Ойын арқылы оқушылардың танымдық қабілеттерін қалыптастыру және арттыру.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы: Ойын арқылы оқушылардың танымдық
қабілеттерін қалыптастыру және арттыру. ЖОБА
«Шуақ» тобы.
Орындаған: Алимбеков А.
Абилова С.
Байгонысов Н.
Карабасова С.
Байназарова Э.
Уталиева Б
Мусаханова Л.
Бердибаева А.
Қабылдаған:Байназарова Б Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«Өрлеу» Біліктілікті Арттыру Ұлттық Орталығы
Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша педагог қызметкерлердің
біліктілігін арттыру институты.
1 слайд
Тақырыбы: Ойын арқылы оқушылардың танымдық қабілеттерін қалыптастыру және арттыру. ЖОБА «Шуақ» тобы. Орындаған: Алимбеков А. Абилова С. Байгонысов Н. Карабасова С. Байназарова Э. Уталиева Б Мусаханова Л. Бердибаева А. Қабылдаған:Байназарова Б Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі «Өрлеу» Біліктілікті Арттыру Ұлттық Орталығы Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша педагог қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты.
2 слайд
Жоспар
І.Кіріспе
ІІ.Негізгі бөлім
Ойын арқылы балалардың ойлау
қабілеттерін дамыту.
Баланы дамытудағы ұлттық ойындар
ІІІ.Қорытынды
ІV.Пайдаланылған әдебиеттер.
2 слайд
Жоспар І.Кіріспе ІІ.Негізгі бөлім Ойын арқылы балалардың ойлау қабілеттерін дамыту. Баланы дамытудағы ұлттық ойындар ІІІ.Қорытынды ІV.Пайдаланылған әдебиеттер.
3 слайд
Ойын үлгісінің технологиясы баланың нақ осындай белсенділіктерін арттырады.
Кез-келген бала да адамның мәдениеті де ойын арқылы дамиды. Ал бүгінгідей
динамика ғасырында, оқу процесінде ойын алдынғы орында, яғни ойын
технологиясы арқылы баланың оқуға ынтасын, қызығушылығын арттыру жеңіл
болмақ.
Ойын- дегеніміз не?Ойын дегеніміз- халықтың баланы әдептілікке, сауаттылыққа
баулитын қүралдың бірі.
Ойынның түрлері өте көп. Мысалы: рөлдік ойындар, денешынықтыру
ойындары, сюжеттік ойындар, дидактикалық ойын элементерін пайдаланудың
маңызы өте зор. Дидактикалық ойындар баланың ақыл- ойын дамытып, сабаққа
деген қызығушылықтарын арттырады. Ойын арқылы балалардың ойлау қабілеттерін дамыту.
3 слайд
Ойын үлгісінің технологиясы баланың нақ осындай белсенділіктерін арттырады. Кез-келген бала да адамның мәдениеті де ойын арқылы дамиды. Ал бүгінгідей динамика ғасырында, оқу процесінде ойын алдынғы орында, яғни ойын технологиясы арқылы баланың оқуға ынтасын, қызығушылығын арттыру жеңіл болмақ. Ойын- дегеніміз не?Ойын дегеніміз- халықтың баланы әдептілікке, сауаттылыққа баулитын қүралдың бірі. Ойынның түрлері өте көп. Мысалы: рөлдік ойындар, денешынықтыру ойындары, сюжеттік ойындар, дидактикалық ойын элементерін пайдаланудың маңызы өте зор. Дидактикалық ойындар баланың ақыл- ойын дамытып, сабаққа деген қызығушылықтарын арттырады. Ойын арқылы балалардың ойлау қабілеттерін дамыту.
4 слайд
Мектеп балалардың зейіні тұрақсыз, импульсивті болғанымен,
қабылдау есте сақтау мүмкіндіктері жақсы дамыған.
Сондықтан кез- келген сабақты өткізу үшін дидактикалық ойындар
қолдана білу керек. Мысылы «Сауат ашу» оқулығында тақырып
соңында тапсырмалар берілген. Осы тапсырмаларды ойын арқылы
ойын арқылы өткізуге болады. «Ұйқасын тап», «Сиқырлы қоржын»,
«Өлең жолын құрастыр» т.б. ойындар.
Тіл дамыту, сауат ашу сабақтарында да ролдік ,сюжеттік ойындарды
қолдануға болады. Ролдік ойындар мектепке дейінгі балалармен
өмірінде елеулі орын алады. Бұл ойындар ұзақ та , қысқа да болу
мүмкін. Сюжетті- рөлді ойындар бейнелеу құралы роль мен ойын
әрекеті болып табылады
4 слайд
Мектеп балалардың зейіні тұрақсыз, импульсивті болғанымен, қабылдау есте сақтау мүмкіндіктері жақсы дамыған. Сондықтан кез- келген сабақты өткізу үшін дидактикалық ойындар қолдана білу керек. Мысылы «Сауат ашу» оқулығында тақырып соңында тапсырмалар берілген. Осы тапсырмаларды ойын арқылы ойын арқылы өткізуге болады. «Ұйқасын тап», «Сиқырлы қоржын», «Өлең жолын құрастыр» т.б. ойындар. Тіл дамыту, сауат ашу сабақтарында да ролдік ,сюжеттік ойындарды қолдануға болады. Ролдік ойындар мектепке дейінгі балалармен өмірінде елеулі орын алады. Бұл ойындар ұзақ та , қысқа да болу мүмкін. Сюжетті- рөлді ойындар бейнелеу құралы роль мен ойын әрекеті болып табылады
5 слайд
Өзінің сипаты жағынан бұлар
көбінесе еліктену, шындық ты
көрсету болып
табылады.Мысалы «Дүкен»
ойынын ойнағанда балалар
сатушы мен сатып алушы
әрекеттеріне еліктейді., ал
«Мектеп» болып ойнағанда
мұғаліммен оқытушының
әрекетіне еліктейді. «Отбасы»
ойындары арқылы айналадағы
өмірді бақылауға, күнделікті өз
өмірлерінен алған білімдерін
ойын сюжетіне пайдалануға
төселдендіруге болады.
5 слайд
Өзінің сипаты жағынан бұлар көбінесе еліктену, шындық ты көрсету болып табылады.Мысалы «Дүкен» ойынын ойнағанда балалар сатушы мен сатып алушы әрекеттеріне еліктейді., ал «Мектеп» болып ойнағанда мұғаліммен оқытушының әрекетіне еліктейді. «Отбасы» ойындары арқылы айналадағы өмірді бақылауға, күнделікті өз өмірлерінен алған білімдерін ойын сюжетіне пайдалануға төселдендіруге болады.
6 слайд
Бала өмірінің кезеңі ойын арқылы жетіледі. Ойындар
әр топта жас ерекшелігіне сай жүргізіледі. Мен өз
тәжірибемде ойындарды көп қолданамын. Сабақ
барысында да, күннің жартысында да жүргіземін.
Баланың тілін жетілдіру үшін оны әңгімеше тарта
отырып, баланың сөздік қорын жаңа сөздермен
толықтырып, түсінігін молайту қажет. Баланың тілін
дамытуда ойын түрлерін жүргізу арқылы, ойын
шарттарын айта отырып та байытуға балады.
Мысалы : «Қуыршаққа қонаққа бару», «Мен кіммін»,
«Қуршақты киіндіреміз», «Шарбақты құрастыру»,
«Көлемі бойынша қой» деген секілді ойын түрлерін
қолдануға болады. «Ұлттық қазақ ойындары»:
«Қыз қуу», «Орамал тастау»,
«Асықтар»,
«Бәйге» ойындары.
6 слайд
Бала өмірінің кезеңі ойын арқылы жетіледі. Ойындар әр топта жас ерекшелігіне сай жүргізіледі. Мен өз тәжірибемде ойындарды көп қолданамын. Сабақ барысында да, күннің жартысында да жүргіземін. Баланың тілін жетілдіру үшін оны әңгімеше тарта отырып, баланың сөздік қорын жаңа сөздермен толықтырып, түсінігін молайту қажет. Баланың тілін дамытуда ойын түрлерін жүргізу арқылы, ойын шарттарын айта отырып та байытуға балады. Мысалы : «Қуыршаққа қонаққа бару», «Мен кіммін», «Қуршақты киіндіреміз», «Шарбақты құрастыру», «Көлемі бойынша қой» деген секілді ойын түрлерін қолдануға болады. «Ұлттық қазақ ойындары»: «Қыз қуу», «Орамал тастау», «Асықтар», «Бәйге» ойындары.
7 слайд
Әсіресе дидактикалық ойындарды тіл дамыту сабақтарында
пайдаланудың тиімділігін тәжірибе көрсетіп отыр. Сабақты
бекіту, баланың шығаршашылығын дамыту, тіл байлығын
молайту үшін ойындар сабақтың тақырыбына, мазмұнына
сай таңдап аламын. Мысалы: «Телефон» ойынында
диалогтық сөйлеудегі әңгіменің мақсаты- бір нәрсе жайында
сұралап, баланың оған жауап беруге, белгілі бір әрекетке
түрткі болуға үйрету болып табылады.
7 слайд
Әсіресе дидактикалық ойындарды тіл дамыту сабақтарында пайдаланудың тиімділігін тәжірибе көрсетіп отыр. Сабақты бекіту, баланың шығаршашылығын дамыту, тіл байлығын молайту үшін ойындар сабақтың тақырыбына, мазмұнына сай таңдап аламын. Мысалы: «Телефон» ойынында диалогтық сөйлеудегі әңгіменің мақсаты- бір нәрсе жайында сұралап, баланың оған жауап беруге, белгілі бір әрекетке түрткі болуға үйрету болып табылады.
8 слайд
Рөлдік ойындар мектепте балалар өмірінде елеулі орын алады. Бұл ойындар
ұзақа та ,қысқа да болуы мүмкін. Сюжетті- рөлді ойындар бейнелеу құралы
роль мен ойын әрекеті болып табылады. Өзінің сипаты жағынан бұлар көбінесе
еліктеу, шындықты көрсету болып табылады.Мысалы «Дүкен» ойынын
ойнағанда балалар сатушы сатып алушының әрекеттеріне еліктейді.
«Шаштараз», «Отбасы» ойындары арқылы айналадағы өмірді бақылауға,
күнделікті өз өмірлерінен алған білімдерін ойын сюжетіне пайдалануға
төселдендіруге болады. Педагок өтілген ойынға талдау жасап, оның балаларға
тигізген тәрбиелік ықпалы бағалауға, өз тобындағы сюжетті-рөльді
ойындарының одан әрі басшылық ету тәсілдерін ойластыруға тиіс
8 слайд
Рөлдік ойындар мектепте балалар өмірінде елеулі орын алады. Бұл ойындар ұзақа та ,қысқа да болуы мүмкін. Сюжетті- рөлді ойындар бейнелеу құралы роль мен ойын әрекеті болып табылады. Өзінің сипаты жағынан бұлар көбінесе еліктеу, шындықты көрсету болып табылады.Мысалы «Дүкен» ойынын ойнағанда балалар сатушы сатып алушының әрекеттеріне еліктейді. «Шаштараз», «Отбасы» ойындары арқылы айналадағы өмірді бақылауға, күнделікті өз өмірлерінен алған білімдерін ойын сюжетіне пайдалануға төселдендіруге болады. Педагок өтілген ойынға талдау жасап, оның балаларға тигізген тәрбиелік ықпалы бағалауға, өз тобындағы сюжетті-рөльді ойындарының одан әрі басшылық ету тәсілдерін ойластыруға тиіс
9 слайд
Қойылымдық ойындарда рольдер, ойын
әрекеттері қандай шығарманың, ертегінің
т.б. Сюжеті мен мазмұны шарттас болады.
Ол сюжетті-рөльді ойынға ұқсас. Барлық
балалар ертегіні жақсы көреді, ертек айтып
берсең бар ынтасымен тындайды. Ертегі
балалардың ой- қиялын, сөздік қорын
дамытады.
Құрылымдық ойындар- балалар
әрекетінің бір түрі. Оның негізгі мазмұны
қоршаған өмірді алуан түрі құбылыстарды
және соларға байланысты іс-әректтерді
бейнелеу болып табылады. Құрлыс ойыны
бір жағынан сюжетті-рөлді ойнауға ұқсас
келеді. Балалар ойын үстінде көпірлер,
стадиондар, темір жолдар, театрлар, цирктер
т.б. ірі құрлыстар салады.
9 слайд
Қойылымдық ойындарда рольдер, ойын әрекеттері қандай шығарманың, ертегінің т.б. Сюжеті мен мазмұны шарттас болады. Ол сюжетті-рөльді ойынға ұқсас. Барлық балалар ертегіні жақсы көреді, ертек айтып берсең бар ынтасымен тындайды. Ертегі балалардың ой- қиялын, сөздік қорын дамытады. Құрылымдық ойындар- балалар әрекетінің бір түрі. Оның негізгі мазмұны қоршаған өмірді алуан түрі құбылыстарды және соларға байланысты іс-әректтерді бейнелеу болып табылады. Құрлыс ойыны бір жағынан сюжетті-рөлді ойнауға ұқсас келеді. Балалар ойын үстінде көпірлер, стадиондар, темір жолдар, театрлар, цирктер т.б. ірі құрлыстар салады.
10 слайд
Дидактикалық ойындар кішкене
балаларға меилінше тән оқыту
формасы болып табылады, оның
арғы тегі ойынды өлең мен
қимылмен ұштастыру негізінде көп
нерсені үйрететін ойындарды
жасаған халық педагогикасына
жатыр. Мысалы: «Сиқырлы
қалпақтың сырын ашайық»- деген
ойынды ересек топтарда тәрбиеші
балаларды зат туралы айта білуге
үйрету, олардың жүйелі сөйлеу
қабілетін дамыту міндетін алға
қояды. Ойын міндеті-қалпақтың
астында не бар екнін
білу.Дидактикалық ойындар
айналамен танысу сабағында,
әдебиет, сабақтарында жиі
қолданады.
10 слайд
Дидактикалық ойындар кішкене балаларға меилінше тән оқыту формасы болып табылады, оның арғы тегі ойынды өлең мен қимылмен ұштастыру негізінде көп нерсені үйрететін ойындарды жасаған халық педагогикасына жатыр. Мысалы: «Сиқырлы қалпақтың сырын ашайық»- деген ойынды ересек топтарда тәрбиеші балаларды зат туралы айта білуге үйрету, олардың жүйелі сөйлеу қабілетін дамыту міндетін алға қояды. Ойын міндеті-қалпақтың астында не бар екнін білу.Дидактикалық ойындар айналамен танысу сабағында, әдебиет, сабақтарында жиі қолданады.
11 слайд
Бала тәрбиесі қиын да, жауапты міндет.
Ұрпақ тәрбиесі қоғамнан тыс, оқшау тұрған
емес. Ол қоғамның, заманың бағыт-
бағдармен, тыныс-тіршілігімен бірге жүріп
отырады. Осы орайда кез-келген бүлдіршін
үшін бала тәрбиесі ата-анасына берілген
тәлім-тәрбиені одан әрі жалғап,
жандыратыны сөзсіз
Балабақшада тәрбиеленушілердің
танымдық іс-әрекетін қалыптастыруда
негізгі жұмыс түрі- ойын әрекеті.
Бала саналы, мәдениетті, адамгершілігі
мол болып , жан-жақты дамуы үшін және
тілін дамытып, сөз байлығын дамыту үшін
және айналадағы өмір құбылысын ұғыну
үшін пайдаланудың маңызы зор.
11 слайд
Бала тәрбиесі қиын да, жауапты міндет. Ұрпақ тәрбиесі қоғамнан тыс, оқшау тұрған емес. Ол қоғамның, заманың бағыт- бағдармен, тыныс-тіршілігімен бірге жүріп отырады. Осы орайда кез-келген бүлдіршін үшін бала тәрбиесі ата-анасына берілген тәлім-тәрбиені одан әрі жалғап, жандыратыны сөзсіз Балабақшада тәрбиеленушілердің танымдық іс-әрекетін қалыптастыруда негізгі жұмыс түрі- ойын әрекеті. Бала саналы, мәдениетті, адамгершілігі мол болып , жан-жақты дамуы үшін және тілін дамытып, сөз байлығын дамыту үшін және айналадағы өмір құбылысын ұғыну үшін пайдаланудың маңызы зор.
12 слайд
Ойын үстінде баланың түрлі
қасиеттері, қабілеті мен белсенділігі де
көрінетіні туралы аса көрнекті педагог
А. С Макаренко былай дейді: «Ойында
бала қандай болса, өмірде кәсіби қызмет
саласында, көбінесе сондай болады».
Сондықтан келешекке адамды
тәрбиелеу- бәрінен бұрын ойын арқылы
жүзеге асыралады. Ойын- балалар үшін
айналадағы танып, білу тәсілі.Ойын
әрекеті мазмұнынан әлеуметтік сипаты
баланың қоғамдық өмір сүретіндігімен
байланысты. Ол алғашқы айлардан
бастап- ақ маңайындағылармен қарым-
қатынас жасауға ұмытылады, соның
арқасында жасау құралы, күш қуаты
тілді біртіндеп меңгереді.
12 слайд
Ойын үстінде баланың түрлі қасиеттері, қабілеті мен белсенділігі де көрінетіні туралы аса көрнекті педагог А. С Макаренко былай дейді: «Ойында бала қандай болса, өмірде кәсіби қызмет саласында, көбінесе сондай болады». Сондықтан келешекке адамды тәрбиелеу- бәрінен бұрын ойын арқылы жүзеге асыралады. Ойын- балалар үшін айналадағы танып, білу тәсілі.Ойын әрекеті мазмұнынан әлеуметтік сипаты баланың қоғамдық өмір сүретіндігімен байланысты. Ол алғашқы айлардан бастап- ақ маңайындағылармен қарым- қатынас жасауға ұмытылады, соның арқасында жасау құралы, күш қуаты тілді біртіндеп меңгереді.
13 слайд
Елбасымыз Н.Ә. Назарбаевтың
дәстүрлі Жолдауында халықтың
әлеуметтік жағдайын үдемелі
жақсартуда, сол себепті
мүмкіншілігі шектеулі азаматтарға
адамгершілік тұрғысынан мән
беріліп, халықаралық және отандық
педагогика мен медицинаның
ғылыми – практикалық
шектесуінде коррекциялық тәрбие
жүйесін құрылды. Негізгі мақсаты -
мүмкіншілігі шектеулі балаларды
тұлғалық келбетінде еңбекке үйрету,
өмірде өз орнын табуға баулу, өмірге
икемді азаматтық тұлға
қалыптастыру.
13 слайд
Елбасымыз Н.Ә. Назарбаевтың дәстүрлі Жолдауында халықтың әлеуметтік жағдайын үдемелі жақсартуда, сол себепті мүмкіншілігі шектеулі азаматтарға адамгершілік тұрғысынан мән беріліп, халықаралық және отандық педагогика мен медицинаның ғылыми – практикалық шектесуінде коррекциялық тәрбие жүйесін құрылды. Негізгі мақсаты - мүмкіншілігі шектеулі балаларды тұлғалық келбетінде еңбекке үйрету, өмірде өз орнын табуға баулу, өмірге икемді азаматтық тұлға қалыптастыру.
14 слайд
Балаларға Қазақстан Республикасының сындарлы 20 жыл ішінде
жеткен жетістіктерін көрнекілік құралдар арқылы көрсетіп,
халықтық педагогика элементтері арқылы ой-өрістерін дамытуға
ықпал жасалды.
14 слайд
Балаларға Қазақстан Республикасының сындарлы 20 жыл ішінде жеткен жетістіктерін көрнекілік құралдар арқылы көрсетіп, халықтық педагогика элементтері арқылы ой-өрістерін дамытуға ықпал жасалды.
15 слайд
Пайдаланған әдебиеттер:
Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан -2050» стратегиясы.
Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан-2030». Ел президентінің Қазақстан
халқына жолдауы. Алматы, 1998 ж.
Бап-Баба С. Психология негіздері, стр , Алматы 2012, Әлеуметтік
педагогика
15 слайд
Пайдаланған әдебиеттер: Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан -2050» стратегиясы. Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан-2030». Ел президентінің Қазақстан халқына жолдауы. Алматы, 1998 ж. Бап-Баба С. Психология негіздері, стр , Алматы 2012, Әлеуметтік педагогика