Оқытудағы жаңа әдіс-тәсілдер – сын тұрғысынан ойлауды дамыту
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Алматы облысы Ақсу ауданы
Абай атындағы орта
мектебінің қазақ тілі мен
әдебиеті пәнінің мұғалімі
Са ғ ымбекова Бақыт
Советханқызы
1 слайд
Алматы облысы Ақсу ауданы Абай атындағы орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Са ғ ымбекова Бақыт Советханқызы
2 слайд
Тақырыбы : Оқытудағы жаңа әдіс-тәсілдер –
сын тұрғысынан ойлауды дамыту
Мақсаты: Әдебиет сабақтарында
оқушылардың пән бойынша сыни ойлай
білуіне, кез –келген тақырып төңірегінде
жағдаят тудыру, өзіндік ой –өрісін дамыту
жолдарын іздестіре білуіне жетелеу.
Күтілетін нәтиже : Сыни ойлау арқылы
әдебиет пәніне деген оқушы қызығушылығын
арттыра алады, тақырыпты терең әрі жан-
жақты түсініп білуіне, өзіндік баға беруіне
ықпалын тигізеді.
2 слайд
Тақырыбы : Оқытудағы жаңа әдіс-тәсілдер – сын тұрғысынан ойлауды дамыту Мақсаты: Әдебиет сабақтарында оқушылардың пән бойынша сыни ойлай білуіне, кез –келген тақырып төңірегінде жағдаят тудыру, өзіндік ой –өрісін дамыту жолдарын іздестіре білуіне жетелеу. Күтілетін нәтиже : Сыни ойлау арқылы әдебиет пәніне деген оқушы қызығушылығын арттыра алады, тақырыпты терең әрі жан- жақты түсініп білуіне, өзіндік баға беруіне ықпалын тигізеді.
3 слайд
Міндеті:
СТО идеялар тексеріліп бағаланғанда және дамып
қолданылғанда іске асады
Есте сақтау-идеяларды түсіну-алғы шарт,
шығармашылықпен көкейкесті ойлау,
өзіндік жеке ойлау, тәуелсіз ойлау, шикізатты өңдеу
Сұрақтар шешімін табу- жаңа бір нәрсе тудыру
Үйрету – түсінуіне көмектесу
Көңілге қонымды дәлелге ұмтылу
Мәселені шешудің жолын өзі іздеп табу
Шешімді негізі бар саналы дәлелдеу
Әлеуметтік ойла, таласып оқу, талқылап қарсы
шығу
3 слайд
Міндеті: СТО идеялар тексеріліп бағаланғанда және дамып қолданылғанда іске асады Есте сақтау-идеяларды түсіну-алғы шарт, шығармашылықпен көкейкесті ойлау, өзіндік жеке ойлау, тәуелсіз ойлау, шикізатты өңдеу Сұрақтар шешімін табу- жаңа бір нәрсе тудыру Үйрету – түсінуіне көмектесу Көңілге қонымды дәлелге ұмтылу Мәселені шешудің жолын өзі іздеп табу Шешімді негізі бар саналы дәлелдеу Әлеуметтік ойла, таласып оқу, талқылап қарсы шығу
4 слайд
Тақырыптың өзектілігі : Қазіргі кезде өмір сүру
күрделенді, біздің елімізде демократиялық құрылымдар
пайда бола бастады. Бүгінгі оқушылар ертең өз жолында
кездескен қиыншылықтарды жеңуге, өз мәселелерін өздері
шешуге, саналы шешім қабылдауға дайын болуды
үйрететін жаңа технологиялардың бірі – “Оқу мен жазу
арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту”.
СТО-ды дамыту бағдарламасы әлемнің түкпір- түкпірінен
жиналған білім берушілердің бірлескен еңбегі.
СТО дегеніміз-не нәрсенің анығына , оның себеп
салдарына барып анықтау, бағалау одан шығатын
салдарына көз жеткізе білу, қорытынды жасау.
4 слайд
Тақырыптың өзектілігі : Қазіргі кезде өмір сүру күрделенді, біздің елімізде демократиялық құрылымдар пайда бола бастады. Бүгінгі оқушылар ертең өз жолында кездескен қиыншылықтарды жеңуге, өз мәселелерін өздері шешуге, саналы шешім қабылдауға дайын болуды үйрететін жаңа технологиялардың бірі – “Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту”. СТО-ды дамыту бағдарламасы әлемнің түкпір- түкпірінен жиналған білім берушілердің бірлескен еңбегі. СТО дегеніміз-не нәрсенің анығына , оның себеп салдарына барып анықтау, бағалау одан шығатын салдарына көз жеткізе білу, қорытынды жасау.
5 слайд
СТО технологиясының ерекшел іктері
5 слайд
СТО технологиясының ерекшел іктері
6 слайд
Сын тұрғысынан ойлау әдістері
Қызығушылығын ояту
Ой шақыру
Ой қозғау
Мағынаны тану
6 слайд
Сын тұрғысынан ойлау әдістері Қызығушылығын ояту Ой шақыру Ой қозғау Мағынаны тану
7 слайд
Миға шабуыл стратегиясы
Миға шабуыл стратегиясы – бұл ұжымдық талқылау, мәселенің
шешімін іздеуде қолданылатын тиімді әдіс. Қандайда бір проблеманы әр
мүшенің пікірін еркін тыңдау арқылы шешу. Бұл әдіс жеке тұлғаны
қалыптастырудағы маңызды әдістердің бірі. Миға шабуыл
стратегиясының өзіндік ережесін сақтап, дұрыс пайдаланса оқушының
шығармашыл ойлауын жақсы дамытады. Миға шабуыл
стратегиясының қағидасы қиын емес. Мұғалім топ құрады да, қандай
да бір проблеманың шешімін табуды өтінесіз (айтасыз). Барлық
оқушылар өз пікірлерін айта бастайды, ешкім оның ойын бөліп, өз
пікірін айта алмайды және бағаланбайды. Іс –тәжірибеден байқағанда
бірнеше минут ішінде көптеген пікірлер яғни шешімдер табуға болады.
Бұл жерде пікірдің көптігі мақсат емес, ол тек нақты саналы шешім
қабылдауға негіз болады. Қағидасы: - Ұсынылған пікір бағаланбайды,
сыналмайды. - Жұмыс пікірдің сапасына емес санына бағытталған
(неғұрлым пікір көп болса, соғұрлым нақты шешім қабылдауға таңдау
болады). – Барлық пікірлер «бір ауыз сөзбен» жазылып отырғаны
жақсы. – Белгіленген уақыт сақталуы тиіс.
7 слайд
Миға шабуыл стратегиясы Миға шабуыл стратегиясы – бұл ұжымдық талқылау, мәселенің шешімін іздеуде қолданылатын тиімді әдіс. Қандайда бір проблеманы әр мүшенің пікірін еркін тыңдау арқылы шешу. Бұл әдіс жеке тұлғаны қалыптастырудағы маңызды әдістердің бірі. Миға шабуыл стратегиясының өзіндік ережесін сақтап, дұрыс пайдаланса оқушының шығармашыл ойлауын жақсы дамытады. Миға шабуыл стратегиясының қағидасы қиын емес. Мұғалім топ құрады да, қандай да бір проблеманың шешімін табуды өтінесіз (айтасыз). Барлық оқушылар өз пікірлерін айта бастайды, ешкім оның ойын бөліп, өз пікірін айта алмайды және бағаланбайды. Іс –тәжірибеден байқағанда бірнеше минут ішінде көптеген пікірлер яғни шешімдер табуға болады. Бұл жерде пікірдің көптігі мақсат емес, ол тек нақты саналы шешім қабылдауға негіз болады. Қағидасы: - Ұсынылған пікір бағаланбайды, сыналмайды. - Жұмыс пікірдің сапасына емес санына бағытталған (неғұрлым пікір көп болса, соғұрлым нақты шешім қабылдауға таңдау болады). – Барлық пікірлер «бір ауыз сөзбен» жазылып отырғаны жақсы. – Белгіленген уақыт сақталуы тиіс.
8 слайд
Венн диаграммасы стратегиясы
Венн диаграммасы стратегиясы – Бұл
стратегияның мақсаты салыстыру, пайымдау. Екі
зат немесе мезгілдің (объектінің) айырмашылығы
мен ұқсастығы жазылады. Бір біріне бағытталған
екі немесе үш шеңбер.(тек шеңбер ғана болу керек
деген қате түсінік) Екі жағына салыстырылады,
ал айқасқан жеріне ортақ қасиеті жазылады.
Оқушылардың ойлары айтылып, салыстыру
сияқты күрделі операция жүзеге асады.
8 слайд
Венн диаграммасы стратегиясы Венн диаграммасы стратегиясы – Бұл стратегияның мақсаты салыстыру, пайымдау. Екі зат немесе мезгілдің (объектінің) айырмашылығы мен ұқсастығы жазылады. Бір біріне бағытталған екі немесе үш шеңбер.(тек шеңбер ғана болу керек деген қате түсінік) Екі жағына салыстырылады, ал айқасқан жеріне ортақ қасиеті жазылады. Оқушылардың ойлары айтылып, салыстыру сияқты күрделі операция жүзеге асады.
9 слайд
Куббизм стратегиясы – Ойын арқылы
оқыту. Кубиктің алты жағына жазылған
сөздер бойынша жұмыс жасайды. Қандайда
бір затты жан жақты талдайды,
талқылайды, сол арқылы білімдерін
қайталайды, жаңа білім қосады.
Сипатта (түрі, түсі, көлемі)
Салыстыр (ұқсастығы, айырмашылығы)
Ұсын (қалай, қай жерде пайдаланылады?)
Дәлелде (қарсы және қарсы емеспін)
Талда (қалай жасалған, неден тұрады?)
Ой толғау (бұл неден жасалған?)
Кубикпен жұпта немесе топта жұмыс
жасайды. Кубикті түрлі – түсті түрде
пайдалануға болады.
9 слайд
Куббизм стратегиясы – Ойын арқылы оқыту. Кубиктің алты жағына жазылған сөздер бойынша жұмыс жасайды. Қандайда бір затты жан жақты талдайды, талқылайды, сол арқылы білімдерін қайталайды, жаңа білім қосады. Сипатта (түрі, түсі, көлемі) Салыстыр (ұқсастығы, айырмашылығы) Ұсын (қалай, қай жерде пайдаланылады?) Дәлелде (қарсы және қарсы емеспін) Талда (қалай жасалған, неден тұрады?) Ой толғау (бұл неден жасалған?) Кубикпен жұпта немесе топта жұмыс жасайды. Кубикті түрлі – түсті түрде пайдалануға болады.
10 слайд
ДЖИКСО стратегиясы - ұжымдық оқыту әдісі. Мақсаты: жалпы
мәселені алдымен жұпта сосын ұжымда талқылау. Қолданылуы:
Алдымен сынып топқа бөлініп отырады – бұл жұмыс немесе бастапқы
топтар деп аталады. Мәтін немесе тапсырма 4 бөлікке бөлініп
дайындалады. Бірдей мәтін бөлігін алған оқушылар енді эксперт
немесе жанұя топтарын құрады, яғни эксперт топтар басқа топта
мәтіннің бірдей бөліктерін талдайды.
10 слайд
ДЖИКСО стратегиясы - ұжымдық оқыту әдісі. Мақсаты: жалпы мәселені алдымен жұпта сосын ұжымда талқылау. Қолданылуы: Алдымен сынып топқа бөлініп отырады – бұл жұмыс немесе бастапқы топтар деп аталады. Мәтін немесе тапсырма 4 бөлікке бөлініп дайындалады. Бірдей мәтін бөлігін алған оқушылар енді эксперт немесе жанұя топтарын құрады, яғни эксперт топтар басқа топта мәтіннің бірдей бөліктерін талдайды.
11 слайд
Бүгін мен..........білдім.
............қызықты болды .
................қиын болды.
...............екенін түсіндім.
Мен...........жасай алдым.
...........мені таң қалдырды.«Аяқталмаған сөйлемдер» әдісі
11 слайд
Бүгін мен..........білдім. ............қызықты болды . ................қиын болды. ...............екенін түсіндім. Мен...........жасай алдым. ...........мені таң қалдырды.«Аяқталмаған сөйлемдер» әдісі
12 слайд
Егер балалар бірдеңені түсінбейтін болса,
онда оқытушы оларды кінәлауға тиісті
емес, оларға түсіндіре алмай отырған өзін
кінәлауға тиіс.
Ы. Алтынсарин.Қорыту:
12 слайд
Егер балалар бірдеңені түсінбейтін болса, онда оқытушы оларды кінәлауға тиісті емес, оларға түсіндіре алмай отырған өзін кінәлауға тиіс. Ы. Алтынсарин.Қорыту:
13 слайд
Назарларыңызға рақмет!
13 слайд
Назарларыңызға рақмет!