1 слайд
№ 254 НЕГІЗІ МЕКТЕП
МАМАНДЫҚ ТАҢДАУ – ЕҢ
МАҢЫЗДЫ МӘСЕЛЕ
(8-9 сынып оқушыларымен жүргізілетін педконсилиум)
Өтілетін уақытысы: 8.ХІ.2011жыл
Мектеп директорының бейінді оқыту жөніндегі орынбасары:
Пірімқұлова Гүлзат
2011-2012 оқу жылы
2 слайд
МАҚСАТЫ:
Оқушының өзі таңдайтын мамандық
туралы ойын бір жүйеге келтіріп, дұрыс
таңдау жасауына көмектесу, өз бетінше
шешім қабылдап, өзіндік мақсатын
айқындай білу қабілеттілігін арттыру,
жауапкершілік, міндеттілік, зерттеушілік
әрекетін іске асыру мүмкіндіктерін кеңейту,
оқушының тұлғалық және өмірлік өзін-өзі
тануын қамтамасыз ететін болашақ кәсіби
бағдарына сәйкес дербес дамуына жағдай
жасау.
3 слайд
МӘҢГІ ЛАУЛАП ЖАНУ ҮШІН ҒАЛАМДА ,
ҮЛКЕН БАҚЫТ ТАБУ ҮШІН ҒАЛАМДА,
ҮЛКЕН БОЛЫП ҚАЛУ ҮШІН ҒАЛАМДА.
ҮЛКЕН АРМАН КЕРЕК ЕКЕН АДАМҒА.
МҰХТАР
ШАХАНОВ
4 слайд
ЖҰМЫС МАҚСАТЫ : ОҚУШЫЛАРҒА ӨЗІНІҢ ҚАБІЛЕТІН, БЕЛГІЛІ БІР КӘСІБИ
САЛАҒА БЕЙІМДІЛІГІН АНЫҚТАУЫНА, СОНЫҢ НЕГІЗІНДЕ
ЖОҒАРЫ БУЫНДА ОҚУ БАҒДАРЫН ДҰРЫС ТАҢДАУЫНА
КӨМЕК БЕРУ;
5 слайд
Мектеп бітірушілердің алдында тұрған
басты мақсат – болашақ мамандығын
таңдау.
6 слайд
Мамандық таңдау - адам
өміріндегі ең негізгі мәселе болып
табылады. Себебі, қоғамға кемел де терең
біліммен қаруланып ғылым мен
техниканың сан қырлы тетігін
меңгерген, бүкіл әлемдік
құндылықтарды бойына сіңірген ұрпақ
қажет.
7 слайд
8 слайд
Бүгінгі білімді жас егемен елдің ертеңі болу
үшін мамандықты дұрыс таңдағаны жөн.
Өйткені, ХХІ ғасырда жұмыс істейтін
мамандар Отанның мақсат-мүддесін алдыңғы
орынға қоятын мемлекеттік басқару мен өз
саласын жетік меңгерген маман болуы қажет.
9 слайд
Негізгі білім беру
Мектепалды даярлық сыныбыБастауыш білім беруКТМ Жалпы орта білім
беру мектебі Арнаулы орта оқу
орны (колледждер)
10 слайд
Жаратылыстану-
математикалық
бағыттағы
бағдарлы оқытуҚоғамдық-
гуманитарлық
бағыттағы
бағдарлы оқыту
Жалпы орта білім
беру мектебі
11 слайд
2-
са
т
ы
(
5-
7с
ы
н
ы
пт
ар
) 3-
са
т
ы
(8
-9
с
ы
н
ы
пт
ар
)
12 слайд
БЕЙІНАЛДЫ ДАЯРЛЫҚ ЖҰМЫСТАРЫ
•
Оқушылардың жеке
психологиялық
ерекшеліктерін зерттеу.
Кәсіби ой- ниеті мен
қызығушылығын зерттеу.
Күнделік жүргізу.1- саты
(1-4
сыныпта
р)
•
Ата- аналарының мамандықтарымен
таныстыру. Оқушылардың қабілеттерін
зерттеу. Мамандықтар әлемімен және
аса зәру деген мамандықтармен
таныстыру. Кәсіби білімге дейінгі
мүмкіндіктерін сауалнама арқылы
анықтау. Оқушыларды ң мүмкіндіктерін
арттыру үшін әртүрлі іс- шараларға
қатыстыру. 2-саты
( 5-7
сыныпта
р)
•
Мамандық таңдауға деген
қызығушылығын арттыру, мамандық
таңдаудың мағынасы мен мәнін
түсінуге және өзін -өзі дұрыс анықтай
білуіне, оқу орындары туралы
мәліметтермен ақпараттандыру,
мамандық таңдаудағы қателіктерді
болдырмау т.б. 3-саты
(8-9
сыныпта
р) 1 сынып
9 сынып5-7 сынып
13 слайд
БЕЙІНАЛДЫ ДАЯРЛЫҚТЫ ЕКІ КЕЗЕҢДЕ
ЖҮРГІЗЕМІН
1-кезең: ақпараттандыру, яғни
жасөспірімдерді мамандықтар
әлемімен таныстыру, жай ғана
үстірт емес, әр мамандықтың
адамға қоятын нақты
талаптарымен тереңдей
таныстыру 2-кезең: бейіндік бағдарды анықтау,
мұндағы басты мақсат – түрлі
қызмет саласындағы тұлғаның
қызығушылығы мен қажеттілігін,
бейімін анықтау
14 слайд
ОЛ ҮШІН ЕҢ АЛДЫМЕН, ТҰЛҒАНЫҢ ӨЗ МҮМКІНДІКТЕРІН ТАНУЫНА БАҒЫТ-БАҒДАР БЕРЕМІН
оқушының қабілеті
мен
қызығушылығын,
қажеттілігі мен
мүмкіндігін ескере
отырып, бейінін
анықтауына Адамның өзін-өзі
тануы үшін өзіне
және
айналасындағыларға
мәлім және беймәлім
қырлары мен
қасиеттерін білуіне
15 слайд
ӨЗ БОЛАШАҒЫҢДЫ АНЫҚТАУДА
МЫНАДАЙ ЕРЕЖЕЛЕРДІ ҰСТАН:
Алдағы өмірлік жоспарың қандай болмасын, шетел
тілін үйреніп, компьютерде жұмыс істеуді
игергенің аса пайдалы. Бұлардың кез-келгені
мамандыққа қажет болары сөзсіз!
Мектептегі оқу пәндері – нақты мамандық емес
екендігін есіңе сақта. Пәнге деген қызығушылық
оған байланысты жұмыстың саған сөзсіз
ұнайтынын білдіре бермейді.
Мүмкіндігінше өзің таңдаған мамандықтың өзіңнің
денсаулық жағдайыңа тура келетін-келмейтіндігі
жөнінде дәрігерден кеңес алғаның жөн.
16 слайд
Мамандық таңдауға байланысты сені, сенің
қалаған мамандығыңды толық білмейтін
адамдардың ақыл-кеңесіне құлақ салудың қажеті
шамалы.
Мамандық таңдауда оның сырт келбетіне, көңілге
қонымды жақтарына ғана назар аударудың қажеті
жоқ, мүмкіндігінше қалаған мамандығыңның
жұмыс мазмұны жөнінде көбірек білуге тырыс.
Егер мамандық сенің досыңа ұнаса, саған да ұнайды
деген қорытынды жасауға болмайды.
17 слайд
Саған қолыңнан келетін істі мамандық етіп
таңдаған пайдалырақ болмақ. Әйтсе де, бұл сөз
қарапайым естілгенмен, көбіне назардан тыс қалып
жатады.
Сән қуып, мамандық таңдаудың қажеті жоқ. Сен
оқуыңды тамамдап, жұмыс істегенше, ол
мамандық сәннен шығып қалуы мүмкін.
Заманауи ағымға қарай кейбір мамандықтар тез
ескіріп, оның орнын жаңа мамандықтар басып
жатыр. Сондықтан кез келген жағдайда қосалқы
таңдаған мамандығың болуы қажет.
18 слайд
“ Жақсы адам” – бұл мамандық емес. Егер саған
адам ұнаса, оның меңгерген мамандығын мен де
таңдауым керек деп жаңсақ қорытынды жасауға
болмайды.
Өзің таңдаған мамандығыңның мазмұны, қызықты
қырлары, жұмыс тәртібі мен жағдайы, кәсіби өсу
мүмкіндігі туралы сұраққа жауап бере алғанда ғана
сенің мамандық таңдаудағы ой-ниетің салмақтана
түспек.
Өзіңмен алдын ала психологиялық жұмыс
жүргізбей-ақ, нық қадам жасай беруге болатын
бірде-бір мамандықтың жоқ екендігін есіңе сақта!
19 слайд
МАМАНДЫҚ ТҮРЛЕРІНІҢ ҚАЗАҚША БАЛАМАСЫ
20 слайд
21 слайд
ОҚУШЫҒА МАМАНДЫҚ ТАҢДАУДА ӘСЕР ЕТЕТІН ЕҢ
МАҢЫЗДЫ ДӘЛЕЛДЕР
Мамандық
таңдауАта-ананың,
отбасының
көзқарасы Мұғалімдердің
көзқарасы
Оқушының өз
қызығушылығы
мен бейімділігі
Сыртқы
бейнесінің
сырттай
ұнауы
Құрбы-
достарының
көзқарасы Тәжірибенің
болуы
Жұмыстың
жақын
орналасуыОқиғаның
әсері
22 слайд
М
а
м
а
н
д
ы
қ
т
ы
қ
а
т
е
л
е
с
п
е
й
д
ұ
р
ы
с
т
а
ң
д
а
у
д
е
г
е
н
і
м
і
з
н
е
?
23 слайд
•
дұрыс таңдалмаған
мамандық –
мамандық иесінің
өзіне ғана емес,
қоғамға да кері
әсерін тигізетінін
ұмытпағанымыз
жөн.
24 слайд
м
а
м
а
н
д
ы
қ
т
ы
д
ұ
р
ы
с
т
а
ң
д
а
у
ү
ш
і
н
н
е
қ
а
ж
е
т
?
25 слайд
Мамандыққа дұрыс таңдау жасау үшін өзің, өзіңнің
қабілеттерің, қызығушылықтарың мен бейімің, мінезің
мен темпераментің туралы нақты не білуің керек?
Ол үшін сауалнама мен тестілерде берілген сұрақтарға
нақты жауап беруің керек.
26 слайд
Кәсіби бағыттылығын анықтауға
арналған диагностикалық
карта; (7сауалнама)
Тоқсандық үлгерімің
Баланың қызығушылығын
анықтау картасы;
Бейіндік әдістемесі ;
Қызығушылық пен бейімділік
картасы
Сенің таңдаған мамандығың
Мамандықтардың
классификаторы және
Холландтың «Мамандық
таңдау» (4сауалнама)
Әдістеме түрлері
(8-9 сынып оқушыларынан алынатын сауалнама, тест жұмыстары)
27 слайд
МАМАНДЫҚ ТАҢДАУ КЕЗЕҢДЕ РІ
Бірінші
кезең –
әртүрлі
мамандықта
ғы
адамдарды
бейнелейтін
балалар
ойыны . Екінші кезең
– өтпелі
кезеңде
бала
қиялынан
туындайтын
керемет
мамандықта
рды
бейнелейтін
фантазия.Үшінші кезең –
бүкіл өтпелі
кезең мен
бозбалалық
кездің бір бөлігін
қамтиды. Осы
кезеңде әртүрлі
іс-әрекет
түрлері
өздерінің
мүмкіндіктеріне
қарай,
құндылықтарына
сай
жинақталады
және
бағаланады. Төртінші
кезеңде -
нақты
мамандық
таңдау жүзеге
асырылады.
Бұл кезең екі
бөлімнен
тұрады
Болаша
қ
жұмыст
ың
деңгейі
қандай
? Нақты
мамандық
ты таңдау
28 слайд
ЕРТЕҢГІ ЕЛДІҢ ИЕСІ – БҮГІНГІ ҰРПАҚ!
29 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз