Мектеп жасына дейінгі балаларды халық ойындары арқылы ұлттық мәдениет көздеріне тарту.
Мектеп жасына дейінгі балаларды халық ойындары арқылы ұлттық мәдениет көздеріне тарту.

#1 слайд
ТАҚЫРЫБЫ:
Мектеп жасына дейінгі балаларды халық
ойындары арқылы ұлттық мәдениет көздеріне
тарту.
1 слайд
ТАҚЫРЫБЫ: Мектеп жасына дейінгі балаларды халық ойындары арқылы ұлттық мәдениет көздеріне тарту.
#2 слайд
ДАЙЫНДАҒАНДА
Р :
Есжанова Бижамал Хамитқызы
“Балдырған балабақшасы” МКҚМ, Ақсу
қаласы
Хамитова Ақмарал Бағадатқызы “Еркетай
бөбөктер бақшасы” Баянауыл ауданы
Саннаби Меруерт №44 сәбилер бақшасы,
Павлодар қаласы
Маканова Жұлдыз Серікқызы №46
балабақшасы. Павлодар қаласы
Тұрдыбекова Күлімхан Кстаубайқызы №25
балабақшасы, Павлодар қаласы
Жунусова Құралай Тлектесқызы “Ақбота”
бөбекжай балабақшасы, Тереңкөл ауылы
2 слайд
ДАЙЫНДАҒАНДА Р : Есжанова Бижамал Хамитқызы “Балдырған балабақшасы” МКҚМ, Ақсу қаласы Хамитова Ақмарал Бағадатқызы “Еркетай бөбөктер бақшасы” Баянауыл ауданы Саннаби Меруерт №44 сәбилер бақшасы, Павлодар қаласы Маканова Жұлдыз Серікқызы №46 балабақшасы. Павлодар қаласы Тұрдыбекова Күлімхан Кстаубайқызы №25 балабақшасы, Павлодар қаласы Жунусова Құралай Тлектесқызы “Ақбота” бөбекжай балабақшасы, Тереңкөл ауылы
#3 слайд
ТАҚЫРЫПТЫ
Ң ӨЗЕКТІЛІГІ
ХХІ – ғасыр білімділер ғасыры болғандықтан бүгінгі таңда заманымызға сай
зерделі, ой - өрісі жоғары, жан – жақты дамыған ұрпақ қалыптастыру
мемлекетіміздің алға қойған аса маңызды міндеті болып тұр. Тәрбие мен білімнің
алғашқы дәні – мектепке дейінгі тәрбие ошағында беріледі. Бала денсаулығының
мықты болып, қозғалыс, дене құрылысының дұрыс жетілуі мектепке дейінгі
кезеңде қалыптасады.
Ұлттық ойындар – қазақ халқының ерте заманнан қалыптасқан дәстүрлі ойын -
сауықтардың бір түрі. Оның бастауы алғашқы қауымдық қоғамда шыққан.
Ұлттық ойындар негізінде әр халық түрлі – түрлі жаттығулар жасау жолымен
дене шынықтыру ісінің негізін салды. Бертін келе шынайы спорт ойындарының
шығуына түрткі болды. Оның адам денсаулығына жақсартуда пайдалы аса
күшті екені қилы.
Ұлттық ойындар – ата – бабаларымыздан бізге байлығымыз, асыл қазынамыз.
Сондықтан, үйренудің күнделікті тұрмысқа пайдаланудың заманымызға сай
ұрпақ тәрбиелеуге пайдасы орасан зор. Ойын баланың алдынан өмірдің есігін
ашып, ұштаса береді
3 слайд
ТАҚЫРЫПТЫ Ң ӨЗЕКТІЛІГІ ХХІ – ғасыр білімділер ғасыры болғандықтан бүгінгі таңда заманымызға сай зерделі, ой - өрісі жоғары, жан – жақты дамыған ұрпақ қалыптастыру мемлекетіміздің алға қойған аса маңызды міндеті болып тұр. Тәрбие мен білімнің алғашқы дәні – мектепке дейінгі тәрбие ошағында беріледі. Бала денсаулығының мықты болып, қозғалыс, дене құрылысының дұрыс жетілуі мектепке дейінгі кезеңде қалыптасады. Ұлттық ойындар – қазақ халқының ерте заманнан қалыптасқан дәстүрлі ойын - сауықтардың бір түрі. Оның бастауы алғашқы қауымдық қоғамда шыққан. Ұлттық ойындар негізінде әр халық түрлі – түрлі жаттығулар жасау жолымен дене шынықтыру ісінің негізін салды. Бертін келе шынайы спорт ойындарының шығуына түрткі болды. Оның адам денсаулығына жақсартуда пайдалы аса күшті екені қилы. Ұлттық ойындар – ата – бабаларымыздан бізге байлығымыз, асыл қазынамыз. Сондықтан, үйренудің күнделікті тұрмысқа пайдаланудың заманымызға сай ұрпақ тәрбиелеуге пайдасы орасан зор. Ойын баланың алдынан өмірдің есігін ашып, ұштаса береді
#4 слайд
Жобаның мақсаты
ҰЛТТЫҚ ОЙЫНДАР
АРҚЫЛЫ ӨЗ ХАЛҚЫНЫҢ
ТАРИХЫН, ЖЕРІН, ДАМУ
САТЫСЫН, ӘДЕТ-ҒҰРПЫН,
САЛТ-ДӘСТҮРІН, ҚОНАҚ
ЖАЙЛЫЛЫҒЫН
4 слайд
Жобаның мақсаты ҰЛТТЫҚ ОЙЫНДАР АРҚЫЛЫ ӨЗ ХАЛҚЫНЫҢ ТАРИХЫН, ЖЕРІН, ДАМУ САТЫСЫН, ӘДЕТ-ҒҰРПЫН, САЛТ-ДӘСТҮРІН, ҚОНАҚ ЖАЙЛЫЛЫҒЫН
#5 слайд
Жобаның міндеттері:
- ҰЛТТЫҚ ОЙЫНДАР ДЕНЕ ШЫНЫҚТЫРУ ІС-ӘРЕКЕТІНДЕ КЕҢ
ҚОЛДАНА ОТЫРЫП, БАЛАЛАРДЫҢ ДЕНЕ ТӘРБИЕСІН ДҰРЫС
ЖОЛҒА ҚОЮ, СПОРТТЫҚ ШЕБЕРЛІКТЕРІН, МҮМКІНДІКТЕРІН
АРТТЫРУ;
- ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ЕРЛІК-ЖАУЫНГЕРЛІК ТАРИХЫН ҰРПАҚҚА
ЕРЛІКТІҢ ӨШПЕС ҮЛГІСІН ҚАЛДЫРҒАН ХАС БАТЫРЛАРДЫҢ ӨМІР
ӨНЕГЕСІМЕН ТАНЫСТЫРУ, ӨЗ ЖЕРІН, ӨЗ ЕЛІН ҚОРҒАЙ АЛАТЫН ЕЛ
ЖАНДЫ, ҰЛТТЫҚ НАМЫСЫ МОЛ ЖІГЕРЛІ БҮЛДІРШІНДЕРДІ
ТӘРБИЕЛЕУ;
- ЖАС ҰРПАҚТЫ ӨЗДІГІНЕН БІЛІМ ДЕҢГЕЙІН КӨТЕРУГЕ ҮЙРЕТІП
ӨЗІН-ӨЗІ ТӘРБИЕЛЕУГЕ ДАҒДЫЛАНДЫРУ.
БАЛАЛАРДЫҢ ДЕНСАУЛЫҒЫН НЫҒАЙТУ;
ДЕНЕНІ ШЫНЫҚТЫРУ;
МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ;
ӨЗІН-ӨЗІ ТӘРБИЕЛЕУ, ӨЗІН-ӨЗІ ЖЕТІЛДІРУ
5 слайд
Жобаның міндеттері: - ҰЛТТЫҚ ОЙЫНДАР ДЕНЕ ШЫНЫҚТЫРУ ІС-ӘРЕКЕТІНДЕ КЕҢ ҚОЛДАНА ОТЫРЫП, БАЛАЛАРДЫҢ ДЕНЕ ТӘРБИЕСІН ДҰРЫС ЖОЛҒА ҚОЮ, СПОРТТЫҚ ШЕБЕРЛІКТЕРІН, МҮМКІНДІКТЕРІН АРТТЫРУ; - ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ЕРЛІК-ЖАУЫНГЕРЛІК ТАРИХЫН ҰРПАҚҚА ЕРЛІКТІҢ ӨШПЕС ҮЛГІСІН ҚАЛДЫРҒАН ХАС БАТЫРЛАРДЫҢ ӨМІР ӨНЕГЕСІМЕН ТАНЫСТЫРУ, ӨЗ ЖЕРІН, ӨЗ ЕЛІН ҚОРҒАЙ АЛАТЫН ЕЛ ЖАНДЫ, ҰЛТТЫҚ НАМЫСЫ МОЛ ЖІГЕРЛІ БҮЛДІРШІНДЕРДІ ТӘРБИЕЛЕУ; - ЖАС ҰРПАҚТЫ ӨЗДІГІНЕН БІЛІМ ДЕҢГЕЙІН КӨТЕРУГЕ ҮЙРЕТІП ӨЗІН-ӨЗІ ТӘРБИЕЛЕУГЕ ДАҒДЫЛАНДЫРУ. БАЛАЛАРДЫҢ ДЕНСАУЛЫҒЫН НЫҒАЙТУ; ДЕНЕНІ ШЫНЫҚТЫРУ; МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ; ӨЗІН-ӨЗІ ТӘРБИЕЛЕУ, ӨЗІН-ӨЗІ ЖЕТІЛДІРУ
#6 слайд
Зерттеу болжамы: Ойын – мектеп жасына дейінгі балалар іс-
әрекеттерінің негізгі түрі. Ойын – баланың, бүкіл балалар
коллективінің дамуында басты роль атқарады. Балаларға ұлттық
ойындар арқылы халқымыздың тарихын, мәдениетін таныстыру
қолға алынған. Жинақтағы ұлттық ойындардың тәрбиелік мәні
зор. Мектепке дейінгі мекемеге әдістемелік құрал болып
табылады. Мектеп жасына дейінгі балалардың қоғамдық
құбылыстарды, қоғамдағы ересек адамдардың іс-әркетін өз
түсінігінше әрекеті арқылы бейнелеуі ойын болып саналады.
Ойынның шығу тарихына шолу жасауда көңіл аударатынымыз ол
еңбекпен, өнермен, қоршаған ортамен тығыз байланыста
дамыған, яғни ойынды өмірден ажыратып қарай алмаймыз.
Балалар тек ойнап қана қоймайды, сонымен бірге ойлайды,
аңғарады, көп нәрсені білуге, зерттеуге талпынады. Яғни, қазіргі
заман ағымына қарай белсене қатысады.
6 слайд
Зерттеу болжамы: Ойын – мектеп жасына дейінгі балалар іс- әрекеттерінің негізгі түрі. Ойын – баланың, бүкіл балалар коллективінің дамуында басты роль атқарады. Балаларға ұлттық ойындар арқылы халқымыздың тарихын, мәдениетін таныстыру қолға алынған. Жинақтағы ұлттық ойындардың тәрбиелік мәні зор. Мектепке дейінгі мекемеге әдістемелік құрал болып табылады. Мектеп жасына дейінгі балалардың қоғамдық құбылыстарды, қоғамдағы ересек адамдардың іс-әркетін өз түсінігінше әрекеті арқылы бейнелеуі ойын болып саналады. Ойынның шығу тарихына шолу жасауда көңіл аударатынымыз ол еңбекпен, өнермен, қоршаған ортамен тығыз байланыста дамыған, яғни ойынды өмірден ажыратып қарай алмаймыз. Балалар тек ойнап қана қоймайды, сонымен бірге ойлайды, аңғарады, көп нәрсені білуге, зерттеуге талпынады. Яғни, қазіргі заман ағымына қарай белсене қатысады.
#7 слайд
Ұлттық
ойындар
АҢҒА
БАЙЛАНЫСТ
Ы
МАЛҒА
БАЙЛАНЫСТ
Ы ТҮРЛІ
ЗАТТАРМЕН
ОЙНАЛАТЫН
• Ақсерек -
көксерек
• Аңшылар
• Аңшылармен
қояндар
• Кірпіше қарғу
• Қасқұлақ
• Ордағы
қасқыр • Аларман
(қойға қасқыр
шапты)
• Асау көк
• Соқыр теке
• Түйе мен бота
т.б • Аққала
• Ақсүйек
• Алакүшік
• Алтыбақан
• Арқан аттау
• Арқан тартыс
• Асық
• Аттамақ
• Ауыртаяқ т.б
7 слайд
Ұлттық ойындар АҢҒА БАЙЛАНЫСТ Ы МАЛҒА БАЙЛАНЫСТ Ы ТҮРЛІ ЗАТТАРМЕН ОЙНАЛАТЫН • Ақсерек - көксерек • Аңшылар • Аңшылармен қояндар • Кірпіше қарғу • Қасқұлақ • Ордағы қасқыр • Аларман (қойға қасқыр шапты) • Асау көк • Соқыр теке • Түйе мен бота т.б • Аққала • Ақсүйек • Алакүшік • Алтыбақан • Арқан аттау • Арқан тартыс • Асық • Аттамақ • Ауыртаяқ т.б
#8 слайд
8 слайд
#9 слайд
9 слайд
#10 слайд
10 слайд
#11 слайд
11 слайд
#12 слайд
Ойын туралы мынандай тұжырым
жасауға болады
а) ойын — тәрбие құралы, ақыл-ойды, тілді ұстартады,
сөздік қорды байытады, өмірді танытып, сезімді кеңейтеді
т ә р б и е л е й д і.
ә) е р і к ж ә н е м і н е з қасиеттерін бекітеді,
адамгершілік сапаны жетілдіреді.
б) ұ ж ы м д ы қ с е з і м әрекеттері өсе түседі.
в) э с т е т и к а л ы қ т ә р б и е б е р у — өнерді,
көркемдікті түсіндіру құралына айналады.
г) е ң б е к т ә р б и е с і н б е р у мақсаттарын шешуге
мүмкіндік береді.
д) д е н е к ү ш і н і ң ж е т і л у і н е к ө м е к т е с е д і
— ойын баланы жан-жақты жарасымды тәрбиелеудің
психологиялық және физиологиялық негіздері болып
табылады.
12 слайд
Ойын туралы мынандай тұжырым жасауға болады а) ойын — тәрбие құралы, ақыл-ойды, тілді ұстартады, сөздік қорды байытады, өмірді танытып, сезімді кеңейтеді т ә р б и е л е й д і. ә) е р і к ж ә н е м і н е з қасиеттерін бекітеді, адамгершілік сапаны жетілдіреді. б) ұ ж ы м д ы қ с е з і м әрекеттері өсе түседі. в) э с т е т и к а л ы қ т ә р б и е б е р у — өнерді, көркемдікті түсіндіру құралына айналады. г) е ң б е к т ә р б и е с і н б е р у мақсаттарын шешуге мүмкіндік береді. д) д е н е к ү ш і н і ң ж е т і л у і н е к ө м е к т е с е д і — ойын баланы жан-жақты жарасымды тәрбиелеудің психологиялық және физиологиялық негіздері болып табылады.
#13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ
Демек – ұлттық ойындар халықтың сәби шағымен бүгінгі өскелең дәуірінің
куәсі ретінде, адам баласының фантазиялық ой-жүйесінің заңды жалғасы
ретінде оны үйретудің тәжірибеде пайдаланудың үлкен білімділік,
тәрбиелік маңызы бар.Ойынға тек ойын деп қарамай халықтың асыл
қазынасы, бір жүйеге келтірілген тамаша тәрбие құралы деп қараған
орынды. Бұл пікіріміз жалаң болмас үшін заманымыздың заңғар жазушысы,
ұлы ойшылдарымыздың бірі- Мұхтар Омарханұлы Әуезовтің мына бір
пікірін еске ала кетейік: «Біздің заманымыздың өмір кешкен ұзақ жолында
өздері қызықтаған алуан өнері бар ғой. Ойын деген менің түсінуімше, көңіл
көтеру, жұрттың көзін қуантып, көңілін шаттандыру ғана емес, ойынның
өзінше бір мағыналары болған». Халқымыз ұлт ойындарында ұрпақ қамын
ойлаған, бір жүйеге келтіріліп өрнектелген ой мен әрекеттің, құпия
философияны түсінуге жетелейтін адамгершілік үлгі-өнегенің желісі бар.
Жас бала ойынға алдымен үйренуші, көруші өсе келе соған белсенді
қатынасушы келесі кезеңді үйретуші, жаттықтырушы. Ұлт ойындарын
жанұя тәрбиесінен бастап, балабақшада түрлі тәрбиелік шараларда
қосымша материал ретінде пайдаланып келеміз.
13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ Демек – ұлттық ойындар халықтың сәби шағымен бүгінгі өскелең дәуірінің куәсі ретінде, адам баласының фантазиялық ой-жүйесінің заңды жалғасы ретінде оны үйретудің тәжірибеде пайдаланудың үлкен білімділік, тәрбиелік маңызы бар.Ойынға тек ойын деп қарамай халықтың асыл қазынасы, бір жүйеге келтірілген тамаша тәрбие құралы деп қараған орынды. Бұл пікіріміз жалаң болмас үшін заманымыздың заңғар жазушысы, ұлы ойшылдарымыздың бірі- Мұхтар Омарханұлы Әуезовтің мына бір пікірін еске ала кетейік: «Біздің заманымыздың өмір кешкен ұзақ жолында өздері қызықтаған алуан өнері бар ғой. Ойын деген менің түсінуімше, көңіл көтеру, жұрттың көзін қуантып, көңілін шаттандыру ғана емес, ойынның өзінше бір мағыналары болған». Халқымыз ұлт ойындарында ұрпақ қамын ойлаған, бір жүйеге келтіріліп өрнектелген ой мен әрекеттің, құпия философияны түсінуге жетелейтін адамгершілік үлгі-өнегенің желісі бар. Жас бала ойынға алдымен үйренуші, көруші өсе келе соған белсенді қатынасушы келесі кезеңді үйретуші, жаттықтырушы. Ұлт ойындарын жанұя тәрбиесінен бастап, балабақшада түрлі тәрбиелік шараларда қосымша материал ретінде пайдаланып келеміз.
#14 слайд
Ұлттық мұраның бай қазынасының
бірі – халықтың ұлттық ойындары
көп салалы, көп қырлы құбылыс, ол
тек ойындық сала емес, мәні жағынан
да балабақша тәрбиеленушілерінің
рухани өресі кең өсіп – жетілуіне,
эстетикалық мәдениетін
қалыптастыруға тәрбиелейтін негізгі
құралдардың бірі.
14 слайд
Ұлттық мұраның бай қазынасының бірі – халықтың ұлттық ойындары көп салалы, көп қырлы құбылыс, ол тек ойындық сала емес, мәні жағынан да балабақша тәрбиеленушілерінің рухани өресі кең өсіп – жетілуіне, эстетикалық мәдениетін қалыптастыруға тәрбиелейтін негізгі құралдардың бірі.
#15 слайд
НАЗАР САЛЫП
ТЫҢДАҒАНДАРЫҢЫЗҒА
КӨПТЕН КӨП РАХМЕТ!!!
15 слайд
НАЗАР САЛЫП ТЫҢДАҒАНДАРЫҢЫЗҒА КӨПТЕН КӨП РАХМЕТ!!!
шағым қалдыра аласыз













