Проблемалық оқытуды ұйымдастыру
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Орындаған: Адилханова Г.
Тақырыбы: Проблемалық оқытуды
ұйымдастыру
1 слайд
Орындаған: Адилханова Г. Тақырыбы: Проблемалық оқытуды ұйымдастыру
2 слайд
Эпикалық шығармаларды меңгертуде проблемалық оқытудың тиімділігі зор.
Проблемалық сұрақтар қою, ситуация туғызу нәтижесінде іздену, зерттеу
жұмыстарына негіз салынады. Оқушылардың өз бетімен жұмыстарының
ізденістік бағыттылығына, олардағы өзіндік көзқарастар басымдылығына қол
жеткізеді.
Проблемалық сұрақтар оқушыларды ойлауға жетелейді. Қойылған
проблемаға байланысты әркімнің оны шешу жолдарын қарастыру, өз пікірін
дәлелдеу, орнықты аргументтер келтіру, логикалық жүйе мен баяндау
шеберлігін жетілдіреді. Мәселені дәлелдеудегі анализ жасау, байланыстару,
жинақтау машығы қалыптасып, дамиды. Проблемалық ситуацияларды
шешуде ой белсенділігі өте маңызды, әр түрлі болжамдарды ғылыми негізде
саралау, жүйелеу қажет. Бұл тұрғыда түрлі ғылыми болжамдар, ой-пікірлердің
дәйектілігін дәлелдеу, қайшылықтарды көрсету, арқылы проблемаларды
ашуға қол жеткізіледі.
2 слайд
Эпикалық шығармаларды меңгертуде проблемалық оқытудың тиімділігі зор. Проблемалық сұрақтар қою, ситуация туғызу нәтижесінде іздену, зерттеу жұмыстарына негіз салынады. Оқушылардың өз бетімен жұмыстарының ізденістік бағыттылығына, олардағы өзіндік көзқарастар басымдылығына қол жеткізеді. Проблемалық сұрақтар оқушыларды ойлауға жетелейді. Қойылған проблемаға байланысты әркімнің оны шешу жолдарын қарастыру, өз пікірін дәлелдеу, орнықты аргументтер келтіру, логикалық жүйе мен баяндау шеберлігін жетілдіреді. Мәселені дәлелдеудегі анализ жасау, байланыстару, жинақтау машығы қалыптасып, дамиды. Проблемалық ситуацияларды шешуде ой белсенділігі өте маңызды, әр түрлі болжамдарды ғылыми негізде саралау, жүйелеу қажет. Бұл тұрғыда түрлі ғылыми болжамдар, ой-пікірлердің дәйектілігін дәлелдеу, қайшылықтарды көрсету, арқылы проблемаларды ашуға қол жеткізіледі.
3 слайд
Көркем шығарманың көркемдік
құндылығы жан-жақты шығармашылықпен
талдау арқылы ашылады. Шығарманың
сюжеттік-композициялық желісіне талдау
жасаудың жолдарын оқушы толық меңгеріп
шығуы керек. Әрбір көркем шығарманың
мазмұндық идеялық табиғатын танумен қатар,
міндетті түрде оның композициялық
құрылымын, сюжеттік желісін аша білу
оқушыдан талап етіледі. Сондықтан мұны
мұғалімнің өзі жете меңгеруі шарт.
3 слайд
Көркем шығарманың көркемдік құндылығы жан-жақты шығармашылықпен талдау арқылы ашылады. Шығарманың сюжеттік-композициялық желісіне талдау жасаудың жолдарын оқушы толық меңгеріп шығуы керек. Әрбір көркем шығарманың мазмұндық идеялық табиғатын танумен қатар, міндетті түрде оның композициялық құрылымын, сюжеттік желісін аша білу оқушыдан талап етіледі. Сондықтан мұны мұғалімнің өзі жете меңгеруі шарт.
4 слайд
Көркем шығарманы талдау
әдебиет сабақтарында жүргізілетін білімдік және тәрбиелік
жұмыстың құрамдас бөлігі және ең маңыздысы. Көркем
шығарманы талдау шығарманы практикалық сабақта оқу
(үзінділер), үйден оқуға тапсыру, ауызша, жазбаша мазмұндату,
жоспарын жасату, мазмұны мен көркемдігін ұғындыруды көздейді.
Әуелі мәтінді оқытып, мазмұнын меңгерту - басты шарт. Одан соң
мәтінді талдап оқу міндеті тұрады. Бұл тұста кейіпкерлерге
мінездеме беру, шығарманың композициясы мен тілін талдау,
суреттеу тәсілдерін анықтау, жанрын анықтау, т.б. жұмыстар
жүргізіледі. Бұлардың бәрін әдебиетті оқытудың тұтас жүйесі деп
қарау шарт. Бұл жұмыстар негізінен практикалық (семинар)
сабақтарда жүргізіліп, студенттердің әдеби талдау машығы
қалыптастырылады.
4 слайд
Көркем шығарманы талдау әдебиет сабақтарында жүргізілетін білімдік және тәрбиелік жұмыстың құрамдас бөлігі және ең маңыздысы. Көркем шығарманы талдау шығарманы практикалық сабақта оқу (үзінділер), үйден оқуға тапсыру, ауызша, жазбаша мазмұндату, жоспарын жасату, мазмұны мен көркемдігін ұғындыруды көздейді. Әуелі мәтінді оқытып, мазмұнын меңгерту - басты шарт. Одан соң мәтінді талдап оқу міндеті тұрады. Бұл тұста кейіпкерлерге мінездеме беру, шығарманың композициясы мен тілін талдау, суреттеу тәсілдерін анықтау, жанрын анықтау, т.б. жұмыстар жүргізіледі. Бұлардың бәрін әдебиетті оқытудың тұтас жүйесі деп қарау шарт. Бұл жұмыстар негізінен практикалық (семинар) сабақтарда жүргізіліп, студенттердің әдеби талдау машығы қалыптастырылады.
5 слайд
Көркем мәтінмен жүргізілетін кіріспе жұмыстарға негізінен
төмендегі мәселелер қамтылады.
шығарманың тақырыбы,
болмысы, әдебиет тарихынан алар орны
әдеби сында бағалануы
идеялық, көркемдік
Шығармаға жай, күрделі сюжеттік-композициялық, мінездемелік
әр түрдегі жоспар құру, әдеби сұрақтар мен тапсырмалар түзу, т.б.
жұмыстар орындалады.
5 слайд
Көркем мәтінмен жүргізілетін кіріспе жұмыстарға негізінен төмендегі мәселелер қамтылады. шығарманың тақырыбы, болмысы, әдебиет тарихынан алар орны әдеби сында бағалануы идеялық, көркемдік Шығармаға жай, күрделі сюжеттік-композициялық, мінездемелік әр түрдегі жоспар құру, әдеби сұрақтар мен тапсырмалар түзу, т.б. жұмыстар орындалады.
6 слайд
Талдау жұмыстарында мұғалімнен гөрі оқушының жұмыстары негізгі орынға қойылады. Мұғалім талдауды ұйымдастырып, тек оған бағыт беріп отырады. Ол үшін әрбір міндетке сай өз тұсында арнаулы тапсырма, өздік жұмыс тақырыптары, жекелеген тақырыптарға баяндама, реферат тақырыптары беріледі Осы жұмыстар сыныпта талқыланып, өзгелер оларға пікір айтып, ой
қосып отырады.
6 слайд
Талдау жұмыстарында мұғалімнен гөрі оқушының жұмыстары негізгі орынға қойылады. Мұғалім талдауды ұйымдастырып, тек оған бағыт беріп отырады. Ол үшін әрбір міндетке сай өз тұсында арнаулы тапсырма, өздік жұмыс тақырыптары, жекелеген тақырыптарға баяндама, реферат тақырыптары беріледі Осы жұмыстар сыныпта талқыланып, өзгелер оларға пікір айтып, ой қосып отырады.
7 слайд
Мәтінді
бірлесе
талдау
Баяндама
Аралас
әдіс
Талдаудың арнайы сабақтық әдістері мыналар:
7 слайд
Мәтінді бірлесе талдау Баяндама Аралас әдіс Талдаудың арнайы сабақтық әдістері мыналар:
8 слайд
Мәтінді бірлесе талдау
•- мұғалім басшылығымен жүргізілетін талдау
сабағының алғашқы формасы. Бұл әдетте
оқушыларды дағдыландыру үшін орта буындарда
жүргізіледі. Мұғалім сұрақтар мен тапсырмалардың
үлгісін жасап, талдау жоспарын жасап әзірлейді.
Талдау үстірт болмауы үшін оны шығарманың жеке
элементтеріне, мәтінге негіздейміз. Басты
мәселелермен қатар, неғұрлым жеке детальдарды
таныту - талдау дағдысының орнықты, айқын
болуына көмектеседі.
8 слайд
Мәтінді бірлесе талдау •- мұғалім басшылығымен жүргізілетін талдау сабағының алғашқы формасы. Бұл әдетте оқушыларды дағдыландыру үшін орта буындарда жүргізіледі. Мұғалім сұрақтар мен тапсырмалардың үлгісін жасап, талдау жоспарын жасап әзірлейді. Талдау үстірт болмауы үшін оны шығарманың жеке элементтеріне, мәтінге негіздейміз. Басты мәселелермен қатар, неғұрлым жеке детальдарды таныту - талдау дағдысының орнықты, айқын болуына көмектеседі.
9 слайд
Баяндама
Баяндама.Реферат. Бұл жоғары сыныптарда
жү.ргізіледі. Олар жалаң сөзге емес, нақты нақты
талдауға құрылады. Оған арнаулы сұрақ, жоспар
беріледі. Оқушы бірер сөйлеммен кіріспе береді де,
тікелей талдауға көшіп, өз ойын үзінді, фактімен
дәлелдейді. Бұл белгілі бір компоненттің мәнін,
қызметін анықтайтын күрделі жұмыс. Баяндама,
реферат шығарма ерекшелігін тануға көмектесетін,
пікір алысуға қолайлы болуы керек.
9 слайд
Баяндама Баяндама.Реферат. Бұл жоғары сыныптарда жү.ргізіледі. Олар жалаң сөзге емес, нақты нақты талдауға құрылады. Оған арнаулы сұрақ, жоспар беріледі. Оқушы бірер сөйлеммен кіріспе береді де, тікелей талдауға көшіп, өз ойын үзінді, фактімен дәлелдейді. Бұл белгілі бір компоненттің мәнін, қызметін анықтайтын күрделі жұмыс. Баяндама, реферат шығарма ерекшелігін тануға көмектесетін, пікір алысуға қолайлы болуы керек.
10 слайд
Талдау сабақтары жанрға байланысты түрленіп
отыратындықтан, барлық компоненттері бір ғана шығарма
үстінде талданбай, бірде анау, бірде мынау элементі басым
талданып отырылады. Сол сияқты талдау сабақтарында ылғи
бірыңғай әдіс қолданылмай, бірлесіп талдау мен әңгіме,
баяндама мен әңгіме әдісі аралас келе береді. Бұл әсіресе
көлемді шығармаларға қолданылады.
Аралас әдіс
10 слайд
Талдау сабақтары жанрға байланысты түрленіп отыратындықтан, барлық компоненттері бір ғана шығарма үстінде талданбай, бірде анау, бірде мынау элементі басым талданып отырылады. Сол сияқты талдау сабақтарында ылғи бірыңғай әдіс қолданылмай, бірлесіп талдау мен әңгіме, баяндама мен әңгіме әдісі аралас келе береді. Бұл әсіресе көлемді шығармаларға қолданылады. Аралас әдіс