Іс -шара:"21 ғасыр математигі"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«ХХІ ғасырдың жас
математигі»
атты
интеллектуалдық ойын
1
1 слайд
«ХХІ ғасырдың жас математигі» атты интеллектуалдық ойын 1
2 слайд
Мақсаты:
Аудандық Олимпиадаға оқушы
дайындай отырып, математикалық
ой-өрісін дамыту, білімді, дарынды,
озық болуға тәрбиелеу.
2
2 слайд
Мақсаты: Аудандық Олимпиадаға оқушы дайындай отырып, математикалық ой-өрісін дамыту, білімді, дарынды, озық болуға тәрбиелеу. 2
3 слайд
3
ОЙЫН 5 БӨЛІМНЕН ТҰРАДЫ:
І бөлім – «Бәйге»
ІІ бөлім – «Тіл - өнер»
ІІІ бөлім – «Дода»
ІҮ бөлім – «Тапқырлық»
Ү бөлім – «Жорға»
3 слайд
3 ОЙЫН 5 БӨЛІМНЕН ТҰРАДЫ: І бөлім – «Бәйге» ІІ бөлім – «Тіл - өнер» ІІІ бөлім – «Дода» ІҮ бөлім – «Тапқырлық» Ү бөлім – «Жорға»
4 слайд
І бөлім
«Бәйге»
4
4 слайд
І бөлім «Бәйге» 4
5 слайд
“Бәй
ге”
сұрақ
тары
•Ге
ом
ет
ри
я
сө
зі
гр
ек
ше
де
н
ау
да
рғ
ан
да
қа
нд
ай
ұғ
ы
мд
ы
бі
лд
іре
ді
?
“Бәй
ге”
сұрақ
тары
•Ал
ге
бр
а
сө
зі
қа
нд
ай
сө
зд
ен
ш
ық
қа
н?
“Бәй
ге”
сұрақ
тары
•Па
ра
лл
ел
еп
ип
ед
ті
ң
не
ше
қы
ры
,
не
ше
жа
ғы
ба
р?
“Бәй
ге”
сұрақ
тары
•Ү
ш
бұ
ры
шт
ың
тө
бе
сі
ме
н
қа
рс
ы
жа
тқ
ан
қа
бы
рғ
ас
ын
ың
ор
та
сы
н
қо
са
ты
н
ке
сі
нд
і.
“Бәй
ге”
сұрақ
тары
•Ш
ең
бе
рд
ің
ең
үл
ке
н
хо
рд
ас
ы
“Бәй
ге “
сұрақ
тары
•Қа
й
са
н
ба
рл
ық
са
нғ
а
қа
лд
ық
сы
з
бө
лі
не
ді
?
5
5 слайд
“Бәй ге” сұрақ тары •Ге ом ет ри я сө зі гр ек ше де н ау да рғ ан да қа нд ай ұғ ы мд ы бі лд іре ді ? “Бәй ге” сұрақ тары •Ал ге бр а сө зі қа нд ай сө зд ен ш ық қа н? “Бәй ге” сұрақ тары •Па ра лл ел еп ип ед ті ң не ше қы ры , не ше жа ғы ба р? “Бәй ге” сұрақ тары •Ү ш бұ ры шт ың тө бе сі ме н қа рс ы жа тқ ан қа бы рғ ас ын ың ор та сы н қо са ты н ке сі нд і. “Бәй ге” сұрақ тары •Ш ең бе рд ің ең үл ке н хо рд ас ы “Бәй ге “ сұрақ тары •Қа й са н ба рл ық са нғ а қа лд ық сы з бө лі не ді ? 5
6 слайд
2 ғасырда неше жыл бар? 2 ғасырда неше жыл бар?
Бір нүктеден шығып, екі сәуледен құралатын
геометриялық фигура.
Кез – келген екі нүкте арқылы нені жүргізуге
болады?
Қандай түзулердің ортақ нүктесі жоқ?
Бұрышты өлшейтін құрал.
Кез-келген барлық санға қалдықсыз бөлінетін
сан?
6
6 слайд
2 ғасырда неше жыл бар? 2 ғасырда неше жыл бар? Бір нүктеден шығып, екі сәуледен құралатын геометриялық фигура. Кез – келген екі нүкте арқылы нені жүргізуге болады? Қандай түзулердің ортақ нүктесі жоқ? Бұрышты өлшейтін құрал. Кез-келген барлық санға қалдықсыз бөлінетін сан? 6
7 слайд
Тік бұрыш неше градусқа тең?
Екі нүкте арқылы неше түзу жүргізуге
болады?
Қандай өрнекті әріпті өрнек деп атайды?
Координаталық жазықтықта неше ширек
бар?
Геометриялық жазықтықтағы денені
зерттейтін бөлімі.
Үшбұрыштың ішкі бұрыштарының
қосындысы
7
7 слайд
Тік бұрыш неше градусқа тең? Екі нүкте арқылы неше түзу жүргізуге болады? Қандай өрнекті әріпті өрнек деп атайды? Координаталық жазықтықта неше ширек бар? Геометриялық жазықтықтағы денені зерттейтін бөлімі. Үшбұрыштың ішкі бұрыштарының қосындысы 7
8 слайд
ІІ бөлім
«Тіл-өнер»
8
8 слайд
ІІ бөлім «Тіл-өнер» 8
9 слайд
Жоқ өзінде бас та, қас
та, мойын да,
Ұзындығы жазулы тұр
бойында.
Түйеқұс таразыда бір
аяғымен тұрғанда 12 кг.
Тартады. Ал егер екі
аяғымен тұрса, қанша
тартады?
Өзі сөйлей білмейді,
салған ізі сөйлейді.
Отыз тістен шыққан
сөз – неше рулы елге
тарайды?
Ел құлағы нешеу?
Қабат-қабат қаттама,
ақылың болса аттама
сызғыш, линейка, a
ruler
қалам, ручка, pen
он екі, двенадцать,
tweive
кітап, книга, book
отыз, тридцать, soty
елу, пятьдесят, Fivty
9
9 слайд
Жоқ өзінде бас та, қас та, мойын да, Ұзындығы жазулы тұр бойында. Түйеқұс таразыда бір аяғымен тұрғанда 12 кг. Тартады. Ал егер екі аяғымен тұрса, қанша тартады? Өзі сөйлей білмейді, салған ізі сөйлейді. Отыз тістен шыққан сөз – неше рулы елге тарайды? Ел құлағы нешеу? Қабат-қабат қаттама, ақылың болса аттама сызғыш, линейка, a ruler қалам, ручка, pen он екі, двенадцать, tweive кітап, книга, book отыз, тридцать, soty елу, пятьдесят, Fivty 9
10 слайд
ІІІ
БӨЛІМ
«ДОДА»
10
10 слайд
ІІІ БӨЛІМ «ДОДА» 10
11 слайд
203040
203040
203040
203040
Қазақтың байырғы
есептері
«Ақбота» есептері
«Кенгуру» есептері
ВИКТОРИНАЛЫҚ СҰРАҚТАР
50
50
50
5
0
11
11 слайд
203040 203040 203040 203040 Қазақтың байырғы есептері «Ақбота» есептері «Кенгуру» есептері ВИКТОРИНАЛЫҚ СҰРАҚТАР 50 50 50 5 0 11
12 слайд
•Он-оннан сығы бар үш бала өзара асық
ойнады. Ойыннан соң біріншісі
екіншісіне қарап:
•қанша асық ұттық – дейді ол. Онша көп
ұтқыза қоймаппын, сегіз асығым
қалыпты, - деді.Онда сендегі барлық
асық менің ұтып алған асығыма тең
екен, - дейді үшінші бала асықтарын
түгендеп тұрып,
•Ең көп асықтан ұтылған мен болдым, -
дейді мұңайып бірінші бала. Ойыннан
кейін кімде, неше асық?
•Түйеқұс екі аяғымен
тұрғанда бір пұт тартса,
бір аяғымен тұрғанда
қанша тартады? – деп
атасы немересіне қарады.
•Ұлу биіктігі 10м
ағаштың басына
шығуы керек. Ол
күндіз 4 м. Жоғары
көтеріледі, түнде 3 м.
Төмен түседі. Неше
күнде ұлу ағаштың
басына шығады?
•Сықырлаған арба үстінде
келе жатқан екі
жолаушының біреуі жолдың
жартысын өткенде жолдың
жолдың жартысы қалғанша
ұйықтайды. Жолаушы
жолдың қанша бөлігін
ұйықтайды?
12
20
40
30 40
Қазақтың байырғы есептері
12 слайд
•Он-оннан сығы бар үш бала өзара асық ойнады. Ойыннан соң біріншісі екіншісіне қарап: •қанша асық ұттық – дейді ол. Онша көп ұтқыза қоймаппын, сегіз асығым қалыпты, - деді.Онда сендегі барлық асық менің ұтып алған асығыма тең екен, - дейді үшінші бала асықтарын түгендеп тұрып, •Ең көп асықтан ұтылған мен болдым, - дейді мұңайып бірінші бала. Ойыннан кейін кімде, неше асық? •Түйеқұс екі аяғымен тұрғанда бір пұт тартса, бір аяғымен тұрғанда қанша тартады? – деп атасы немересіне қарады. •Ұлу биіктігі 10м ағаштың басына шығуы керек. Ол күндіз 4 м. Жоғары көтеріледі, түнде 3 м. Төмен түседі. Неше күнде ұлу ағаштың басына шығады? •Сықырлаған арба үстінде келе жатқан екі жолаушының біреуі жолдың жартысын өткенде жолдың жолдың жартысы қалғанша ұйықтайды. Жолаушы жолдың қанша бөлігін ұйықтайды? 12 20 40 30 40 Қазақтың байырғы есептері
13 слайд
13
20 ұпай
•Үш бала 17
бауырсақ
жеді. Ең
көп жегені
Тимур. Аз
дегенде
Тимур
неше
бауырсақ
жеген?
•А) 5
б) 9
с) 7
д) 8
•Оқушы
кітаптың 0,3
бөлігін,
кейін тағы да
0,1 бөлігін
оқығандағы
көлемі
жарты
кітаптан 18
бетке кем
болып
шықты.
Кітапта неше
бет болған?
•А) 210
б)
200
с) 190
д) 180
40 ұпай
•Үшбұрыш-
тың екі
қабырғасы-
ның
ұзындықта-
ры 5 және 1,
үшінші
қабырғасы
натурал
санмен
өрнектелсе
қандай
болады?
•А) 4
б) 5
с) 6
д) 3
50 ұпай
•Месопотамияда
біздің эрамызға
дейінгі 2005
жылда бір саны-
α, он саны – β,
ал алпыс саны -
€ таңбаларымен
белгіленетін.
Мысалы, 22
саны β β α α
түрінде
жазылатын.
Сонда 124 саны
қалай
жазылады?
•А) β €€ α α α α
б) € € β β α α
α α с) € β β
α α α α д) € €
α α α α
3
0
ұ
п
а
й
13 слайд
13 20 ұпай •Үш бала 17 бауырсақ жеді. Ең көп жегені Тимур. Аз дегенде Тимур неше бауырсақ жеген? •А) 5 б) 9 с) 7 д) 8 •Оқушы кітаптың 0,3 бөлігін, кейін тағы да 0,1 бөлігін оқығандағы көлемі жарты кітаптан 18 бетке кем болып шықты. Кітапта неше бет болған? •А) 210 б) 200 с) 190 д) 180 40 ұпай •Үшбұрыш- тың екі қабырғасы- ның ұзындықта- ры 5 және 1, үшінші қабырғасы натурал санмен өрнектелсе қандай болады? •А) 4 б) 5 с) 6 д) 3 50 ұпай •Месопотамияда біздің эрамызға дейінгі 2005 жылда бір саны- α, он саны – β, ал алпыс саны - € таңбаларымен белгіленетін. Мысалы, 22 саны β β α α түрінде жазылатын. Сонда 124 саны қалай жазылады? •А) β €€ α α α α б) € € β β α α α α с) € β β α α α α д) € € α α α α 3 0 ұ п а й
14 слайд
14
«Кенгуру»
есептері
•А) 27 б) 28 с) 31 д) 33 е) 56
Қояндар жанұясының үш мүшесі барлығы 73 сәбізді жеп
қойған. Әкесі шешесіне қарағанда 5 сәбізді артық жеген.
Ал баласы Банни 12 сәбіз жеген, шешесі неше сәбіз
жеген?
•А) 6 б) 10 с) 16 д) 20 е) 32
Айдар қағаз парақты 5 рет бүктеді, сосын ол бүктеген
қағазды тескен. Қағаз парақты қайта жазғанда неше тесік
шығады?
•
А) 999 б) 99
9
с) (9
9
)
9
д) 9
99
е) 99
9
Мына сандардың ең үлкені қайсысы?
•А)1/5 б) 1/6 с)1/10 д) 1/12 е) 1/24
Компьютерлік вирус компьютерлік дискінің қандай да бір бөлігін зақымдайтыны
белгілі. Бірінші күні ол дискінің ½ бөлігін зақымдаған, екінші күні
зақымданбаған жерінің 1/3 бөлігін, үшінші күні қалған бөлігінің ¼ бөлігін, ал
төртінші күні қалғанының 1/5. Дискінің қандай бөлігі зақымданбай қалған?
14 слайд
14 «Кенгуру» есептері •А) 27 б) 28 с) 31 д) 33 е) 56 Қояндар жанұясының үш мүшесі барлығы 73 сәбізді жеп қойған. Әкесі шешесіне қарағанда 5 сәбізді артық жеген. Ал баласы Банни 12 сәбіз жеген, шешесі неше сәбіз жеген? •А) 6 б) 10 с) 16 д) 20 е) 32 Айдар қағаз парақты 5 рет бүктеді, сосын ол бүктеген қағазды тескен. Қағаз парақты қайта жазғанда неше тесік шығады? • А) 999 б) 99 9 с) (9 9 ) 9 д) 9 99 е) 99 9 Мына сандардың ең үлкені қайсысы? •А)1/5 б) 1/6 с)1/10 д) 1/12 е) 1/24 Компьютерлік вирус компьютерлік дискінің қандай да бір бөлігін зақымдайтыны белгілі. Бірінші күні ол дискінің ½ бөлігін зақымдаған, екінші күні зақымданбаған жерінің 1/3 бөлігін, үшінші күні қалған бөлігінің ¼ бөлігін, ал төртінші күні қалғанының 1/5. Дискінің қандай бөлігі зақымданбай қалған?
15 слайд
15
Үш түйеқұс
ұшып келе жатты.
Аңшы олардың
бірін атып алды.
Олардың
қаншасы қалды?
Ұшақ А
қаласынан В
қаласына
дейін 1 сағ
20минут
ұшады да,
сол жолмен
қайтарда 80
мин. Ұшты .
Себебін
түсіндір.
Төрт дос бала
мейрамханаға
жиі барып,
әрқашан бір
үстелге
отырады.
Жалғастың
әрқашан бір
орынға отыра
беретіні
белгілі болса,
достар неше
түрлі тәсілмен
үстелге отыра
алады?
20
Тәрелкедегі 7
бауырсақтан 7
балаға бір-бірден
және тәрелкеде бір
бауырсақ
қалатындай етіп
қалай бөліп беруге
болады?
30
4
0
5
0
15 слайд
15 Үш түйеқұс ұшып келе жатты. Аңшы олардың бірін атып алды. Олардың қаншасы қалды? Ұшақ А қаласынан В қаласына дейін 1 сағ 20минут ұшады да, сол жолмен қайтарда 80 мин. Ұшты . Себебін түсіндір. Төрт дос бала мейрамханаға жиі барып, әрқашан бір үстелге отырады. Жалғастың әрқашан бір орынға отыра беретіні белгілі болса, достар неше түрлі тәсілмен үстелге отыра алады? 20 Тәрелкедегі 7 бауырсақтан 7 балаға бір-бірден және тәрелкеде бір бауырсақ қалатындай етіп қалай бөліп беруге болады? 30 4 0 5 0
16 слайд
16
ҮІ бөлім
“
Тапқырл
ық”
16 слайд
16 ҮІ бөлім “ Тапқырл ық”
17 слайд
17
Біздің үйдегі қабырға сағаты
қоңыраулы, ол әрбір жарты
сағатта 1 рет, толық сағат сайын
сол уақытты көрсету санына
тең қоңырау соғады. Сонда ол
тәулігіне неше рет қоңырау
соғады?
(1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12)*2+2
4*2=204
17 слайд
17 Біздің үйдегі қабырға сағаты қоңыраулы, ол әрбір жарты сағатта 1 рет, толық сағат сайын сол уақытты көрсету санына тең қоңырау соғады. Сонда ол тәулігіне неше рет қоңырау соғады? (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12)*2+2 4*2=204
18 слайд
18
18 слайд
18
19 слайд
19
Шеңбер бойындағы кез – келген
нүктені центрмен қосатын кесінді.
Ортақ бөлгіші 1-ге тең сан.
Алымы бөлімінен үлкен бөлшек
Нәрселерді санағанда қолданылатын
сан.
369 саны 3-ке бөліне ме?
Қабырғасы 1-ге тең квадраттың
ауданы неге тең?
Дәлелденбейтін тұжырым не деп
аталады?
Бағытталған кесінді.
Бір нүктеден бірдей қашықтықта
жатқан нүктелер жиыны қалай
аталады?
ОХ осі қалай аталады?
радиус
өзара жай сан
бұрыс
бөлшек
натурал сан
иә
1
АКСИОМА
вектор
шеңбер
абсцисса
19 слайд
19 Шеңбер бойындағы кез – келген нүктені центрмен қосатын кесінді. Ортақ бөлгіші 1-ге тең сан. Алымы бөлімінен үлкен бөлшек Нәрселерді санағанда қолданылатын сан. 369 саны 3-ке бөліне ме? Қабырғасы 1-ге тең квадраттың ауданы неге тең? Дәлелденбейтін тұжырым не деп аталады? Бағытталған кесінді. Бір нүктеден бірдей қашықтықта жатқан нүктелер жиыны қалай аталады? ОХ осі қалай аталады? радиус өзара жай сан бұрыс бөлшек натурал сан иә 1 АКСИОМА вектор шеңбер абсцисса
20 слайд
20
20 слайд
20
21 слайд
21
Көңіл бөліп бұл кешке
Келгендерге көп рахмет.
Шын сезінген көрерменге,
Мың рахмет, мың рахмет!
21 слайд
21 Көңіл бөліп бұл кешке Келгендерге көп рахмет. Шын сезінген көрерменге, Мың рахмет, мың рахмет!
22 слайд
22
22 слайд
22