Материалдар / Нарықтағы бәсекелестік және монополия
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Нарықтағы бәсекелестік және монополия

Материал туралы қысқаша түсінік
Нарықтағы бәсекелестік және монополия
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Мамыр 2020
671
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
« Нарық және бәсеке »« Нарық және бәсеке »

1 слайд
« Нарық және бәсеке »« Нарық және бәсеке »

1.Нарықтың мәні мен түрлері 2.Нарықтың құрылымы және оның жіктелуі 3.Бәсеке түсінігі мен түрлері 4.Нарық инфрақұрылымы

2 слайд
1.Нарықтың мәні мен түрлері 2.Нарықтың құрылымы және оның жіктелуі 3.Бәсеке түсінігі мен түрлері 4.Нарық инфрақұрылымы

Бәсеке - нарықтық шаруашылық субьектілері арасындағы қосымша табыс алу үшін өндіріс факторларын иелену және та

3 слайд
Бәсеке - нарықтық шаруашылық субьектілері арасындағы қосымша табыс алу үшін өндіріс факторларын иелену және тауарларды өткізу мүдделеріне байланысты бақталастықтық немесе күрес Бәсеке - әр түрлі формада болатын және әр түрлі жолдармен іске асырылатын нарықтық қатынастардың негізгі категориясы.

Бәсеке түрлері Сала ішілік – бір салалық кәсіпорындар арасындағы ең үлкен табыс үшін күрес Салааралық - түрлі салалық

4 слайд
Бәсеке түрлері Сала ішілік – бір салалық кәсіпорындар арасындағы ең үлкен табыс үшін күрес Салааралық - түрлі салалық кәсіпорындар арасындағы капитал салудың ең пайдалы жағдайы үшін күрес

Баға бәсекесі Күрестің нарықтан тыс нысандарын пайдалану Бағадан тыс бәсеке Өндіріс шығындарын азайтып, ассортименті ме

5 слайд
Баға бәсекесі Күрестің нарықтан тыс нысандарын пайдалану Бағадан тыс бәсеке Өндіріс шығындарын азайтып, ассортименті мен сапасын өзгертпей тауар бағасын төмендету негізінде қосымша табыс алу үшін күрес Қаржылық қулық сұмдықтар, құнды қағаздармен алып сатарлық жасау, өнеркәсіптік тыңшылық, мемлекеттік органдар арқылы қысым жасау, бәсекелестің көзін жою Тауар қасиетінің өзгеруі және оған сапалы жаңа ерекшеліктердің берілуі, субститут - тауарлардың құрылуы, сатудан кейінгі техникалық қызмет, жарнама Бәсекелік күрестің әдістемелері

Бәсеке нысандары Жетілген бәсеке ( еркін бәсеке нарығы ) . Нарықтың классикалық үлгісі Жетілдірілмеген бәсеке ( жетілдірілме

6 слайд
Бәсеке нысандары Жетілген бәсеке ( еркін бәсеке нарығы ) . Нарықтың классикалық үлгісі Жетілдірілмеген бәсеке ( жетілдірілмеген бәсеке нарығы ) . Нарықтың қазіргі үлгілері Монополистік бәсеке - біртекті емес, бірақ ұсақ тауар ұсынатын сатушылар саны көп нарықОлигополия - бірнеше (3- тен 5- ке дейін ) ірі фирмалар билейтін нарықМонополия – тауардың бағасына ықпал ететін, өндірістің көп бөлігін бақылайтын бір ғана сатушының билігі Табиғи КездейсоқЖасанды

Жетілген бәсеке сипаттамасы Өнімнің түріФирмалар саны Бағадан тыс бәсекеСалаға ену шарттарыБағаның бақылануы Өте көп Бірте

7 слайд
Жетілген бәсеке сипаттамасы Өнімнің түріФирмалар саны Бағадан тыс бәсекеСалаға ену шарттарыБағаның бақылануы Өте көп Біртекті Жоқ Бөгеттер жоқ Жоқ

Монополия ( грек –moons- жалғыз, polio- сатамын ) жеке өндіруші тауар нарығын бақылап және сол нарықта үстем

8 слайд
Монополия ( грек –moons- жалғыз, polio- сатамын ) жеке өндіруші тауар нарығын бақылап және сол нарықта үстем орын алған кезде пайда болады. Монополияның мақсаты - нарықта баға мен өндіріс көлемін бақылау арқылы мүмкін болатын жоғары табыс алу. Монополиялардың пайда болуының негізгі себептері өндіріс пен капиталдың шоғырлануы.

Монополистік бәсеке Олигополия Таза монополия Саладағы фирмалардың саны Көп Бірнеше Біреу Өнімнің түрі Сараланған Сараланған

9 слайд
Монополистік бәсеке Олигополия Таза монополия Саладағы фирмалардың саны Көп Бірнеше Біреу Өнімнің түрі Сараланған Сараланған және біртекті Бірегей Нарықтық бағаға ықпал ету қабілеттілігі Нарықтық шеңбер шегінде Өзара тәуелділікпен шектелген және құпия сөз байласуы айтарлықт ай Бағаны әкімшілікпен ұсынуЖетілдірілмеген бәсеке сипаттамасы Салаға кіру тосқауылы Жоқ Елеулі Кіру оқшауланған Бағадан тыс бәсеке Елеулі Елеулі Қажет емес

Монополияның түрлері : • Табиғи монополия - табиғи шикізаттарды пайдаланумен байланысты. (газ, мұнай, жылу, электро энергия

10 слайд
Монополияның түрлері : • Табиғи монополия - табиғи шикізаттарды пайдаланумен байланысты. (газ, мұнай, жылу, электро энергия) • Жасанды монополия - сөз байласу немесе бәсекелесті басып тастау арқылы құрылған монополия.(пошта, темір жол) • Кездейсоқ монополия - аз тұтынушылары үшін уақытша сұранысты ұсыныстан асырып түсіру нәтижесінде пайда болады, бұл капиталдың тиімді жұмсалуын қамтамасыз етеді.

Шоғырланудың негізгі бағыттары Деңгейлес интеграция Сатылас интеграция Әртараптандыр у Технологиялық жағынан өзара байланысп

11 слайд
Шоғырланудың негізгі бағыттары Деңгейлес интеграция Сатылас интеграция Әртараптандыр у Технологиялық жағынан өзара байланыспаған көп салалы компаниялар дың бірігуіӨндірістің бір саласында жұмыс істейтін компаниялард ың бірігуі Өндірісі бір технологиялық желімен біріктірілген көп салалы компаниялар дың бірігуі

, Монополиялардың ұйымдастырылу шаралары Картель Синдикат Трест Концерн Конгломерат Бір бірімен қызмет бабымен емес, бас компан

12 слайд
, Монополиялардың ұйымдастырылу шаралары Картель Синдикат Трест Концерн Конгломерат Бір бірімен қызмет бабымен емес, бас компанияның басқа компанияларымен қосылу және жұтылу нәтижесінде пайда болған бірлесу Біріңғай қаржы орталығы бар көп салалы фирмалардың бірлесуіМеншікті біріктіру, өндірісті жалпы басқару және тауарды өткізу негізінде бірлесуӨнімді бірлесіп өткізу мақсатында бірігуНарық, өндіріс үлесі және баға деңгейлерін бөлу туралы монополистік келісім

Монопольдық билікті азайтудың тәсілдері Тіреске қарсы заңдар Экономикал ық реттеу Мемлекеттік меншікті қалыптастыру

13 слайд
Монопольдық билікті азайтудың тәсілдері Тіреске қарсы заңдар Экономикал ық реттеу Мемлекеттік меншікті қалыптастыру

Монополияның әлеуметтік экономикалық зардаптары Таза бәсеке нарығына қарағанда өте жоғары баға белгілейдіТаза бәсеке нарығы

14 слайд
Монополияның әлеуметтік экономикалық зардаптары Таза бәсеке нарығына қарағанда өте жоғары баға белгілейдіТаза бәсеке нарығына қарағанда өндіріс өнімдері аз көлемде шығарылады Монополияны сақтауға көп шығындары кетеді Техникалық үрдіске ынталдындыру азаяды

LOGO Монополияға қарсы заңдар - бұл бәсекелестікті дамытуға, монополияны шектеуге және тыйым салуға бағытталған заңдар мен ү

15 слайд
LOGO Монополияға қарсы заңдар - бұл бәсекелестікті дамытуға, монополияны шектеуге және тыйым салуға бағытталған заңдар мен үкіметтік актілер кешені.

АҚШ - ТА МОНОПОЛИЯҒА ҚАРСЫ 3 ЗАҢ ҚОЛДАНЫЛАДЫ : 1. ШЕРМЭН ЗАҢЫ ( 1890 )- БҰЛ ЗАҢ САУДАНЫ ҚҰПИЯ МОНОПОЛИЯЛАРҒА БІР САЛАДА

16 слайд
АҚШ - ТА МОНОПОЛИЯҒА ҚАРСЫ 3 ЗАҢ ҚОЛДАНЫЛАДЫ : 1. ШЕРМЭН ЗАҢЫ ( 1890 )- БҰЛ ЗАҢ САУДАНЫ ҚҰПИЯ МОНОПОЛИЯЛАРҒА БІР САЛАДА ЖАЛҒЫЗ ҮСТЕМДІК ЕТУГЕ БАҒА ЖӨНІНДЕГІ КЕЛІСІМГЕ КЕЛУГЕ ТЫЙЫМ САЛЫНАДЫ. 2. КЛЕЙТЭН ( 1914 )- ӨТКІЗУ САЛАСЫНДАҒЫ ШЕКТЕУ ІС ӘРЕКЕТІНЕ БАҒА АЛУШЫЛАРЫНА, БІРІГУДІҢ КЕЙБІР ТҮРЛЕРІНЕ ТЫЙЫМ САЛЫНАДЫ. 3. РОБЭЛСИН – ПЭТМИН ( 1936 )- САУДА САЛАСЫНДАҒЫ ІСТЕРДІ ШЕКТЕУГЕ ТЫЙЫМ САЛЫНАДЫ.

LOGO Сонымен, бәсеке дегеніміз – бұл нарықтық экономиканың қатысушыларының арасындағы тауарларды сатып алу және сату барысынд

17 слайд
LOGO Сонымен, бәсеке дегеніміз – бұл нарықтық экономиканың қатысушыларының арасындағы тауарларды сатып алу және сату барысында, өндірістегі ең жақсы жағдайлары үшін бақталастық.