Есеп шығаруға үйрету
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Авторы: Орынқұлова Зарифат Саятдинқызы
Алматы қаласы М . Ганди атындағы № 92
мамандандырылған лицейінің математика пәні
мұғалімі
Есеп шығаруға үйрету
1 слайд
Авторы: Орынқұлова Зарифат Саятдинқызы Алматы қаласы М . Ганди атындағы № 92 мамандандырылған лицейінің математика пәні мұғалімі Есеп шығаруға үйрету
2 слайд
Есеп шығаруға үйрету
Математиканы оқытудың негізгі
сұрақтарының бірі есеп шығаруға
үйрету.
Әдістемелік әдебиеттерде есеппен
жұмыс жасаудың негізгі төрт кезеңі
қарастырылады.
2 слайд
Есеп шығаруға үйрету Математиканы оқытудың негізгі сұрақтарының бірі есеп шығаруға үйрету. Әдістемелік әдебиеттерде есеппен жұмыс жасаудың негізгі төрт кезеңі қарастырылады.
3 слайд
І. Есептің мәтінін
талдау ІІ. Есеп шығару
жоспарын құру
ІІІ. Негіздеме жасау
арқылы есеп
шығару жоспарын
жүзеге асыру І V . Есептің шешуін
тексеру және
жауабын жазу
3 слайд
І. Есептің мәтінін талдау ІІ. Есеп шығару жоспарын құру ІІІ. Негіздеме жасау арқылы есеп шығару жоспарын жүзеге асыру І V . Есептің шешуін тексеру және жауабын жазу
4 слайд
І. Есептің мәтінін талдау
Есептің объективті
мазмұнын, шартын
және қорытындысын
ажырату
Қажет болғанда
есептің қысқаша
жазуын, суретін,
сызбасын келтіру Есептің сипатын
анықтау
4 слайд
І. Есептің мәтінін талдау Есептің объективті мазмұнын, шартын және қорытындысын ажырату Қажет болғанда есептің қысқаша жазуын, суретін, сызбасын келтіру Есептің сипатын анықтау
5 слайд
ІІ. Есеп шығару жоспарын құру
Есеп шығарудың оңтайлы жоспарын
алдын ала құру оның дұрыс нәтижесін алу
үшін шешуші кезең болып табылады. Жоспар
ауызша немесе жазбаша түрде, сонымен қатар
модель немесе ізделінді сызба түрінде берілуі
мүмкін. Есеп шығару жоспарын құру
процесінде оқушыларға сұрақтар немесе
ұсыныстар түрінде бағыт
берген жөн.
5 слайд
ІІ. Есеп шығару жоспарын құру Есеп шығарудың оңтайлы жоспарын алдын ала құру оның дұрыс нәтижесін алу үшін шешуші кезең болып табылады. Жоспар ауызша немесе жазбаша түрде, сонымен қатар модель немесе ізделінді сызба түрінде берілуі мүмкін. Есеп шығару жоспарын құру процесінде оқушыларға сұрақтар немесе ұсыныстар түрінде бағыт берген жөн.
6 слайд
ІІІ. Негіздеме жасау
арқылы есеп шығару
жоспарын жүзеге асыру.
6 слайд
ІІІ. Негіздеме жасау арқылы есеп шығару жоспарын жүзеге асыру.
7 слайд
І V . Есептің шешуін тексеру және
жауабын жазу.
Жоспар жүзеге асырылған соң есептің
шығарылуының дұрыстығын тексеру қажет.
Оны мына мағынада жүргізуге болады:
суреттелген және алынған қасиеттері
болатын объектілердің бар болуын,
логикалық және математикалық амалдардың
дұрыс орындалуын тексеру.
7 слайд
І V . Есептің шешуін тексеру және жауабын жазу. Жоспар жүзеге асырылған соң есептің шығарылуының дұрыстығын тексеру қажет. Оны мына мағынада жүргізуге болады: суреттелген және алынған қасиеттері болатын объектілердің бар болуын, логикалық және математикалық амалдардың дұрыс орындалуын тексеру.
8 слайд
Мұғалімнің оқушыларға есеп шығаруды
үйретудің нақты тәсілдерін меңгергені маңызды.
Көптеген математикалық есептерді шығарудың
алгоритмдері бар.
Егер оқушыларды алгоритм бойынша есеп
шығаруға үйретсе, онда осы типті есептерді
шығару жеңіл болады.
Алгоритмдердің сызбасы оқушылардың есептеу
дағдысын қалыптастыруға көмектеседі.
Мысалы, а және b сандарының қосындысын
есептеуде мынадай сызба ұсынылуы
мүмкін.
8 слайд
Мұғалімнің оқушыларға есеп шығаруды үйретудің нақты тәсілдерін меңгергені маңызды. Көптеген математикалық есептерді шығарудың алгоритмдері бар. Егер оқушыларды алгоритм бойынша есеп шығаруға үйретсе, онда осы типті есептерді шығару жеңіл болады. Алгоритмдердің сызбасы оқушылардың есептеу дағдысын қалыптастыруға көмектеседі. Мысалы, а және b сандарының қосындысын есептеуде мынадай сызба ұсынылуы мүмкін.
9 слайд
a 0, b 0, a+b=?
Табу керек
| a |, | b |
Табу керек |
a | + | b |
Алынған санды
жауабына модулі
үлкен қосындының
таңбасымен жазу
керек Алынған
санды
жауабына
жазу Алынған санды
«-» таңбасымен
жауабына жазуa, b – ның
таңбалары әр
түрлі ме?
a 0, b
0 ?Модулі үлкеннен
кішісін азайту керек Иә Жоқ
Иә Жоқ
9 слайд
a 0, b 0, a+b=? Табу керек | a |, | b | Табу керек | a | + | b | Алынған санды жауабына модулі үлкен қосындының таңбасымен жазу керек Алынған санды жауабына жазу Алынған санды «-» таңбасымен жауабына жазуa, b – ның таңбалары әр түрлі ме? a 0, b 0 ?Модулі үлкеннен кішісін азайту керек Иә Жоқ Иә Жоқ
10 слайд
Сызба бойынша жұмыс:
1) Бір оқушыға сызбаны оқу және оны қолданып екі санды
қосу ережесін беру ұсынылады: «Екі бүтін санды қосу
үшін ...»;
2) Оқушы қосу ережесін айтуға қиналған жағдайда оған
сызба көрсетіледі, қатесін жөндеу үшін сызбаға назар
аударуы керек;
3) Оқушыға сызба-алгоритм көмегімен мына есептеулерді
орындау ұсынылады: 2+3; -2+3; 2+(-3); -2+(-3);
4) Сызбаны қолданып, оқушыға кез келген сандарды қосу
амалын орындауға мүмкіндік беріледі;
5) Берілген сызбаны қолданбай, оқушыға басқа сандарды
қосу ұсынылады (тұжырымды айтып
отыруы керек).
10 слайд
Сызба бойынша жұмыс: 1) Бір оқушыға сызбаны оқу және оны қолданып екі санды қосу ережесін беру ұсынылады: «Екі бүтін санды қосу үшін ...»; 2) Оқушы қосу ережесін айтуға қиналған жағдайда оған сызба көрсетіледі, қатесін жөндеу үшін сызбаға назар аударуы керек; 3) Оқушыға сызба-алгоритм көмегімен мына есептеулерді орындау ұсынылады: 2+3; -2+3; 2+(-3); -2+(-3); 4) Сызбаны қолданып, оқушыға кез келген сандарды қосу амалын орындауға мүмкіндік беріледі; 5) Берілген сызбаны қолданбай, оқушыға басқа сандарды қосу ұсынылады (тұжырымды айтып отыруы керек).
11 слайд
Есептеуге байланысты геометриялық есептерді
шығару барысында мыналарды орындау қажет:
Суреттің
жобасы
салынады; Берілген
шамалардың
біреуін х -пен
белгілеу; Белгісіз
шамаларды х
арқылы
өрнектеу;
Теңдеуді құру
және шешу; Жауабын жазу
және тексеру.
11 слайд
Есептеуге байланысты геометриялық есептерді шығару барысында мыналарды орындау қажет: Суреттің жобасы салынады; Берілген шамалардың біреуін х -пен белгілеу; Белгісіз шамаларды х арқылы өрнектеу; Теңдеуді құру және шешу; Жауабын жазу және тексеру.
12 слайд
Дәлелдеуге берілген геометриялық
есептерді шығару үшін орындалатын іс-
әрекеттер:
Суретін салу ;
Есептің шарты мен нәтижесін ажырату және
оларды жазу;
Есепте айтылған геометриялық фигуралардың
анықтамалары мен қасиеттерін еске түсіру;
Есептің шартынан қорытындысын алуға
болатындай логикалық қорытындылар жасау.
12 слайд
Дәлелдеуге берілген геометриялық есептерді шығару үшін орындалатын іс- әрекеттер: Суретін салу ; Есептің шарты мен нәтижесін ажырату және оларды жазу; Есепте айтылған геометриялық фигуралардың анықтамалары мен қасиеттерін еске түсіру; Есептің шартынан қорытындысын алуға болатындай логикалық қорытындылар жасау.
13 слайд
Координаталар әдісі бойынша дәлелдеуге
арналған есепті шығару үшін мына
сызбаны ұсынуға болады:
1 •
Суретін салу;
2 •
Координаталар жүйесін ыңғайлы тәсілмен
орналастыру;
3 •
Нүктелердің координаталарын жазу;
4 •
Есептің шарты мен қорытындысын
координаталар әдісімен жазу;
5 •
Есептің шартынан қорытындыға көшуді орындау.
13 слайд
Координаталар әдісі бойынша дәлелдеуге арналған есепті шығару үшін мына сызбаны ұсынуға болады: 1 • Суретін салу; 2 • Координаталар жүйесін ыңғайлы тәсілмен орналастыру; 3 • Нүктелердің координаталарын жазу; 4 • Есептің шарты мен қорытындысын координаталар әдісімен жазу; 5 • Есептің шартынан қорытындыға көшуді орындау.
14 слайд
Қорытынды
Есеп шығару жолдарын іздеу тәсілдерінің
көпшілігі жеткілікті қатаң логикалық
мазмұнға негізделеді. Сондықтан оларды
жүйелі және мақсатты түрде қолданғанда
ғана оқушылар тиімді меңгереді. Осы
мақсатта оқушыларға қолданылып отырған
есеп шығару тәсілінің мәнін қысқаша
әдіснамалық түсінік беру
арқылы ашып отырған тиімді.
14 слайд
Қорытынды Есеп шығару жолдарын іздеу тәсілдерінің көпшілігі жеткілікті қатаң логикалық мазмұнға негізделеді. Сондықтан оларды жүйелі және мақсатты түрде қолданғанда ғана оқушылар тиімді меңгереді. Осы мақсатта оқушыларға қолданылып отырған есеп шығару тәсілінің мәнін қысқаша әдіснамалық түсінік беру арқылы ашып отырған тиімді.
15 слайд
Назарларыңызға
рахмет
15 слайд
Назарларыңызға рахмет