ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ПЕН РОБОТОТЕХНИКА
ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ПЕН РОБОТОТЕХНИКА

#1 слайд
TECHAI
ZHOLBARYS.K
ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ПЕН
РОБОТОТЕХНИКА
PAGE 01
ЖАЙЫҚ БЕКТУРОВ АТЫНДАҒЫ № 3 АҚКӨЛ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН
МЕКТЕБІ
Физика-информатика пән мұғалімі: Қыпшақбай Жолбарыс
1 слайд
TECHAI ZHOLBARYS.K ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ПЕН РОБОТОТЕХНИКА PAGE 01 ЖАЙЫҚ БЕКТУРОВ АТЫНДАҒЫ № 3 АҚКӨЛ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕБІ Физика-информатика пән мұғалімі: Қыпшақбай Жолбарыс
#2 слайд
ЖАСАНДЫ
ИНТЕЛЕКТ ?
PAGE 02
ZHOLBARYS.K
2 слайд
ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЕКТ ? PAGE 02 ZHOLBARYS.K
#3 слайд
ЖАСАНДЫ
ИНТЕЛЕКТ !
PAGE 02
бұл әдетте адамның интеллектуалды қабілетін қажет
ететін тапсырмаларды орындауға қабілетті
бағдарламалар мен жүйелерді құрумен айналысатын
технологиялық құрал. Жасанды интеллект оқытуды,
логиканы, жоспарлауды, сөйлеуді тануды, қабылдауды
және т.б. қоса алғанда, есептерді шешуді
имитациялауға және талдауға тырысады.
ZHOLBARYS.K
3 слайд
ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЕКТ ! PAGE 02 бұл әдетте адамның интеллектуалды қабілетін қажет ететін тапсырмаларды орындауға қабілетті бағдарламалар мен жүйелерді құрумен айналысатын технологиялық құрал. Жасанды интеллект оқытуды, логиканы, жоспарлауды, сөйлеуді тануды, қабылдауды және т.б. қоса алғанда, есептерді шешуді имитациялауға және талдауға тырысады. ZHOLBARYS.K
#4 слайд
LEARNING
MACHINE
PAGE 03
1
МАШИНАЛЫҚ ОҚЫТУ
мәселені тікелей шешу емес,
көптеген ұқсас мәселелерге шешім
қолдану процесінде жаттығу болып
табылады.
2
.
НЕЙРОНДЫҚ ЖЕЛІЛЕР
бұл адам миының жұмысын еліктейтін математикалық
модельдер, ол компьютерлерге деректерден үйренуге
және шешімдер қабылдауға мүмкіндік береді. Олар
бірнеше қабаттан тұратын жасанды нейрондардан
құралады, әр қабаттағы нейрондар белгілі бір
есептерді шешу үшін өзара байланысқан.
3
ТАБИҒИ ТІЛДЕРДІ
ӨҢДЕУ
Табиғи тілдерді өңдеу (Natural Language
Processing, NLP) – жасанды интеллект
(ЖИ) саласындағы мәтіндік және
ауызша тілді түсіну, талдау және өндіру
әдістерін зерттейтін бағыт.
ЖАСАНДЫ
ИНТЕЛЕКТ
ZHOLBARYS.K
4 слайд
LEARNING MACHINE PAGE 03 1 МАШИНАЛЫҚ ОҚЫТУ мәселені тікелей шешу емес, көптеген ұқсас мәселелерге шешім қолдану процесінде жаттығу болып табылады. 2 . НЕЙРОНДЫҚ ЖЕЛІЛЕР бұл адам миының жұмысын еліктейтін математикалық модельдер, ол компьютерлерге деректерден үйренуге және шешімдер қабылдауға мүмкіндік береді. Олар бірнеше қабаттан тұратын жасанды нейрондардан құралады, әр қабаттағы нейрондар белгілі бір есептерді шешу үшін өзара байланысқан. 3 ТАБИҒИ ТІЛДЕРДІ ӨҢДЕУ Табиғи тілдерді өңдеу (Natural Language Processing, NLP) – жасанды интеллект (ЖИ) саласындағы мәтіндік және ауызша тілді түсіну, талдау және өндіру әдістерін зерттейтін бағыт. ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЕКТ ZHOLBARYS.K
#5 слайд
MACHINE
TEACHABLE
PAGE 04
Teachable Machine — бұл
бағдарламалау тәжірибесі жоқ кез
келген адамға машиналық оқыту
модельдерін жасауға мүмкіндік
беретін веб-құрал. Ол икемді және
кескіндер, дыбыстар немесе қалыптар
бойынша модельдерді оқыту үшін
пайдалануға болады.
Teachable Machine пайдалану үшін
жай ғана жоба құрып, деректеріңізді
таңбалауды бастауыңыз қажет. Сіз өз
деректеріңізді жүктей аласыз немесе
оларды веб-камера немесе микрофон
арқылы тікелей жазып ала аласыз.
Деректеріңізді таңбалағаннан кейін,
Teachable Machine сіз үшін модельді
оқытады.
ZHOLBARYS.K
5 слайд
MACHINE TEACHABLE PAGE 04 Teachable Machine — бұл бағдарламалау тәжірибесі жоқ кез келген адамға машиналық оқыту модельдерін жасауға мүмкіндік беретін веб-құрал. Ол икемді және кескіндер, дыбыстар немесе қалыптар бойынша модельдерді оқыту үшін пайдалануға болады. Teachable Machine пайдалану үшін жай ғана жоба құрып, деректеріңізді таңбалауды бастауыңыз қажет. Сіз өз деректеріңізді жүктей аласыз немесе оларды веб-камера немесе микрофон арқылы тікелей жазып ала аласыз. Деректеріңізді таңбалағаннан кейін, Teachable Machine сіз үшін модельді оқытады. ZHOLBARYS.K
#6 слайд
MACHINETEACHABLE
PAGE 04
ZHOLBARYS.K
6 слайд
MACHINETEACHABLE PAGE 04 ZHOLBARYS.K
#7 слайд
Жасанды интеллект пен робототехника білім беру
үдерісін жаңғыртуға және оқушылардың танымдық
қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді. Негізгі
бағыттары:
•Жекелендірілген оқыту – ЖИ негізінде құрылған
платформалар әр оқушының қабілетіне қарай
оқу материалын бейімдейді.
•Автоматтандырылған бағалау – ЖИ
тапсырмаларды тексеріп, мұғалімнің жүктемесін
азайтады.
•Практикалық дағдыларды дамыту –
Робототехника оқушыларды инженерлік,
алгоритмдік ойлауға баулиды.
•Инклюзивті білім беру – Мүгедектігі бар
оқушыларға арнайы ЖИ құралдары арқылы білім
алуға мүмкіндік беріледі.
ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ
ПЕН РОБОТОТЕХНИКАНЫҢ
БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ
МАҢЫЗЫ
PAGE 05
ZHOLBARYS.K
7 слайд
Жасанды интеллект пен робототехника білім беру үдерісін жаңғыртуға және оқушылардың танымдық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді. Негізгі бағыттары: •Жекелендірілген оқыту – ЖИ негізінде құрылған платформалар әр оқушының қабілетіне қарай оқу материалын бейімдейді. •Автоматтандырылған бағалау – ЖИ тапсырмаларды тексеріп, мұғалімнің жүктемесін азайтады. •Практикалық дағдыларды дамыту – Робототехника оқушыларды инженерлік, алгоритмдік ойлауға баулиды. •Инклюзивті білім беру – Мүгедектігі бар оқушыларға арнайы ЖИ құралдары арқылы білім алуға мүмкіндік беріледі. ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ПЕН РОБОТОТЕХНИКАНЫҢ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ МАҢЫЗЫ PAGE 05 ZHOLBARYS.K
#8 слайд
РОБОТОТЕХНИК
А
PAGE 07
1.МЕХАНИКА
Механика – роботтың
физикалық құрылымын
жасауға жауапты бөлім.
Роботтың сенімді және тиімді
жұмыс істеуі оның
механикалық бөліктерінің
дұрыс жобалануына
байланысты.
2.ЭЛЕКТРОНИКА
Қозғалтқыштар мен
сенсорлар Электроника
роботтың әртүрлі
бөлшектерін біріктіріп,
оларды басқаруға
мүмкіндік береді.
3.БАҒДАРЛАМАЛАУ
Бағдарламалау –
роботтың іс-әрекетін
басқаратын негізгі
бөлім. Робот
сенсорлардан ақпарат
алып, белгілі бір
алгоритмге сәйкес
әрекет етуі үшін
бағдарламалау қажет.
РОБОТОТЕХНИКА
НЕГІЗДЕРІ
ZHOLBARYS.K
8 слайд
РОБОТОТЕХНИК А PAGE 07 1.МЕХАНИКА Механика – роботтың физикалық құрылымын жасауға жауапты бөлім. Роботтың сенімді және тиімді жұмыс істеуі оның механикалық бөліктерінің дұрыс жобалануына байланысты. 2.ЭЛЕКТРОНИКА Қозғалтқыштар мен сенсорлар Электроника роботтың әртүрлі бөлшектерін біріктіріп, оларды басқаруға мүмкіндік береді. 3.БАҒДАРЛАМАЛАУ Бағдарламалау – роботтың іс-әрекетін басқаратын негізгі бөлім. Робот сенсорлардан ақпарат алып, белгілі бір алгоритмге сәйкес әрекет етуі үшін бағдарламалау қажет. РОБОТОТЕХНИКА НЕГІЗДЕРІ ZHOLBARYS.K
#9 слайд
1.
2.
ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР (МОТОРЛАР)
роботтың қозғалуын қамтамасыз етеді
(дөңгелектерді айналдыру, қолдарын
қозғалту).
ZHOLBARYS.K
МЕХАНИКА
PAGE 08
РАМКА (ҚҰРЫЛЫМ)
Рамка (құрылым) – роботтың қаңқасы,
ол металл, пластик немесе 3D баспа
материалдарынан жасалады.
МЕХАНИКАЛЫҚ
БӨЛІКТЕРІ:
3
ШАРНИРЛЕР МЕН ҚОСЫЛЫСТАР
роботтың қозғалысын икемді етуге
көмектеседі.
Механика роботтың тұрақтылығы мен беріктігін
қамтамасыз етеді, сонымен қатар оның нақты
міндеттерді орындауын жеңілдетеді.
9 слайд
1. 2. ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР (МОТОРЛАР) роботтың қозғалуын қамтамасыз етеді (дөңгелектерді айналдыру, қолдарын қозғалту). ZHOLBARYS.K МЕХАНИКА PAGE 08 РАМКА (ҚҰРЫЛЫМ) Рамка (құрылым) – роботтың қаңқасы, ол металл, пластик немесе 3D баспа материалдарынан жасалады. МЕХАНИКАЛЫҚ БӨЛІКТЕРІ: 3 ШАРНИРЛЕР МЕН ҚОСЫЛЫСТАР роботтың қозғалысын икемді етуге көмектеседі. Механика роботтың тұрақтылығы мен беріктігін қамтамасыз етеді, сонымен қатар оның нақты міндеттерді орындауын жеңілдетеді.
#10 слайд
1.
2.
ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР (МОТОРЛАР)
роботтың қозғалуын қамтамасыз
етеді (дөңгелектерді айналдыру,
қолдарын қозғалту).
ZHOLBARYS.K
МЕХАНИКА
PAGE 08
РАМКА (ҚҰРЫЛЫМ)
Рамка (құрылым) – роботтың қаңқасы,
ол металл, пластик немесе 3D баспа
материалдарынан жасалады.
МЕХАНИКАЛЫҚ
БӨЛІКТЕРІ:
3
ШАРНИРЛЕР МЕН ҚОСЫЛЫСТАР
роботтың қозғалысын икемді етуге
көмектеседі.
Механика роботтың тұрақтылығы мен беріктігін
қамтамасыз етеді, сонымен қатар оның нақты
міндеттерді орындауын жеңілдетеді.
10 слайд
1. 2. ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР (МОТОРЛАР) роботтың қозғалуын қамтамасыз етеді (дөңгелектерді айналдыру, қолдарын қозғалту). ZHOLBARYS.K МЕХАНИКА PAGE 08 РАМКА (ҚҰРЫЛЫМ) Рамка (құрылым) – роботтың қаңқасы, ол металл, пластик немесе 3D баспа материалдарынан жасалады. МЕХАНИКАЛЫҚ БӨЛІКТЕРІ: 3 ШАРНИРЛЕР МЕН ҚОСЫЛЫСТАР роботтың қозғалысын икемді етуге көмектеседі. Механика роботтың тұрақтылығы мен беріктігін қамтамасыз етеді, сонымен қатар оның нақты міндеттерді орындауын жеңілдетеді.
#11 слайд
1.
2.
СЕНСОРЛАР – РОБОТТЫҢ ҚОРШАҒАН ОРТАНЫ
ҚАБЫЛДАУЫНА КӨМЕКТЕСЕДІ:
•Жарық сенсоры – жарық деңгейін анықтайды.
•Ультрадыбыстық сенсор – қашықтықты өлшейді.
•Инфрақызыл сенсор – кедергілерді анықтайды.
•Түймешік сенсорлар (контакт сенсоры) – механикалық
жанасуды сезеді.
ЭЛЕКТРОНИК
А
PAGE 08
ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР (МОТОРЛАР) – РОБОТТЫҢ ҚОЗҒАЛЫСЫН
ҚАМТАМАСЫЗ ЕТЕДІ
•Сервоқозғалтқыштар (бұрыштық қозғалысқа
арналған)
•Қадамдық қозғалтқыштар (нақты бұрышпен
айналдыруға арналған)
•Айнымалы ток (DC) қозғалтқыштар (дөңгелектерді
айналдыруға арналған)
ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР МЕН СЕНСОРЛАР
Электроникасыз робот өздігінен әрекет ете
алмайды. Сенсорлар оған ақпарат берсе,
қозғалтқыштар оны орындайды.
11 слайд
1. 2. СЕНСОРЛАР – РОБОТТЫҢ ҚОРШАҒАН ОРТАНЫ ҚАБЫЛДАУЫНА КӨМЕКТЕСЕДІ: •Жарық сенсоры – жарық деңгейін анықтайды. •Ультрадыбыстық сенсор – қашықтықты өлшейді. •Инфрақызыл сенсор – кедергілерді анықтайды. •Түймешік сенсорлар (контакт сенсоры) – механикалық жанасуды сезеді. ЭЛЕКТРОНИК А PAGE 08 ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР (МОТОРЛАР) – РОБОТТЫҢ ҚОЗҒАЛЫСЫН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТЕДІ •Сервоқозғалтқыштар (бұрыштық қозғалысқа арналған) •Қадамдық қозғалтқыштар (нақты бұрышпен айналдыруға арналған) •Айнымалы ток (DC) қозғалтқыштар (дөңгелектерді айналдыруға арналған) ҚОЗҒАЛТҚЫШТАР МЕН СЕНСОРЛАР Электроникасыз робот өздігінен әрекет ете алмайды. Сенсорлар оған ақпарат берсе, қозғалтқыштар оны орындайды.
#12 слайд
БАҒДАРЛАМАЛАУ
PAGE 08
РОБОТТЫ БАСҚАРУ АЛГОРИТМДЕРІ
Бағдарламалауды үйрену оқушыларға логикалық
ойлау мен алгоритмдік дағдыларды меңгеруге
көмектеседі.
12 слайд
БАҒДАРЛАМАЛАУ PAGE 08 РОБОТТЫ БАСҚАРУ АЛГОРИТМДЕРІ Бағдарламалауды үйрену оқушыларға логикалық ойлау мен алгоритмдік дағдыларды меңгеруге көмектеседі.
#13 слайд
БАҒДАРЛАМАЛАУ
PAGE 08
РОБОТТЫ БАСҚАРУ АЛГОРИТМДЕРІ
Бағдарламалауды үйрену оқушыларға логикалық
ойлау мен алгоритмдік дағдыларды меңгеруге
көмектеседі.
13 слайд
БАҒДАРЛАМАЛАУ PAGE 08 РОБОТТЫ БАСҚАРУ АЛГОРИТМДЕРІ Бағдарламалауды үйрену оқушыларға логикалық ойлау мен алгоритмдік дағдыларды меңгеруге көмектеседі.
#14 слайд
INTEGRATION
ROBOTICS
PAGE 06ZHOLBARYS.K
14 слайд
INTEGRATION ROBOTICS PAGE 06ZHOLBARYS.K
#15 слайд
ARDUINO ПЛАТФОРМАСЫНДА
ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ (ЖИ)
ҚОЛДАНУ ӘДІСТЕМЕСІ
PAGE 08
ARDUINO МЕН ЖИ
ИНТЕГРАЦИЯСЫ
Автоматтандыру және интеллектуалды басқару
Arduino мен ЖИ біріктірілген құрылғылар адам араласуынсыз
жұмыс істей алады. Мысалы:
•Ақылды үй жүйелері – қозғалысты анықтау, жарықты
автоматты қосу.
•Өнеркәсіптік автоматтандыру – қателерді анықтау,
өндірісті оңтайландыру.
ОҚУ ЖӘНЕ ТӘЖІРИБЕЛІК БІЛІМ
АЛУ
Оқу және тәжірибелік білім алу
ЖИ-ді Arduino арқылы қолдану бағдарламалау,
электроника және деректерді өңдеу дағдыларын
үйренуге көмектеседі. Бұл әсіресе STEM-білім беру
және жобалық оқыту әдістеріне өте тиімді.
Arduino – микроконтроллер негізіндегі ашық бастапқы
платформасы, ол электроника мен бағдарламалауды
үйренуге арналған. Жасанды интеллектті (ЖИ) Arduino-мен
біріктіру құрылғыларды смарт етуге мүмкіндік береді.
15 слайд
ARDUINO ПЛАТФОРМАСЫНДА ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ (ЖИ) ҚОЛДАНУ ӘДІСТЕМЕСІ PAGE 08 ARDUINO МЕН ЖИ ИНТЕГРАЦИЯСЫ Автоматтандыру және интеллектуалды басқару Arduino мен ЖИ біріктірілген құрылғылар адам араласуынсыз жұмыс істей алады. Мысалы: •Ақылды үй жүйелері – қозғалысты анықтау, жарықты автоматты қосу. •Өнеркәсіптік автоматтандыру – қателерді анықтау, өндірісті оңтайландыру. ОҚУ ЖӘНЕ ТӘЖІРИБЕЛІК БІЛІМ АЛУ Оқу және тәжірибелік білім алу ЖИ-ді Arduino арқылы қолдану бағдарламалау, электроника және деректерді өңдеу дағдыларын үйренуге көмектеседі. Бұл әсіресе STEM-білім беру және жобалық оқыту әдістеріне өте тиімді. Arduino – микроконтроллер негізіндегі ашық бастапқы платформасы, ол электроника мен бағдарламалауды үйренуге арналған. Жасанды интеллектті (ЖИ) Arduino-мен біріктіру құрылғыларды смарт етуге мүмкіндік береді.
#16 слайд
PAGE 12
YOU!
THAN
K
ЖАЙЫҚ БЕКТУРОВ АТЫНДАҒЫ № 3 АҚКӨЛ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН
МЕКТЕБІ
16 слайд
PAGE 12 YOU! THAN K ЖАЙЫҚ БЕКТУРОВ АТЫНДАҒЫ № 3 АҚКӨЛ ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕБІ
шағым қалдыра аласыз













