«Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының тарихи негізін анықтау.
«Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының тарихи негізін анықтау.

#1 слайд
Сабақтың тақырыбы:
«Мәңгілік Ел» жалпыұлттық
идеясының тарихи негізі
«Қарақия кәсіптік колледжі» МКҚК
Мұратова Лаура Қайырханқызы
Тарих пәні оқытушысы
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының тарихи негізі «Қарақия кәсіптік колледжі» МКҚК Мұратова Лаура Қайырханқызы Тарих пәні оқытушысы
#2 слайд
Оқу нәтижесі оқу
бағдарламасына сай.
Себебі, оқу нәтижесі
«Мәңгілік Ел»
жалпыұлттық идеясының
тарихи негізін анықтайды.
Типтік оқу
бағдарламасының 7
бөлімі: Қоғамдық саяси
ойдың дамуы
Бөлімше: «Мәңгілік Ел»
жалпыұлттық идеясы –
XXI ғасырдағы
Қазақстан қоғамын
біріктіруші негіз.
Тақырып: «Мәңгілік Ел»
жалпыұлттық идеясының
тарихи негізі. Бұл
тақырып өзгеріс пен
сабақтастық тарихи
концептісі негізінде жүзеге
асырылады.
Бағалау
критерий
Тарихи ойлау
дағдысы
Тарихи
концептісі
Оқыту
нәтижесі
«Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының тарихи негізін
анықтау
Менің бағалау критерийлерім оқу нәтижесіне сәйкес келеді. СМАРТ форматына
тұжырымдалған. Себебі, «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының пайда болу тарихын
түсіндіріп, тарихи негіздерін анықтайды. Осы критерийлерге жету үшін тарихи концепті
«өзгеріс пен сабақтастық» алынды. Тарихи ойлау «Уақыт пен кеңістікке» бағдарланған.
Өзгеріс пен сабақтастық
Уақыт пен кеңістікке бағдарлау
2 слайд
Оқу нәтижесі оқу бағдарламасына сай. Себебі, оқу нәтижесі «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының тарихи негізін анықтайды. Типтік оқу бағдарламасының 7 бөлімі: Қоғамдық саяси ойдың дамуы Бөлімше: «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясы – XXI ғасырдағы Қазақстан қоғамын біріктіруші негіз. Тақырып: «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының тарихи негізі. Бұл тақырып өзгеріс пен сабақтастық тарихи концептісі негізінде жүзеге асырылады. Бағалау критерий Тарихи ойлау дағдысы Тарихи концептісі Оқыту нәтижесі «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының тарихи негізін анықтау Менің бағалау критерийлерім оқу нәтижесіне сәйкес келеді. СМАРТ форматына тұжырымдалған. Себебі, «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының пайда болу тарихын түсіндіріп, тарихи негіздерін анықтайды. Осы критерийлерге жету үшін тарихи концепті «өзгеріс пен сабақтастық» алынды. Тарихи ойлау «Уақыт пен кеңістікке» бағдарланған. Өзгеріс пен сабақтастық Уақыт пен кеңістікке бағдарлау
#3 слайд
Оқыту нәтижесіне бағытталатын белсенді әдістерім
Сабақтың басында «Миға шабуыл» әдісі арқылы «Мәңгілік Ел» ұғымына ассоцация жасайды.
Жеке тұлғаны қалыптастырудағы маңызды әдістердің бірі. Студенттің стандартты немесе
шығармашыл Функцианалды түрде сыни ойлауын дамытады. Қысқа мерзімде көп мөлшерде
идея жинақтап, Нақты саналы шешім қабылдауға негіз бола алады. Өзіне сенімсіз білім
алушыларды талқылауға қатыстыру үшін ынталандырады. Сонымен қатар, ақпараттануын
немесе дайындығын анықтап, оқу нәтижесіне бағыттайды. Мысалы:Тәуелсіздік, ұлттық идея,
автономия, татулық, болашақ ұғымдарын бере отырып, өзара байланысын анықтайды, кері
байланыс береді.
Жеке анықтамалар, фактілер, заттар, құбылыстар арасындағы
өзара байланыс соның нәтижесінде бір ұғымды айту арқылы
онымен ұштасқан басқа ұғымдар еске түседі. Жоғарыда айтылған
Кілт сөздер: Тәуелсіздік, ұлттық идея, автономия, татулық,
болашақ. Студенттердің жауаптарын белгілі болғаннан кейін,
оқытушы студенттермен жаңа тақырыптың оқу нәтижесін,
бағалау критерийлерін талқылайды.
Сабақ процесінде қолданылатын әдістеріме келер болсақ,
студенттердің барлығы бірдей оқу үдерісіне қатысуға ықпал
етуі қажет. Кейбір студенттерге «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық
идеясының пайда болу тарихын түсіндіріп, тарихи негіздерін
анықтау оңай болмауы мүмкін. Сол себепті ойлау деңгейі әр
түрлі студенттерді (инклюзиялы) оқу үдерісіне тарта
алатындай қызықты әдіс қана көмектеседі.
Ассоцация
3 слайд
Оқыту нәтижесіне бағытталатын белсенді әдістерім Сабақтың басында «Миға шабуыл» әдісі арқылы «Мәңгілік Ел» ұғымына ассоцация жасайды. Жеке тұлғаны қалыптастырудағы маңызды әдістердің бірі. Студенттің стандартты немесе шығармашыл Функцианалды түрде сыни ойлауын дамытады. Қысқа мерзімде көп мөлшерде идея жинақтап, Нақты саналы шешім қабылдауға негіз бола алады. Өзіне сенімсіз білім алушыларды талқылауға қатыстыру үшін ынталандырады. Сонымен қатар, ақпараттануын немесе дайындығын анықтап, оқу нәтижесіне бағыттайды. Мысалы:Тәуелсіздік, ұлттық идея, автономия, татулық, болашақ ұғымдарын бере отырып, өзара байланысын анықтайды, кері байланыс береді. Жеке анықтамалар, фактілер, заттар, құбылыстар арасындағы өзара байланыс соның нәтижесінде бір ұғымды айту арқылы онымен ұштасқан басқа ұғымдар еске түседі. Жоғарыда айтылған Кілт сөздер: Тәуелсіздік, ұлттық идея, автономия, татулық, болашақ. Студенттердің жауаптарын белгілі болғаннан кейін, оқытушы студенттермен жаңа тақырыптың оқу нәтижесін, бағалау критерийлерін талқылайды. Сабақ процесінде қолданылатын әдістеріме келер болсақ, студенттердің барлығы бірдей оқу үдерісіне қатысуға ықпал етуі қажет. Кейбір студенттерге «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының пайда болу тарихын түсіндіріп, тарихи негіздерін анықтау оңай болмауы мүмкін. Сол себепті ойлау деңгейі әр түрлі студенттерді (инклюзиялы) оқу үдерісіне тарта алатындай қызықты әдіс қана көмектеседі. Ассоцация
#4 слайд
Дескриптор:
•«Мәңгілік Ел» идеясының бастауы
болған көне кезеңін сипаттайды.
• Тасқа жазылған дастандарды атайды.
• Көшпелілер мемлекеттілігінің тұтас
даму үрдістерін сипаттайды
• Мәңгілік ел идеясының түркілік
кезеңімен сабақтастығын анықтайды.
• Мәңгілік ел идеясының түркілік
кезеңімен тығыз байланыстылығына
мысал келтіреді.
• 3 өзгерісін табады
• 3 сабақтастығын табады
• «Мәңгілік Ел» ұлттық идеологиясының
тарихи негізіне баға береді.
Білім алушының танымдық іс – әрекетін
қалыптастыру үшін оңтайлы жағдайды қамтамасыз
ету қажет. Саралау: студенттің қажеттіліктерін
қанағаттандыру үшін ЕБҚЕ студентке жетелеуші
сұрақ беріледі. Мысалы: Мәңгілік ел ұғымының
тарихына тоқталу. (С тобындағы оқушы) Оның да
жоғары деңгейлі тапсырманы орындай алатынына
сенімділігі пайда болады. ЕБҚЕ студенттің жеке
танымдық іс-әрекетін қалыптастырудың тиімді
жолы болып саналады. Бұл орайда маған осы
тапсырманы орындау үшін «Ойлан, жұптас, бөліс»
әдісін қолданамын. Мақсаты: Идеялармен ойларды
дамытудың құрылымдалған әдісі. Тиімділігі: Ойлау
арқылы жауаптар немесе идеяларды барынша
кеңінен жазу арқылы,өз идеяларымен бөліседі. Жеке
ойлауға, серіктесімен ақылдасуға, ой бөлісуге
шақырады.Тарихи ойлау дағдысын қалыптасып,
нақты, қажетті деректерді тез тауып, функционалды
сауаттылықты дамытады.
Сабақтың негізгі бөлігінде 1 тапсырмамда «Мәңгілік Ел» идеясының өзгеріс
пен сабақтастығын зерттеу беріліп тұр. Студенттерді топқа бөліп, кестені
толтыру ережесімен таныстырылады. Мұнда Мәңгілік Ел» идеясының бастауы
болған көне кезеңін сипаттайды. Күлтегін, Тоныкөк , Білге қаған тас
жазуларындағы деректермен сабақтастығын анықтайды. Орын алған
өзгерістер мен сабақтастықтардың себептерін аныктау арқылы уақыт пен
кеністікте бағдарлап, тарихи ойлау дағдысы калыптасады. Уақыт пен
кеністікке бағдарлау тарихи дағдысын дамыту арқылы барлық студенттерді
оқу процесіне тарту бір кестенің ішіне жинақталған. Қарапайымнан күрделіге
қарай бағытталған сұрақтар. Топтасып орындау арқылы, көне кезең мен
өазіргі кезді салыстырады. Өзгеріс пен сабақтастығын анықтайды.
Дескрипторлар арқылы кері байланыс жасайды.
Бағалау
критерилеріне
сәйкес
тапсырмалар
ым
Ө
з
г
е
р
і
с
п
е
н
с
а
б
а
қ
т
а
с
т
ы
қ
т
ы
а
н
ы
қ
т
а
й
т
ы
н
к
е
с
т
е
4 слайд
Дескриптор: •«Мәңгілік Ел» идеясының бастауы болған көне кезеңін сипаттайды. • Тасқа жазылған дастандарды атайды. • Көшпелілер мемлекеттілігінің тұтас даму үрдістерін сипаттайды • Мәңгілік ел идеясының түркілік кезеңімен сабақтастығын анықтайды. • Мәңгілік ел идеясының түркілік кезеңімен тығыз байланыстылығына мысал келтіреді. • 3 өзгерісін табады • 3 сабақтастығын табады • «Мәңгілік Ел» ұлттық идеологиясының тарихи негізіне баға береді. Білім алушының танымдық іс – әрекетін қалыптастыру үшін оңтайлы жағдайды қамтамасыз ету қажет. Саралау: студенттің қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін ЕБҚЕ студентке жетелеуші сұрақ беріледі. Мысалы: Мәңгілік ел ұғымының тарихына тоқталу. (С тобындағы оқушы) Оның да жоғары деңгейлі тапсырманы орындай алатынына сенімділігі пайда болады. ЕБҚЕ студенттің жеке танымдық іс-әрекетін қалыптастырудың тиімді жолы болып саналады. Бұл орайда маған осы тапсырманы орындау үшін «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісін қолданамын. Мақсаты: Идеялармен ойларды дамытудың құрылымдалған әдісі. Тиімділігі: Ойлау арқылы жауаптар немесе идеяларды барынша кеңінен жазу арқылы,өз идеяларымен бөліседі. Жеке ойлауға, серіктесімен ақылдасуға, ой бөлісуге шақырады.Тарихи ойлау дағдысын қалыптасып, нақты, қажетті деректерді тез тауып, функционалды сауаттылықты дамытады. Сабақтың негізгі бөлігінде 1 тапсырмамда «Мәңгілік Ел» идеясының өзгеріс пен сабақтастығын зерттеу беріліп тұр. Студенттерді топқа бөліп, кестені толтыру ережесімен таныстырылады. Мұнда Мәңгілік Ел» идеясының бастауы болған көне кезеңін сипаттайды. Күлтегін, Тоныкөк , Білге қаған тас жазуларындағы деректермен сабақтастығын анықтайды. Орын алған өзгерістер мен сабақтастықтардың себептерін аныктау арқылы уақыт пен кеністікте бағдарлап, тарихи ойлау дағдысы калыптасады. Уақыт пен кеністікке бағдарлау тарихи дағдысын дамыту арқылы барлық студенттерді оқу процесіне тарту бір кестенің ішіне жинақталған. Қарапайымнан күрделіге қарай бағытталған сұрақтар. Топтасып орындау арқылы, көне кезең мен өазіргі кезді салыстырады. Өзгеріс пен сабақтастығын анықтайды. Дескрипторлар арқылы кері байланыс жасайды. Бағалау критерилеріне сәйкес тапсырмалар ым Ө з г е р і с п е н с а б а қ т а с т ы қ т ы а н ы қ т а й т ы н к е с т е
#5 слайд
•Сабақ соңында «Сабақ мазмұны бойынша
ойыңды білдір» кестені толтырады. Сабақта
алған білімі бойынша рефлекция жүреді.
Мысалы: студенттер сабақта алған білімі
бойынша қандай жаңа білім алғанын, алған
білімді қолдана алама, қиындық тудырған
түсініктер болдыма деген сұрақтарға жауап
береді.
2 тапсырмада
маңызды
жалпыұлттық
7
құндылықтың
тарихи негізін
кестеге
жинақтау
Себебі, бағалау критерийіме сәйкес, маңызды жеті құндылыққа
түсінік берілуі қажет. Мысалы, «Мәңгілік Ел»– Қазақстанның
әлемнің ең дамыған 30 елінің қатарына кіру стратегиялық
мақсатын жүзеге асыруға бағытталған қуатты жұмылдырушы
бастама екенін, «Қазақстан – 2050» Стратегиясының негізгі алты
бағыттарын негізге ала отырып жасақталғанын анықтайды.
Тарихи негіздерін талдап, рет – ретімен кестеге орналастырады.
Мұндай жеңіл тапсырманың түрін топта қарқыны төмен білім
алушы (А тобындағы) ЕБҚЕ студент болған жағдайда өте тиімді.
Саралау: Білім беру процесінің барлық субъектілеріне өзін-өзі
дамытудың тиімді мүмкіндіктерін беретін білім беру ортасын
қалыптастыру қажет. Мысалы, қарқыны жоғары студентпен
қатар қабылдауы жәй, қолдауды қажет ететін «А» тобындағы
студентті ажыратпау үшін жеңіл осы кестедегі маңызды жеті
құндылыққа түсінік беру тапсырмасы беріледі. Барлық студент
оқу үдерісіне қатыса алады.
Сабақ мазмұны бойынша ойыңды білдір
Қандай жаңа білім
алдың?
Алған біліміңді
қолдана аласыңба?
Саған қиындыық
тудырған түсініктер
5 слайд
•Сабақ соңында «Сабақ мазмұны бойынша ойыңды білдір» кестені толтырады. Сабақта алған білімі бойынша рефлекция жүреді. Мысалы: студенттер сабақта алған білімі бойынша қандай жаңа білім алғанын, алған білімді қолдана алама, қиындық тудырған түсініктер болдыма деген сұрақтарға жауап береді. 2 тапсырмада маңызды жалпыұлттық 7 құндылықтың тарихи негізін кестеге жинақтау Себебі, бағалау критерийіме сәйкес, маңызды жеті құндылыққа түсінік берілуі қажет. Мысалы, «Мәңгілік Ел»– Қазақстанның әлемнің ең дамыған 30 елінің қатарына кіру стратегиялық мақсатын жүзеге асыруға бағытталған қуатты жұмылдырушы бастама екенін, «Қазақстан – 2050» Стратегиясының негізгі алты бағыттарын негізге ала отырып жасақталғанын анықтайды. Тарихи негіздерін талдап, рет – ретімен кестеге орналастырады. Мұндай жеңіл тапсырманың түрін топта қарқыны төмен білім алушы (А тобындағы) ЕБҚЕ студент болған жағдайда өте тиімді. Саралау: Білім беру процесінің барлық субъектілеріне өзін-өзі дамытудың тиімді мүмкіндіктерін беретін білім беру ортасын қалыптастыру қажет. Мысалы, қарқыны жоғары студентпен қатар қабылдауы жәй, қолдауды қажет ететін «А» тобындағы студентті ажыратпау үшін жеңіл осы кестедегі маңызды жеті құндылыққа түсінік беру тапсырмасы беріледі. Барлық студент оқу үдерісіне қатыса алады. Сабақ мазмұны бойынша ойыңды білдір Қандай жаңа білім алдың? Алған біліміңді қолдана аласыңба? Саған қиындыық тудырған түсініктер
#6 слайд
6 слайд
шағым қалдыра аласыз













