Материалдар / Отбасындағы ата-ананың рөлі. Презентация

Отбасындағы ата-ананың рөлі. Презентация

Материал туралы қысқаша түсінік
Зерттеу жұмысының мақсаты: отбасы тәрбиесіндегі ата – ананың үлгі өнегесінің маңыздылығын ашып көрсету. Зерттеу мақсатына сай келесі міндеттер анықталды: Отбасы тәрбиесінің педогогикалық аспектілерін зерттеу. Отбасы тәрбиесі түсінігін ашу. Қазақ отбасы тәрбиесінің ерекшеліктерін көрсету. Отбасы тәрбиесіндегі ата – ана үлгі өнегесіне талдау жасау. Балаға ата-ана үлгі өнегесінің рөлін анықтау. Зерттеу әдістері: педогогикалық процестерді талдау, жүйелеу,
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
ЖИ арқылы жасау
Материалдың қысқаша түсінігі
«Р.Қошқарбаев атындағы №50 ЖББМ» КММ Педагог-психолог: Х.Сафарова Отбасындағы ата-ананың рөлі

1 слайд
«Р.Қошқарбаев атындағы №50 ЖББМ» КММ Педагог-психолог: Х.Сафарова Отбасындағы ата-ананың рөлі

1 слайд

«Р.Қошқарбаев атындағы №50 ЖББМ» КММ Педагог-психолог: Х.Сафарова Отбасындағы ата-ананың рөлі

Кіріспе Адамның жеке басының алғашқы қалыптасуы отбасынан баст

2 слайд
Кіріспе Адамның жеке басының алғашқы қалыптасуы отбасынан басталады. Оның ер жетіп өсуі, бойындағы алғашқы адамгершілік белгілер отбасында қалыптасады. Ақын сөзімен айтқанда: «Отбасы – табиғат сыйлаған кереметтердің бірі» - десек артық емес. Отбасының басты қызығы, алтын тіреу діңгегі – бала. Баланың тәрбиелі болып өсуіне берекелі отбасының әсері мол. Отбасының әр бір мүшесі, өзара сөйлесіп, не болмаса ата – ананың, баланың міндетін атқару ғана емес, береке бірлік, сүйіспеншілік пен араласса, босағасы берік, шаңыраға биік отбасына айналары сөзсіз. Бала өмірінің алғашқы күнінен бастап, ата-ана өздерінің негізгі борыштарын – тәрбие жұмысын атқаруға кіріседі. Алайда, қазірі кездегі елдегі экономикалық әлеуметтік жағдайлардың қиындығы, жұмыссыздық, материалдық-рухани қажеттіліктердің тапшылығы, осының бәрі отбасындағы ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынасты күрделендіріп отыр. Бала тәрбиесінің негізі – бұл оның отбасы. Осы шағын әлеуметтік топ – бала үшін өмір мектебі. Отбасындағы ата-ана баланың өмірлік ұстазы және тәрбиешісі. Балананың болашағы, білімі, мәдениеті, отбасындағы ата-ананың сіңірген еібегіне, тәлім-тәрбиесіне байланысты. Адам өмірінің мәні мен сұлулығы, адамның келешегіне сенімділігін – баланың ата-анансын ардақ тұтып, өзінің перзенттік қарызын бір сәтке де есінен шығармауында. Бұл – жас ұрпақтың мәдениеттілігін, әдептілігінің ғана емес, ең алдымен адамшылығының белгісі.

2 слайд

Кіріспе Адамның жеке басының алғашқы қалыптасуы отбасынан басталады. Оның ер жетіп өсуі, бойындағы алғашқы адамгершілік белгілер отбасында қалыптасады. Ақын сөзімен айтқанда: «Отбасы – табиғат сыйлаған кереметтердің бірі» - десек артық емес. Отбасының басты қызығы, алтын тіреу діңгегі – бала. Баланың тәрбиелі болып өсуіне берекелі отбасының әсері мол. Отбасының әр бір мүшесі, өзара сөйлесіп, не болмаса ата – ананың, баланың міндетін атқару ғана емес, береке бірлік, сүйіспеншілік пен араласса, босағасы берік, шаңыраға биік отбасына айналары сөзсіз. Бала өмірінің алғашқы күнінен бастап, ата-ана өздерінің негізгі борыштарын – тәрбие жұмысын атқаруға кіріседі. Алайда, қазірі кездегі елдегі экономикалық әлеуметтік жағдайлардың қиындығы, жұмыссыздық, материалдық-рухани қажеттіліктердің тапшылығы, осының бәрі отбасындағы ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынасты күрделендіріп отыр. Бала тәрбиесінің негізі – бұл оның отбасы. Осы шағын әлеуметтік топ – бала үшін өмір мектебі. Отбасындағы ата-ана баланың өмірлік ұстазы және тәрбиешісі. Балананың болашағы, білімі, мәдениеті, отбасындағы ата-ананың сіңірген еібегіне, тәлім-тәрбиесіне байланысты. Адам өмірінің мәні мен сұлулығы, адамның келешегіне сенімділігін – баланың ата-анансын ардақ тұтып, өзінің перзенттік қарызын бір сәтке де есінен шығармауында. Бұл – жас ұрпақтың мәдениеттілігін, әдептілігінің ғана емес, ең алдымен адамшылығының белгісі.

Зерттеу жұмысының мақсаты: отбасы тәрбиесіндегі ата – ананың үлгі өнегесінің маңыздылығын ашып көрсету. Зерттеу мақсатына сай

3 слайд
Зерттеу жұмысының мақсаты: отбасы тәрбиесіндегі ата – ананың үлгі өнегесінің маңыздылығын ашып көрсету. Зерттеу мақсатына сай келесі міндеттер анықталды: Отбасы тәрбиесінің педогогикалық аспектілерін зерттеу. Отбасы тәрбиесі түсінігін ашу. Қазақ отбасы тәрбиесінің ерекшеліктерін көрсету. Отбасы тәрбиесіндегі ата – ана үлгі өнегесіне талдау жасау. Балаға ата-ана үлгі өнегесінің рөлін анықтау. Зерттеу әдістері: педогогикалық процестерді талдау, жүйелеу, ғылымилылық негізі. Зерттеу болжамы: тәрбие процесі біртұтас педогогикалық процесс ретінде бірнеше бағыттардың жиынтығы ретінде танылады, тек отбасында ата – ананың қолайлы үлгі өнегесін игерген бала жан – жақты дамыған, жақсы тәрбие алған тұлғаға айналады.

3 слайд

Зерттеу жұмысының мақсаты: отбасы тәрбиесіндегі ата – ананың үлгі өнегесінің маңыздылығын ашып көрсету. Зерттеу мақсатына сай келесі міндеттер анықталды: Отбасы тәрбиесінің педогогикалық аспектілерін зерттеу. Отбасы тәрбиесі түсінігін ашу. Қазақ отбасы тәрбиесінің ерекшеліктерін көрсету. Отбасы тәрбиесіндегі ата – ана үлгі өнегесіне талдау жасау. Балаға ата-ана үлгі өнегесінің рөлін анықтау. Зерттеу әдістері: педогогикалық процестерді талдау, жүйелеу, ғылымилылық негізі. Зерттеу болжамы: тәрбие процесі біртұтас педогогикалық процесс ретінде бірнеше бағыттардың жиынтығы ретінде танылады, тек отбасында ата – ананың қолайлы үлгі өнегесін игерген бала жан – жақты дамыған, жақсы тәрбие алған тұлғаға айналады.

Отбасы тәрбиесінің педогогикалық аспектілері Отбасындағы тәрбиесі түсінігі Жас баланы отбасында тәрбиелеуде халқымыздың са

4 слайд
Отбасы тәрбиесінің педогогикалық аспектілері Отбасындағы тәрбиесі түсінігі Жас баланы отбасында тәрбиелеуде халқымыздың сан ғасырлар бойы жинақтаған ұрпақтан – ұрпаққа беріліп келе жатқан ұлттық тәлім – тәрбиелердің, халық педогогикасының орны зор. Оның өзекті арқауында ұлттық сана – сезім, қадір – қасиет, ар-ождан, ұлтжандылық, ізгілік, ізеттілік және тағы басқа жататыны олардың өмірдегі мән маңызы сараланады. Жанұяда жас баланы ерлікке, жігерлікке, батылдық пен батырлыққа, сөз бен істің бірлігі сияқты қасиеттерге тәрбиелеудің орны ерекше. Жанұяда негізі қаланған тәрбие өсе келе өмірлік нысанаға айналуы мүмкін. Халық жанұядағы тәрбиеге ерекше көңіл бөлген. Оны «Әкеге қарап ұл өсер, шешеге қарап қыз өсер», «Ұлың өссе ұлы жақсымен ауылдас бол, қызың өссе қызы жақсымен ауылдас бол», «Әке көрген оқ жонар, шеше көрген тон пішер» - мақалдары халықтың бала тәрбиесіне, оның қалай өсіп өнуіне, болашағына үлкен көңіл бөлгендігі байқалады. «Тәрбиенің ең тамаша мектебі – отбасы». Отбасы тәрбиесінде ата-аналарының мінез- құлқы шешуші фактор болып табылады. А.С Макаренко лекцияларында: «Сіз өз балаларыңыздың, тәрбиесін бастамастан бұрын, өзіңіздің жеке мінез құлқыңызды тексеріңіз... Сіздің жеке мінез құлқыңыз нағыз шешуші нәрсе.... Ата-аналардың өздеріне талап қоюы, ата-аналардың өз отбасын қадірлей білуі, өзінің әр бір қадамын қадағалап отыруы – тәрбиенің ең бірінші және ең басты әдісі.»

4 слайд

Отбасы тәрбиесінің педогогикалық аспектілері Отбасындағы тәрбиесі түсінігі Жас баланы отбасында тәрбиелеуде халқымыздың сан ғасырлар бойы жинақтаған ұрпақтан – ұрпаққа беріліп келе жатқан ұлттық тәлім – тәрбиелердің, халық педогогикасының орны зор. Оның өзекті арқауында ұлттық сана – сезім, қадір – қасиет, ар-ождан, ұлтжандылық, ізгілік, ізеттілік және тағы басқа жататыны олардың өмірдегі мән маңызы сараланады. Жанұяда жас баланы ерлікке, жігерлікке, батылдық пен батырлыққа, сөз бен істің бірлігі сияқты қасиеттерге тәрбиелеудің орны ерекше. Жанұяда негізі қаланған тәрбие өсе келе өмірлік нысанаға айналуы мүмкін. Халық жанұядағы тәрбиеге ерекше көңіл бөлген. Оны «Әкеге қарап ұл өсер, шешеге қарап қыз өсер», «Ұлың өссе ұлы жақсымен ауылдас бол, қызың өссе қызы жақсымен ауылдас бол», «Әке көрген оқ жонар, шеше көрген тон пішер» - мақалдары халықтың бала тәрбиесіне, оның қалай өсіп өнуіне, болашағына үлкен көңіл бөлгендігі байқалады. «Тәрбиенің ең тамаша мектебі – отбасы». Отбасы тәрбиесінде ата-аналарының мінез- құлқы шешуші фактор болып табылады. А.С Макаренко лекцияларында: «Сіз өз балаларыңыздың, тәрбиесін бастамастан бұрын, өзіңіздің жеке мінез құлқыңызды тексеріңіз... Сіздің жеке мінез құлқыңыз нағыз шешуші нәрсе.... Ата-аналардың өздеріне талап қоюы, ата-аналардың өз отбасын қадірлей білуі, өзінің әр бір қадамын қадағалап отыруы – тәрбиенің ең бірінші және ең басты әдісі.»

Отбасылық оқудың міндеттері ата-аналар өз балаларының оқуды қажет екендігін білу керек, оларды кітаппен жұмыс істей білуге

5 слайд
Отбасылық оқудың міндеттері ата-аналар өз балаларының оқуды қажет екендігін білу керек, оларды кітаппен жұмыс істей білуге үйрету керек. Сонымен бірге мұндай отбасында, балалардың мінезінде потологиялық, яғни қалыптан тыс ауытқу, олардың дамуында нақты өзгерістер байқалады: мінезі қатты, ұстамсыз болады, жалған сөздер айтады, ата-аналарына және айналадағы адамдарға агрессивті болады. Мұндай тәрбие біздің өмірімізге сыйыспайды, балалардың келешек бақытына нұсқан келтіреді ата-аналарды ерекше бақылауға алып, отбасы климатын жақсарту үшін олармен сақтандыру жұмыстарын жүргізу отыру керек. Бұл балалар мектепте нашар оқып, «жеңіл» өмір стиліне еліктеп, сабаққа дұрыс қатыспайды. Уақытты былай өткізуге ақшаның қажет болуы, заң тәртібін бұзушылыққа әкеледі. Ата-аналар дер кезінде тиісті шара қолданбайды. Соның нәтижесінде, балалардық құқықты бұзуы қылмысты жауапқа әкеледі. Мұндай факторлар бірлі-жарым емес. Балалардың тағдырына әкемен ананың мейірімсіз болуы – олардың еліміздің болашақ азаматы болуына зиян тигізеді. Әрбір әке әрбір ана отбасы тәрбиесінде өзінің жетекшілік орнын табу қажет, өзінің балаларына сергек және рухани тәрбиеші болу тиіс, өйткені, барлық баланы бір қағидамен тәрбиелеуге болмайды, әрбір баланы дербес мұқият зерттеу арқылы жан-жақты білу керек.

5 слайд

Отбасылық оқудың міндеттері ата-аналар өз балаларының оқуды қажет екендігін білу керек, оларды кітаппен жұмыс істей білуге үйрету керек. Сонымен бірге мұндай отбасында, балалардың мінезінде потологиялық, яғни қалыптан тыс ауытқу, олардың дамуында нақты өзгерістер байқалады: мінезі қатты, ұстамсыз болады, жалған сөздер айтады, ата-аналарына және айналадағы адамдарға агрессивті болады. Мұндай тәрбие біздің өмірімізге сыйыспайды, балалардың келешек бақытына нұсқан келтіреді ата-аналарды ерекше бақылауға алып, отбасы климатын жақсарту үшін олармен сақтандыру жұмыстарын жүргізу отыру керек. Бұл балалар мектепте нашар оқып, «жеңіл» өмір стиліне еліктеп, сабаққа дұрыс қатыспайды. Уақытты былай өткізуге ақшаның қажет болуы, заң тәртібін бұзушылыққа әкеледі. Ата-аналар дер кезінде тиісті шара қолданбайды. Соның нәтижесінде, балалардық құқықты бұзуы қылмысты жауапқа әкеледі. Мұндай факторлар бірлі-жарым емес. Балалардың тағдырына әкемен ананың мейірімсіз болуы – олардың еліміздің болашақ азаматы болуына зиян тигізеді. Әрбір әке әрбір ана отбасы тәрбиесінде өзінің жетекшілік орнын табу қажет, өзінің балаларына сергек және рухани тәрбиеші болу тиіс, өйткені, барлық баланы бір қағидамен тәрбиелеуге болмайды, әрбір баланы дербес мұқият зерттеу арқылы жан-жақты білу керек.

Мектеп пен отбасының ынтымактастығын жүзеге асыруда мұғалімдер негізгі рөл атқарады. Отбасы мектептегі оқу-тәрбие үрдісінің м

6 слайд
Мектеп пен отбасының ынтымактастығын жүзеге асыруда мұғалімдер негізгі рөл атқарады. Отбасы мектептегі оқу-тәрбие үрдісінің мәні мен маңызын, ұстанатын бағыттарын түсінеді әрі оған қатысады. Педагогика практикасында оқушылар ата-аналармен мектеп пен сынып жетекшісінің жұмысының бірнеше түрлі қызметтері бар. 1- кезең:Ата-аналарды оку-тәрбие үрдісінің мазмүны және әдістемесімен таныстырады. 2- кезең: Ата-аналармен педагогикалық-психологиялық ағарту жұмысын ұйымдастыру. Оны келесі әрекеттер арқылы іске асырады. тәрбиенің жекелеген мәселелері бойынша ата-аналарға арналған мектептік, конференциялар ұйымдастыру; қызығушылық негізінде ата-аналарға сауалнамалар мен анкеталық сұрактар беру; тәрбие міндеттеріне байланысты оқушылар мен сынып ұжымын жүйелі зерттеулер жүргізу; психологиялық, педагогикалык, медициналық кеңестер.

6 слайд

Мектеп пен отбасының ынтымактастығын жүзеге асыруда мұғалімдер негізгі рөл атқарады. Отбасы мектептегі оқу-тәрбие үрдісінің мәні мен маңызын, ұстанатын бағыттарын түсінеді әрі оған қатысады. Педагогика практикасында оқушылар ата-аналармен мектеп пен сынып жетекшісінің жұмысының бірнеше түрлі қызметтері бар. 1- кезең:Ата-аналарды оку-тәрбие үрдісінің мазмүны және әдістемесімен таныстырады. 2- кезең: Ата-аналармен педагогикалық-психологиялық ағарту жұмысын ұйымдастыру. Оны келесі әрекеттер арқылы іске асырады. тәрбиенің жекелеген мәселелері бойынша ата-аналарға арналған мектептік, конференциялар ұйымдастыру; қызығушылық негізінде ата-аналарға сауалнамалар мен анкеталық сұрактар беру; тәрбие міндеттеріне байланысты оқушылар мен сынып ұжымын жүйелі зерттеулер жүргізу; психологиялық, педагогикалык, медициналық кеңестер.

Ата-аналар сауалнамаларына тоқталу. Ата-аналардан оқу жылының басында 3 түрлі сұраққа жауап алуға болады? 1. Балаңыздың бой

7 слайд
Ата-аналар сауалнамаларына тоқталу. Ата-аналардан оқу жылының басында 3 түрлі сұраққа жауап алуға болады? 1. Балаңыздың бойынан мектепке келгеннен кейін кандай өзгерістер байқадыңыз? 2. Мұғалімнің және ата-ананың тарапынан қандай көмек керек? 3. Ата-аналар жиналысына қандай тақырыптар ұсынасыз?   Әр жиналыстан немесе жыл аяғында ата-аналардан әртүрлі сауалнамаларды алып қорытып, әрі келер жылғы ата-аналар жиналысын жоспарлауға болады. Әр жиналыс сайын кері байланыс парағы таратылып отырады. Бұл жұмыстан мен өзім жоспарлап өткізген жиналыстың бағасын білем және ұсыныстарды ескеріп келесі жиналыста талдап түсіндіруге тырысамын.

7 слайд

Ата-аналар сауалнамаларына тоқталу. Ата-аналардан оқу жылының басында 3 түрлі сұраққа жауап алуға болады? 1. Балаңыздың бойынан мектепке келгеннен кейін кандай өзгерістер байқадыңыз? 2. Мұғалімнің және ата-ананың тарапынан қандай көмек керек? 3. Ата-аналар жиналысына қандай тақырыптар ұсынасыз?   Әр жиналыстан немесе жыл аяғында ата-аналардан әртүрлі сауалнамаларды алып қорытып, әрі келер жылғы ата-аналар жиналысын жоспарлауға болады. Әр жиналыс сайын кері байланыс парағы таратылып отырады. Бұл жұмыстан мен өзім жоспарлап өткізген жиналыстың бағасын білем және ұсыныстарды ескеріп келесі жиналыста талдап түсіндіруге тырысамын.

8 слайд

8 слайд

9 слайд

9 слайд

10 слайд

10 слайд

11 слайд

11 слайд

12 слайд

12 слайд

Назарларыңызға рахмет!

13 слайд
Назарларыңызға рахмет!

13 слайд

Назарларыңызға рахмет!

20 Мамыр 2025
124
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі