География пәнін оқыту мен оқу үдерісінде белсенді оқу әдістерін қолданудың ерекшеліктері


1 слайд
География пәнін оқыту
мен оқу үдерісінде
белсенді оқу әдістерін
қолданудың
ерекшеліктері
Дайындаған: Байтенова Ақерке.
1 слайд
География пәнін оқыту мен оқу үдерісінде белсенді оқу әдістерін қолданудың ерекшеліктері Дайындаған: Байтенова Ақерке.

2 слайд
Жоспар:
1.Әдіс туралы түсінік
2.Сабақ барысындағы оқыту процесі
3.Б.В. Всесвятскийдің жүйелеп ұсынуы бойынша әдістері
2 слайд
Жоспар: 1.Әдіс туралы түсінік 2.Сабақ барысындағы оқыту процесі 3.Б.В. Всесвятскийдің жүйелеп ұсынуы бойынша әдістері

3 слайд
Географияны оқыту әдістемесі ғылымы дегеніміз –
мектепте өтілетін пәнді оқыту және тәрбиелеу
процесі жайлы ғылым.
1. Әдістеме – оқу пәнінің мазмұнын, оқыту,
тәбиелеу формасын, әдісін, оқу жұмысына қажетті
құрал – жабдықтарды анықтайды, қарастырады.
Яғни, географияны неліктен оқиды, қалай оқиды
деген сұрақтарға жауап береді.
2. Әдістеме педагогикалық ғылым болғандықтан
жалпы білім беру мен тәрбиелеудің мақсатына,
міндетіне сай құрылады. Географияны оқыту
әдістемесінің негізгі пәні физикалық, экономикалық
географияға жақын пәндер-геология, экономика,
демография және т. б. ғылымдар қатары жатады.
Географияны оқытудың мынандай заңдылықтары
бар. Ол нақты обьектілерді, карта және
картографиялық білімдерді қолданады.
3 слайд
Географияны оқыту әдістемесі ғылымы дегеніміз – мектепте өтілетін пәнді оқыту және тәрбиелеу процесі жайлы ғылым. 1. Әдістеме – оқу пәнінің мазмұнын, оқыту, тәбиелеу формасын, әдісін, оқу жұмысына қажетті құрал – жабдықтарды анықтайды, қарастырады. Яғни, географияны неліктен оқиды, қалай оқиды деген сұрақтарға жауап береді. 2. Әдістеме педагогикалық ғылым болғандықтан жалпы білім беру мен тәрбиелеудің мақсатына, міндетіне сай құрылады. Географияны оқыту әдістемесінің негізгі пәні физикалық, экономикалық географияға жақын пәндер-геология, экономика, демография және т. б. ғылымдар қатары жатады. Географияны оқытудың мынандай заңдылықтары бар. Ол нақты обьектілерді, карта және картографиялық білімдерді қолданады.

4 слайд
Сабақтағы
мұғалімнің іс -
әрекеті.
01
Сабақтағы
оқушының іс -
әрекеті.
02
Оқыту процесі бірімен – бірі тығыз байланысты екі
кезеңнен тұрады:
Мұғалімнің іс әрекеті жаңа сабақтың
мазмұнын түсіндіреді, білімді бекітеді,
сабақты қорытындылайды, тәжірибені
үйретеді, сарамандық жұмысты жасатады,
үйге тапсырма береді, сабақ үстінде
географиялық материалдарды сурет, таблица,
схема, диаграмма, карта – схемаларды
қолданады.
Оқушылардың міндеті - сабақты тыңдайды,
сұрақтарға жауап береді, тапсырмаларды мұқият
орындайды, мұғалімнің берген таблицаларын
жасайды, кескін карталарды сызады. Мұғалім –
сауатты, білімді, жатық тілде сөйлейтін,
ұйымдастыра алатын шебер болу керек. Мұғалім
жаңа сабақты түсіндіру кезінде көрнекілікті үнемі
пайдаланып жүргізсе ғана сабақ өз нәтижесіне
жетеді.
4 слайд
Сабақтағы мұғалімнің іс - әрекеті. 01 Сабақтағы оқушының іс - әрекеті. 02 Оқыту процесі бірімен – бірі тығыз байланысты екі кезеңнен тұрады: Мұғалімнің іс әрекеті жаңа сабақтың мазмұнын түсіндіреді, білімді бекітеді, сабақты қорытындылайды, тәжірибені үйретеді, сарамандық жұмысты жасатады, үйге тапсырма береді, сабақ үстінде географиялық материалдарды сурет, таблица, схема, диаграмма, карта – схемаларды қолданады. Оқушылардың міндеті - сабақты тыңдайды, сұрақтарға жауап береді, тапсырмаларды мұқият орындайды, мұғалімнің берген таблицаларын жасайды, кескін карталарды сызады. Мұғалім – сауатты, білімді, жатық тілде сөйлейтін, ұйымдастыра алатын шебер болу керек. Мұғалім жаңа сабақты түсіндіру кезінде көрнекілікті үнемі пайдаланып жүргізсе ғана сабақ өз нәтижесіне жетеді.

5 слайд
Б.В. Всесвятскийдің жүйелеп ұсынуы бойынша:
әдістерді
Баяндау Өзіндік жұмыс Оқулықпен жұмыс
1. Түсіндіру 1. Бақылау 1. Оқулықпен жұмыс істеу
2. Әңгіме 2. Эксперимент
3. Лекция 3. Дене еңбегі
5 слайд
Б.В. Всесвятскийдің жүйелеп ұсынуы бойынша: әдістерді Баяндау Өзіндік жұмыс Оқулықпен жұмыс 1. Түсіндіру 1. Бақылау 1. Оқулықпен жұмыс істеу 2. Әңгіме 2. Эксперимент 3. Лекция 3. Дене еңбегі

6 слайд
Көптеген ғалымдар бірігіп әдістерді жүйелеуі бойынша 5
әдісті ұсынады:
Түсіндіру – көрнекілік әдісі.
Үлгі әдісі .
Мазмұндамалық әдісі.
Ізденіс әдісі.
Зерттеу әдісі.
6 слайд
Көптеген ғалымдар бірігіп әдістерді жүйелеуі бойынша 5 әдісті ұсынады: Түсіндіру – көрнекілік әдісі. Үлгі әдісі . Мазмұндамалық әдісі. Ізденіс әдісі. Зерттеу әдісі.

7 слайд
Түсіндіру – көрнекілік әдісінің бағыты - оқушылардың білімін
меңгеруін ұйымдастыру. Мұғалім оқушыға дайын мәліметті
қабылдатуы тиіс. Бұл үшін мұғалім нақты мәліметті, жалпы
ұғымды алады, ол үшін картаны, суреттерді т.б. құрал
жабдықтарды пайдаланады. Бұл үшін мұғалім нақты деректі терең
меңгерген, білімді болуы тиіс.
7 слайд
Түсіндіру – көрнекілік әдісінің бағыты - оқушылардың білімін меңгеруін ұйымдастыру. Мұғалім оқушыға дайын мәліметті қабылдатуы тиіс. Бұл үшін мұғалім нақты мәліметті, жалпы ұғымды алады, ол үшін картаны, суреттерді т.б. құрал жабдықтарды пайдаланады. Бұл үшін мұғалім нақты деректі терең меңгерген, білімді болуы тиіс.

8 слайд
•Үлгі әдісінің бағыты - оқушыларға таныс және үлгі білімімен қаруландыру. Мұғалім бұл
бағыт бойынша оқушыларға өздігінен жұмыс істеуді үйретеді, жалпы өткен тақырып
бойынша тапсырмалар береді.
Мысалыға: табиғаттың жеке компоненттеріне мінездеме беру,
территория-ларға жалпы физикалық – географиялық мінездеме
беру, жеке объектілер-ге экономикалық- географиялық
(қала,өндірістер) мінездеме беру, экономикалық аудандар мен
елдерге мінездеме беру, ауыл шаруашылығна мінездеме беру.
Мысалыға, жеке бір территорияға, климатқа анықтама беру керек,
ол үшін мынандай жоспар құрады: 1. Территорияның географиялық
орналасуы. 2. Қаңтар мен шілденінің орташа температурасы. 3.
Маусым бойынша бұлттардың орналасуы 4. Жаз бен қыстың
ұзақтығы 5. Климатқа әсер етуші факторлар.
Бұл әдіс бойынша оқушылар картамен жұмыс істеу арқылы
географиялық координатаны, қашықтықты, бағытты анықтайды.
8 слайд
•Үлгі әдісінің бағыты - оқушыларға таныс және үлгі білімімен қаруландыру. Мұғалім бұл бағыт бойынша оқушыларға өздігінен жұмыс істеуді үйретеді, жалпы өткен тақырып бойынша тапсырмалар береді. Мысалыға: табиғаттың жеке компоненттеріне мінездеме беру, территория-ларға жалпы физикалық – географиялық мінездеме беру, жеке объектілер-ге экономикалық- географиялық (қала,өндірістер) мінездеме беру, экономикалық аудандар мен елдерге мінездеме беру, ауыл шаруашылығна мінездеме беру. Мысалыға, жеке бір территорияға, климатқа анықтама беру керек, ол үшін мынандай жоспар құрады: 1. Территорияның географиялық орналасуы. 2. Қаңтар мен шілденінің орташа температурасы. 3. Маусым бойынша бұлттардың орналасуы 4. Жаз бен қыстың ұзақтығы 5. Климатқа әсер етуші факторлар. Бұл әдіс бойынша оқушылар картамен жұмыс істеу арқылы географиялық координатаны, қашықтықты, бағытты анықтайды.

9 слайд
Мазмұндамалық әдістің бағыты - оқушыларға шешілген
проблемалардың үлгісін көрсету, ауыр жолдың шындығын
көрсету.
Мұғалім бұл әдісті қолданғанда алдымен өзі шешіп, анықтап
алып сосын оқушыларға береді. Ғылыми білімнің үлгісін
көрсетіп, ғылыми тұжырым жасатады және де айналаны
қоршаған ортаны қорғау сұрақтарына жауап бергенде
физикалық экономикалық білімдерін байланыстырып жауап
береді. Мысалы: Волга өзеніне басқа өзендердің қалдықтары
қосылатын болса, табиғатта қандай өзгерістер пайда болады,
бұл проектінің қандай маңызы бар, осы сұрақтарға оқушы өзі
ойланып жауап беруі үшін қосымша жер бетіндегі климаттың
өзгеруі, мәңгі тоңның қалыптасуы жайлы түсінік беру керек.
9 слайд
Мазмұндамалық әдістің бағыты - оқушыларға шешілген проблемалардың үлгісін көрсету, ауыр жолдың шындығын көрсету. Мұғалім бұл әдісті қолданғанда алдымен өзі шешіп, анықтап алып сосын оқушыларға береді. Ғылыми білімнің үлгісін көрсетіп, ғылыми тұжырым жасатады және де айналаны қоршаған ортаны қорғау сұрақтарына жауап бергенде физикалық экономикалық білімдерін байланыстырып жауап береді. Мысалы: Волга өзеніне басқа өзендердің қалдықтары қосылатын болса, табиғатта қандай өзгерістер пайда болады, бұл проектінің қандай маңызы бар, осы сұрақтарға оқушы өзі ойланып жауап беруі үшін қосымша жер бетіндегі климаттың өзгеруі, мәңгі тоңның қалыптасуы жайлы түсінік беру керек.

10 слайд
•Ізденіс әдісінің бағыты – оқушыларды
біртіндеп шығармашылық еңбекке баулиды.
Бұл үшін оқушылар белгісіз әдіспен
шығармашылық тапсырмаларды,
проблемаларды шешеді. Бұл әдісте мұғалім
тапсырманы дайындап береді. Осыдан кейін
тапсырманы бірнеше сұрақтармен беруге
болады. Оқушылар берілген тапсырманы,
сұрақтарды өз бетінше шешеді, бірақ мұғалім
үнемі бағыт беріп отыруы керек. Мұғалім
кейбір тақырыптар бойынша оқушылармен
әңгіме, сұрақ – жауап ретінде әңгіме өткізуі
тиіс, кей жағдайда мұғалім оқушыларға алдын
ала тапсырманың жоспары мен жасалу
жолдарын түсіндіруі керек.
10 слайд
•Ізденіс әдісінің бағыты – оқушыларды біртіндеп шығармашылық еңбекке баулиды. Бұл үшін оқушылар белгісіз әдіспен шығармашылық тапсырмаларды, проблемаларды шешеді. Бұл әдісте мұғалім тапсырманы дайындап береді. Осыдан кейін тапсырманы бірнеше сұрақтармен беруге болады. Оқушылар берілген тапсырманы, сұрақтарды өз бетінше шешеді, бірақ мұғалім үнемі бағыт беріп отыруы керек. Мұғалім кейбір тақырыптар бойынша оқушылармен әңгіме, сұрақ – жауап ретінде әңгіме өткізуі тиіс, кей жағдайда мұғалім оқушыларға алдын ала тапсырманың жоспары мен жасалу жолдарын түсіндіруі керек.

11 слайд
Зерттеу әдісінің бағыты – бойынша
оқушыларға өздігінен толық жұмыс
істеуге мүмкіншілік беріледі. Практика
жүзінде бұл әдіспен өлкетану бағыты
жұмыс істеп келді. Сабақта аздап түсінік
беріледі де, қалған тапсырманы
оқушылар әдебиеттерден іздестіреді.
11 слайд
Зерттеу әдісінің бағыты – бойынша оқушыларға өздігінен толық жұмыс істеуге мүмкіншілік беріледі. Практика жүзінде бұл әдіспен өлкетану бағыты жұмыс істеп келді. Сабақта аздап түсінік беріледі де, қалған тапсырманы оқушылар әдебиеттерден іздестіреді.

12 слайд
Назарларыңызға
рахмет!
12 слайд
Назарларыңызға рахмет!

