Математика және экология

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Математика және экология

Материал туралы қысқаша түсінік
Адам табиғаттың құрамдас бөліктері: су, ауа, жасыл желектер және жер қойнауындағы табиғи байлықтарынсыз тіршілік ете алмайды. Зерттеудің тақырыбы тіршіліктің негізі ауа, жасыл өсімдіктер, орман ағаштары, ауаға шығарылып жатқан шаң-тозаң, су көздерінің ластануы, өндіріс қалдықтарының мөлшерлеріне құрастырған есептерді шығару арқылы олардың айналадағы ортаға, адам денсаулығына тигізетін зиянын сараптайды. Экологиялық білім оқушы бойынан қоршаған ортаны қорғаудың маңыздылығын түсіну, табиғат алдында жауапкершілік, жан-жануарларға деген аяушылық сияқты сезімдерін оятады. Математикадан әртүрлі есептерді шығару арқылы қоршаған ортаны тани отыра, оны қорғауға үйренеді. Ғылыми жұмысты оқи отырып оқушының алдына қойған мақсатына жеткенін байқауға болады.
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Қостанай облысы әкімдігінің білім басқармасының «Қостанай қаласы әкімдігінің білім бөлімінің

#1 слайд
Қостанай облысы әкімдігінің білім басқармасының «Қостанай қаласы әкімдігінің білім бөлімінің М.Хәкімжанова атындағы №20 жалпы білім беретін мектебі» ММ МАТЕМАТИКА және ЭКОЛОГИЯ Қуанышпаева Аяна 6 сынып оқушысы

1 слайд

Қостанай облысы әкімдігінің білім басқармасының «Қостанай қаласы әкімдігінің білім бөлімінің М.Хәкімжанова атындағы №20 жалпы білім беретін мектебі» ММ МАТЕМАТИКА және ЭКОЛОГИЯ Қуанышпаева Аяна 6 сынып оқушысы

Зерттеу жұмысының мақсаты: Математика ғылымы

#2 слайд
Зерттеу жұмысының мақсаты: Математика ғылымын қолданып, табиғатты ұрпақ игілігіне сақтап қалу. Зерттеу жұмысының міндеті: табиғатты қорғау проблемаларын математикалық есептеулер арқылы көрсетіп,туған өлкеміздің табиғатын таза, уланбаған күйде сақтап қалуға көмектесу. Математика - өте ерте заманнан келе жатқан ғылым. Ол адамдарға күнделікті өмірде есептеудің қажеттілігінен пайда болған. Табиғат пен адам арасында ажырамас байланыс бар. Сондықтан халқымыз табиғат адамзаттың өмір нәрі деп есептеген. Халқымыз табиғатты анаға теңеген. Өйткені табиғатта тіршілік өсіп-өнеді. Табиғат сырын терең білмей, оған немқұрайлы қарау үлкен апатқа соқтырады. Соның салдарынан бүгінгі таңда адам баласына экологиялық апат аса үлкен қауіп төндіріп отыр.

2 слайд

Зерттеу жұмысының мақсаты: Математика ғылымын қолданып, табиғатты ұрпақ игілігіне сақтап қалу. Зерттеу жұмысының міндеті: табиғатты қорғау проблемаларын математикалық есептеулер арқылы көрсетіп,туған өлкеміздің табиғатын таза, уланбаған күйде сақтап қалуға көмектесу. Математика - өте ерте заманнан келе жатқан ғылым. Ол адамдарға күнделікті өмірде есептеудің қажеттілігінен пайда болған. Табиғат пен адам арасында ажырамас байланыс бар. Сондықтан халқымыз табиғат адамзаттың өмір нәрі деп есептеген. Халқымыз табиғатты анаға теңеген. Өйткені табиғатта тіршілік өсіп-өнеді. Табиғат сырын терең білмей, оған немқұрайлы қарау үлкен апатқа соқтырады. Соның салдарынан бүгінгі таңда адам баласына экологиялық апат аса үлкен қауіп төндіріп отыр.

Математика - өте ерте заманнан келе жатқан ғылым. Ол адамдарға күнделікті өмірде есептеудің қажеттілігінен пайда болған.

#3 слайд
Математика - өте ерте заманнан келе жатқан ғылым. Ол адамдарға күнделікті өмірде есептеудің қажеттілігінен пайда болған. Табиғат пен адам арасында ажырамас байланыс бар. Сондықтан халқымыз табиғат адамзаттың өмір нәрі деп есептеген. Халқымыз табиғатты анаға теңеген. Өйткені табиғатта тіршілік өсіп-өнеді. Табиғат сырын терең білмей, оған немқұрайлы қарау үлкен апатқа соқтырады. Соның салдарынан бүгінгі таңда адам баласына экологиялық апат аса үлкен қауіп төндіріп отыр.

3 слайд

Математика - өте ерте заманнан келе жатқан ғылым. Ол адамдарға күнделікті өмірде есептеудің қажеттілігінен пайда болған. Табиғат пен адам арасында ажырамас байланыс бар. Сондықтан халқымыз табиғат адамзаттың өмір нәрі деп есептеген. Халқымыз табиғатты анаға теңеген. Өйткені табиғатта тіршілік өсіп-өнеді. Табиғат сырын терең білмей, оған немқұрайлы қарау үлкен апатқа соқтырады. Соның салдарынан бүгінгі таңда адам баласына экологиялық апат аса үлкен қауіп төндіріп отыр.

Егер Қазақстан Республикасында тұратын адамдардың әрқайсысына 0,7 гектар ағашты жерден келетін болса, Қостанай қала

#4 слайд
Егер Қазақстан Республикасында тұратын адамдардың әрқайсысына 0,7 гектар ағашты жерден келетін болса, Қостанай қаласының халқына қанша гектар ағашты жер қажет? 2023 жылдың 1 қазандағы жағдай бойынша Қостанай қаласының халқы 242997 адам, ал, Қостанай облысындағы халық 1 қыркүйектегі жағдай бойынша 830700 адам болды Шешуі: 1) 242997 × 0,7 = 170098 (га) 2) 830700 × 0,7=581490 (га) Жауабы: 170098 (га) қала, 581490 (га) облыс халқына ағашты жер болуы қажет. Экологиялық есептер Қостанай қаласында 242997 адам тұрады. Биіктігі орташа 1 ағаш 3 адамды оттегімен қамтамасыз етеді. Ағаштың қоректену ауданы 12 шаршы метр. Қала халқын оттегімен қамтамасыз ету үшін қалада қанша ағаш өсірукерек және ол ағаштар қандай ауданға (га) егілмек? Шешуі: 1) 242997:3=80999 (ағаш). 2) 12×80999=971988 (м 2 ) =97,2 (га). Жауабы: 242997 адамды 80999 ағаш оттегімен қамтамасыз етеді. Ол ағаштар 97,2 га ауданға егілуі керек.

4 слайд

Егер Қазақстан Республикасында тұратын адамдардың әрқайсысына 0,7 гектар ағашты жерден келетін болса, Қостанай қаласының халқына қанша гектар ағашты жер қажет? 2023 жылдың 1 қазандағы жағдай бойынша Қостанай қаласының халқы 242997 адам, ал, Қостанай облысындағы халық 1 қыркүйектегі жағдай бойынша 830700 адам болды Шешуі: 1) 242997 × 0,7 = 170098 (га) 2) 830700 × 0,7=581490 (га) Жауабы: 170098 (га) қала, 581490 (га) облыс халқына ағашты жер болуы қажет. Экологиялық есептер Қостанай қаласында 242997 адам тұрады. Биіктігі орташа 1 ағаш 3 адамды оттегімен қамтамасыз етеді. Ағаштың қоректену ауданы 12 шаршы метр. Қала халқын оттегімен қамтамасыз ету үшін қалада қанша ағаш өсірукерек және ол ағаштар қандай ауданға (га) егілмек? Шешуі: 1) 242997:3=80999 (ағаш). 2) 12×80999=971988 (м 2 ) =97,2 (га). Жауабы: 242997 адамды 80999 ағаш оттегімен қамтамасыз етеді. Ол ағаштар 97,2 га ауданға егілуі керек.

Атмосфераға шығарылатын зиянды қалдықтардың мөлшерін есептейік 1 2024 жылғы 1 ақпандағы жағдай бойынша Қазақстанда т

#5 слайд
Атмосфераға шығарылатын зиянды қалдықтардың мөлшерін есептейік 1 2024 жылғы 1 ақпандағы жағдай бойынша Қазақстанда тіркелген автокөлік құралдарының саны 5 млн 348 мың 900-ді құрады. Автокөлік күніне 25кг жанармай жағады, оның 80%-ы атмосфераға газ түрінде таралады. Автокөліктер күніне атмосфераға қанша зиянды қалдықтар шығарады? Шешуі: 1) 5348900 ×25 = 133722500 кг=133722,5 тонна 2) 133722,5т — 100% х — 80% Сондықтан: х=106978(т) Жауабы: Қазақстандағы автокөліктер күніне атмосфераға 106978(т) зиянды қалдықтар шығарады. 2024 жылғы 1 қыркүйектегі жағдай бойынша, Қазақстанда тіркелген автокөліктер саны 5 579,4 мыңды құрады, Оның 88%– жеңіл автомобильдер,9,9% – жүк көлігі мен 2,1% – автобустар, деп мәлімдеді Ұлттық статистика бюросы.Бұдан, атмосфераға шығарылатын зиянды қалдықтардың мөлшерінің өте көп екендігін көреміз.

5 слайд

Атмосфераға шығарылатын зиянды қалдықтардың мөлшерін есептейік 1 2024 жылғы 1 ақпандағы жағдай бойынша Қазақстанда тіркелген автокөлік құралдарының саны 5 млн 348 мың 900-ді құрады. Автокөлік күніне 25кг жанармай жағады, оның 80%-ы атмосфераға газ түрінде таралады. Автокөліктер күніне атмосфераға қанша зиянды қалдықтар шығарады? Шешуі: 1) 5348900 ×25 = 133722500 кг=133722,5 тонна 2) 133722,5т — 100% х — 80% Сондықтан: х=106978(т) Жауабы: Қазақстандағы автокөліктер күніне атмосфераға 106978(т) зиянды қалдықтар шығарады. 2024 жылғы 1 қыркүйектегі жағдай бойынша, Қазақстанда тіркелген автокөліктер саны 5 579,4 мыңды құрады, Оның 88%– жеңіл автомобильдер,9,9% – жүк көлігі мен 2,1% – автобустар, деп мәлімдеді Ұлттық статистика бюросы.Бұдан, атмосфераға шығарылатын зиянды қалдықтардың мөлшерінің өте көп екендігін көреміз.

Адамның өмірі үшін ең басты қажетті нәрсе не? Немен дем аламыз? Ауамен! Ауаның 78% — азот, 21% — оттегі Ұзындығы – 8,5 м Е

#6 слайд
Адамның өмірі үшін ең басты қажетті нәрсе не? Немен дем аламыз? Ауамен! Ауаның 78% — азот, 21% — оттегі Ұзындығы – 8,5 м Ені – 5,6 м                       V=8,5 5,6 3=142,8(м 3 ) Биіктігі – 3 м Сынып бөлмесіндегі азоттың көлемі қанша? 142,8 × 0.78=10.384(м 3 ) Сынып бөлмесіндегі оттегінің көлемі қанша? 142,8 × 0.21= 29,988(м 3 ) Қалған 1% -і басқа да қоспалар 142,8 × 0.01= 1,428 (м 3 ) Сыныпты желдетіп, ауасын тазартуымыз керек! Қорытынды Табиғат пен Жер-Ананы сүйіп, оны қамқорлыққа алу әр адамның парызы. Сондықтан зерттеу жұмысымды мына өлең жолдарымен аяқтағым келеді: Білсең егер, табиғатта зор мән бар, Онда аң, құс, жануар, ормандар. Жерің, суың, таза ауаң қажетті, Шын жүректен оны сендер қорғаңдар!

6 слайд

Адамның өмірі үшін ең басты қажетті нәрсе не? Немен дем аламыз? Ауамен! Ауаның 78% — азот, 21% — оттегі Ұзындығы – 8,5 м Ені – 5,6 м                       V=8,5 5,6 3=142,8(м 3 ) Биіктігі – 3 м Сынып бөлмесіндегі азоттың көлемі қанша? 142,8 × 0.78=10.384(м 3 ) Сынып бөлмесіндегі оттегінің көлемі қанша? 142,8 × 0.21= 29,988(м 3 ) Қалған 1% -і басқа да қоспалар 142,8 × 0.01= 1,428 (м 3 ) Сыныпты желдетіп, ауасын тазартуымыз керек! Қорытынды Табиғат пен Жер-Ананы сүйіп, оны қамқорлыққа алу әр адамның парызы. Сондықтан зерттеу жұмысымды мына өлең жолдарымен аяқтағым келеді: Білсең егер, табиғатта зор мән бар, Онда аң, құс, жануар, ормандар. Жерің, суың, таза ауаң қажетті, Шын жүректен оны сендер қорғаңдар!

Табиғат пен Жер-Ананы сүйіп, оны қамқорлыққа алу әр адамның парызы. Сондықтан зерттеу жұмысымды мына өлең жолдарымен аяқта

#7 слайд
Табиғат пен Жер-Ананы сүйіп, оны қамқорлыққа алу әр адамның парызы. Сондықтан зерттеу жұмысымды мына өлең жолдарымен аяқтағым келеді: Білсең егер, табиғатта зор мән бар, Онда аң, құс, жануар, ормандар. Жерің, суың, таза ауаң қажетті, Шын жүректен оны сендер қорғаңдар! Қорытынды

7 слайд

Табиғат пен Жер-Ананы сүйіп, оны қамқорлыққа алу әр адамның парызы. Сондықтан зерттеу жұмысымды мына өлең жолдарымен аяқтағым келеді: Білсең егер, табиғатта зор мән бар, Онда аң, құс, жануар, ормандар. Жерің, суың, таза ауаң қажетті, Шын жүректен оны сендер қорғаңдар! Қорытынды

Файл форматы:
pptx
28.11.2025
15
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі