Мәтіндер жинағы 2-3-сыныптар үшін
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ЕКІ ДОС
Елтай мен Ануарбек бірінші сыныпта оқиды.
Екеуі келе жатқан жолдың үстінде нанның бөлігі
жатты. Елтай назар аудармастан өтіп кетті.
Манарбек тоқтап, жерден нанды алды.
-Оны қайтесің? – деп сұрады Алтай
-Нанды басуға, жерге тастауға болмайды. Обал
болады.
-Оны саған кім айтты?
-Әжем айтты.
-«Обал» деген не? – деді Елтай.
-Оны әжеңнен сұра.
-Әжем алыста, ауылда тұрады, - деп Елтай жауап
қатпай үнсіз қозғалды.
1 слайд
ЕКІ ДОС Елтай мен Ануарбек бірінші сыныпта оқиды. Екеуі келе жатқан жолдың үстінде нанның бөлігі жатты. Елтай назар аудармастан өтіп кетті. Манарбек тоқтап, жерден нанды алды. -Оны қайтесің? – деп сұрады Алтай -Нанды басуға, жерге тастауға болмайды. Обал болады. -Оны саған кім айтты? -Әжем айтты. -«Обал» деген не? – деді Елтай. -Оны әжеңнен сұра. -Әжем алыста, ауылда тұрады, - деп Елтай жауап қатпай үнсіз қозғалды.
2 слайд
Тапсырмалар
1.Мәтіннен сан есімді тауып жаз.
Ол қандай сан есім?
______________________________________
2. Төмендегі есептік сан есімдерді реттік
сан есімдерге айналдырып жаз.
2._______________
3._______________
4._______________
5._______________
6._______________
7._______________
8._______________
9._______________
10._______________
11._______________
3. Мәтіннен мағыналары қарама – қарсы
сөздерді тап.
______________________________________
4. «Обал» сөзінің мағынасын көшіріп жаз.
«Обал» ұғымы жақсы нәрсенің қадірін білу, оны
тастамау, түбінде оның зарын тарту дегенді
білдіреді.
2 слайд
Тапсырмалар 1.Мәтіннен сан есімді тауып жаз. Ол қандай сан есім? ______________________________________ 2. Төмендегі есептік сан есімдерді реттік сан есімдерге айналдырып жаз. 2._______________ 3._______________ 4._______________ 5._______________ 6._______________ 7._______________ 8._______________ 9._______________ 10._______________ 11._______________ 3. Мәтіннен мағыналары қарама – қарсы сөздерді тап. ______________________________________ 4. «Обал» сөзінің мағынасын көшіріп жаз. «Обал» ұғымы жақсы нәрсенің қадірін білу, оны тастамау, түбінде оның зарын тарту дегенді білдіреді.
3 слайд
АЛМА
Ауыл шетінде бір қария тұратын. Оның алма бағы
бар еді.
Думан мен Дастан көше бойымен келе жатып, бақ
жанына аялдайды.
Осы кезде Дастан екі – үш алманы жұлып алды да,
бір – бір тістеп лақтырды.
Сосын:
-Туу, қандай қышқыл еді! – деді тыжырынып.
Думан досына қарап:
-Сұрамай алған жемістің дәмі, тәтті болмайды.
Әбден піскенде атай алмасын өзі де беретін едіғой
– деді ренжіп.
-Дастан дұрыс емес әрекет жасап алғанына қатты
қынжылды.
3 слайд
АЛМА Ауыл шетінде бір қария тұратын. Оның алма бағы бар еді. Думан мен Дастан көше бойымен келе жатып, бақ жанына аялдайды. Осы кезде Дастан екі – үш алманы жұлып алды да, бір – бір тістеп лақтырды. Сосын: -Туу, қандай қышқыл еді! – деді тыжырынып. Думан досына қарап: -Сұрамай алған жемістің дәмі, тәтті болмайды. Әбден піскенде атай алмасын өзі де беретін едіғой – деді ренжіп. -Дастан дұрыс емес әрекет жасап алғанына қатты қынжылды.
4 слайд
Тапсырмалар
1.Мәтіннен мағыналары жақын сөздерді тауып
жаз.
______________________________________
2. Мәтіннен лепті сөйлемді тауып, көшіріп жаз.
______________________________________
3. Мына сөздер кестедегі қай топқа
тиісті екенін тап және оларды кестеге
орналастыр.
Ауыл, қария, бір, дәмді, аялдады,
қышқыл, алма, екі – үш, қынжылды.
Заттың
аты
Заттың
сыны
Заттың
саны
Қимылдық
атау
4 слайд
Тапсырмалар 1.Мәтіннен мағыналары жақын сөздерді тауып жаз. ______________________________________ 2. Мәтіннен лепті сөйлемді тауып, көшіріп жаз. ______________________________________ 3. Мына сөздер кестедегі қай топқа тиісті екенін тап және оларды кестеге орналастыр. Ауыл, қария, бір, дәмді, аялдады, қышқыл, алма, екі – үш, қынжылды. Заттың аты Заттың сыны Заттың саны Қимылдық атау
5 слайд
НАУРЫЗ
Наурыз – шығыс халықтарының Жаңа жыл
мерекесі болып есептеледі. Бұл кезде күн ұзарып, түн
қысқарады.
Халық наурыз мерекесіне алдын – ала
дайындалады. Наурыз көжені жеті түрлі дәмнен
әзірлейді. Сүт, айран, қатық, қысқы соғым ет, бидай,
тары, күріштен пісіреді. Наурыз көже аса қасиетті ас
болып саналады. Мерекеде тал егіп, арықтарды
тазалайды. Бір – біріне сыйлық береді.
5 слайд
НАУРЫЗ Наурыз – шығыс халықтарының Жаңа жыл мерекесі болып есептеледі. Бұл кезде күн ұзарып, түн қысқарады. Халық наурыз мерекесіне алдын – ала дайындалады. Наурыз көжені жеті түрлі дәмнен әзірлейді. Сүт, айран, қатық, қысқы соғым ет, бидай, тары, күріштен пісіреді. Наурыз көже аса қасиетті ас болып саналады. Мерекеде тал егіп, арықтарды тазалайды. Бір – біріне сыйлық береді.
6 слайд
Тапсырмалар
1.Наурыз көжеге керекті заттарды жаз.
______________________________________
2.___________________
3.___________________
4.___________________
5.___________________
6.___________________
7.___________________
8.___________________
Мәтіннен мағыналары қарама – қарсы сөздерді
тауып жаз.
______________________________________
Берілген сын есімдерге қандай сөз сай келеді?
Дәмді
Пайдалы
Қасиетті
6 слайд
Тапсырмалар 1.Наурыз көжеге керекті заттарды жаз. ______________________________________ 2.___________________ 3.___________________ 4.___________________ 5.___________________ 6.___________________ 7.___________________ 8.___________________ Мәтіннен мағыналары қарама – қарсы сөздерді тауып жаз. ______________________________________ Берілген сын есімдерге қандай сөз сай келеді? Дәмді Пайдалы Қасиетті
7 слайд
КЕЗЕКШІЛЕР
Бүгін Асқар мен Сара сыныпта кезекшілер еді.
Олар мектепке басқа балалардан бұрын келді.
Алдымен терезені ашты. Үстелдерді реттеп
қойды. Сара парталардың үстін дымқыл
шүберекпен сүртті. Асқар тақтаны сулы
шүберекпен сүртті. Түрлі түсті борларды
дайындап қойды. Балалар өз міндеттерін
ұқыпты орындады.
7 слайд
КЕЗЕКШІЛЕР Бүгін Асқар мен Сара сыныпта кезекшілер еді. Олар мектепке басқа балалардан бұрын келді. Алдымен терезені ашты. Үстелдерді реттеп қойды. Сара парталардың үстін дымқыл шүберекпен сүртті. Асқар тақтаны сулы шүберекпен сүртті. Түрлі түсті борларды дайындап қойды. Балалар өз міндеттерін ұқыпты орындады.
8 слайд
Тапсырмалар
1.Мәтіннен жекеше түрдегі зат есімдер мен
көпше түрдегі зат есімдерді тауып жаз.
Жекеше зат есімдер: _________________________
Көпше зат есімдер: __________________________
- Берілген сөзде неше әріп, неше дыбыс неше
буын бар?
Кезекші
Әріп: ______
Дыбыс: ______
Буын: ______
Сөздерді сәйкестендір.
Терезені сүртті
Партаны дайындады
Тақтаны ашты
Бор сүртті
Дауыссыз
дыбыстарды боя.
А
П
С
Ғ
У
Ң
Ы
Ж
Дауыссыз
дыбыстарды
боя
8 слайд
Тапсырмалар 1.Мәтіннен жекеше түрдегі зат есімдер мен көпше түрдегі зат есімдерді тауып жаз. Жекеше зат есімдер: _________________________ Көпше зат есімдер: __________________________ - Берілген сөзде неше әріп, неше дыбыс неше буын бар? Кезекші Әріп: ______ Дыбыс: ______ Буын: ______ Сөздерді сәйкестендір. Терезені сүртті Партаны дайындады Тақтаны ашты Бор сүртті Дауыссыз дыбыстарды боя. А П С Ғ У Ң Ы Ж Дауыссыз дыбыстарды боя
9 слайд
БІЗДІҢ ОТБАСЫМЫЗ
Менің отбасым үлкен. Біздің үйде атам, әжем,
анам, әкем, ағам бар. Атам мен әжем – зейнеткер.
Әкем ұшқыш. Анам – дәрігер. Ағам – оұушы: мен
де оқушымын. Мен өз отбасымды жақсы
көремін.
9 слайд
БІЗДІҢ ОТБАСЫМЫЗ Менің отбасым үлкен. Біздің үйде атам, әжем, анам, әкем, ағам бар. Атам мен әжем – зейнеткер. Әкем ұшқыш. Анам – дәрігер. Ағам – оұушы: мен де оқушымын. Мен өз отбасымды жақсы көремін.
10 слайд
Тапсырмалар
1.Өз отбасыңның мүшелерін атап жаз.
_________________________
2. Үлгі бойынша сөздерді өзгертіп жаз.
Ата – аталар
Әже - _________
Әке - _________
Ана - _________
Аға - _________
Зейнеткер - _________
Ұшқыш - _________
Дәрігер - _________
Оқушылар - _________
Кестені толтыр.
Сөздер Түбір Қосымша
Зейнеткер
Ұшқыш
Дәрігер
Оқушы
10 слайд
Тапсырмалар 1.Өз отбасыңның мүшелерін атап жаз. _________________________ 2. Үлгі бойынша сөздерді өзгертіп жаз. Ата – аталар Әже - _________ Әке - _________ Ана - _________ Аға - _________ Зейнеткер - _________ Ұшқыш - _________ Дәрігер - _________ Оқушылар - _________ Кестені толтыр. Сөздер Түбір Қосымша Зейнеткер Ұшқыш Дәрігер Оқушы
11 слайд
ҚАЛАМ
Самат тиянақты бала. Ол күнделікті сабағын
мұқият орындап, оұу құралдарын түгендеп
отырады.
Бірде Саман шкаф тартпасынан бірден үш қалам
алып, сөмкесіне салып қойды. Мұны байқаған
әпкесі:
-Саған бір қалам жетпей ме? Үшеуін бірден
қайтесің? – деді.
-Біздің сыныпта кейбір балалар қаламдарын
үйлеріне қалдырып кетеді. Солардың біреуіне
керегі болар, - деді Самат.
-Бауырының қамқорлығына риза болған
әпкесі:
-Ола болса, қаламдарды алып бара ғой, - деді.
11 слайд
ҚАЛАМ Самат тиянақты бала. Ол күнделікті сабағын мұқият орындап, оұу құралдарын түгендеп отырады. Бірде Саман шкаф тартпасынан бірден үш қалам алып, сөмкесіне салып қойды. Мұны байқаған әпкесі: -Саған бір қалам жетпей ме? Үшеуін бірден қайтесің? – деді. -Біздің сыныпта кейбір балалар қаламдарын үйлеріне қалдырып кетеді. Солардың біреуіне керегі болар, - деді Самат. -Бауырының қамқорлығына риза болған әпкесі: -Ола болса, қаламдарды алып бара ғой, - деді.
12 слайд
Тапсырмалар
1.Самат қандай бала?
Самат
2. «Қамқорлық» сөзіне мағынасы жақын сөз
тауып жаз.
3. Заттың санын білдіретін сөздер бар
сөйлемдерді көшіріп жаз. Олардың астын сыз.
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
4. Мәтіннен сұраулы сөйлемдерді көшіріп жаз.
__________________________________________
__________________________________________
12 слайд
Тапсырмалар 1.Самат қандай бала? Самат 2. «Қамқорлық» сөзіне мағынасы жақын сөз тауып жаз. 3. Заттың санын білдіретін сөздер бар сөйлемдерді көшіріп жаз. Олардың астын сыз. ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ 4. Мәтіннен сұраулы сөйлемдерді көшіріп жаз. __________________________________________ __________________________________________
13 слайд
ҚУ ТҮЛКІ
Түлкі орманда, інде тұрады. Түлкі інін терең етіп
қазады. Іннің іші таза, жылы, кіріп шығатын
жері көп. Түлкінің тісі өткір, терісі қалың,
құйрығы ұзын, үлпілдеп тұрады. Түлкі өте сақ
жүреді. Егер түлкі тышқанды, қоянды, қарғаны
көрсе, бұға қалып, ақырын жылжып келеді.
Түлкі өте қу!
13 слайд
ҚУ ТҮЛКІ Түлкі орманда, інде тұрады. Түлкі інін терең етіп қазады. Іннің іші таза, жылы, кіріп шығатын жері көп. Түлкінің тісі өткір, терісі қалың, құйрығы ұзын, үлпілдеп тұрады. Түлкі өте сақ жүреді. Егер түлкі тышқанды, қоянды, қарғаны көрсе, бұға қалып, ақырын жылжып келеді. Түлкі өте қу!
14 слайд
Тапсырмалар
1.Мәтіннен заттың сынын білдіретін сөздерді
теріп жаз.
2. Төмендегі сөздерге мағыналары қарама –
қарсы сөздерді тауып жаз.
Таза - _________
Жылы - _________
Көп - _________
Қалың - _________
Ұзын - _________
Ақырын - _________
Берілген зат есімге қатысты бірнеше сын
есім және заттың қимылын білдіретін сөздер
(етістік) тауып жаз. .
Түлкі
қандай?
Түлкі не
істейді?
14 слайд
Тапсырмалар 1.Мәтіннен заттың сынын білдіретін сөздерді теріп жаз. 2. Төмендегі сөздерге мағыналары қарама – қарсы сөздерді тауып жаз. Таза - _________ Жылы - _________ Көп - _________ Қалың - _________ Ұзын - _________ Ақырын - _________ Берілген зат есімге қатысты бірнеше сын есім және заттың қимылын білдіретін сөздер (етістік) тауып жаз. . Түлкі қандай? Түлкі не істейді?
15 слайд
Балапан мен мысық
Наурыз айы келді. Балалар қараторғайға ұя
жасады. Асан да құстарға ұя дайындады. Бір күні
ұяда үш балапан пайда болды. Шешелері тамақ
әкелуге ұшып кетті. Балапандардың біреуі жерге
құлап түсті. Қараторғай балапанын айнала
шырылдай ұшып, Асанға: «Балапанымды
қорғашы!» дегендей болды. Ол қолына шыбық
алды. Мысықты біраз жерге дейін қуып тастады.
Жерде жатқан балапанды апарып ұясына салды.
15 слайд
Балапан мен мысық Наурыз айы келді. Балалар қараторғайға ұя жасады. Асан да құстарға ұя дайындады. Бір күні ұяда үш балапан пайда болды. Шешелері тамақ әкелуге ұшып кетті. Балапандардың біреуі жерге құлап түсті. Қараторғай балапанын айнала шырылдай ұшып, Асанға: «Балапанымды қорғашы!» дегендей болды. Ол қолына шыбық алды. Мысықты біраз жерге дейін қуып тастады. Жерде жатқан балапанды апарып ұясына салды.
16 слайд
Тапсырмалар
1.Мәтіндегі оқиға жылдың қай мезгілінде
болды? _________________________
2. Мәтіннің кейіпкерлерін жаз.
_________________________________________
Торкөздердің ішіндегі әріптерден сөз
құрастыр да, келесі торкөздерге орналастыр.
сқмыы
б ш ы қ ы
атмқа
о қ а р ғ
Меңзер бағытымен оқып, шыққан сөйлемді жаз.
____________________________ құс
т
а
р
б
із
діңдо
с
ы
м
ы
з
16 слайд
Тапсырмалар 1.Мәтіндегі оқиға жылдың қай мезгілінде болды? _________________________ 2. Мәтіннің кейіпкерлерін жаз. _________________________________________ Торкөздердің ішіндегі әріптерден сөз құрастыр да, келесі торкөздерге орналастыр. сқмыы б ш ы қ ы атмқа о қ а р ғ Меңзер бағытымен оқып, шыққан сөйлемді жаз. ____________________________ құс т а р б із діңдо с ы м ы з
17 слайд
БАЛАПАНДАР.
Тауық жұмыртқа басып үш апта жатты. Райхан
тауыққа жем берейін деп келсе, бір балапан
шиқылдап тұр, жанында жұмыртқаның қабығы
жатыр. Кешке дейін тағы да екі балапан пайда
болды. Райхан оларға піскен жұмыртқаны ұсатып
берді. Балапандар тауықтан бір елі қалмайды. Ол
балапандарын жем жеуге үйретіп жүрді.
Қарындары тойған балапандар тауықтың
қанатының астына тығылып ұйықтады.
17 слайд
БАЛАПАНДАР. Тауық жұмыртқа басып үш апта жатты. Райхан тауыққа жем берейін деп келсе, бір балапан шиқылдап тұр, жанында жұмыртқаның қабығы жатыр. Кешке дейін тағы да екі балапан пайда болды. Райхан оларға піскен жұмыртқаны ұсатып берді. Балапандар тауықтан бір елі қалмайды. Ол балапандарын жем жеуге үйретіп жүрді. Қарындары тойған балапандар тауықтың қанатының астына тығылып ұйықтады.
18 слайд
Тапсырмалар
1.Заттың санын білдіретін сөздерді көшіріп жаз.
Олар қандай сұраққа жауап береді?
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
2. Берілген зат есімге қатысты бірнеше сын есім
тауып жаз.
Балапан
қандай
3.«Тауық» және «жұмыртқа» сөздеріне
дыбыстық талдау жаса.
Т - ________________ Ж - ________________
А - ________________ Ұ - ________________
У - ________________ М - ________________
Ы - ________________ Ы - ________________
Қ - ________________ Р - ________________
Т - ________________
Қ - ________________
А - ________________
18 слайд
Тапсырмалар 1.Заттың санын білдіретін сөздерді көшіріп жаз. Олар қандай сұраққа жауап береді? ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ 2. Берілген зат есімге қатысты бірнеше сын есім тауып жаз. Балапан қандай 3.«Тауық» және «жұмыртқа» сөздеріне дыбыстық талдау жаса. Т - ________________ Ж - ________________ А - ________________ Ұ - ________________ У - ________________ М - ________________ Ы - ________________ Ы - ________________ Қ - ________________ Р - ________________ Т - ________________ Қ - ________________ А - ________________