Ежелгі көшпелілердің материалдық мәдениеті




1 слайд
Жертөле үй01
Киіз үй02
Жолым үй03
Топқа бөлу
Алдыңғы білім:
1 слайд
Жертөле үй01 Киіз үй02 Жолым үй03 Топқа бөлу Алдыңғы білім:

2 слайд
5 сынып
Ежелгі
көшпелілердің
материалдық
мәдениеті.
Сабақтың
тақырыбы:
2 слайд
5 сынып Ежелгі көшпелілердің материалдық мәдениеті. Сабақтың тақырыбы:

3 слайд
02.
01.
04.
03.
Оқу мақсаты:
5.2.2.3 ежелгі тайпалардың
қолданбалы өнер
ерекшеліктерін сипаттау;
5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік
өркениетке қосқан үлесін
түсіну.
3 слайд
02. 01. 04. 03. Оқу мақсаты: 5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; 5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну.

4 слайд
Бейнебаян:
https://youtu.be/
gwgkx1yWgzk?
si=j6zxadmIlRlozCTj
-Бейнебаян мазмұны қандай?
-Қандай ерекше оқиғаларды
ойға түйдіңіздер?
-Бейнебаянға қарап, бүгінгі
сабақтың тақырыбы қандай деп
ойлайсыздар?
Жаңа ұғымдар:
Ұғымдар Анықтамасы
Кепе жартылай жерден қазылған,
қабырғалары, көбінесе, балшық не
шымнан қаланып, төбесі қамыс
немесе шөппен жабылған шағын
лашық, жеркепе.
Жертөле жерді қазып, үстін жауып
жасайтын жер үй. Жертөленің
төбесіне шатыр салмайды.
Ертеректе жертөлені тұрғын үй,
мал қамайтын қора орнына
пайдаланған.
Киіз үй көшпенділердің тез жығып,
шапшаң тігуге, яғни көшіп-қонуға
ыңғайлы үйі.
4 слайд
Бейнебаян: https://youtu.be/ gwgkx1yWgzk? si=j6zxadmIlRlozCTj -Бейнебаян мазмұны қандай? -Қандай ерекше оқиғаларды ойға түйдіңіздер? -Бейнебаянға қарап, бүгінгі сабақтың тақырыбы қандай деп ойлайсыздар? Жаңа ұғымдар: Ұғымдар Анықтамасы Кепе жартылай жерден қазылған, қабырғалары, көбінесе, балшық не шымнан қаланып, төбесі қамыс немесе шөппен жабылған шағын лашық, жеркепе. Жертөле жерді қазып, үстін жауып жасайтын жер үй. Жертөленің төбесіне шатыр салмайды. Ертеректе жертөлені тұрғын үй, мал қамайтын қора орнына пайдаланған. Киіз үй көшпенділердің тез жығып, шапшаң тігуге, яғни көшіп-қонуға ыңғайлы үйі.

5 слайд
-Ежелгі тұрғын үйлердің
атауларын анықтайды;
Дескрипторы:
-олар мекендеген аумақтарды
анықтайды;
-дәуірін анықтайды;
1-тапсырма: топтық жұмыс:
1-топ: Тұрғын үйдің дамуын
тұжырымдамалық картада сипаттаңыз.
Ежелгі тұрғын
үйлердің
атаулары
қандай
болған?
Олар
Қазақстанның
қай
аумақтарынан
табылған?
Тұрғын үйлер
қай дәуірге
жатады?
Негізгі
ерекшеліктері
қандай?
-негізгі ерекшеліктерін
сипаттайды.
5 слайд
-Ежелгі тұрғын үйлердің атауларын анықтайды; Дескрипторы: -олар мекендеген аумақтарды анықтайды; -дәуірін анықтайды; 1-тапсырма: топтық жұмыс: 1-топ: Тұрғын үйдің дамуын тұжырымдамалық картада сипаттаңыз. Ежелгі тұрғын үйлердің атаулары қандай болған? Олар Қазақстанның қай аумақтарынан табылған? Тұрғын үйлер қай дәуірге жатады? Негізгі ерекшеліктері қандай? -негізгі ерекшеліктерін сипаттайды.

6 слайд
-киіз үйдің пайда болуын
сызбаға түсіреді;
-«күрке үйдің» анықтамасын
анықтайды;
-«қос үйдің» анықтамасын
анықтайды;
-«жолым үйдің»
анықтамасын анықтайды;
-«киіз үйдің» анықтамасын
сипаттайды.
Дескрипторы:
2-топқа: Киіз үйдің пайда болуын
сызбаға түсіріңіз:
Күрке
үй
Қос үй
Жолым
үй
Киіз үй
6 слайд
-киіз үйдің пайда болуын сызбаға түсіреді; -«күрке үйдің» анықтамасын анықтайды; -«қос үйдің» анықтамасын анықтайды; -«жолым үйдің» анықтамасын анықтайды; -«киіз үйдің» анықтамасын сипаттайды. Дескрипторы: 2-топқа: Киіз үйдің пайда болуын сызбаға түсіріңіз: Күрке үй Қос үй Жолым үй Киіз үй

7 слайд
-ежелгі баспананың
анықтамасын
сипаттайды;
-қазіргі баспананың
ерекшеліктерін
сипаттайды;
-ұқсастықтарын
анықтайды.
Дескрипторы:
3-топқа: Қазақ халқының ежелгі баспанасы
мен қазіргі баспанасын салыстырмалы
кестеде сипаттау.
Ежелгі
баспана
Ұқсастығы Қазіргі
баспана
7 слайд
-ежелгі баспананың анықтамасын сипаттайды; -қазіргі баспананың ерекшеліктерін сипаттайды; -ұқсастықтарын анықтайды. Дескрипторы: 3-топқа: Қазақ халқының ежелгі баспанасы мен қазіргі баспанасын салыстырмалы кестеде сипаттау. Ежелгі баспана Ұқсастығы Қазіргі баспана

8 слайд
1-жұп:
«Стикердегі
диалог» әдісі
арқылы жұптаса
отырып, тақырып
аясында
көршіңізге сұрақ
дайындайсыз.
2-тапсырма: Жұптық
жұмыс:
Дескрипторы:
-мәтіннен өзіне ұнаған
тармақты таңдайды;
-таңдалған тармаққа
қатысты өз пікірін
білдіреді.
Дескрипторы:
-зат есімді анықтайды;
-екі сын есімді мысалға келтіреді;
-үш етістікті анықтайды;
-төрт сөзден тұратын сөз тіркесін құрады:
-тақырыпқа ассоциациялық бір сөз табады.
Дескрипторы:
жұптасқан
көршісіне стикер
арқылы тақырып
аясында сұрақ
қояды.
2-жұп: «Екі жақты
күнделік» сызбасын
толтыра отырып,
күнделіктің бірінші
бағанына оқулықтан
ұнаған абзацты
таңдайсыз, екінші
бағанына өз пікіріңізді
жазасыз.
3-жұп: «Бес жолды өлең құрастыру»
арқылы көшпелілер үйінің
ерекшеліктері туралы қорытынды
жасаңыз:
1-жол: зат есім (тақырып);
2-жол: екі сын есім (тақырыпқа
анықтама);
3-жол: үш етістік (тақырып
бойынша);
4-жол: төрт сөзден тұратын сөз
тіркесі (тақырыпқа қатысты);
5-жол: бір сөз (тақырыпқа
ассоциация)
8 слайд
1-жұп: «Стикердегі диалог» әдісі арқылы жұптаса отырып, тақырып аясында көршіңізге сұрақ дайындайсыз. 2-тапсырма: Жұптық жұмыс: Дескрипторы: -мәтіннен өзіне ұнаған тармақты таңдайды; -таңдалған тармаққа қатысты өз пікірін білдіреді. Дескрипторы: -зат есімді анықтайды; -екі сын есімді мысалға келтіреді; -үш етістікті анықтайды; -төрт сөзден тұратын сөз тіркесін құрады: -тақырыпқа ассоциациялық бір сөз табады. Дескрипторы: жұптасқан көршісіне стикер арқылы тақырып аясында сұрақ қояды. 2-жұп: «Екі жақты күнделік» сызбасын толтыра отырып, күнделіктің бірінші бағанына оқулықтан ұнаған абзацты таңдайсыз, екінші бағанына өз пікіріңізді жазасыз. 3-жұп: «Бес жолды өлең құрастыру» арқылы көшпелілер үйінің ерекшеліктері туралы қорытынды жасаңыз: 1-жол: зат есім (тақырып); 2-жол: екі сын есім (тақырыпқа анықтама); 3-жол: үш етістік (тақырып бойынша); 4-жол: төрт сөзден тұратын сөз тіркесі (тақырыпқа қатысты); 5-жол: бір сөз (тақырыпқа ассоциация)

9 слайд
3-тапсырма:
«quizizz.com.»
платформасы
арқылы тест
тапсырмасы
орындалады.
-оқушылар тест тапсырмаларын
орындайды.
9 слайд
3-тапсырма: «quizizz.com.» платформасы арқылы тест тапсырмасы орындалады. -оқушылар тест тапсырмаларын орындайды.

10 слайд
A
B
C
Егер саған сабақ ұнаса
және тап- сырманың
барлығы сәтті орындаған
болсан, желкенді жасыл
түскебоя:
Егер сен сабақта белгілі
бірқиын-
дықты кездестірген
болсаң, желкенді сары
түске боя;
Егер сабақ барысында
тапсырмаларды орындау
қиынболып,мұғалімніңкӛме
гіқажетболса,жел- кенді
қызыл түске боя.
Кері байланыс:
Желкенді кеме
10 слайд
A B C Егер саған сабақ ұнаса және тап- сырманың барлығы сәтті орындаған болсан, желкенді жасыл түскебоя: Егер сен сабақта белгілі бірқиын- дықты кездестірген болсаң, желкенді сары түске боя; Егер сабақ барысында тапсырмаларды орындау қиынболып,мұғалімніңкӛме гіқажетболса,жел- кенді қызыл түске боя. Кері байланыс: Желкенді кеме

11 слайд
«Киіз үй-қазақ халқының ежелгі
баспанасы» тақырыбында эссе
жазу.
Үйге
тапсырма:
11 слайд
«Киіз үй-қазақ халқының ежелгі баспанасы» тақырыбында эссе жазу. Үйге тапсырма: