«Білім беру моделі-оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру мен дамыту негіздері»
«Білім беру моделі-оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру мен дамыту негіздері»

#1 слайд
Тақырыбы: «Білім беру моделі-
оқушылардың функционалдық
сауаттылығын қалыптастыру
мен дамыту негіздері»
Математика пәні мұғалімі Айтимова Г.С
1 слайд
Тақырыбы: «Білім беру моделі- оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру мен дамыту негіздері» Математика пәні мұғалімі Айтимова Г.С
#2 слайд
«Алақан» жаттығуы
Парақшаларға
алақандарыңызды қойып,
суретін сызып алып, шыққан
алақанның бейнесіндегі әр саусақ
ішіне «Бүгінгі баяндамадан мен
не үйренемін (не күтемін)?»
сұрағына 2-3 минутта
жауап жазыңыздар.
2 слайд
«Алақан» жаттығуы Парақшаларға алақандарыңызды қойып, суретін сызып алып, шыққан алақанның бейнесіндегі әр саусақ ішіне «Бүгінгі баяндамадан мен не үйренемін (не күтемін)?» сұрағына 2-3 минутта жауап жазыңыздар.
#3 слайд
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын
дамытудың жалпы бағдары Қазақстан Республикасында білім
беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған Мемлекеттік
Бағдарламасында және оқушылардың функционалдық
сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған
ұлттық жоспарында анық көрсетілген. Ондағы басты мақсат –
жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының
зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын
қалыптастыру, оның физикалық құбылмалы әлемде әлеуметтік
бейімделуін қамтамасыз ететін білім алудағы қажеттіліктерін
қанағаттандыру. Бұл жауапкершілік артатын үлкен мақсат.
Оны шешу үшін ең алдымен оқыту мазмұны жаңартылып, ол
әрбір оқушының жеке басының қасиеттері мен қабілеттерін
дамытып, шығармашылығын ұштайтындай болып
ұйымдастырылуы қажет. Ұлттық жоспарда Қазақстан мектеп
оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту
тетіктері айқындалды.
3 слайд
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытудың жалпы бағдары Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған Мемлекеттік Бағдарламасында және оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған ұлттық жоспарында анық көрсетілген. Ондағы басты мақсат – жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның физикалық құбылмалы әлемде әлеуметтік бейімделуін қамтамасыз ететін білім алудағы қажеттіліктерін қанағаттандыру. Бұл жауапкершілік артатын үлкен мақсат. Оны шешу үшін ең алдымен оқыту мазмұны жаңартылып, ол әрбір оқушының жеке басының қасиеттері мен қабілеттерін дамытып, шығармашылығын ұштайтындай болып ұйымдастырылуы қажет. Ұлттық жоспарда Қазақстан мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту тетіктері айқындалды.
#4 слайд
Ендеше, бүгінгі күні ұстаз алдындағы басты міндет –
оқушылардың шығармашылығын, өзін- өзі дамыту тетіктерін
ізденушілігін дамытып, әрқайсысына жеке тұлға ретінде қарап,
олардың өздеріне деген сенімін, білімге ынтасын арттыру. Ол
үшін мұғалім білім алушының бойына алған білімін практикалық
жағдайда тиімді және әлеуметтік бейімделу үдерісінде
пайдалана алатындай негізгі құзыреттіліктерді сіңіруі керек.
Оқушы алған білімін өмірде өз қажеттілігіне пайдалана алмаса,
онда оның бойындағы бар білімі керексіз жүк болып қалады.
Осындай мәселерді шешу үшін оқушының оқу сауаттылығын,
ғылыми жаратылыстану және математикалық сауаттылығын
дамытуға және қалыптастыруға бағытталған. Білім беру
жүйесі жыл сайын әр түрлі өзгерістерге ұшырап отыр. Бұл
өзгерістердің басты мақсаты - өсіп келе жатқан ұрпақты жан-
жақты дамыған, құзыретті азаматтар етіп тәрбиелеу. Осы
мақсатқа жетуге функционалдық сауаттылық көмектеседі.
4 слайд
Ендеше, бүгінгі күні ұстаз алдындағы басты міндет – оқушылардың шығармашылығын, өзін- өзі дамыту тетіктерін ізденушілігін дамытып, әрқайсысына жеке тұлға ретінде қарап, олардың өздеріне деген сенімін, білімге ынтасын арттыру. Ол үшін мұғалім білім алушының бойына алған білімін практикалық жағдайда тиімді және әлеуметтік бейімделу үдерісінде пайдалана алатындай негізгі құзыреттіліктерді сіңіруі керек. Оқушы алған білімін өмірде өз қажеттілігіне пайдалана алмаса, онда оның бойындағы бар білімі керексіз жүк болып қалады. Осындай мәселерді шешу үшін оқушының оқу сауаттылығын, ғылыми жаратылыстану және математикалық сауаттылығын дамытуға және қалыптастыруға бағытталған. Білім беру жүйесі жыл сайын әр түрлі өзгерістерге ұшырап отыр. Бұл өзгерістердің басты мақсаты - өсіп келе жатқан ұрпақты жан- жақты дамыған, құзыретті азаматтар етіп тәрбиелеу. Осы мақсатқа жетуге функционалдық сауаттылық көмектеседі.
#5 слайд
Функционалдық сауаттылық дегеніміз - жеке тұлғаның
әлеуметтік , мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге
белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман
ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы, адамның маман-
дығына , жасына қарамай үнемі білімін жетілдіріп отыруы.
Бұл жаңа ғана өмірге бейімделіп келе жатқан жас
бүлдіршіндердің қалыптасуы, өмірге, мектеп өміріне бейімделіп
кетуі. Мұндағы басшылыққа алынатын функциональдық сапалар:
оқушының белсенділігі, шығармашылығы, ойлауы, шешім
қабылдай алуы, қабілеттілігі т.б. Яғни, жалпы білім беретін
мектептерде Қазақстан республикасының зияткерлік, дене және
рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның
физикалық құбылмалы әлемде әлеуметтік бейімделуін
қамтамасыз ететін білім алудағы қажеттіліктерін
қанағаттандыру болып табылады.
5 слайд
Функционалдық сауаттылық дегеніміз - жеке тұлғаның әлеуметтік , мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы, адамның маман- дығына , жасына қарамай үнемі білімін жетілдіріп отыруы. Бұл жаңа ғана өмірге бейімделіп келе жатқан жас бүлдіршіндердің қалыптасуы, өмірге, мектеп өміріне бейімделіп кетуі. Мұндағы басшылыққа алынатын функциональдық сапалар: оқушының белсенділігі, шығармашылығы, ойлауы, шешім қабылдай алуы, қабілеттілігі т.б. Яғни, жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан республикасының зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның физикалық құбылмалы әлемде әлеуметтік бейімделуін қамтамасыз ететін білім алудағы қажеттіліктерін қанағаттандыру болып табылады.
#6 слайд
Функционалды сауатты тұлға -
қоғамның құндылықтарына сәйкес,
қоғамдық ақуалдың қалыптасқан
мүдделеріне қарай әрекет етеді. Бүгінгі
күнге қажетті мамандықты таңдап
дұрыс шешім қабылдап, заманауи
ақпараттық технологиялардың тілін
біліп, кез келген әлеуметтік ортаға
бейімделеді.
6 слайд
Функционалды сауатты тұлға - қоғамның құндылықтарына сәйкес, қоғамдық ақуалдың қалыптасқан мүдделеріне қарай әрекет етеді. Бүгінгі күнге қажетті мамандықты таңдап дұрыс шешім қабылдап, заманауи ақпараттық технологиялардың тілін біліп, кез келген әлеуметтік ортаға бейімделеді.
#7 слайд
Негізгі белгілері: қоғамдық
ортада өмір сүре білетін, тіл
табыса білетін, белгілі бір
сапалық қасиеттері бар, жалпы
негізгі және пәндік
құзыреттіліктерді меңгерген
адам болып саналады.
7 слайд
Негізгі белгілері: қоғамдық ортада өмір сүре білетін, тіл табыса білетін, белгілі бір сапалық қасиеттері бар, жалпы негізгі және пәндік құзыреттіліктерді меңгерген адам болып саналады.
#8 слайд
Жеке тұлғаның басты функционалдық сапасы
белсенділік, шығармашылық пен ойлауға қабілеттілік және
стандартты емес шешімдер қабылдай алуы, өзін-өзі
дамытуға, өздігінен оқуға, өз білгенін іске асыру болып
табылады. Осы тұрғыда оқушылардың функционалдық
сауаттылығы өмірден алатын білім, білік және дағдылары
адам жұмысының әртүрлі саласындағы алуан түрлі
тапсырмаларды шешудің, еңбек өнімділігі мен әлеуметтік-
экономикалық дамудың тұтас алғандағы әлеуметтік
қатынастардың оқушының меңгеретін білім мазмұнымен
байланысы арқылы қалыптасады, осы аталғандарды
қалыптастыруды этнопедагогиканың элементтерімен
тығыз байланыстырып қарауға болады.
8 слайд
Жеке тұлғаның басты функционалдық сапасы белсенділік, шығармашылық пен ойлауға қабілеттілік және стандартты емес шешімдер қабылдай алуы, өзін-өзі дамытуға, өздігінен оқуға, өз білгенін іске асыру болып табылады. Осы тұрғыда оқушылардың функционалдық сауаттылығы өмірден алатын білім, білік және дағдылары адам жұмысының әртүрлі саласындағы алуан түрлі тапсырмаларды шешудің, еңбек өнімділігі мен әлеуметтік- экономикалық дамудың тұтас алғандағы әлеуметтік қатынастардың оқушының меңгеретін білім мазмұнымен байланысы арқылы қалыптасады, осы аталғандарды қалыптастыруды этнопедагогиканың элементтерімен тығыз байланыстырып қарауға болады.
#9 слайд
9
Проблемалық диалогтік технологиясын оқушыға жаңа білім беруді қолдану
Оқушының сауатты оқу әрекетін қалыптастыру технологиясы
жобалау технологиясы
Оқытудың негізінде кедергілерді шеше білу
Деңгейлеп-саралап оқыту технологиясы
Оқытуда оқушылардың жетістіктерін бағалау технологиясы
Ақпараттық және коммуникативтік технологиясы
9 слайд
9 Проблемалық диалогтік технологиясын оқушыға жаңа білім беруді қолдану Оқушының сауатты оқу әрекетін қалыптастыру технологиясы жобалау технологиясы Оқытудың негізінде кедергілерді шеше білу Деңгейлеп-саралап оқыту технологиясы Оқытуда оқушылардың жетістіктерін бағалау технологиясы Ақпараттық және коммуникативтік технологиясы
#10 слайд
Қазіргі таңдағы еліміздегі өзгерістер, тұрақты дамудың жаңа
стратегиялық бағыттары және қоғамның ашықтығы, оның
жедел ақпараттануы, қарқындылығы білім беруге қойылатын
талаптарды түбегейлі өзгертті. Білім берудің жаңа үлгісін
ендіру тұлғаны дамыту үдерісі ретінде тәрбиеге басты назар
аударылуда. Әлем тәжірибесіне сүйене отырып PISA
халықаралық зерттеу бағдарламасы құрылды.
Жалпы білім беретін орта мектептің бастауыш сатысында
оқушының білімді күтілетін нәтижеге қарай сапалы меңгеруі,
білім берудің әлеуметтік мәнін ұғыну арқылы кіріктіру мәселесі
әлемдік білім кеңістігіне толығымен кірігу білім беру жүйесін
халықаралық деңгейде көтеруді талап ететіні сөзсіз. 12 жылдық
білім беруде әлемдік тәжірибені ескере отырып, ұлттық
ерекшеліктерді сақтау, оқытуды нәтижеге бағыттау үшін
субъектілік қатынасты ұйымдастыра алатын мұғалімдерді
дайындауға басымдық беріліп отыр.
10 слайд
Қазіргі таңдағы еліміздегі өзгерістер, тұрақты дамудың жаңа стратегиялық бағыттары және қоғамның ашықтығы, оның жедел ақпараттануы, қарқындылығы білім беруге қойылатын талаптарды түбегейлі өзгертті. Білім берудің жаңа үлгісін ендіру тұлғаны дамыту үдерісі ретінде тәрбиеге басты назар аударылуда. Әлем тәжірибесіне сүйене отырып PISA халықаралық зерттеу бағдарламасы құрылды. Жалпы білім беретін орта мектептің бастауыш сатысында оқушының білімді күтілетін нәтижеге қарай сапалы меңгеруі, білім берудің әлеуметтік мәнін ұғыну арқылы кіріктіру мәселесі әлемдік білім кеңістігіне толығымен кірігу білім беру жүйесін халықаралық деңгейде көтеруді талап ететіні сөзсіз. 12 жылдық білім беруде әлемдік тәжірибені ескере отырып, ұлттық ерекшеліктерді сақтау, оқытуды нәтижеге бағыттау үшін субъектілік қатынасты ұйымдастыра алатын мұғалімдерді дайындауға басымдық беріліп отыр.
#11 слайд
Ұлттық жоспардың мақсаты – Қазақстанда
білім сапасын жетілдірудегі, оқушылардың
функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі
атқарылатын іс-шаралардың жүйелілігі мен
тұтастығын қамтамассыз ету болып табылады.
Осыған орай, Ұлттық жоспарда функционалдық
сауаттылықтың төрт негізгі механизмін бөліп
көрсетеді.
11 слайд
Ұлттық жоспардың мақсаты – Қазақстанда білім сапасын жетілдірудегі, оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі атқарылатын іс-шаралардың жүйелілігі мен тұтастығын қамтамассыз ету болып табылады. Осыған орай, Ұлттық жоспарда функционалдық сауаттылықтың төрт негізгі механизмін бөліп көрсетеді.
#12 слайд
«Математикалық сауаттылық» - ауызша, жабаша
қабілеттерін қалыптастыру арқылы оқушының «математикалық
сауаттылықты» меңгере білу қабілетін шындайды.
Математика- барлық ғылымдардың логикалық негізі, демек,
математика – оқушының дұрыс ойлау мәдениетін
қалыптастырады, дамытады, оны шыңдай түседі және әлемде
болып жатқан жаңалықтарды дұрыс қабылдауға көмек береді.
Математика сабағында оқытудың әр түрлі әдіс-тәсілдерін
қолдана отырып, оқушылардың шығармашылық ізденістерін, өз
бетінше жұмыс істеу белсенділіктерін арттыру барысында
теориялық білімдерін кеңейтіп, логикалық ойлау қабілеттерін
дамытуға болады. Оқушылардың ойлау қабілетін дамытуда,
математиканың негізін қалыптастыру, ұғындыру, түсініктерін
тереңдетуде бастауыш сынып мұғалімдерінің математикалық
білімдері терең болуы керек. Сонда ғана математикалық
сауаттылығы қалыптасқан тұлға тәрбиелей аламыз.
«Математикалық сауаттылық» - ауызша, жабаша
қабілеттерін қалыптастыру арқылы оқушының «математикалық
сауаттылықты» меңгере білу қабілетін шындайды.
Математика- барлық ғылымдардың логикалық негізі, демек,
математика – оқушының дұрыс ойлау мәдениетін
қалыптастырады, дамытады, оны шыңдай түседі және әлемде
болып жатқан жаңалықтарды дұрыс қабылдауға көмек береді.
Математика сабағында оқытудың әр түрлі әдіс-тәсілдерін
қолдана отырып, оқушылардың шығармашылық ізденістерін, өз
бетінше жұмыс істеу белсенділіктерін арттыру барысында
теориялық білімдерін кеңейтіп, логикалық ойлау қабілеттерін
дамытуға болады. Оқушылардың ойлау қабілетін дамытуда,
математиканың негізін қалыптастыру, ұғындыру, түсініктерін
тереңдетуде бастауыш сынып мұғалімдерінің математикалық
білімдері терең болуы керек. Сонда ғана математикалық
сауаттылығы қалыптасқан тұлға тәрбиелей аламыз.
12 слайд
«Математикалық сауаттылық» - ауызша, жабаша қабілеттерін қалыптастыру арқылы оқушының «математикалық сауаттылықты» меңгере білу қабілетін шындайды. Математика- барлық ғылымдардың логикалық негізі, демек, математика – оқушының дұрыс ойлау мәдениетін қалыптастырады, дамытады, оны шыңдай түседі және әлемде болып жатқан жаңалықтарды дұрыс қабылдауға көмек береді. Математика сабағында оқытудың әр түрлі әдіс-тәсілдерін қолдана отырып, оқушылардың шығармашылық ізденістерін, өз бетінше жұмыс істеу белсенділіктерін арттыру барысында теориялық білімдерін кеңейтіп, логикалық ойлау қабілеттерін дамытуға болады. Оқушылардың ойлау қабілетін дамытуда, математиканың негізін қалыптастыру, ұғындыру, түсініктерін тереңдетуде бастауыш сынып мұғалімдерінің математикалық білімдері терең болуы керек. Сонда ғана математикалық сауаттылығы қалыптасқан тұлға тәрбиелей аламыз. «Математикалық сауаттылық» - ауызша, жабаша қабілеттерін қалыптастыру арқылы оқушының «математикалық сауаттылықты» меңгере білу қабілетін шындайды. Математика- барлық ғылымдардың логикалық негізі, демек, математика – оқушының дұрыс ойлау мәдениетін қалыптастырады, дамытады, оны шыңдай түседі және әлемде болып жатқан жаңалықтарды дұрыс қабылдауға көмек береді. Математика сабағында оқытудың әр түрлі әдіс-тәсілдерін қолдана отырып, оқушылардың шығармашылық ізденістерін, өз бетінше жұмыс істеу белсенділіктерін арттыру барысында теориялық білімдерін кеңейтіп, логикалық ойлау қабілеттерін дамытуға болады. Оқушылардың ойлау қабілетін дамытуда, математиканың негізін қалыптастыру, ұғындыру, түсініктерін тереңдетуде бастауыш сынып мұғалімдерінің математикалық білімдері терең болуы керек. Сонда ғана математикалық сауаттылығы қалыптасқан тұлға тәрбиелей аламыз.
#13 слайд
Математикалық сауаттылық:
- математиканың әлемдегі рөлін анықтау және
түсіну;
- әртүрлі формада берілген сандық ақпараттарды
оқу, талдау, түсіндіріп беру;
- дұрыс негізделген математикалық пайымдаулар
айту;
- есептерді шығарудың тиімді тәсілдерін табу,
орындау, өзін-өзі тексеру, өмірмен байланыстыру;
- математикалық білімді өмірлік жағдаяттарда
кездесетін түрлі мәселелерді шешуде еркін қолдану.
13 слайд
Математикалық сауаттылық: - математиканың әлемдегі рөлін анықтау және түсіну; - әртүрлі формада берілген сандық ақпараттарды оқу, талдау, түсіндіріп беру; - дұрыс негізделген математикалық пайымдаулар айту; - есептерді шығарудың тиімді тәсілдерін табу, орындау, өзін-өзі тексеру, өмірмен байланыстыру; - математикалық білімді өмірлік жағдаяттарда кездесетін түрлі мәселелерді шешуде еркін қолдану.
#14 слайд
Оқушылардың математикалық
сауаттылығының қалыптасуы
«математикалық құзыреттiлiктiң» даму
деңгейлерімен (танымдық салалармен)
сипатталады:
- білу (еске түсіру);
- қолдану (байланыстарды орнату);
- ойлау (пайымдау).
14 слайд
Оқушылардың математикалық сауаттылығының қалыптасуы «математикалық құзыреттiлiктiң» даму деңгейлерімен (танымдық салалармен) сипатталады: - білу (еске түсіру); - қолдану (байланыстарды орнату); - ойлау (пайымдау).
#15 слайд
Математикалық құзыреттілік – нәтижелерді түсіндіру, талдау және
түрлендіру, математикалық модель құрастыру, қатынастарды анықтау,
шынайы өмірде пайда болған мәселелерді шешу үшін математиканы дәлме-дәл
қолдану қабілеттілігі.
Оқушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар: «Алған білімдері мен
біліктерін практикалық қызметтерінде және күнделікті өмірлерінде:
- қажеттілігіне қарай анықтамалық материалдарды және қарапайым
есептеуіш құралдарды пайдаланып, формулалар бойынша тәжірибелік
есептеулер жүргізу;
- ең қарапайым математикалық моделдерді құрастыру және зерттеу;
- нақты байланыстарды функцияның көмегімен суреттеу және зерттеу,
оларды график түрінде беру; нақты үдерістердің графиктерін түсіндіру;
- геометриялық, физикалық, экономикалық және т.б. мазмұнды қолданбалы
есептерді шешу;
- диаграмма, графиктер, статистикалық сипаттағы ақпараттарды, сандық
мәліметтерді танып білу, талдау;
- оқып игерілген формулалар мен фигуралардың қасиеттері негізінде қарапайым
тәжірибелік жағдайларды зерттеу (моделдеу);
- шынайы объектілердің ұзындықтарын, аудандарын және көлемдерін есептеу».
15 слайд
Математикалық құзыреттілік – нәтижелерді түсіндіру, талдау және түрлендіру, математикалық модель құрастыру, қатынастарды анықтау, шынайы өмірде пайда болған мәселелерді шешу үшін математиканы дәлме-дәл қолдану қабілеттілігі. Оқушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар: «Алған білімдері мен біліктерін практикалық қызметтерінде және күнделікті өмірлерінде: - қажеттілігіне қарай анықтамалық материалдарды және қарапайым есептеуіш құралдарды пайдаланып, формулалар бойынша тәжірибелік есептеулер жүргізу; - ең қарапайым математикалық моделдерді құрастыру және зерттеу; - нақты байланыстарды функцияның көмегімен суреттеу және зерттеу, оларды график түрінде беру; нақты үдерістердің графиктерін түсіндіру; - геометриялық, физикалық, экономикалық және т.б. мазмұнды қолданбалы есептерді шешу; - диаграмма, графиктер, статистикалық сипаттағы ақпараттарды, сандық мәліметтерді танып білу, талдау; - оқып игерілген формулалар мен фигуралардың қасиеттері негізінде қарапайым тәжірибелік жағдайларды зерттеу (моделдеу); - шынайы объектілердің ұзындықтарын, аудандарын және көлемдерін есептеу».
#16 слайд
Пәндік құзыреттілік – білім беру
қызметінде белгілі бір пәндер шеңберіне
қатынасты білім, біліктілігі және
дағдысы мен іс – әрекетінің сапалар
жиынтығы. Педагогикалық және
әлеуметтік психологияның негіздерін
қолдана білу іскерлігі.
16 слайд
Пәндік құзыреттілік – білім беру қызметінде белгілі бір пәндер шеңберіне қатынасты білім, біліктілігі және дағдысы мен іс – әрекетінің сапалар жиынтығы. Педагогикалық және әлеуметтік психологияның негіздерін қолдана білу іскерлігі.
#17 слайд
Математикалық
құзыреттілік бойынша
тапсырмалар
17 слайд
Математикалық құзыреттілік бойынша тапсырмалар
#18 слайд
Математикалық құзыреттіліктің деңгейлері (танымдық салалар):
Білу (еске түсіру):
Терминдерді, сандарды қасиеттері бойынша суреттеу және есептеу;
график пен кестеден мәліметтерді алу; құралдарды қолдану;
классификациялау, математикалық объектілерді танып білу.
Ақпараттарды дәстүрлі қалыпта қабылдау; белгілі деректерді,
стандартты тәсілдерді және әдістерді тікелей қолдану; таныс
алгоритмдерді пайдалану;
Қолдану (байланыстарды орнату):
Нәтижелі шешу тәсілін таңдау; математикалық ақпаратты талдау
және көрсету; модельдеу; тізбекке байланысты тапсырмаларды
орындау; стандартты есептерді шешу. Ақпараттың бір түрінен
келесісіне ауысу; тапсырманы шешуге арналған әртүрлі әдістерді
қолдану; алынған шешімді интерпретациялау;
Ойлау (пайымдау, тұжырымдау):
Объектілердің арасындағы тәуелділікке талдау жасау; қорытындылау,
әртүрлі шешу жолдарын синтездеу; дұрыс/бұрыс айтылғандарды
дәлелдеу; стандартты емес есептерді шешу. Күрделі мәселелер; ойлау
және интуиция; шығармашылық тұрғыдан келу; шешу амалын өңдеу;
қамту; негіздеу.
18 слайд
Математикалық құзыреттіліктің деңгейлері (танымдық салалар): Білу (еске түсіру): Терминдерді, сандарды қасиеттері бойынша суреттеу және есептеу; график пен кестеден мәліметтерді алу; құралдарды қолдану; классификациялау, математикалық объектілерді танып білу. Ақпараттарды дәстүрлі қалыпта қабылдау; белгілі деректерді, стандартты тәсілдерді және әдістерді тікелей қолдану; таныс алгоритмдерді пайдалану; Қолдану (байланыстарды орнату): Нәтижелі шешу тәсілін таңдау; математикалық ақпаратты талдау және көрсету; модельдеу; тізбекке байланысты тапсырмаларды орындау; стандартты есептерді шешу. Ақпараттың бір түрінен келесісіне ауысу; тапсырманы шешуге арналған әртүрлі әдістерді қолдану; алынған шешімді интерпретациялау; Ойлау (пайымдау, тұжырымдау): Объектілердің арасындағы тәуелділікке талдау жасау; қорытындылау, әртүрлі шешу жолдарын синтездеу; дұрыс/бұрыс айтылғандарды дәлелдеу; стандартты емес есептерді шешу. Күрделі мәселелер; ойлау және интуиция; шығармашылық тұрғыдан келу; шешу амалын өңдеу; қамту; негіздеу.
#19 слайд
Математика сабағындағы негізгі сауаттылыққа мыналар
жатады :
1. Математика – ғылым болмысынан балама ұғымдар.
Сондықтан да математика барлық ғылымдардың
логикалық негізі – күре тамыры ретінде қарастырылады.
2. Математика ең алдымен оқушылардың дұрыс ойлау
мәдениетін қалыптастырады, дамытады және оны
шыңдай түседі.
3. «Математикалық сауаттылық» ауызша, жазбаша
қабілеттерін қалыптастыру арқылы оқушының
«математикалық сауаттылықты» меңгере білу қабілетін
шыңдайды.
4. Математика әлемде болып жатқан түрлі құбылысты,
жаңалықты дұрыс қабылдап, түсінуге көмектеседі.
5. Математиканың болашақ тұлғаны моральдық,
эстетикалық және этикалық тұрғыдан қалыптастыруда
да тәрбиелік мәні бар.
19 слайд
Математика сабағындағы негізгі сауаттылыққа мыналар жатады : 1. Математика – ғылым болмысынан балама ұғымдар. Сондықтан да математика барлық ғылымдардың логикалық негізі – күре тамыры ретінде қарастырылады. 2. Математика ең алдымен оқушылардың дұрыс ойлау мәдениетін қалыптастырады, дамытады және оны шыңдай түседі. 3. «Математикалық сауаттылық» ауызша, жазбаша қабілеттерін қалыптастыру арқылы оқушының «математикалық сауаттылықты» меңгере білу қабілетін шыңдайды. 4. Математика әлемде болып жатқан түрлі құбылысты, жаңалықты дұрыс қабылдап, түсінуге көмектеседі. 5. Математиканың болашақ тұлғаны моральдық, эстетикалық және этикалық тұрғыдан қалыптастыруда да тәрбиелік мәні бар.
#20 слайд
Математикалық сауаттылықты
қалыптастыру үшін:
- теорияны білу , оны логикамен ұштастыру
- есепті шығаруда тиімді жағын көруге баулу
-математикалық сайыс сабақ, пән кеші,
апталықтарды математиканың даму тарихымен
байланыстыру,
- ақпараттық оқыту технологиясынан математика
сабақтарында интерактивтік тақтаны қолдану.
Интерактивті тақта арқылы оқушылар жаңа
материалдарды арнаулы бағдарламалар көмегімен
мүмкіндігінше меңгерумен қатар функциональдық
сауаттылығы да артады.
20 слайд
Математикалық сауаттылықты қалыптастыру үшін: - теорияны білу , оны логикамен ұштастыру - есепті шығаруда тиімді жағын көруге баулу -математикалық сайыс сабақ, пән кеші, апталықтарды математиканың даму тарихымен байланыстыру, - ақпараттық оқыту технологиясынан математика сабақтарында интерактивтік тақтаны қолдану. Интерактивті тақта арқылы оқушылар жаңа материалдарды арнаулы бағдарламалар көмегімен мүмкіндігінше меңгерумен қатар функциональдық сауаттылығы да артады.
#21 слайд
Жаңа технологияның тиімді әдіс- тәсілдерін ұрпақтың
бойына сіңірте білу - ұстаздардың басты міндеті. Жаңа
технологияның тиімділігі сол,
оқушы:
• мақсат қоюға үйренеді;
• есте сақтау қабілеттері дамиды;
• басқалармен бірігіп жұмыс жасайды;
• кітаппен жұмыс жасауға үйренеді;
• қатарынан қалмауға тырысады;
• дарынды оқушылар өз қабілеттерін одан әр...
21 слайд
Жаңа технологияның тиімді әдіс- тәсілдерін ұрпақтың бойына сіңірте білу - ұстаздардың басты міндеті. Жаңа технологияның тиімділігі сол, оқушы: • мақсат қоюға үйренеді; • есте сақтау қабілеттері дамиды; • басқалармен бірігіп жұмыс жасайды; • кітаппен жұмыс жасауға үйренеді; • қатарынан қалмауға тырысады; • дарынды оқушылар өз қабілеттерін одан әр...
шағым қалдыра аласыз













