1 слайд
Пән:КӘСІПТІК ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ
• Авторы: Абдимоминова Дилдаш Каппаровна, педагогика
ғылымдарының магистрі, аға оқытушы
“ КӘСІПТІК ОҚЫТУ” мамандығы
2 слайд
Кәсіптік оқыту
жүйесінде негізге
алынатын және жалпы
дидактикалық қағидалар
3 слайд
Жоспары:
• 1. Жалпыдидактикалық қағидаларының кәсіптік оқыту үдерісінде
қолданылу ерекшеліктері.
• 2. Оқыту қағидаларын анықтау тәсілдеріне, педагогикалық қағидалар
функцияларына талдау жасау, олардың оқыту үдерісіндегі орны.
• 3. Кәсіптік оқыту қағидаларына деңгейлі талдау жасау және оқыту
үдерісін ұйымдастыру.
4 слайд
Дәріс мақсаты :
• Кәсіптік оқыту жүйесіне қолданылатын жалпы
дидактикалық қағидаларымен танысу.
5 слайд
Дидактикалық
принциптердің
жүйесі :Ой картасы
Оқытудың ғылымилық
Оқытудағы теорияның
практикамен байланысы
Оқытудың жүйелілігі
мен дәйектілігі
Оқытудағы көрнекілік
Оқушылардың сапалығы
мен белсенділігіБілімді, дағдыны және
іскерлікті меңгерудің беріктігі Мәселелік (проблема)
6 слайд
ʼʼʼʼʼ
ʼ ʼʼ
ʼʼ ʼʼ ʼʼ
ʼʼʼʼРебус
7 слайд
•
Дидактика –(грек сөзден шыққан «дидактикос» –
оқыту) –бұл педагогиканың жартысы, оқыту теориясын
анықтайды.
•
Дидактикалық принциптер деп- басшылық етуші
ережелерді анықтайды. Олардың негізінде тәрбие
жұмысымен тығыз байланысты оқу процесі құралады.
8 слайд
Дидактикалық принциптердің жүйесі мынадай:
1. Оқытудың ғылымилық;
2. Оқытудағы теорияның
практикамен байланысы;
3. Оқытудың жүйелілігі мен
дәйектілігі;
4. Оқытудағы көрнекілік;
5. Оқушылардың сапалығы мен
белсенділігі;
6. Білімді, дағдыны және іскерлікті
меңгерудің беріктігі;
7. Мәселелік (проблема).
9 слайд
Оқытудың ғылымилық принципі
•
Білімнің ғылымилық принципін осы заманғы техникалық деректерге және ғылым
негіздері бойынша студенттердің біліміне сүйене отырып, оқыту процесін ұйымдастыру
деп түсіну керек.
•
Бұл принцип басқа принциптердің ішінде жетекші роль атқарады.
•
Оның негізгі талаптары:
•
Білім берудің мазмұны ғылымның қазіргі даму дәрежесіне сай болуы;
•
Заттар мен құбылыстардың сыртқы көріністерін байқаудан, әрі қарай- олардың өзара
себептік –салдарлық байланыстарын біліп алуға көшіп отыру, ғылымдағы негізгі
заңдылықтар мен басты идеяларды ұғынуға баса назар аудару;ғылымның тарихымен
таныстыру;
•
Ғылымның әдістерімен таныстыру;
•
Мұғалімнің оқу материалын баяндау, әңгімелеу тәсілі түсінікті болуы.
10 слайд
Оқытудағы теорияның практикамен
байланыс принципі
• Оқытудағы теорияның практикамен байланыс болу принципі –оқу
процесінде тек ақпараттық әдістерді ғана қолданып қоймай,
практикалық әдістерді, лабораториялық, эксперименталдық
жұмыстар, іскерлік, дидактикалық ойындарды т.б. әдістерді
қолдануды талап етеді.
• Сол сияқты оқытудың берік болу принципін алсақ, ол оқыту
жұмысында қайталау, пысықтауды талап етумен қатар,
студенттердің білімімен дағдыларын еске алу, бақылау,
емтихандардың әдістемесін жетілдіруді де талап етеді.
11 слайд
Оқытудың жүйелілігі мен дәйектілігі принципі
Бұл принцип оқытудың ғылымилығы принципімен тығыз байланысты.
Негізгі талаптары мыналар:
Әрбір ғылымның логикалық жүйесіне сәйкес оқы пәндерін оқытуда
сабақтастықтың болуы;
Оқытудағы білім, білік пен дағдыны қалыптастыру процесінде
бірізділіктің болуы;
Сабақтардың өзара мазмұны мен әдістерінде жүйеліліктің болуы;
Білімнің мазмұнын ұғынудағы сатылардың бірізділігін сақтау (қызығу,
алғашқы көру-байқау, есте қалдыру, түсіну, ұғым құру, тұжырымдар
жасау т.б.)
Оқу пәндерінің арасында өзара байланыстардың болуы.
12 слайд
Оқытудың
жүйелілігі мен
дәйектілігі
принципі оқытудың
ғылымилығы
принципі
ұқсастығыВенн диаграммасы
13 слайд
ОҚЫТУДЫҢ КӨРНЕКІЛІК ПРИНЦИПІ
14 слайд
Оқытудың сапалығы мен белсенділік принципі
• Бұл принцип оқушылардың таным әрекеті мен оған басшылық жасауға
бағыт беретін негізгі принциптердің бірі.
• Негізгі талаптар:
• Теория мен практиканың арасында тығыз байланыстың болуы;
• Оқушыларды білім мен оқу материалын тек жаттап алмай, солардың мән
мағынасын терең түсінетін қалыпқа жеткізу;
• Оқушыларды өздігінен жұмыс жасаудың тәілдеріне, сондай-ақ есте
қалдыру мен ойлаудың амалдарына үйрету;
• Оқушылардың таным белсенділігін арттыратын творчестволық
жұмыстарды кеңінен қолдану;
• Сабақтарда мұғалімнің оқушылармен қарым-қатынас жасау шеберлігін
арттыру.
15 слайд
Білімді, дағдыны және іскерлікті оқытудағы беріктік
принципі• Оқытуда оқущылардың алған білімдерінің берік болуы жоғарыда айтылған принциптердің ойдағыдай
іске асырылуына байланысты.
• Принциптердің негізгі талаптары:
• Оқу материалдарын ұмыттырмай қайталап отыру.
• Өткен материалдағы өзекті мәселелерді, ең басты, негізгі идеялар мен қағидаларды есте сақтауды талап
ету;
• Өткен материалдар мен жаңа материалдар арасындағы байланыстардың маңызын әсерлі, қызықты етіп
түсіндіру;
• Өткендерді қайталау кезінде тек еске түсіру мақсат емес, алған білімдерді белгілі жүйеге келтіріп,
тереңдету, байыту мақсатын көздеу керек;
• Білімнің берік болуы әр түрлі шығармашылық жаттығулар негізінде қалыптасқан білік пен дағдыларды
керек етеді;
• Егер оқушы алған білімдерін өз өмірінде немесе күнделікті практикалық іс-тәжірибеде қолдана білсе,
сонда білімнің беріктігі артады.
16 слайд
Мәселелік (проблема) принципі
• Оқу процесінің мазмұны, әдістері, ұйымдастыру формалары
мәселелі сипатта болуын талап етеді.
• Мәселелік оқыту білімді дайын түрде бермей, оқушылардың
ізденуін, дербестігін, шығармашылық ойлауын дамытуға
бағытталады.
• Мәселелік принцип оқушылардың ойлау процесінің
психологиясына негізделеді. Өйткені ойлаудың басталуы
мәселенің болуына байланысты, басқаша айтқанда,ойлау-
мәселелік сұрақ немесе міндеттен басталады.
17 слайд
Білімді дайын түрде бермей, оқушылардың ізденуін,
дербестігін, шығармашылық ойлауын дамытуға бағытталған
оқыту түрі
А. Ғылымилық оқыту
В. Жүйелі оқыту
С. Мәселелік оқыту
18 слайд
Дидактикалық принциптердің жүйесі
Оқытудың ғылымилық
Оқытудағы теорияның
практикамен байланысы Оқытудың жүйелілігі
мен дәйектілігі
Оқытудағы көрнекілік Оқушылардың сапалығы
мен белсенділігі
Білімді, дағдыны және
іскерлікті меңгерудің беріктігі Мәселелік (проблема).
19 слайд
Өзін-өзі бақылау сұрақтары:
• 1. Кәсіптік оқыту қағидалары туралы түсінік.
• 2. Еңбек технологиясы және кәсіптік оқыту
негізін қалаушы қағидалар.
20 слайд
Quiz
Click the Quiz button to edit this quiz
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз