Отбасы тәрбиесінің негіздері
Отбасы тәрбиесінің негіздері

#1 слайд
Отбасы тәрбиесінің
негіздері
Бекмағамбетова Айгүл Тілегенқызы
Мектеп психологі
Қызылорда облысы Қармақшы ауданы Дүр Оңғар ауылы
№107 жалпы білім беретін қазақ орта мектебі КММ
1 слайд
Отбасы тәрбиесінің негіздері Бекмағамбетова Айгүл Тілегенқызы Мектеп психологі Қызылорда облысы Қармақшы ауданы Дүр Оңғар ауылы №107 жалпы білім беретін қазақ орта мектебі КММ
#2 слайд
Жоспар:
1 . Отбасы – бала тұлғасын әлеуметтендірудің факторы
және белсенді субъектісі
2.Отбасы тәрбиесінің нормативтік-құқықтық негіздері.
3.Отбасының тәрбие жұмысын ұйымдастырудың
теориялық негіздері.
4.Отбасы тәрбиес i н i ң мақсаты, м i ндеттер i, мазмұны,
құралы, формасы.
5.Мектеп пен отбасының әрекеттестігі.
6.Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек
көрсету бағдарламасы: отбасының педагогикалық
процесін диагностикалау кезеңі
7.Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек
көрсету бағдарламасы: ата-аналарға педагогикалық
тәрбие беру кезең i
2 слайд
Жоспар: 1 . Отбасы – бала тұлғасын әлеуметтендірудің факторы және белсенді субъектісі 2.Отбасы тәрбиесінің нормативтік-құқықтық негіздері. 3.Отбасының тәрбие жұмысын ұйымдастырудың теориялық негіздері. 4.Отбасы тәрбиес i н i ң мақсаты, м i ндеттер i, мазмұны, құралы, формасы. 5.Мектеп пен отбасының әрекеттестігі. 6.Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек көрсету бағдарламасы: отбасының педагогикалық процесін диагностикалау кезеңі 7.Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек көрсету бағдарламасы: ата-аналарға педагогикалық тәрбие беру кезең i
#3 слайд
I. Отбасы – бала тұлғасын әлеуметтендірудің
факторы және белсенді субъектісі
3 слайд
I. Отбасы – бала тұлғасын әлеуметтендірудің факторы және белсенді субъектісі
#4 слайд
Репродуктивті баланы дүниеге
әкелу. ( баланың туылуы (
Тәрбиелілік отбасының әрбір
мүшесінің жеке тұлға болып
қалыптасуына,тәрбиелік жағдай жасауы.
Тұрмыстық экономикалық-жалпы
тұрмысты,бюджетті басқару.
Коммуникативті отбасылық
қатынасты,басқа адамдармен қатынасты
ұйымдастыру.
Рекреативті іс-әрекет ұйымдастыру.
4 слайд
Репродуктивті баланы дүниеге әкелу. ( баланың туылуы ( Тәрбиелілік отбасының әрбір мүшесінің жеке тұлға болып қалыптасуына,тәрбиелік жағдай жасауы. Тұрмыстық экономикалық-жалпы тұрмысты,бюджетті басқару. Коммуникативті отбасылық қатынасты,басқа адамдармен қатынасты ұйымдастыру. Рекреативті іс-әрекет ұйымдастыру.
#5 слайд
Баланың күн тәртібін ұйымдастыру :
•
Дене және еңбек қызметі.
•
Ой белсенділігін арттыру.
•
Бос уақытты дұрыс ұйымдастыру.
•
Уақытымен тамақтану.
•
Гигиенаны қадағалау.
•
Уақытымен ұйықтау.
5 слайд
Баланың күн тәртібін ұйымдастыру : • Дене және еңбек қызметі. • Ой белсенділігін арттыру. • Бос уақытты дұрыс ұйымдастыру. • Уақытымен тамақтану. • Гигиенаны қадағалау. • Уақытымен ұйықтау.
#6 слайд
Отбасы тәрбиесінің проблемасы:
•
Ананың отбасы тұрмысынан қолы босамауы.
•
Ананың уақыты жетпеуі көбінесе насихат, жазғыру, ұрсу
сияқты тәрбиелік ықпалдың нәтижесіз әдістерін
пайдалануға мәжбүр болады.
•
Микроклиматы жағымсыз, отбасы өмірі.
•
Ата-ананың бір-біріне, балаларына деген шағымдарына,
айқай-шуға, қорлық сөздер мен іс-әрекеттерге толы
отбасыларда тәрбие проблемалары туындайды.
6 слайд
Отбасы тәрбиесінің проблемасы: • Ананың отбасы тұрмысынан қолы босамауы. • Ананың уақыты жетпеуі көбінесе насихат, жазғыру, ұрсу сияқты тәрбиелік ықпалдың нәтижесіз әдістерін пайдалануға мәжбүр болады. • Микроклиматы жағымсыз, отбасы өмірі. • Ата-ананың бір-біріне, балаларына деген шағымдарына, айқай-шуға, қорлық сөздер мен іс-әрекеттерге толы отбасыларда тәрбие проблемалары туындайды.
#7 слайд
II. Отбасы тәрбиесінің нормативтік-құқықтық
негіздері.
1. «Бала құқығы туралы конвенция» ;
2. «Бала құқығының декларациясы»;
3. «Адам құқықтарының жалпы
декларациясы»
4. « ҚР неке туралы заң »
5. «ҚР конституциясы»
7 слайд
II. Отбасы тәрбиесінің нормативтік-құқықтық негіздері. 1. «Бала құқығы туралы конвенция» ; 2. «Бала құқығының декларациясы»; 3. «Адам құқықтарының жалпы декларациясы» 4. « ҚР неке туралы заң » 5. «ҚР конституциясы»
#8 слайд
Педагогикалық процестің тәрбиелік
механизмдері :
•
Ата-ана арасындағы.
•
Ата-ана мен бала арасындағы.
•
Балалардың арасындағы өзара қатынасы.
8 слайд
Педагогикалық процестің тәрбиелік механизмдері : • Ата-ана арасындағы. • Ата-ана мен бала арасындағы. • Балалардың арасындағы өзара қатынасы.
#9 слайд
Отбасыдағы өзара қатынас сипаты :
Әдет-ғұрыптармен
Ата-ананың өзінің бұрынғы отбасысынан алған
тәрбие-нұсқауларымен
Темперамент ерекшеліктерімен
Ерлі-зайыптылардың эмоционалдық деңгейімен
Адамгершілік және педагогикалық мәдениетімен
анықталады
9 слайд
Отбасыдағы өзара қатынас сипаты : Әдет-ғұрыптармен Ата-ананың өзінің бұрынғы отбасысынан алған тәрбие-нұсқауларымен Темперамент ерекшеліктерімен Ерлі-зайыптылардың эмоционалдық деңгейімен Адамгершілік және педагогикалық мәдениетімен анықталады
#10 слайд
IV. Отбасы тәрбиес i н i ң мақсаты, м i ндеттер i,
мазмұны, құралы, формасы
Отбасы тәрбиесінің міндеттері
•
Баланың өзін-өзі
тануын дамыту,
•
Өзгелермен
үйлесімді қарым-
қатынас құруға
үйрету,
•
Айналасымен
мәдени қарым-
қатынас құру,
•
Мықты отбасын
қалыптастыру
туралы отбасы
құндылықтарын
санасына сіңіру; •
Адамгершілік
және
эстетикалық
жағынан
қалыптастыру,
•
Денсаулығын
нығайту,
•
Ақыл-ой,
шығармашылық
қабілеттерін
жетілдіру,
10 слайд
IV. Отбасы тәрбиес i н i ң мақсаты, м i ндеттер i, мазмұны, құралы, формасы Отбасы тәрбиесінің міндеттері • Баланың өзін-өзі тануын дамыту, • Өзгелермен үйлесімді қарым- қатынас құруға үйрету, • Айналасымен мәдени қарым- қатынас құру, • Мықты отбасын қалыптастыру туралы отбасы құндылықтарын санасына сіңіру; • Адамгершілік және эстетикалық жағынан қалыптастыру, • Денсаулығын нығайту, • Ақыл-ой, шығармашылық қабілеттерін жетілдіру,
#11 слайд
Отбасы тәрбие формасы
Ұжымдық
Ұжымдық
тәрбиеге отбасы
мүшелерінің
қатысуымен
атқарылатын іс-
шаралар. Жеке тұлғалық
жеке тұлғалық
қасиеттерін
тәрбиелеуге
балалардың жеке
жауапкершілігімен
орындалатын істері
жатады.
11 слайд
Отбасы тәрбие формасы Ұжымдық Ұжымдық тәрбиеге отбасы мүшелерінің қатысуымен атқарылатын іс- шаралар. Жеке тұлғалық жеке тұлғалық қасиеттерін тәрбиелеуге балалардың жеке жауапкершілігімен орындалатын істері жатады.
#12 слайд
Отбасында
қолданылатын
тәрбие
құралдары Қоғамдық
өмірдегі
Бейнелеу
өнері
МузыкаКөркем сөз
туындылары
12 слайд
Отбасында қолданылатын тәрбие құралдары Қоғамдық өмірдегі Бейнелеу өнері МузыкаКөркем сөз туындылары
#13 слайд
V. Мектеп пен отбасының әрекеттістігі.
Қазіргі уақытта мектеп пен отбасы
ынтымақтастық әрекетінің келесі бағыттары
айқындалған:
Ата-аналармен ұйымдастырушылық – педагогикалық
жұмыс;
Ата-аналардың педагогикалық сауаттылығын
дамыту;
Ата-аналармен баланың оқу үлгерімі мен тәрбиесін
жақсарту үшін жүйелі жеке дара жұмыстарын
жүргізу.
13 слайд
V. Мектеп пен отбасының әрекеттістігі. Қазіргі уақытта мектеп пен отбасы ынтымақтастық әрекетінің келесі бағыттары айқындалған: Ата-аналармен ұйымдастырушылық – педагогикалық жұмыс; Ата-аналардың педагогикалық сауаттылығын дамыту; Ата-аналармен баланың оқу үлгерімі мен тәрбиесін жақсарту үшін жүйелі жеке дара жұмыстарын жүргізу.
#14 слайд
Ата-аналармен
ұйымдастырушылық -
педагогикалық жұмыс
Ата-аналар комитеті
(жалпы мектептік,
сыныптық)
Ата-аналар
жиналысы Конференциялар
14 слайд
Ата-аналармен ұйымдастырушылық - педагогикалық жұмыс Ата-аналар комитеті (жалпы мектептік, сыныптық) Ата-аналар жиналысы Конференциялар
#15 слайд
VI. Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек
көрсету бағдарламасы: отбасының педагогикалық процесін
диагностикалау кезеңі
Отбасыдағы бала тәрбиес i н i ң жет i лу i
Әлеуметт i к-
педагогикалық Материалдық
сипаттағы
көптеген
жағдайларға
15 слайд
VI. Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек көрсету бағдарламасы: отбасының педагогикалық процесін диагностикалау кезеңі Отбасыдағы бала тәрбиес i н i ң жет i лу i Әлеуметт i к- педагогикалық Материалдық сипаттағы көптеген жағдайларға
#16 слайд
Педагогикалық процест i ң сипаттамалары
отбасының тәрбие мүмк i нд i ктер i нде жатыр. Оларға
байланысты отбасындағы педагогикалық процест i ң
тәрбиел i к мүмк i нд i ктер i н i ң деңгей i н айқындауға
болады:
Жоғары деңгей – барлық нег i зг i көрсетк i штер
толығымен көр i н i с тапқан отбасылар
16 слайд
Педагогикалық процест i ң сипаттамалары отбасының тәрбие мүмк i нд i ктер i нде жатыр. Оларға байланысты отбасындағы педагогикалық процест i ң тәрбиел i к мүмк i нд i ктер i н i ң деңгей i н айқындауға болады: Жоғары деңгей – барлық нег i зг i көрсетк i штер толығымен көр i н i с тапқан отбасылар
#17 слайд
Орташа деңгейде - отбасының педагогикалық
процес i, жалпы алғанда, қанағаттанарлық күйде, алайда
кейб i р элементтер i, белг i л i б i р мөлшерде, түзетуд i ќажет
етед i
Төмен деңгей - отбасының іс-әрекет i нде ала
ауыздықпен, ата-ананың нашар педагогикалық
мәдениет i, бала тәрбиес i не деген жауапкерш i л i кс i здік,
педагогикалық сауатсыздығымен сипатталады
17 слайд
Орташа деңгейде - отбасының педагогикалық процес i, жалпы алғанда, қанағаттанарлық күйде, алайда кейб i р элементтер i, белг i л i б i р мөлшерде, түзетуд i ќажет етед i Төмен деңгей - отбасының іс-әрекет i нде ала ауыздықпен, ата-ананың нашар педагогикалық мәдениет i, бала тәрбиес i не деген жауапкерш i л i кс i здік, педагогикалық сауатсыздығымен сипатталады
#18 слайд
VII. Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек көрсету
бағдарламасы: ата-аналарға педагогикалық тәрбие беру кезең i
Сынып жетекшісі отбасымен
педагогикалық және психологиялық тұрғыдан
байланыс орнатуы тиіс.
Бірінші ереже . Мектеп пен сынып
жетекшісінің ата-анамен байланыс орнатудағы
басты қадамы ата-ананың беделін көтеретін іс-
шараларды белгілеу.
18 слайд
VII. Сынып жетекш i с i н i ң отбасына педагогикалық көмек көрсету бағдарламасы: ата-аналарға педагогикалық тәрбие беру кезең i Сынып жетекшісі отбасымен педагогикалық және психологиялық тұрғыдан байланыс орнатуы тиіс. Бірінші ереже . Мектеп пен сынып жетекшісінің ата-анамен байланыс орнатудағы басты қадамы ата-ананың беделін көтеретін іс- шараларды белгілеу.
#19 слайд
Екінші ереже - Ата-ананың тәрбиелік
мүмкіндігіне сенім арту, педагогикалық
мәдениетін көтеруге және тәрбие ісіне
белсенді араласуына қолдау көрсету.
19 слайд
Екінші ереже - Ата-ананың тәрбиелік мүмкіндігіне сенім арту, педагогикалық мәдениетін көтеруге және тәрбие ісіне белсенді араласуына қолдау көрсету.
#20 слайд
Үшінші ереже - Отбасының ішкі
өміріне араласпау.
Төртінші ереже - Отбасында баланың
жағымды жақтарын бала тәрбиесіне
негіз етіп, оны жетістікке қол жеткізуге
тәрбиелеу.
20 слайд
Үшінші ереже - Отбасының ішкі өміріне араласпау. Төртінші ереже - Отбасында баланың жағымды жақтарын бала тәрбиесіне негіз етіп, оны жетістікке қол жеткізуге тәрбиелеу.
#21 слайд
Ата-аналармен байланыс орнатудың түрлері:
Педагогикалық тапсырма жүктеу.
Мектеп үйірмелерін жүргізу.
Мекен – жай аумағында клубтар ұйымдастыру.
Спорттық секция жүргізу.
Техникалық үйірмеге қатысу.
Түрлі көмек көрсету.
21 слайд
Ата-аналармен байланыс орнатудың түрлері: Педагогикалық тапсырма жүктеу. Мектеп үйірмелерін жүргізу. Мекен – жай аумағында клубтар ұйымдастыру. Спорттық секция жүргізу. Техникалық үйірмеге қатысу. Түрлі көмек көрсету.
#22 слайд
Өзін-өзі бақылауға арналған сұрақтар:
1.Қазіргі отбасының ерекшеліктері қандай?
2.Отбасының жас ұрпақ тәрбиелеудегі мақсаты не?
3.Отбасы тәрбиесінің формалары мен құралдары қандай?
4.Отбасындағы тәрбие мәселесін жақсарту үшін ата-
аналар және оқушылармен қандай жұмыс түрлерін
ұйымдастыруға болады?
22 слайд
Өзін-өзі бақылауға арналған сұрақтар: 1.Қазіргі отбасының ерекшеліктері қандай? 2.Отбасының жас ұрпақ тәрбиелеудегі мақсаты не? 3.Отбасы тәрбиесінің формалары мен құралдары қандай? 4.Отбасындағы тәрбие мәселесін жақсарту үшін ата- аналар және оқушылармен қандай жұмыс түрлерін ұйымдастыруға болады?
#23 слайд
Әдебиеттер тізімі:
1. Әбенбаев С. Тәрбие теориясы мен әдістемесі. – Алматы.
“Дарын”, 2004.
2. Гликман И.З. Теория и методика воспитания. – М.”Владос
Пресс” , 2002.
3. Қалиев С., Майгаранова Ш., Иманбаева С.Т., т.б. Мектептегі
тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі. – Алматы. “РБК”,
1999.
4. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика: Университеттер
студенттеріне арналған оқу құралы. - Алматы, 2004.
5. Педагогика: Дәріс курсы. – Алматы: «Нұрлы Әлем», 2003.
6. Подласый И.П. Педагогика: Новый курс. - М.: ВЛАДОС, 2003.
1. Сластенин В.А., Исаев И.Ф., Шиянов Е.Н. Педагогика:
Учебное пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Под ред.
В.А.Сластенина. М.: Изд. центр «Академия», 2003.
2. Мудрик А.В. Социальная педагогика. М., 1999.
23 слайд
Әдебиеттер тізімі: 1. Әбенбаев С. Тәрбие теориясы мен әдістемесі. – Алматы. “Дарын”, 2004. 2. Гликман И.З. Теория и методика воспитания. – М.”Владос Пресс” , 2002. 3. Қалиев С., Майгаранова Ш., Иманбаева С.Т., т.б. Мектептегі тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі. – Алматы. “РБК”, 1999. 4. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика: Университеттер студенттеріне арналған оқу құралы. - Алматы, 2004. 5. Педагогика: Дәріс курсы. – Алматы: «Нұрлы Әлем», 2003. 6. Подласый И.П. Педагогика: Новый курс. - М.: ВЛАДОС, 2003. 1. Сластенин В.А., Исаев И.Ф., Шиянов Е.Н. Педагогика: Учебное пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Под ред. В.А.Сластенина. М.: Изд. центр «Академия», 2003. 2. Мудрик А.В. Социальная педагогика. М., 1999.
шағым қалдыра аласыз













