Пайыздар біздің өмірде.Ғылыми жоба
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ПАЙЫЗ
Секциясы: Мaтемaтикa
Жобаны дайындаған: 6- сынып оқушысы
1 слайд
ПАЙЫЗ Секциясы: Мaтемaтикa Жобаны дайындаған: 6- сынып оқушысы
2 слайд
Жобаның
мақсаты:
•Біздің өмірімізде
пайыз қай жерде
және қалай
қолданылатынын
анықтау
Жобаның
өзектілігі:
•Қазіргі уақытта
пайызды түсіну және
пайыздық есептеулер
жүргізу білу әр адам
үшін қажет. Бұл
тақырыптың
қолданбалы маңызы
өте зор және біздің
өміріміздің қаржылық,
экономикалық,
әлеуметтік
аспектілеріне әсер
етеді
Зерттеу міндеттері
•Пайыздың шығу
тарихын зерттеу
•-Біздің өмірімізде
кездесетін пайызға
байланысты
практикалық есептер
қарастыру
•-Пайызды практикалық
қолданудың көлемін
анықтау
Зерттеу жоспары:
•Пайыздың пайда болу
тарихы туралы әдебиет оқу.
•-Пайызбен байланысты біздің
өмірден мысалдар келтіру.
•-Сыныппен анкета өткізу
(қорытындысын
диаграммамен көрсету)
•-Пайызға байланысты есептер
жинағын жасау
2 слайд
Жобаның мақсаты: •Біздің өмірімізде пайыз қай жерде және қалай қолданылатынын анықтау Жобаның өзектілігі: •Қазіргі уақытта пайызды түсіну және пайыздық есептеулер жүргізу білу әр адам үшін қажет. Бұл тақырыптың қолданбалы маңызы өте зор және біздің өміріміздің қаржылық, экономикалық, әлеуметтік аспектілеріне әсер етеді Зерттеу міндеттері •Пайыздың шығу тарихын зерттеу •-Біздің өмірімізде кездесетін пайызға байланысты практикалық есептер қарастыру •-Пайызды практикалық қолданудың көлемін анықтау Зерттеу жоспары: •Пайыздың пайда болу тарихы туралы әдебиет оқу. •-Пайызбен байланысты біздің өмірден мысалдар келтіру. •-Сыныппен анкета өткізу (қорытындысын диаграммамен көрсету) •-Пайызға байланысты есептер жинағын жасау
3 слайд
I.ТЕОРИЯЛЫҚ БӨЛІМ.
1.1 .Пайыз ұғымының пайда болу тарихынан.
Пайыз (процент) дегеніміз қандай да болсын санның жүзден бір үлесі ,
% белгісімен таңбаланады. «Процент» латынның pro centum деген сөзінен
шыққан, ол дәлме-дәл аударғанда «жүзден» дегенді білдіреді. Проценттер
тұтас нәрсенің бөліктерін өзара оңай салыстыруға мүмкіндік береді,
есептеулерді оңайлатады. Сондықтан да өте көп таралған. Ресейде процент
термині XVIII ғасырдың аяғында басталды. Ұзақ уақыт «пайыз» деген термин
тек ғана 100 рубльден пайда немесе шығынды болды. Пайыз тек сауда және
ақша мәмілелерде қолданды. Содан соң оның қолдану аймағы кеңейді.
Қазіргі уақытта пайыздар шаруашылық және қаржылық есептеу, статистика,
ғылым мен техникада қолданылады.
3 слайд
I.ТЕОРИЯЛЫҚ БӨЛІМ. 1.1 .Пайыз ұғымының пайда болу тарихынан. Пайыз (процент) дегеніміз қандай да болсын санның жүзден бір үлесі , % белгісімен таңбаланады. «Процент» латынның pro centum деген сөзінен шыққан, ол дәлме-дәл аударғанда «жүзден» дегенді білдіреді. Проценттер тұтас нәрсенің бөліктерін өзара оңай салыстыруға мүмкіндік береді, есептеулерді оңайлатады. Сондықтан да өте көп таралған. Ресейде процент термині XVIII ғасырдың аяғында басталды. Ұзақ уақыт «пайыз» деген термин тек ғана 100 рубльден пайда немесе шығынды болды. Пайыз тек сауда және ақша мәмілелерде қолданды. Содан соң оның қолдану аймағы кеңейді. Қазіргі уақытта пайыздар шаруашылық және қаржылық есептеу, статистика, ғылым мен техникада қолданылады.
4 слайд
1584 жылы Белгиялық ғалым Симон Стевин енгізді. Ол алғаш рет пайыздар
кестесін жариялады.
1685 жылы Парижде коммерциялық арифметика жөнінде нұсқау-кітап
басылып шыққан, онда теруші қателесіп cto-ның орнына % терген. Осы
қатеден кейін көптеген математиктер де процентті белгілеу үшін % белгісін
қолдана бастайды. Сөйтіп, бірте-бірте жаппай қолданылатын болған.
4 слайд
1584 жылы Белгиялық ғалым Симон Стевин енгізді. Ол алғаш рет пайыздар кестесін жариялады. 1685 жылы Парижде коммерциялық арифметика жөнінде нұсқау-кітап басылып шыққан, онда теруші қателесіп cto-ның орнына % терген. Осы қатеден кейін көптеген математиктер де процентті белгілеу үшін % белгісін қолдана бастайды. Сөйтіп, бірте-бірте жаппай қолданылатын болған.
5 слайд
Жоба тақырыбы
бойынша зерттелетін
сұрақ
Пайыздардың өмірдегі
маңыздылығы қандай?
5 слайд
Жоба тақырыбы бойынша зерттелетін сұрақ Пайыздардың өмірдегі маңыздылығы қандай?
6 слайд
II. ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМ.
(күнделікті өмірде)
1. Дүкендерде мереке кездерінде жеңілдіктер. Мысалы аяқ киім дүкенінде 1 аяқ киім алсан 2-ші аяқ киімге
жеңілдік 10%
2. Пайызбен матаның құрамын өрнектейді. Мысалы көйлек матасының құрамы 90% мақта 10% эластаннан
тұрады.
3. Пайыздарды аптекаларда кездеседі.
4. Бухгалтерлер жалақы санаған кезде пайызды қолданады. Мысалы жұмысшының жалақыдан 10% оның
зейнетақы қорына аударылады.
5. Банктан несие алған кезде банк берген ақшаға пайыздық мөлшерлеме қосады. Мысалы,Хоум кредит банктің
тұтынушылық несие мөлшерлемесі 15% құрайды.
6. Теледидардан немесе газеттен пайыз туралы жиі естуге болады.Мысалы, сайлауда депутат 92% дауыс алды.
7. Мұғалімдер де оқушылардың үлгерімін және білім сапасын пайызбен есептейтінін білдім т.б
6 слайд
II. ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМ. (күнделікті өмірде) 1. Дүкендерде мереке кездерінде жеңілдіктер. Мысалы аяқ киім дүкенінде 1 аяқ киім алсан 2-ші аяқ киімге жеңілдік 10% 2. Пайызбен матаның құрамын өрнектейді. Мысалы көйлек матасының құрамы 90% мақта 10% эластаннан тұрады. 3. Пайыздарды аптекаларда кездеседі. 4. Бухгалтерлер жалақы санаған кезде пайызды қолданады. Мысалы жұмысшының жалақыдан 10% оның зейнетақы қорына аударылады. 5. Банктан несие алған кезде банк берген ақшаға пайыздық мөлшерлеме қосады. Мысалы,Хоум кредит банктің тұтынушылық несие мөлшерлемесі 15% құрайды. 6. Теледидардан немесе газеттен пайыз туралы жиі естуге болады.Мысалы, сайлауда депутат 92% дауыс алды. 7. Мұғалімдер де оқушылардың үлгерімін және білім сапасын пайызбен есептейтінін білдім т.б
7 слайд
Ұлдар 75%
Қыздар 25%
Анкета (Менің сыныбым пайызбен)
75%
25%
ҰлдарҚыздар
Қыс 10%
Көктем 30%
Жаз 40%
Күз 20%
Менің сыныбымның оқушыларының
сүйікті жыл мезгілі (%)
Велосипе
д
Компьюте
р
Домбыр
а ФутболБи Сурет
10% 30% 10% 20% 10% 20%
Менің сыныбымның хоббиі ( %)
10%
30%
10%20%
10%
20%
Велосипед Компьютер Домбыра
Футбол Би Сурет
7 слайд
Ұлдар 75% Қыздар 25% Анкета (Менің сыныбым пайызбен) 75% 25% ҰлдарҚыздар Қыс 10% Көктем 30% Жаз 40% Күз 20% Менің сыныбымның оқушыларының сүйікті жыл мезгілі (%) Велосипе д Компьюте р Домбыр а ФутболБи Сурет 10% 30% 10% 20% 10% 20% Менің сыныбымның хоббиі ( %) 10% 30% 10%20% 10% 20% Велосипед Компьютер Домбыра Футбол Би Сурет
8 слайд
Пайызға байланысты есептердің негізгі түрлері
Берілген санның пайызын табу Пайызы бойынша санды табу
8 слайд
Пайызға байланысты есептердің негізгі түрлері Берілген санның пайызын табу Пайызы бойынша санды табу
9 слайд
Берілген сандардың пайыздық қатынасын табу
Шешуі: Қазақстан 19 832 737 -100%
Уәлиханов 13
170
- х%
Х= =0.06%
Жауабы: біздің аудан тұрғындарының
саны республикамыздың халықтар
санының 0,06% құрайды.
Қазақстанның халық саны 19
832 737 адам құрайды.
Уәлиханов ауданының халық
саны 13
170 адам құрайды.
Уәлиханов ауданының 13
170
тұрғындар саны Қазақстанның
халық санының неше %
құрайды?
9 слайд
Берілген сандардың пайыздық қатынасын табу Шешуі: Қазақстан 19 832 737 -100% Уәлиханов 13 170 - х% Х= =0.06% Жауабы: біздің аудан тұрғындарының саны республикамыздың халықтар санының 0,06% құрайды. Қазақстанның халық саны 19 832 737 адам құрайды. Уәлиханов ауданының халық саны 13 170 адам құрайды. Уәлиханов ауданының 13 170 тұрғындар саны Қазақстанның халық санының неше % құрайды?
10 слайд
Балалар депозиті (Жилстройбанк)
Ай сайын депозитке 20 000 теңгеден ғана
салып отырған күннің өзінде 12 жыл ішінде
жиналатын ақша сомасы:
Банк есептеулеріне талдау жасасақ:
6-жастағы балаға депозит ашсаңыз 18-жасқа
толғанға дейін 12жыл ақша саласыз.
Мысалы: Әр айда 20мың салсаңыз
12ай·20000теңге =240000теңге
10 слайд
Балалар депозиті (Жилстройбанк) Ай сайын депозитке 20 000 теңгеден ғана салып отырған күннің өзінде 12 жыл ішінде жиналатын ақша сомасы: Банк есептеулеріне талдау жасасақ: 6-жастағы балаға депозит ашсаңыз 18-жасқа толғанға дейін 12жыл ақша саласыз. Мысалы: Әр айда 20мың салсаңыз 12ай·20000теңге =240000теңге
11 слайд
Балалар депозиті бойынша банк жылдық 2% сыйақы
береді
11 слайд
Балалар депозиті бойынша банк жылдық 2% сыйақы береді
12 слайд
Пайыздық есептерді алгебралық тәсілмен шешу
Есеп:Тіктөртбұрыштың ұзындығы енінен 42%-ға артық.Оның
ауданы 568 см
2
.Тік төртбұрыштың енін тап.
Шешуі:Тіктөртбұрыштың ені –х см
Ұзындығы-1,42х
Теңдеу құрастырып,шешеміз:
х · 1,42 х = 568,
1,42х
2
= 568,
х
2
= 400, х
1
= 20 және х
2
= - 20,
-20 есеп шартын қанағаттандырмайды.
Жауабы: Тік төртбұрыштың ені-20 см
12 слайд
Пайыздық есептерді алгебралық тәсілмен шешу Есеп:Тіктөртбұрыштың ұзындығы енінен 42%-ға артық.Оның ауданы 568 см 2 .Тік төртбұрыштың енін тап. Шешуі:Тіктөртбұрыштың ені –х см Ұзындығы-1,42х Теңдеу құрастырып,шешеміз: х · 1,42 х = 568, 1,42х 2 = 568, х 2 = 400, х 1 = 20 және х 2 = - 20, -20 есеп шартын қанағаттандырмайды. Жауабы: Тік төртбұрыштың ені-20 см
13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ
13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ