«Өзін – өзі тану сабағында тьюторлық әдіс арқылы оқушыларды мейірімділікке тарту»
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
Тақырыбы:Тақырыбы:
www.ZHARAR.com Өзін – өзі тану сабағында тьюторлық
әдіс арқылы оқушыларды мейірімділікке
тарту
2 слайд
Тақырыбы:Тақырыбы: www.ZHARAR.com Өзін – өзі тану сабағында тьюторлық әдіс арқылы оқушыларды мейірімділікке тарту
3 слайд
Сабақтың мақаттары:Сабақтың мақаттары:
1. Өскелең ұрпақты мейірімділікке, 1. Өскелең ұрпақты мейірімділікке,
бауырмандылыққа шақыру. бауырмандылыққа шақыру.
www.ZHARAR.com
3 слайд
Сабақтың мақаттары:Сабақтың мақаттары: 1. Өскелең ұрпақты мейірімділікке, 1. Өскелең ұрпақты мейірімділікке, бауырмандылыққа шақыру. бауырмандылыққа шақыру. www.ZHARAR.com
4 слайд
2. Кіші буын оқушыларына, 2. Кіші буын оқушыларына,
жоғарғы буын оқушыларының жоғарғы буын оқушыларының
ара қатынасы арқылы яғни ара қатынасы арқылы яғни
тьюторлық әдіс арқылы өскелең тьюторлық әдіс арқылы өскелең
ұрпақты жауапкершілікке тарту.ұрпақты жауапкершілікке тарту.
www.ZHARAR.com
4 слайд
2. Кіші буын оқушыларына, 2. Кіші буын оқушыларына, жоғарғы буын оқушыларының жоғарғы буын оқушыларының ара қатынасы арқылы яғни ара қатынасы арқылы яғни тьюторлық әдіс арқылы өскелең тьюторлық әдіс арқылы өскелең ұрпақты жауапкершілікке тарту.ұрпақты жауапкершілікке тарту. www.ZHARAR.com
5 слайд
3. Ең өзекті мәселе болып жатқан 3. Ең өзекті мәселе болып жатқан
–балалардың қоғамнан –балалардың қоғамнан
оқшаулануынан оқушыларды оқшаулануынан оқушыларды
достық қарым-қатынасқа достық қарым-қатынасқа
талпындыру арқылы оқшаулау.талпындыру арқылы оқшаулау.
www.ZHARAR.com
5 слайд
3. Ең өзекті мәселе болып жатқан 3. Ең өзекті мәселе болып жатқан –балалардың қоғамнан –балалардың қоғамнан оқшаулануынан оқушыларды оқшаулануынан оқушыларды достық қарым-қатынасқа достық қарым-қатынасқа талпындыру арқылы оқшаулау.талпындыру арқылы оқшаулау. www.ZHARAR.com
6 слайд
Тьюторлық сүйемелдеудің міндеттеріТьюторлық сүйемелдеудің міндеттері
..
Жекедараландыру қағидасының контексті бойынша білім Жекедараландыру қағидасының контексті бойынша білім
алушылардың оқу әдістерінің сценарилері әртүрлі болмақ. Бір алушылардың оқу әдістерінің сценарилері әртүрлі болмақ. Бір
адам үшін білім оның тіршілік етуінің мәнің айқындап, оның адам үшін білім оның тіршілік етуінің мәнің айқындап, оның
өмірінің бар ісі болып табылса, екінші адам үшін маңызды өмірінің бар ісі болып табылса, екінші адам үшін маңызды
қажеттіліктерді қанағаттандыратын құрал болса, ал үшінші қажеттіліктерді қанағаттандыратын құрал болса, ал үшінші
адам оған ерекше мән бермейді, т.б. яғни білім беру адам оған ерекше мән бермейді, т.б. яғни білім беру
қызметінің тұлғалық түрлі мағынасы бар. Білім беру қызметінің тұлғалық түрлі мағынасы бар. Білім беру
қызметіндегі тректория, сценарилердің ауқымы қызметіндегі тректория, сценарилердің ауқымы
вариативтілігі оның толық қолдау жасауына кедергі келтіреді. вариативтілігі оның толық қолдау жасауына кедергі келтіреді.
Сонымен қатар маңызды әлеуметтік жіктелу мен әлеуметтік Сонымен қатар маңызды әлеуметтік жіктелу мен әлеуметтік
қорғалудың төмен денгейін т.б. ескеру керек.қорғалудың төмен денгейін т.б. ескеру керек.
www.ZHARAR.com
6 слайд
Тьюторлық сүйемелдеудің міндеттеріТьюторлық сүйемелдеудің міндеттері .. Жекедараландыру қағидасының контексті бойынша білім Жекедараландыру қағидасының контексті бойынша білім алушылардың оқу әдістерінің сценарилері әртүрлі болмақ. Бір алушылардың оқу әдістерінің сценарилері әртүрлі болмақ. Бір адам үшін білім оның тіршілік етуінің мәнің айқындап, оның адам үшін білім оның тіршілік етуінің мәнің айқындап, оның өмірінің бар ісі болып табылса, екінші адам үшін маңызды өмірінің бар ісі болып табылса, екінші адам үшін маңызды қажеттіліктерді қанағаттандыратын құрал болса, ал үшінші қажеттіліктерді қанағаттандыратын құрал болса, ал үшінші адам оған ерекше мән бермейді, т.б. яғни білім беру адам оған ерекше мән бермейді, т.б. яғни білім беру қызметінің тұлғалық түрлі мағынасы бар. Білім беру қызметінің тұлғалық түрлі мағынасы бар. Білім беру қызметіндегі тректория, сценарилердің ауқымы қызметіндегі тректория, сценарилердің ауқымы вариативтілігі оның толық қолдау жасауына кедергі келтіреді. вариативтілігі оның толық қолдау жасауына кедергі келтіреді. Сонымен қатар маңызды әлеуметтік жіктелу мен әлеуметтік Сонымен қатар маңызды әлеуметтік жіктелу мен әлеуметтік қорғалудың төмен денгейін т.б. ескеру керек.қорғалудың төмен денгейін т.б. ескеру керек. www.ZHARAR.com
7 слайд
Ожеговтың «Түсіндіреме сөздігінде» Ожеговтың «Түсіндіреме сөздігінде»
сүйемелдеу сөзінің келесі анықтамасын сүйемелдеу сөзінің келесі анықтамасын
берді:Сүйемелдеу-яғни, біреудің серігі болмаса берді:Сүйемелдеу-яғни, біреудің серігі болмаса
нұсқаушысы ретінде қасында еріп жүру.нұсқаушысы ретінде қасында еріп жүру.
Терминнің этимологиялық мағынасын Терминнің этимологиялық мағынасын
сақтай отырып, тьюторлық сүемелдеуге келесі сақтай отырып, тьюторлық сүемелдеуге келесі
анықтаманы береміз:анықтаманы береміз:
Бұл тьютордың тьюторантпен (білім алушы)Бұл тьютордың тьюторантпен (білім алушы)
бір бағытта қозғалуы, білім алушының қасында бір бағытта қозғалуы, білім алушының қасында
өзінің дербес жеке білім беру бағдарламасын өзінің дербес жеке білім беру бағдарламасын
әзірлеп жүзеге асыру, қажет кезінде көмек пен әзірлеп жүзеге асыру, қажет кезінде көмек пен
қолдау көрсету.қолдау көрсету.
www.ZHARAR.com
7 слайд
Ожеговтың «Түсіндіреме сөздігінде» Ожеговтың «Түсіндіреме сөздігінде» сүйемелдеу сөзінің келесі анықтамасын сүйемелдеу сөзінің келесі анықтамасын берді:Сүйемелдеу-яғни, біреудің серігі болмаса берді:Сүйемелдеу-яғни, біреудің серігі болмаса нұсқаушысы ретінде қасында еріп жүру.нұсқаушысы ретінде қасында еріп жүру. Терминнің этимологиялық мағынасын Терминнің этимологиялық мағынасын сақтай отырып, тьюторлық сүемелдеуге келесі сақтай отырып, тьюторлық сүемелдеуге келесі анықтаманы береміз:анықтаманы береміз: Бұл тьютордың тьюторантпен (білім алушы)Бұл тьютордың тьюторантпен (білім алушы) бір бағытта қозғалуы, білім алушының қасында бір бағытта қозғалуы, білім алушының қасында өзінің дербес жеке білім беру бағдарламасын өзінің дербес жеке білім беру бағдарламасын әзірлеп жүзеге асыру, қажет кезінде көмек пен әзірлеп жүзеге асыру, қажет кезінде көмек пен қолдау көрсету.қолдау көрсету. www.ZHARAR.com
8 слайд
Құзыретті де нәтижелі тьюторлық Құзыретті де нәтижелі тьюторлық
сүйемелдеуді тек арнайы дайындықтан өткен, сүйемелдеуді тек арнайы дайындықтан өткен,
«кәсіби» тьютор ғана жүзеге асырады.Білім «кәсіби» тьютор ғана жүзеге асырады.Білім
алушыға дамудың жеке оқу тректориясын, жеке алушыға дамудың жеке оқу тректориясын, жеке
білім беру жолын таңдауда көмек пен қолдау білім беру жолын таңдауда көмек пен қолдау
көрсетіп, өз пікірін қабылдауды мәжбүрлемей, көрсетіп, өз пікірін қабылдауды мәжбүрлемей,
білім алушыға бағдарын өзі белгілеуге білім алушыға бағдарын өзі белгілеуге
жәрдемдемдеседі. Өз жолын қалыптастыруда жәрдемдемдеседі. Өз жолын қалыптастыруда
таңдау жасау әрбір тұлғаның құқығы таңдау жасау әрбір тұлғаның құқығы
менміндетіне кіреді, бірақ, кей жағдайларда, менміндетіне кіреді, бірақ, кей жағдайларда,
шаршау пайда болғанда, баланың өз бетімен шаршау пайда болғанда, баланың өз бетімен
әрекет жасауын бақылау қажет. әрекет жасауын бақылау қажет.
www.ZHARAR.com
8 слайд
Құзыретті де нәтижелі тьюторлық Құзыретті де нәтижелі тьюторлық сүйемелдеуді тек арнайы дайындықтан өткен, сүйемелдеуді тек арнайы дайындықтан өткен, «кәсіби» тьютор ғана жүзеге асырады.Білім «кәсіби» тьютор ғана жүзеге асырады.Білім алушыға дамудың жеке оқу тректориясын, жеке алушыға дамудың жеке оқу тректориясын, жеке білім беру жолын таңдауда көмек пен қолдау білім беру жолын таңдауда көмек пен қолдау көрсетіп, өз пікірін қабылдауды мәжбүрлемей, көрсетіп, өз пікірін қабылдауды мәжбүрлемей, білім алушыға бағдарын өзі белгілеуге білім алушыға бағдарын өзі белгілеуге жәрдемдемдеседі. Өз жолын қалыптастыруда жәрдемдемдеседі. Өз жолын қалыптастыруда таңдау жасау әрбір тұлғаның құқығы таңдау жасау әрбір тұлғаның құқығы менміндетіне кіреді, бірақ, кей жағдайларда, менміндетіне кіреді, бірақ, кей жағдайларда, шаршау пайда болғанда, баланың өз бетімен шаршау пайда болғанда, баланың өз бетімен әрекет жасауын бақылау қажет. әрекет жасауын бақылау қажет. www.ZHARAR.com
9 слайд
T. Jenephrt T. Jenephrt
және және
L. Dominique L. Dominique
бірлескен бірлескен
авторлықта жазған мақаласында, тьюторлық авторлықта жазған мақаласында, тьюторлық
сүйемелдеу студенті университетте сақтап сүйемелдеу студенті университетте сақтап
қалу(қалу(
retentionretention
) мен оқу үлгерімін арттыруға ) мен оқу үлгерімін арттыруға
әсер ететін дамыту оқытудың негізгі компоненті әсер ететін дамыту оқытудың негізгі компоненті
деген оң тұжырымдар берілген.деген оң тұжырымдар берілген.
Тьюторлық сүйемелдеу-бұл тьютор мен оның Тьюторлық сүйемелдеу-бұл тьютор мен оның
субьектілерімен іске асырылатын және ЖОО –субьектілерімен іске асырылатын және ЖОО –
дағы студенттердің дмуының жеке оқу дағы студенттердің дмуының жеке оқу
тректориясын басқару құралы болып тректориясын басқару құралы болып
табылатын, білім берушілік , тәрбиелік және табылатын, білім берушілік , тәрбиелік және
дамытушылық сипаттағы іс-шаралар жүйесі деп дамытушылық сипаттағы іс-шаралар жүйесі деп
те айта аламызте айта аламыз
..
www.ZHARAR.com
9 слайд
T. Jenephrt T. Jenephrt және және L. Dominique L. Dominique бірлескен бірлескен авторлықта жазған мақаласында, тьюторлық авторлықта жазған мақаласында, тьюторлық сүйемелдеу студенті университетте сақтап сүйемелдеу студенті университетте сақтап қалу(қалу( retentionretention ) мен оқу үлгерімін арттыруға ) мен оқу үлгерімін арттыруға әсер ететін дамыту оқытудың негізгі компоненті әсер ететін дамыту оқытудың негізгі компоненті деген оң тұжырымдар берілген.деген оң тұжырымдар берілген. Тьюторлық сүйемелдеу-бұл тьютор мен оның Тьюторлық сүйемелдеу-бұл тьютор мен оның субьектілерімен іске асырылатын және ЖОО –субьектілерімен іске асырылатын және ЖОО – дағы студенттердің дмуының жеке оқу дағы студенттердің дмуының жеке оқу тректориясын басқару құралы болып тректориясын басқару құралы болып табылатын, білім берушілік , тәрбиелік және табылатын, білім берушілік , тәрбиелік және дамытушылық сипаттағы іс-шаралар жүйесі деп дамытушылық сипаттағы іс-шаралар жүйесі деп те айта аламызте айта аламыз .. www.ZHARAR.com
10 слайд
Тьютор өз іс әректінде тәлімгер, делдал ретінде өзіндік білім Тьютор өз іс әректінде тәлімгер, делдал ретінде өзіндік білім
алу, студенттің жеке оқу теориясы бағытын қолдаушы және алу, студенттің жеке оқу теориясы бағытын қолдаушы және
сүйемелдеуші позиция. Себебі, білім берудің қазіргі жағдайда сүйемелдеуші позиция. Себебі, білім берудің қазіргі жағдайда
тьюторлық сүйемелдеу қоғамның талаптарына ерекше жауап тьюторлық сүйемелдеу қоғамның талаптарына ерекше жауап
болып табылады, білім алушының білім алушылық кеңістігін болып табылады, білім алушының білім алушылық кеңістігін
кеңейтуде қажеттіліктерін қанағаттандырады, өзін-өзі кеңейтуде қажеттіліктерін қанағаттандырады, өзін-өзі
өзектендіру мен өзін-өзі анықтауда өмірлік жолын таңдау жасауға өзектендіру мен өзін-өзі анықтауда өмірлік жолын таңдау жасауға
мүмкіндік береді.мүмкіндік береді.
Тьюторлық іс-әрекеттің негізінде білім алушылардың Тьюторлық іс-әрекеттің негізінде білім алушылардың
қызығушылықтарынан , қажеттіліктерінен келіп шығатын әрекет қызығушылықтарынан , қажеттіліктерінен келіп шығатын әрекет
жатыр, мұндағы Тьютордың негізгі міндеті – білім алушы жатыр, мұндағы Тьютордың негізгі міндеті – білім алушы
немесе студентке өзін-өзі түсінуді, дербес проблемалық немесе студентке өзін-өзі түсінуді, дербес проблемалық
ситуацияларды шешуді үйрету. Сол себепті,тьюторлық ситуацияларды шешуді үйрету. Сол себепті,тьюторлық
сүйемелдеу-бұл тютордың тьюторанттың (жетеленуші) сүйемелдеу-бұл тютордың тьюторанттың (жетеленуші)
индивидуалды сұранысы бойынша, студенттердің кәсіби индивидуалды сұранысы бойынша, студенттердің кәсіби
қалыптасуы барысындағы білім алушылық қозғалысының қалыптасуы барысындағы білім алушылық қозғалысының
жағдайларын жасау мен қамтамасыз етуге бағытталған іс-әрекетіжағдайларын жасау мен қамтамасыз етуге бағытталған іс-әрекеті
. .
www.ZHARAR.com
10 слайд
Тьютор өз іс әректінде тәлімгер, делдал ретінде өзіндік білім Тьютор өз іс әректінде тәлімгер, делдал ретінде өзіндік білім алу, студенттің жеке оқу теориясы бағытын қолдаушы және алу, студенттің жеке оқу теориясы бағытын қолдаушы және сүйемелдеуші позиция. Себебі, білім берудің қазіргі жағдайда сүйемелдеуші позиция. Себебі, білім берудің қазіргі жағдайда тьюторлық сүйемелдеу қоғамның талаптарына ерекше жауап тьюторлық сүйемелдеу қоғамның талаптарына ерекше жауап болып табылады, білім алушының білім алушылық кеңістігін болып табылады, білім алушының білім алушылық кеңістігін кеңейтуде қажеттіліктерін қанағаттандырады, өзін-өзі кеңейтуде қажеттіліктерін қанағаттандырады, өзін-өзі өзектендіру мен өзін-өзі анықтауда өмірлік жолын таңдау жасауға өзектендіру мен өзін-өзі анықтауда өмірлік жолын таңдау жасауға мүмкіндік береді.мүмкіндік береді. Тьюторлық іс-әрекеттің негізінде білім алушылардың Тьюторлық іс-әрекеттің негізінде білім алушылардың қызығушылықтарынан , қажеттіліктерінен келіп шығатын әрекет қызығушылықтарынан , қажеттіліктерінен келіп шығатын әрекет жатыр, мұндағы Тьютордың негізгі міндеті – білім алушы жатыр, мұндағы Тьютордың негізгі міндеті – білім алушы немесе студентке өзін-өзі түсінуді, дербес проблемалық немесе студентке өзін-өзі түсінуді, дербес проблемалық ситуацияларды шешуді үйрету. Сол себепті,тьюторлық ситуацияларды шешуді үйрету. Сол себепті,тьюторлық сүйемелдеу-бұл тютордың тьюторанттың (жетеленуші) сүйемелдеу-бұл тютордың тьюторанттың (жетеленуші) индивидуалды сұранысы бойынша, студенттердің кәсіби индивидуалды сұранысы бойынша, студенттердің кәсіби қалыптасуы барысындағы білім алушылық қозғалысының қалыптасуы барысындағы білім алушылық қозғалысының жағдайларын жасау мен қамтамасыз етуге бағытталған іс-әрекетіжағдайларын жасау мен қамтамасыз етуге бағытталған іс-әрекеті . . www.ZHARAR.com
11 слайд
Тьюторлық технологиялар мен тьюторлық Тьюторлық технологиялар мен тьюторлық
сүйемелдеуді енгізу студенттердің кәсіби қалыптасуы сүйемелдеуді енгізу студенттердің кәсіби қалыптасуы
барысындағы білім алушылық әрекеттеріне барысындағы білім алушылық әрекеттеріне
барысындағы білім алушылық әрекетіне барысындағы білім алушылық әрекетіне
психологиялық-педагогикалықсүйемелдеу көрсету психологиялық-педагогикалықсүйемелдеу көрсету
ретінде қалыптасады.ретінде қалыптасады.
2. «Қолдау» термині алғашқы нұсқаларында 2. «Қолдау» термині алғашқы нұсқаларында
«дамыту» сөздерімен синоним ретінде қарастырылады. «дамыту» сөздерімен синоним ретінде қарастырылады.
Қазіргі уақытта , ол белсенді түрде және Қазіргі уақытта , ол белсенді түрде және
көпфункционалдық ретінде психология-педагогикада көпфункционалдық ретінде психология-педагогикада
М. Р. Губанов , Е.И. Казакова, И. А. Липиски және т.б. М. Р. Губанов , Е.И. Казакова, И. А. Липиски және т.б.
ғалымдардың зерттеулерінде пайдаланылады,бірақ ғалымдардың зерттеулерінде пайдаланылады,бірақ
тұрақты анықтама ала алмады.тұрақты анықтама ала алмады.
«Қолдау» терминіне жан-жақты қарастырылған.«Қолдау» терминіне жан-жақты қарастырылған.
www.ZHARAR.com
11 слайд
Тьюторлық технологиялар мен тьюторлық Тьюторлық технологиялар мен тьюторлық сүйемелдеуді енгізу студенттердің кәсіби қалыптасуы сүйемелдеуді енгізу студенттердің кәсіби қалыптасуы барысындағы білім алушылық әрекеттеріне барысындағы білім алушылық әрекеттеріне барысындағы білім алушылық әрекетіне барысындағы білім алушылық әрекетіне психологиялық-педагогикалықсүйемелдеу көрсету психологиялық-педагогикалықсүйемелдеу көрсету ретінде қалыптасады.ретінде қалыптасады. 2. «Қолдау» термині алғашқы нұсқаларында 2. «Қолдау» термині алғашқы нұсқаларында «дамыту» сөздерімен синоним ретінде қарастырылады. «дамыту» сөздерімен синоним ретінде қарастырылады. Қазіргі уақытта , ол белсенді түрде және Қазіргі уақытта , ол белсенді түрде және көпфункционалдық ретінде психология-педагогикада көпфункционалдық ретінде психология-педагогикада М. Р. Губанов , Е.И. Казакова, И. А. Липиски және т.б. М. Р. Губанов , Е.И. Казакова, И. А. Липиски және т.б. ғалымдардың зерттеулерінде пайдаланылады,бірақ ғалымдардың зерттеулерінде пайдаланылады,бірақ тұрақты анықтама ала алмады.тұрақты анықтама ала алмады. «Қолдау» терминіне жан-жақты қарастырылған.«Қолдау» терминіне жан-жақты қарастырылған. www.ZHARAR.com
12 слайд
www.ZHARAR.comСабақтан көрініс
12 слайд
www.ZHARAR.comСабақтан көрініс
13 слайд
13 слайд