Жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсері

Тақырып бойынша 20 материал табылды

Жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсері

Материал туралы қысқаша түсінік
8. 3. 1. 10 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Топқа бөлу «Рандом» әдісі І.Ойпат ІІ.Қырат ІІІ.Үстірт https:// www.classtools.net/random-group-genera tor/202410_VVZc4Z

#1 слайд
Топқа бөлу «Рандом» әдісі І.Ойпат ІІ.Қырат ІІІ.Үстірт https:// www.classtools.net/random-group-genera tor/202410_VVZc4Z

1 слайд

Топқа бөлу «Рандом» әдісі І.Ойпат ІІ.Қырат ІІІ.Үстірт https:// www.classtools.net/random-group-genera tor/202410_VVZc4Z

«Амандасу»

#2 слайд
«Амандасу»

2 слайд

«Амандасу»

Үй жұмысы LearningApps бағдарламасы арқылы өткен тақырыпқа шолу жасап эралардың дәуірлерімен қатпарлықтарын сәйкестендіреді •А

#3 слайд
Үй жұмысы LearningApps бағдарламасы арқылы өткен тақырыпқа шолу жасап эралардың дәуірлерімен қатпарлықтарын сәйкестендіреді •Архей •Протеразой •Палеозой •Мезозой •Кайназой https://learningapps.org/watch?v=p0xcuz4x224

3 слайд

Үй жұмысы LearningApps бағдарламасы арқылы өткен тақырыпқа шолу жасап эралардың дәуірлерімен қатпарлықтарын сәйкестендіреді •Архей •Протеразой •Палеозой •Мезозой •Кайназой https://learningapps.org/watch?v=p0xcuz4x224

Жаңа сабақ «Миға шабуыл» Сұрақтар Оқушылар суретте қандай ақпараттар көріп тұрмыз? Бұл екі қалаға ортақ белгілерді атайықшы?

#4 слайд
Жаңа сабақ «Миға шабуыл» Сұрақтар Оқушылар суретте қандай ақпараттар көріп тұрмыз? Бұл екі қалаға ортақ белгілерді атайықшы? Бұл екі қаланың бір – бірінен ерекшелігі? Бұндай өзгерістердің басты себепкері? Бүгінгі тақырыбымыз?

4 слайд

Жаңа сабақ «Миға шабуыл» Сұрақтар Оқушылар суретте қандай ақпараттар көріп тұрмыз? Бұл екі қалаға ортақ белгілерді атайықшы? Бұл екі қаланың бір – бірінен ерекшелігі? Бұндай өзгерістердің басты себепкері? Бүгінгі тақырыбымыз?

Сабақтың тақырыбы: Жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсері Оқу бағдарламасын а сәйкес оқу мақсаты:

#5 слайд
Сабақтың тақырыбы: Жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсері Оқу бағдарламасын а сәйкес оқу мақсаты: 8. 3. 1. 10 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді Сабақтың мақсаты Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді;

5 слайд

Сабақтың тақырыбы: Жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсері Оқу бағдарламасын а сәйкес оқу мақсаты: 8. 3. 1. 10 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді Сабақтың мақсаты Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді;

Мағынаны ашу Бейнеролик: Әлемдегі ерекше қалалар Бейнероликте қандай ақпараттарды көрдік? Бейнеролик не туралы? Адам баласы ж

#6 слайд
Мағынаны ашу Бейнеролик: Әлемдегі ерекше қалалар Бейнероликте қандай ақпараттарды көрдік? Бейнеролик не туралы? Адам баласы жер бедерін қалай әсер етуде? https://youtu.be/d4e84hVicBg?si=sby65YRQzzHR_7ya

6 слайд

Мағынаны ашу Бейнеролик: Әлемдегі ерекше қалалар Бейнероликте қандай ақпараттарды көрдік? Бейнеролик не туралы? Адам баласы жер бедерін қалай әсер етуде? https://youtu.be/d4e84hVicBg?si=sby65YRQzzHR_7ya

Антропогендік әрекеттердің әсері инженерлік құрылыс салу, ауылшаруашылық, гидротехникалық және тау – кен игеру барысындағы қаже

#7 слайд
Антропогендік әрекеттердің әсері инженерлік құрылыс салу, ауылшаруашылық, гидротехникалық және тау – кен игеру барысындағы қажеттіліктер үшін пайдаланған аймақтардағы жер бедеріне белгілі бір ізін қалдыарады. Мұндай аймақтарды ғылыми тұрғыда В.И Вернадский 1944 ж. НООСФЕРА деп атаған Адамзаттың әрекеті нәтижесінде өзгерген жер бедері Ауылшаруашылық Ирригациялық Тау – кен өнеркәсіптік Қорғаныс мақсатында

7 слайд

Антропогендік әрекеттердің әсері инженерлік құрылыс салу, ауылшаруашылық, гидротехникалық және тау – кен игеру барысындағы қажеттіліктер үшін пайдаланған аймақтардағы жер бедеріне белгілі бір ізін қалдыарады. Мұндай аймақтарды ғылыми тұрғыда В.И Вернадский 1944 ж. НООСФЕРА деп атаған Адамзаттың әрекеті нәтижесінде өзгерген жер бедері Ауылшаруашылық Ирригациялық Тау – кен өнеркәсіптік Қорғаныс мақсатында

Жер шарында халықты орналастыру . Жергілікті жердің абсолют биіктігі және жер бедері – адамдардың орналасуына, тұрмыс-тіршілігі

#8 слайд
Жер шарында халықты орналастыру . Жергілікті жердің абсолют биіктігі және жер бедері – адамдардың орналасуына, тұрмыс-тіршілігі мен шаруашылық іс-әрекетіне әсер ететін негізгі табиғи жағдайлардың бірі. Халықтың негізгі бөлігі теңіз деңгейінен 1000 метрге дейінгі биіктікте тұрады (сонымен бірге халықтың 56%-ы теңіз деңгейінен 200 метрге дейінгі, 24%-ы 500 метрге дейінгі биіктіктегі аумақтарда шоғырланған). Қазіргі кезде дүниежүзінде өте тығыз қоныстанған бірнеше аймақты бөліп айтуға болады, олар: Шығыс азия (Қытайдың, Жапонияның шығыс жағалауы, Оңтүстік Корея, КХДР) Оңтүстік азия (Үндістан, Бангладеш, Пәкістан) Шетелдік еуропа, АҚШ – солтүстік шығысы

8 слайд

Жер шарында халықты орналастыру . Жергілікті жердің абсолют биіктігі және жер бедері – адамдардың орналасуына, тұрмыс-тіршілігі мен шаруашылық іс-әрекетіне әсер ететін негізгі табиғи жағдайлардың бірі. Халықтың негізгі бөлігі теңіз деңгейінен 1000 метрге дейінгі биіктікте тұрады (сонымен бірге халықтың 56%-ы теңіз деңгейінен 200 метрге дейінгі, 24%-ы 500 метрге дейінгі биіктіктегі аумақтарда шоғырланған). Қазіргі кезде дүниежүзінде өте тығыз қоныстанған бірнеше аймақты бөліп айтуға болады, олар: Шығыс азия (Қытайдың, Жапонияның шығыс жағалауы, Оңтүстік Корея, КХДР) Оңтүстік азия (Үндістан, Бангладеш, Пәкістан) Шетелдік еуропа, АҚШ – солтүстік шығысы

Таулы облыстар өте аз игерілген. Халқы теңіз деңгейінен 1000 метрден жоғарыда өмір сүретін мемлекеттер: Мексика, Эфиопия, Ауған

#9 слайд
Таулы облыстар өте аз игерілген. Халқы теңіз деңгейінен 1000 метрден жоғарыда өмір сүретін мемлекеттер: Мексика, Эфиопия, Ауғанстан, ал Боливияда, Перуда, Қытайда (батысында) адамның өмір сүру шегарасы теңіз деңгейінен 5000 метрден де биік жерлерден асып отыр.

9 слайд

Таулы облыстар өте аз игерілген. Халқы теңіз деңгейінен 1000 метрден жоғарыда өмір сүретін мемлекеттер: Мексика, Эфиопия, Ауғанстан, ал Боливияда, Перуда, Қытайда (батысында) адамның өмір сүру шегарасы теңіз деңгейінен 5000 метрден де биік жерлерден асып отыр.

Медицина саласының зерттеушілері аумақтарды абсолюттік биіктік бойынша келесі топтарға бөледі: 1500–2000 м –Қалыпты биіктік Бұл

#10 слайд
Медицина саласының зерттеушілері аумақтарды абсолюттік биіктік бойынша келесі топтарға бөледі: 1500–2000 м –Қалыпты биіктік Бұл зонада болу барысында организмнің негізгі жүйелерінің қызмет етуінде айқын өзгерістер және субъективтік сезінулер байқалмайды. Аталған биіктікте болудың барлық уақытында еңбекке жарамдылық толығымен сақталады. 2000–4000 м – Үлкен биіктік Өкпенің ауа алмастыруы, қанның минуттық көлемі және қан ағымының қайта бөлінуі есебінен еңбекке қабілеттілік ұзақ уақыт бойы (бірнеше сағат) сақталады. Оттегін тұтынудың неғұрлым ұлғаюын талап ететін дене жұмысы қиындықпен орындалады. 4000–5500 м – Өте үлкен биіктік Адамның еңбекке қабілеттілігінің төмендеуімен қатар, хал-жайының нашарлауы да байқалады. Сонымен қатар масаттану және лайықсыз мінез көрсетуі де мүмкін. Мұндай биіктікте ұзақ уақыт болу бастың зеңуі, бас ауруы, ұйқышылдық,жүрек соғуының қиындауы, жұмысқа қабілеттіліктің жалпы төмендеуі тәрізді белгілермен айқындалады. Адам үшін ауқымды емес дене еңбегінің өзі қиындық тудырады.

10 слайд

Медицина саласының зерттеушілері аумақтарды абсолюттік биіктік бойынша келесі топтарға бөледі: 1500–2000 м –Қалыпты биіктік Бұл зонада болу барысында организмнің негізгі жүйелерінің қызмет етуінде айқын өзгерістер және субъективтік сезінулер байқалмайды. Аталған биіктікте болудың барлық уақытында еңбекке жарамдылық толығымен сақталады. 2000–4000 м – Үлкен биіктік Өкпенің ауа алмастыруы, қанның минуттық көлемі және қан ағымының қайта бөлінуі есебінен еңбекке қабілеттілік ұзақ уақыт бойы (бірнеше сағат) сақталады. Оттегін тұтынудың неғұрлым ұлғаюын талап ететін дене жұмысы қиындықпен орындалады. 4000–5500 м – Өте үлкен биіктік Адамның еңбекке қабілеттілігінің төмендеуімен қатар, хал-жайының нашарлауы да байқалады. Сонымен қатар масаттану және лайықсыз мінез көрсетуі де мүмкін. Мұндай биіктікте ұзақ уақыт болу бастың зеңуі, бас ауруы, ұйқышылдық,жүрек соғуының қиындауы, жұмысқа қабілеттіліктің жалпы төмендеуі тәрізді белгілермен айқындалады. Адам үшін ауқымды емес дене еңбегінің өзі қиындық тудырады.

5500 метрден биік биіктік – Экстремалды биіктік. Бұл биіктікте еңбекке қабілеттілік күрт төмендейді. Дене еңбегін жүзеге асыру

#11 слайд
5500 метрден биік биіктік – Экстремалды биіктік. Бұл биіктікте еңбекке қабілеттілік күрт төмендейді. Дене еңбегін жүзеге асыру мүмкіндігі азаяды. Жалпы жағдайдың нашарлауы байқалады. Бұл зонада талып қалу ықтималдығы жоғары, оның пайда болу уақыты негізінен гипоксияға жеке төзімділікке байланысты болады. 7000 м жоғары биіктікте адамның сана-сезімін сақтауы қысқа уақыт аралығында ғана мүмкін, оны резерв деп атау шешімі қабылданған. 8000 метрден биіктегенде резервті уақыт 2–3 минуттан 10–20 секундқа дейін қысқарады, одан кейін ұзақ уақытқа естен талып қалады. Шара қолданбаған жағдайда адам қайтыс болуы мүмкін.

11 слайд

5500 метрден биік биіктік – Экстремалды биіктік. Бұл биіктікте еңбекке қабілеттілік күрт төмендейді. Дене еңбегін жүзеге асыру мүмкіндігі азаяды. Жалпы жағдайдың нашарлауы байқалады. Бұл зонада талып қалу ықтималдығы жоғары, оның пайда болу уақыты негізінен гипоксияға жеке төзімділікке байланысты болады. 7000 м жоғары биіктікте адамның сана-сезімін сақтауы қысқа уақыт аралығында ғана мүмкін, оны резерв деп атау шешімі қабылданған. 8000 метрден биіктегенде резервті уақыт 2–3 минуттан 10–20 секундқа дейін қысқарады, одан кейін ұзақ уақытқа естен талып қалады. Шара қолданбаған жағдайда адам қайтыс болуы мүмкін.

Беткейлер – жер бетінің еңісті бөліктері. Барлық құрлықтың 80%-дан астам көшкіндері мен опырылымдары беткейлердің үлесіне тие

#12 слайд
Беткейлер – жер бетінің еңісті бөліктері. Барлық құрлықтың 80%-дан астам көшкіндері мен опырылымдары беткейлердің үлесіне тиесілі болады. Шаруашылық іс-әрекетте ең алдымен беткейлердің тіктігін ескеру керек. Тіктігі бойынша беткейлер: өте тік (а>35°), тік (а – 15–35°), орташа тік беткейлер (а – 8–15°), Еңіс (а – 4–8°), өте еңіс (а – 2–4°) болып бөлінеді.

12 слайд

Беткейлер – жер бетінің еңісті бөліктері. Барлық құрлықтың 80%-дан астам көшкіндері мен опырылымдары беткейлердің үлесіне тиесілі болады. Шаруашылық іс-әрекетте ең алдымен беткейлердің тіктігін ескеру керек. Тіктігі бойынша беткейлер: өте тік (а>35°), тік (а – 15–35°), орташа тік беткейлер (а – 8–15°), Еңіс (а – 4–8°), өте еңіс (а – 2–4°) болып бөлінеді.

#13 слайд

13 слайд

1.Тапсырма Топтық жұмыс Жасанды интеллект мүмкіншілігін пайдаланып биіктік бойынша қандай шаруашылық түрлерін ұйымдастыруға бо

#14 слайд
1.Тапсырма Топтық жұмыс Жасанды интеллект мүмкіншілігін пайдаланып биіктік бойынша қандай шаруашылық түрлерін ұйымдастыруға болатындығын сипаттайды Биіктік Шаруашылық түрі 1000 метр  2000 метр  І топ ІІ топ Биіктік Шаруашылық түрі 3000 метр  4000 метр  Биіктік Шаруашылық түрі 5000 метр  6000 метр  ІІІ топ Дескриптор: Жалпы – 4 балл: Биіктіктер бойынша шаруашылық түрлеріне тоқталады; https://chatgpt.com/

14 слайд

1.Тапсырма Топтық жұмыс Жасанды интеллект мүмкіншілігін пайдаланып биіктік бойынша қандай шаруашылық түрлерін ұйымдастыруға болатындығын сипаттайды Биіктік Шаруашылық түрі 1000 метр  2000 метр  І топ ІІ топ Биіктік Шаруашылық түрі 3000 метр  4000 метр  Биіктік Шаруашылық түрі 5000 метр  6000 метр  ІІІ топ Дескриптор: Жалпы – 4 балл: Биіктіктер бойынша шаруашылық түрлеріне тоқталады; https://chatgpt.com/

Сергіту сәті Функционалдық сауаттылық тапсырмасы Логикалық сұрақ Неліктен Эквадордағы макарон пакеттері әртүрлі пісіру уақыттар

#15 слайд
Сергіту сәті Функционалдық сауаттылық тапсырмасы Логикалық сұрақ Неліктен Эквадордағы макарон пакеттері әртүрлі пісіру уақыттарын көрсетеді, кейбіреулері 8 минутқа, ал басқалары 12 минутқа арналған?»

15 слайд

Сергіту сәті Функционалдық сауаттылық тапсырмасы Логикалық сұрақ Неліктен Эквадордағы макарон пакеттері әртүрлі пісіру уақыттарын көрсетеді, кейбіреулері 8 минутқа, ал басқалары 12 минутқа арналған?»

2.Тапсырма Жұптық жұмыс Суретпен жұмыс Оқушылар жоғарыда ұсынылған суреттерді немесе өздері ойлаған шаруашылықты. Қазақстанн

#16 слайд
2.Тапсырма Жұптық жұмыс Суретпен жұмыс Оқушылар жоғарыда ұсынылған суреттерді немесе өздері ойлаған шаруашылықты. Қазақстанның физикалық – географиялық картасын пайдаланып. Өздері 1 аймақты пайдаланып жер бедеріндегі ерекшеліктерді ескеріп қандай шаруашылық түрін ұйымдастыруға болатындығына тоқталады Батыс Солтүстік Оңтүстік Шығыс Орталық

16 слайд

2.Тапсырма Жұптық жұмыс Суретпен жұмыс Оқушылар жоғарыда ұсынылған суреттерді немесе өздері ойлаған шаруашылықты. Қазақстанның физикалық – географиялық картасын пайдаланып. Өздері 1 аймақты пайдаланып жер бедеріндегі ерекшеліктерді ескеріп қандай шаруашылық түрін ұйымдастыруға болатындығына тоқталады Батыс Солтүстік Оңтүстік Шығыс Орталық

Рефлексия Дейін – Кейін кестесі Дейін Кейін Үйге тапсырма Параграф 15

#17 слайд
Рефлексия Дейін – Кейін кестесі Дейін Кейін     Үйге тапсырма Параграф 15

17 слайд

Рефлексия Дейін – Кейін кестесі Дейін Кейін     Үйге тапсырма Параграф 15

Файл форматы:
pptx
20.10.2025
51
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі