Мақсат қоюдың Smart әдісі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
•
Көп адам арман дегенді өзінен өзі
орындала қалатын " құбылыс " деп
санайды. Әлбетте, ол қате пікір.
Арман өздігінен орындалмайды,
сол
•
арманды Сіз орындайсыз, іске
асырасыз.
Қалай дейсіз ғой?
2 слайд
• Көп адам арман дегенді өзінен өзі орындала қалатын " құбылыс " деп санайды. Әлбетте, ол қате пікір. Арман өздігінен орындалмайды, сол • арманды Сіз орындайсыз, іске асырасыз. Қалай дейсіз ғой?
3 слайд
•
Мен арманымды іске асыру
үшін
•
нені үйренуім керек?
•
нені түсінемін?
•
нені істей аламын?
3 слайд
• Мен арманымды іске асыру үшін • нені үйренуім керек? • нені түсінемін? • нені істей аламын?
4 слайд
•
Арман мен мақсаттың
айырмашылығы неде?
4 слайд
• Арман мен мақсаттың айырмашылығы неде?
5 слайд
Арман мен мақсаттың айырмашылығы
неде?
Арманның
іске асатын
күні
белгіленбеген Мақсат дегеніміз
— нақты күні
белгіленген
соңғы нәтиже.
5 слайд
Арман мен мақсаттың айырмашылығы неде? Арманның іске асатын күні белгіленбеген Мақсат дегеніміз — нақты күні белгіленген соңғы нәтиже.
6 слайд
Қандай да бір
жоспар құру
алдында сіз ең
алдымен не
істейсіз???
6 слайд
Қандай да бір жоспар құру алдында сіз ең алдымен не істейсіз???
7 слайд
Жоспарлауда қандай
да бір қағидаттарға
сүйенесіз бе???
Неліктен???
7 слайд
Жоспарлауда қандай да бір қағидаттарға сүйенесіз бе??? Неліктен???
8 слайд
Жоспарлауда не
нәрсеге көңіл бөлген
жөн???
Неліктен???
8 слайд
Жоспарлауда не нәрсеге көңіл бөлген жөн??? Неліктен???
9 слайд
Мақсат
қоюдың
SMART әдісі
9 слайд
Мақсат қоюдың SMART әдісі
10 слайд
Letter
Term Guiding Questions
S
Арнайы, нақты
Қандай мәселе қамтылады ?
Біз не істейміз ?
Неге мұны дәл осы сәтте істеген маңызды?
Біз мұны қалай істейміз ?
M
Өлшенетін
Мақсатқа қол жеткізген жағдайда алға
ілгерілеушілік болғанын қалай өлшейміз?
Мақсатқа жеткенімізді қайдан білеміз ?
A
Қолжетімді
Біздің қазіргі ресурстарымызды, соның
ішінде уақытты, адамдар мен
материалдарды есепке ала отырып, осы
мақсатқа қол жеткізе аламыз ба?
R
Маңызды
Біз үшін аталған сәтте осы мақсатқа қол
жеткізу маңызды ма?
T
Белгілі бір уақыт
аралығымен
шектелген
Өз мақсатымызға қашан қол жеткіземіз деп
күтуге болады?
10 слайд
Letter Term Guiding Questions S Арнайы, нақты Қандай мәселе қамтылады ? Біз не істейміз ? Неге мұны дәл осы сәтте істеген маңызды? Біз мұны қалай істейміз ? M Өлшенетін Мақсатқа қол жеткізген жағдайда алға ілгерілеушілік болғанын қалай өлшейміз? Мақсатқа жеткенімізді қайдан білеміз ? A Қолжетімді Біздің қазіргі ресурстарымызды, соның ішінде уақытты, адамдар мен материалдарды есепке ала отырып, осы мақсатқа қол жеткізе аламыз ба? R Маңызды Біз үшін аталған сәтте осы мақсатқа қол жеткізу маңызды ма? T Белгілі бір уақыт аралығымен шектелген Өз мақсатымызға қашан қол жеткіземіз деп күтуге болады?
11 слайд
• 1.Specifik Мақсат нақты болу керек деген алға қойылған Мақсат
екіұшты емес, айқын болу керек дегенді білдіреді. Атап айтқанда,
«Жоспарды мерзімінен бұрын орындаймыз» деген мақсат айқын емес.
Ал,ол айқын болу үшін егер жоспарды мерзімінен бұрын орындаймыз
десек жоспарды мерзімінен қаншауақыт (сағат,тәулік, ай,жыл немесе
т.б) бұрын орындайтынымыз нақтылануы керек.
• 2.Мақсат өлшенетін болу керек. Мысалы, «Жақсы адам болам» деген
мақсатты өлшеу өте қиын, ал «Жоғары оқу орнына түсемін» деген
мақсатты өлшеуге болады.
• 3.Мақсат қолдан келерлік болу керек. Мақсатты жүзеге асыру үшін
қажетті жағдайлар жасалған ба? Мысалы, 9-сыныпты аяқтап «Мен
биыл жоғары оқу орнына түсемін» деген мақсат- қолдан келмейтін
нәрсе.
• 4.Мақсат шынайы болу керек. Алға қойған мақсатты іске асыра
алатындай мүмкіндіктер болғаны жөн. Мысалы, елуге келгеннен соң
«Мен космонавт(турист емес) болам» деген мақсат- бұл жаста қол
жетпейтін жағдай .
• 5.Мақсаттың мерзімі анықталған болу керек. (Мысалы: 5 апта
( шектік) қол жеткіземін деген сияқты)
1981жылы Джордж Доран енгізген.
11 слайд
• 1.Specifik Мақсат нақты болу керек деген алға қойылған Мақсат екіұшты емес, айқын болу керек дегенді білдіреді. Атап айтқанда, «Жоспарды мерзімінен бұрын орындаймыз» деген мақсат айқын емес. Ал,ол айқын болу үшін егер жоспарды мерзімінен бұрын орындаймыз десек жоспарды мерзімінен қаншауақыт (сағат,тәулік, ай,жыл немесе т.б) бұрын орындайтынымыз нақтылануы керек. • 2.Мақсат өлшенетін болу керек. Мысалы, «Жақсы адам болам» деген мақсатты өлшеу өте қиын, ал «Жоғары оқу орнына түсемін» деген мақсатты өлшеуге болады. • 3.Мақсат қолдан келерлік болу керек. Мақсатты жүзеге асыру үшін қажетті жағдайлар жасалған ба? Мысалы, 9-сыныпты аяқтап «Мен биыл жоғары оқу орнына түсемін» деген мақсат- қолдан келмейтін нәрсе. • 4.Мақсат шынайы болу керек. Алға қойған мақсатты іске асыра алатындай мүмкіндіктер болғаны жөн. Мысалы, елуге келгеннен соң «Мен космонавт(турист емес) болам» деген мақсат- бұл жаста қол жетпейтін жағдай . • 5.Мақсаттың мерзімі анықталған болу керек. (Мысалы: 5 апта ( шектік) қол жеткіземін деген сияқты) 1981жылы Джордж Доран енгізген.
12 слайд
Мұғалімнің проблемалық
тақырыбы
1- топ “Химия сабағында жаңа
технологияларды пайдалану арқылы
шығармашылыққа тәрбиелеу”
2-топ “ҰБТ –де нәтижелі білімге жету”
3-топ “География сабағында білім
сапасын жетілдіруде оқушының жеке –
дара шығармашылық қабілетін
арттыру”
12 слайд
Мұғалімнің проблемалық тақырыбы 1- топ “Химия сабағында жаңа технологияларды пайдалану арқылы шығармашылыққа тәрбиелеу” 2-топ “ҰБТ –де нәтижелі білімге жету” 3-топ “География сабағында білім сапасын жетілдіруде оқушының жеке – дара шығармашылық қабілетін арттыру”
13 слайд
SMART???
13 слайд
SMART???
14 слайд
Дәстүрлі сабақ беру жүйесіндегі сабақтың мақсаты мен SMART мақсат бойынша құрылған
сабақты салыстырып көрейік
Сабақтың тақырыбы :
Қазақтың ұлттық аспаптары.
1. Білімділік: Оқушыларға қазақ халқының
ұлттық аспаптары жөнінде
мағұлмат беру.
2.Дамытушылық: Тақырыпқа байланысты
тіл байлықтарын , сөздік қорларын дамыту,
танымдық қызығушылықтарын арттыру.
3.Тәрбиелік: Бабаларымыздан қалған
мәдени мұраларымызды
қадірлеуге, дәріптей білуге үйрету.
14 слайд
Дәстүрлі сабақ беру жүйесіндегі сабақтың мақсаты мен SMART мақсат бойынша құрылған сабақты салыстырып көрейік Сабақтың тақырыбы : Қазақтың ұлттық аспаптары. 1. Білімділік: Оқушыларға қазақ халқының ұлттық аспаптары жөнінде мағұлмат беру. 2.Дамытушылық: Тақырыпқа байланысты тіл байлықтарын , сөздік қорларын дамыту, танымдық қызығушылықтарын арттыру. 3.Тәрбиелік: Бабаларымыздан қалған мәдени мұраларымызды қадірлеуге, дәріптей білуге үйрету.
15 слайд
* Нақты ма?
* Шындыққа сәйкес келеді ме?
Қолжетімді ме?
* Өлшеуге болады ма? Қалай ?
* Мақсат оқушыға бағытталған
ба?
15 слайд
* Нақты ма? * Шындыққа сәйкес келеді ме? Қолжетімді ме? * Өлшеуге болады ма? Қалай ? * Мақсат оқушыға бағытталған ба?
16 слайд
Деңгейлік оқыту бағдарламасы бойынша
Тақырыбы : Қазақтың ұлттық аспаптары.
Оқу мақсаты : Қазақтың ұлттық аспаптарымен, шығу
тарихымен танысады.
Күтілетін нәтижесі :
•
S (нақты) - Ұлттық аспаптар түрін біледі.
•
M (өлшенетін) - Өздігінен және уақытты үнемдей отыра,
берілген тапсырмаларды талқылап бірлесе жұмыс
атқарады.
•
A (қолжетімді) - Түркі сауалдар арқылы диалог –сұхбатқа
қатысады
•
R (маңызды) - Тақырыптың өмірге қажеттілігін түсінеді.
•
T (уақытқа сай) - Тақырыпқа сай жаңа сөздерді 10
минутта жаттап үйренеді.
16 слайд
Деңгейлік оқыту бағдарламасы бойынша Тақырыбы : Қазақтың ұлттық аспаптары. Оқу мақсаты : Қазақтың ұлттық аспаптарымен, шығу тарихымен танысады. Күтілетін нәтижесі : • S (нақты) - Ұлттық аспаптар түрін біледі. • M (өлшенетін) - Өздігінен және уақытты үнемдей отыра, берілген тапсырмаларды талқылап бірлесе жұмыс атқарады. • A (қолжетімді) - Түркі сауалдар арқылы диалог –сұхбатқа қатысады • R (маңызды) - Тақырыптың өмірге қажеттілігін түсінеді. • T (уақытқа сай) - Тақырыпқа сай жаңа сөздерді 10 минутта жаттап үйренеді.
17 слайд
Мақсаттың СМАРТ-қа сәйкестігін анықтау
Қойылған мақсаттар мазмұны S M A R T
Сабақта диалогтік оқыту арқылы
оқушылардың ойлау және сөйлеу
қабілеттерін дамыту + - - + -
Робинзон Крузоның өнегелі өмірі
арқылы оқушыларды ерлікке тәрбиелеу - - - + -
Берілген сөйлемдердің ішінен сын
есімдерді қатесіз анықтай алуға үйрету + - + + -
Аптаның соңына қарай оқушылар кем
дегенде бес сын есімді қолданып
суретті сипаттай алады + ± ± + ±
Ескерту: қойылған мақсат талаптардың бесеуін де түгел қанағаттандырмаса, ол СМАРТ
талаптарын мүлде қанағаттандырмайды деп есептеледі.
17 слайд
Мақсаттың СМАРТ-қа сәйкестігін анықтау Қойылған мақсаттар мазмұны S M A R T Сабақта диалогтік оқыту арқылы оқушылардың ойлау және сөйлеу қабілеттерін дамыту + - - + - Робинзон Крузоның өнегелі өмірі арқылы оқушыларды ерлікке тәрбиелеу - - - + - Берілген сөйлемдердің ішінен сын есімдерді қатесіз анықтай алуға үйрету + - + + - Аптаның соңына қарай оқушылар кем дегенде бес сын есімді қолданып суретті сипаттай алады + ± ± + ± Ескерту: қойылған мақсат талаптардың бесеуін де түгел қанағаттандырмаса, ол СМАРТ талаптарын мүлде қанағаттандырмайды деп есептеледі.
18 слайд
Мақсаттың СМАРТ-қа сәйкестігін анықтау
Ескерту: қойылған мақсат берілген талаптардың бесеуін де түгел
қанағаттандырмаса, ол СМАРТ талаптарын мүлде қанағаттандырмайды СМАРТ бойынша жалпыланған мақсат:
х минут ішінде берілген типтік у тапсырманың ( шарт ) ,
ең кемі z тапсырмасын ( деңгей ) дұрыс орындай алу
( әрекет )
Қойылған мақсат мазмұны S M A R T
10 минут ішінде он қарапайым сөйлемнің ең
кемі сегіз сөйлемінен ешбір қатесіз
етістіктерді тауып жазу + + + + +
10 минут ішінде тақырып бойынша берілген
5 типтік есептің кем дегенде төртеуін
қатесіз шығару + + + + +
18 слайд
Мақсаттың СМАРТ-қа сәйкестігін анықтау Ескерту: қойылған мақсат берілген талаптардың бесеуін де түгел қанағаттандырмаса, ол СМАРТ талаптарын мүлде қанағаттандырмайды СМАРТ бойынша жалпыланған мақсат: х минут ішінде берілген типтік у тапсырманың ( шарт ) , ең кемі z тапсырмасын ( деңгей ) дұрыс орындай алу ( әрекет ) Қойылған мақсат мазмұны S M A R T 10 минут ішінде он қарапайым сөйлемнің ең кемі сегіз сөйлемінен ешбір қатесіз етістіктерді тауып жазу + + + + + 10 минут ішінде тақырып бойынша берілген 5 типтік есептің кем дегенде төртеуін қатесіз шығару + + + + +
19 слайд
МАҚСАТ
19 слайд
МАҚСАТ
20 слайд
20 слайд
21 слайд
1) ( Specific ) Спецификалық, нақтылы. Яғни
не нәрсеге қол жеткізу қажет.
2) (Measurable) Өлшеуге болатын. Яғни
мақсатқа жеттік деп айта алатындай болу
керек.
3) (Achievable) Қолжетімді. Яғни іс-әрекетке
негізделген. Себебі нақтылы қандай іс-
әрекет өзімізге қажет нәтиже беретінін
түсініуіміз қажет.
4) (Realistic) Шындыққа негізделген. Яғни
қойылған мақсатқа жете алатындай.
5) ( Timely ) Нақтылы мерзімі және мақсатты
жүзеге асыратын орынды құралдары болу
керек.
21 слайд
1) ( Specific ) Спецификалық, нақтылы. Яғни не нәрсеге қол жеткізу қажет. 2) (Measurable) Өлшеуге болатын. Яғни мақсатқа жеттік деп айта алатындай болу керек. 3) (Achievable) Қолжетімді. Яғни іс-әрекетке негізделген. Себебі нақтылы қандай іс- әрекет өзімізге қажет нәтиже беретінін түсініуіміз қажет. 4) (Realistic) Шындыққа негізделген. Яғни қойылған мақсатқа жете алатындай. 5) ( Timely ) Нақтылы мерзімі және мақсатты жүзеге асыратын орынды құралдары болу керек.
22 слайд
SMART???
22 слайд
SMART???
23 слайд
•
Топтарға SMART мақсатта
сабақтың мақсатын,
күтілетін нәтижесін құру
23 слайд
• Топтарға SMART мақсатта сабақтың мақсатын, күтілетін нәтижесін құру
24 слайд
•
Сабақ аяқталған соң (мақсатыңа жеткен,
жетпегеніңді кері байланыс арқылы білесің)
•
•
Кері байланыс : Рефлексия арқылы тақырыпты әр
баланың қаншалықты түсінгенін білесің.
•
•
Сабақты талдау жүзеге асады .
•
Не сәтті өтті? Неліктен?
•
Не сәтсіз өтті? Неліктен?
•
Сабақта кездескен қиындықтарды жеңу үшін не
істеймін?
•
•
Сол талдау арқылы қайтадан кері мақсат құрылады
24 слайд
• Сабақ аяқталған соң (мақсатыңа жеткен, жетпегеніңді кері байланыс арқылы білесің) • • Кері байланыс : Рефлексия арқылы тақырыпты әр баланың қаншалықты түсінгенін білесің. • • Сабақты талдау жүзеге асады . • Не сәтті өтті? Неліктен? • Не сәтсіз өтті? Неліктен? • Сабақта кездескен қиындықтарды жеңу үшін не істеймін? • • Сол талдау арқылы қайтадан кері мақсат құрылады