Ойын арқылы баланын тілін дамыту




1 слайд
Ойындар арқылы балалардың
тілін дамыту
Абакова Г.А
Ақмырза ауылы
«Жулдызай» шағын орталық
1 слайд
Ойындар арқылы балалардың тілін дамыту Абакова Г.А Ақмырза ауылы «Жулдызай» шағын орталық

2 слайд
Мақсаты:
Дидактикалық ойындар арқылы мектеп жасына дейінгі
балалардың ақыл-ойына күш түсіретін міндеттерді,қызықты
тапсырмалар арқылы қиындықсыз орындауға мүмкіндік беру;
Дидактикалық ойын арқылы бүлдіршіндердің танымын
қалыптастырып, ой-санасын дамыту; балалардың зейінін
тұрақтандыру, есте сақтау, іс-әрекетке икемділігін, қабілетін өсіру,
байқағыштығын арттыру, ойын үстінде баланың тілін, сөздік
қорын дамытып,тиянақтау, пысықтау, тіл үйренуге деген
қызығушылығын ояту, белсенділігін арттыру,сөздерді орынды
қолдану дағдыларын жетілдіре отырып алған білімді тексеру
сөйлеу мәдениетіне тәрбиелеу
2 слайд
Мақсаты: Дидактикалық ойындар арқылы мектеп жасына дейінгі балалардың ақыл-ойына күш түсіретін міндеттерді,қызықты тапсырмалар арқылы қиындықсыз орындауға мүмкіндік беру; Дидактикалық ойын арқылы бүлдіршіндердің танымын қалыптастырып, ой-санасын дамыту; балалардың зейінін тұрақтандыру, есте сақтау, іс-әрекетке икемділігін, қабілетін өсіру, байқағыштығын арттыру, ойын үстінде баланың тілін, сөздік қорын дамытып,тиянақтау, пысықтау, тіл үйренуге деген қызығушылығын ояту, белсенділігін арттыру,сөздерді орынды қолдану дағдыларын жетілдіре отырып алған білімді тексеру сөйлеу мәдениетіне тәрбиелеу

3 слайд
Міндеттері: Мектеп жасына дейінгі балаларың ой-санасын
қалыптастыру
Ойын арқылы баланың игерген білімдерін дамыту, қоршаған әлем туралы
балалардың ұғымын кеңейту;ойын арқылы мақсат қоюын, өз әрекеттерін
жоспарлау мен қорытынды шығаруын дамыту, қойылған сұрақтарға саналы
түрде және дұрыс жауап беруге үйрету. Ұсынылған ойын тапсырмаларды дұрыс
орындау; не істегені туралы айтып беруге үйрету. Диалог түрінде сөйлесу
дағдыларын дамыту. Ойын арқылы логикалық ойлау қабілеттерін жетілдіру.
Ойын арқылы баланың тілін, сөздік қорын жетілдіру. Педагог нұсқауларын
түсініп орындауға жаттықтыру. Сөз тіркестерін,сөзжұмбақ, сөздік ойындарын
түсініп жауап бере білуге дағдыландыру Дидактикалық ойын арқылы
адамгершілік тәрбие міндеттерін шешу, балалардың көпшіл болуына ықпал ету
3 слайд
Міндеттері: Мектеп жасына дейінгі балаларың ой-санасын қалыптастыру Ойын арқылы баланың игерген білімдерін дамыту, қоршаған әлем туралы балалардың ұғымын кеңейту;ойын арқылы мақсат қоюын, өз әрекеттерін жоспарлау мен қорытынды шығаруын дамыту, қойылған сұрақтарға саналы түрде және дұрыс жауап беруге үйрету. Ұсынылған ойын тапсырмаларды дұрыс орындау; не істегені туралы айтып беруге үйрету. Диалог түрінде сөйлесу дағдыларын дамыту. Ойын арқылы логикалық ойлау қабілеттерін жетілдіру. Ойын арқылы баланың тілін, сөздік қорын жетілдіру. Педагог нұсқауларын түсініп орындауға жаттықтыру. Сөз тіркестерін,сөзжұмбақ, сөздік ойындарын түсініп жауап бере білуге дағдыландыру Дидактикалық ойын арқылы адамгершілік тәрбие міндеттерін шешу, балалардың көпшіл болуына ықпал ету

4 слайд
Дыбыстарды айтудың артикуляциялық
аппаратын әзірлеу. Балаларды анық,
асықпай барынша қатты айтуға үйрету,
сөздің қарқыны мен ырғағын бақылау;
Сөздің дыбысталу жағын жүйелі түрде дамыту, есту тілдік
демалыс, айтылым аппараттары;
Дауысты және дауыссыз дыбыстарды дұрыс айтуға
қалыптастыру;
Суреттер бойынша, ойыншықтар туралы қысқа өлендерді
айтуға тәрбиелеу;
Сөздің мәнін түсіну үшін балаларды өзара әңгімелесуге
тарту.
Ертегі, әңгіме желісіндегі сөйлеу интонациясын үлкендердің
көмегімен айтуға тәрбиелеу.
4 слайд
Дыбыстарды айтудың артикуляциялық аппаратын әзірлеу. Балаларды анық, асықпай барынша қатты айтуға үйрету, сөздің қарқыны мен ырғағын бақылау; Сөздің дыбысталу жағын жүйелі түрде дамыту, есту тілдік демалыс, айтылым аппараттары; Дауысты және дауыссыз дыбыстарды дұрыс айтуға қалыптастыру; Суреттер бойынша, ойыншықтар туралы қысқа өлендерді айтуға тәрбиелеу; Сөздің мәнін түсіну үшін балаларды өзара әңгімелесуге тарту. Ертегі, әңгіме желісіндегі сөйлеу интонациясын үлкендердің көмегімен айтуға тәрбиелеу.

5 слайд
Ойын:
Тәрбие құралы, ақыл
ойды кеңейтеді, тілді
ұстартады,өмірді
таниды,сезімін
кеңейтеді
Ерік және мінез
қасиеттерін бекітеді,
адамгершілік сапаны
жетілдіреді.
Эстетикалық
тәрбие беру
құралы.
Еңбек тәрбиесін беру мақсаттарын
шешуге мүмкіндік береді .
Ұжымдық сезім әрекеттері өсе түседі
Бірінен бірі ептілікті үйренеді, өзінің
денесін нығайтады.
5 слайд
Ойын: Тәрбие құралы, ақыл ойды кеңейтеді, тілді ұстартады,өмірді таниды,сезімін кеңейтеді Ерік және мінез қасиеттерін бекітеді, адамгершілік сапаны жетілдіреді. Эстетикалық тәрбие беру құралы. Еңбек тәрбиесін беру мақсаттарын шешуге мүмкіндік береді . Ұжымдық сезім әрекеттері өсе түседі Бірінен бірі ептілікті үйренеді, өзінің денесін нығайтады.

6 слайд
6 слайд

7 слайд
Мектеп жасына дейінгі баланың дамытатын өсіретін әрі тәрбиелейтін негізгі іс-
әрекеті ойын. Ойын арқылы бала өзінің қоршаған ортамен, табиғатпен, қоғамдық
құбылыстармен,адамдардың еңбегімен қарым-қатынастармен танысады.
Халқымыз ойындарды тек балаларды алдандыру, көңілін көтеру әдісі деп
қарамай жас ерекшеліктеріне сай олардың көзқарастарын мінез-құлықтарын
қалыптастыру құралы деп ерекше бағалаған.
7 слайд
Мектеп жасына дейінгі баланың дамытатын өсіретін әрі тәрбиелейтін негізгі іс- әрекеті ойын. Ойын арқылы бала өзінің қоршаған ортамен, табиғатпен, қоғамдық құбылыстармен,адамдардың еңбегімен қарым-қатынастармен танысады. Халқымыз ойындарды тек балаларды алдандыру, көңілін көтеру әдісі деп қарамай жас ерекшеліктеріне сай олардың көзқарастарын мінез-құлықтарын қалыптастыру құралы деп ерекше бағалаған.

8 слайд
Ойынды бастамас бұрын педагог бала бойындағы қызығушылығын, ойынға деген
талпынысын арттыру керек. Балалар ойынның күнделікті сабаққа қарағанда көңілдірек
болатынын, күнделікті сабақ арасындағы дидактикалық ойынның маңыздылығын
түсіне бастайды.
Дидактикалық ойынның ұзақтығы маңызды. Егер де ойын ұзаққа созылса балаларды
жалықтырып, қысқа болса ойын мазмұнына түсінбей қалады.
Педагог ойынды ұйымдастырғанда көп іркілмей анық, қысқа түсіндіру қажет.
Сондықтан ойынға сәйкес жұмбақ ,жаңылтпаш, тақпақ, мақал-мәтелдер, түрлі сөздерді
де пайдаланып отырған жөн.
Көптеген дидактикалық ойындар балалардың жеке-дара ойнауына арналған: мысалы
/мозайка,пирамида/. Олар баланың дербестігін, аңғарғыштығын арттыра отырып,
өздігімен еңбек етуге жетелейді.
8 слайд
Ойынды бастамас бұрын педагог бала бойындағы қызығушылығын, ойынға деген талпынысын арттыру керек. Балалар ойынның күнделікті сабаққа қарағанда көңілдірек болатынын, күнделікті сабақ арасындағы дидактикалық ойынның маңыздылығын түсіне бастайды. Дидактикалық ойынның ұзақтығы маңызды. Егер де ойын ұзаққа созылса балаларды жалықтырып, қысқа болса ойын мазмұнына түсінбей қалады. Педагог ойынды ұйымдастырғанда көп іркілмей анық, қысқа түсіндіру қажет. Сондықтан ойынға сәйкес жұмбақ ,жаңылтпаш, тақпақ, мақал-мәтелдер, түрлі сөздерді де пайдаланып отырған жөн. Көптеген дидактикалық ойындар балалардың жеке-дара ойнауына арналған: мысалы /мозайка,пирамида/. Олар баланың дербестігін, аңғарғыштығын арттыра отырып, өздігімен еңбек етуге жетелейді.

9 слайд
9 слайд

10 слайд
«Ойнайық та, ойлайық!» Мақсаты: Балаларды 1-5 ке
дейінгі сандарды ауызша санау арқылы есептей
білуге, сандарды тура,кері санауға үйрету.Артық,кем,тең
ұғымдарын,
геометриялық пішіндер туралы білімдерін дидактикалық
ойындар арқылы бекіту.
10 слайд
«Ойнайық та, ойлайық!» Мақсаты: Балаларды 1-5 ке дейінгі сандарды ауызша санау арқылы есептей білуге, сандарды тура,кері санауға үйрету.Артық,кем,тең ұғымдарын, геометриялық пішіндер туралы білімдерін дидактикалық ойындар арқылы бекіту.

11 слайд
11 слайд

12 слайд
Осы мақсат пен міндеттерді негізге ала отырып, өзге ұлт
балаларына қазақ тілін үйретуде тек қана жаңа сөздерді
қайталау арқылы үйретпей, оларды ойындар мен
көрнекіліктер арқылы үйреткен тиімді. Ойын мен
көрнекілік-балалардың тілді үйренуге деген сенімін оятады.
12 слайд
Осы мақсат пен міндеттерді негізге ала отырып, өзге ұлт балаларына қазақ тілін үйретуде тек қана жаңа сөздерді қайталау арқылы үйретпей, оларды ойындар мен көрнекіліктер арқылы үйреткен тиімді. Ойын мен көрнекілік-балалардың тілді үйренуге деген сенімін оятады.

13 слайд
Ойын баланың алдынан өмірдің есігін ашып, оның шығармашылық
қабілетін оятып, бүкіл өміріне ұштаса береді. В.А.Сухомлинскийдің
сөзімен айтқанда:
«Ойынсыз ақыл-ойдың қалыпты дамуы да жоқ және болуда мүмкін
емес».
13 слайд
Ойын баланың алдынан өмірдің есігін ашып, оның шығармашылық қабілетін оятып, бүкіл өміріне ұштаса береді. В.А.Сухомлинскийдің сөзімен айтқанда: «Ойынсыз ақыл-ойдың қалыпты дамуы да жоқ және болуда мүмкін емес».

14 слайд
14 слайд

15 слайд
15 слайд