянын ажыратады; - өз пікірлерін бір дәлелмен дәлелдейді. - пікірлерді қорытып, өзіндік тұжырымын білдіреді. Нәтижесінде : Оқушы әр пікірді сұрыптап, тұжырым жасауға дағдыланады, сыни ойлау дағдылары артады.
13 слайд
7-сынып. «Тіл табысу – өнер » тақырыбындағы сабағымда Дейл
Карнегидың «Адамдарға ұнаудың алты ережесі» туралы
оқып,орындады.
Нәтижесінде :оқушылардың өмірде коммуникативтік қабілеттері
артады, өз өздеріне сыни көзқараспен қарай біледі.
Адамдарға ұнауға мүмкіндік беретін алты ереже:
1. Басқа адамдарға шын ниетпен ықылас білдіріңіз.
2. Күлімсіреңіз.
3.Қасыңыздағы адамның есімі қай тілде болсын, ол оның құлағына
жағымды естілетінін естен шығармаңыз.
4. Жақсы тыңдаушы бола біліңіз. Өзге адамдарды өздері туралы
көбірек айтуға ынталандырыңыз.
5. Әңгімелесуші адамыңызды қызықтыратын тақырыпта әңгіме
айтыңыз.
6. Әңгімелесуші адамды оның өмірде алатын өзіндік орны бар
екендігіне сендіріңіз және оны шын ниетпен жасаңыз.
13 слайд
7-сынып. «Тіл табысу – өнер » тақырыбындағы сабағымда Дейл Карнегидың «Адамдарға ұнаудың алты ережесі» туралы оқып,орындады. Нәтижесінде :оқушылардың өмірде коммуникативтік қабілеттері артады, өз өздеріне сыни көзқараспен қарай біледі. Адамдарға ұнауға мүмкіндік беретін алты ереже: 1. Басқа адамдарға шын ниетпен ықылас білдіріңіз. 2. Күлімсіреңіз. 3.Қасыңыздағы адамның есімі қай тілде болсын, ол оның құлағына жағымды естілетінін естен шығармаңыз. 4. Жақсы тыңдаушы бола біліңіз. Өзге адамдарды өздері туралы көбірек айтуға ынталандырыңыз. 5. Әңгімелесуші адамыңызды қызықтыратын тақырыпта әңгіме айтыңыз. 6. Әңгімелесуші адамды оның өмірде алатын өзіндік орны бар екендігіне сендіріңіз және оны шын ниетпен жасаңыз.
14 слайд
Дескриптор Білім алушы
- өз пікірін жазады;
деректерді қолданады;
ойын дәлелдейді;
өмірмен байланыстырып, мысал
келтіреді;
тақырып бойынша қорытынды
шығарады.«Төрт сөйлем» тәсілі
•
Пікір. Мәтіндегі деректерді қолданып, өз пікіріңізді
жазыңыз (1 сөйлем)
•
Дәлел. Өз ойыңызды аргументпен дәлелдеңіз. (1 сөйлем)
•
Мысал. Пікірді өмірмен байланыстырып, мысал
келтіріңіз. (1 сөйлем)
•
Қорытынды. Тақырып бойынша қорытынды шығарыңыз.
(1 сөйлем)
14 слайд
Дескриптор Білім алушы - өз пікірін жазады; деректерді қолданады; ойын дәлелдейді; өмірмен байланыстырып, мысал келтіреді; тақырып бойынша қорытынды шығарады.«Төрт сөйлем» тәсілі • Пікір. Мәтіндегі деректерді қолданып, өз пікіріңізді жазыңыз (1 сөйлем) • Дәлел. Өз ойыңызды аргументпен дәлелдеңіз. (1 сөйлем) • Мысал. Пікірді өмірмен байланыстырып, мысал келтіріңіз. (1 сөйлем) • Қорытынды. Тақырып бойынша қорытынды шығарыңыз. (1 сөйлем)
15 слайд
Пікірлер
Толықтай
келісемін Жарты лай
келісемін Мүлдем
келіспей
мін
Уақытты орынды пайдалану да – өнер.
Мектептегі сабақтар мен үй
тапсырмасына
көп уақыт кетеді.
Қазіргі жастарда мүлдем бос уақыт жоқ.
Әлемде өз уақытын үнемдей алмайтын
адамдар өте көп.
Ұялы телефонда отыру - уақытты босқа
өткізу деген сөз.
Үлкендерге қарағанда жастар уақытын
дұрыс пайдалана алмайды. Төмендегі «Пікірлер картасын» толтырыңыз. (+)
Себебін айтыңыз.
Дескриптор Білім алушы
-
пікірлер картасын толтырады;
-
себебін айтады.
15 слайд
Пікірлер Толықтай келісемін Жарты лай келісемін Мүлдем келіспей мін Уақытты орынды пайдалану да – өнер. Мектептегі сабақтар мен үй тапсырмасына көп уақыт кетеді. Қазіргі жастарда мүлдем бос уақыт жоқ. Әлемде өз уақытын үнемдей алмайтын адамдар өте көп. Ұялы телефонда отыру - уақытты босқа өткізу деген сөз. Үлкендерге қарағанда жастар уақытын дұрыс пайдалана алмайды. Төмендегі «Пікірлер картасын» толтырыңыз. (+) Себебін айтыңыз. Дескриптор Білім алушы - пікірлер картасын толтырады; - себебін айтады.
16 слайд
“ АКТ-ның дамуы білімді бағалау
және пайдалану жүйесін де уақтылы
өзгертіп отыруды талап етеді.”
16 слайд
“ АКТ-ның дамуы білімді бағалау және пайдалану жүйесін де уақтылы өзгертіп отыруды талап етеді.”
17 слайд
Постер қорғау
Топтық жұмыс
Жұптық
жұмыс “ Шеңбер”
стратегиясы
17 слайд
Постер қорғау Топтық жұмыс Жұптық жұмыс “ Шеңбер” стратегиясы
18 слайд
Смайлик арқылы
бағалау
“ Бағдаршам” арқылы
бағалау “ Кері
байланыс”“ Басбармақ арқылы
бағалау”
18 слайд
Смайлик арқылы бағалау “ Бағдаршам” арқылы бағалау “ Кері байланыс”“ Басбармақ арқылы бағалау”
19 слайд
Міндетіміз: табысты және әрекетке дайын Міндетіміз: табысты және әрекетке дайын
қабілетті, әлеуметтік рөлін сезінетін қабілетті, әлеуметтік рөлін сезінетін
құзырлы тұлғаны қалыптастыруқұзырлы тұлғаны қалыптастыру
19 слайд
Міндетіміз: табысты және әрекетке дайын Міндетіміз: табысты және әрекетке дайын қабілетті, әлеуметтік рөлін сезінетін қабілетті, әлеуметтік рөлін сезінетін құзырлы тұлғаны қалыптастыруқұзырлы тұлғаны қалыптастыру
20 слайд
Баяндаманың соңында қазақ тілі пәнінен оқушының
функционалдық сауаттылығын дамыту мәселесінде
мынандай тұжырымдарманы ұсынуға болады:
1.Оқушылардың дағды түрлерін (айтылым, жазылым,
тыңдалым, оқылым) дамыта білу;
2. Оқушылардың алған білімдерін өмірде, кез-келген
жағдайда, әлеуметтік ортада қолдана алуға үйрету;
3.Мемлекеттік тілде ауызша,жазбаша қарым-қатынас жасау;
4.Әлеуметтік талаптарына сай келу үшін оқушының
ақпараттық технологияларды қолдану және
проблемалардың шешімін таба алуға үйрету;
5. Оқушылардың өзгермелі өмірге бейімделуіне үйрету ;
6. Оқушылардың жеке бас қабілеттерін дамытуы;
7.Оқушылардың әлеуметтік-мәдени дағдыларын дамытуы ;
8. Қазақ халқының салт –дәстүрі, мәдениеті, тарихын түсіну
және құрметтеге баулу
20 слайд
Баяндаманың соңында қазақ тілі пәнінен оқушының функционалдық сауаттылығын дамыту мәселесінде мынандай тұжырымдарманы ұсынуға болады: 1.Оқушылардың дағды түрлерін (айтылым, жазылым, тыңдалым, оқылым) дамыта білу; 2. Оқушылардың алған білімдерін өмірде, кез-келген жағдайда, әлеуметтік ортада қолдана алуға үйрету; 3.Мемлекеттік тілде ауызша,жазбаша қарым-қатынас жасау; 4.Әлеуметтік талаптарына сай келу үшін оқушының ақпараттық технологияларды қолдану және проблемалардың шешімін таба алуға үйрету; 5. Оқушылардың өзгермелі өмірге бейімделуіне үйрету ; 6. Оқушылардың жеке бас қабілеттерін дамытуы; 7.Оқушылардың әлеуметтік-мәдени дағдыларын дамытуы ; 8. Қазақ халқының салт –дәстүрі, мәдениеті, тарихын түсіну және құрметтеге баулу
21 слайд
Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын қалыптастыру қазақ
тілін оқытудың тұлғалық-әрекеттік
бағдарын күшейту нәтижесінде жүзеге
асады. Өйткені сауаттылыққа оқушы өз
әрекетінің иесі - Субъект дәрежесіне
көтерілгенде толық қол жеткізеді.
21 слайд
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру қазақ тілін оқытудың тұлғалық-әрекеттік бағдарын күшейту нәтижесінде жүзеге асады. Өйткені сауаттылыққа оқушы өз әрекетінің иесі - Субъект дәрежесіне көтерілгенде толық қол жеткізеді.