Материалдар / қашықтан оқыту Мектепке дейінгі балалардың грамматикалық дағдыларын қалыптастару
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

қашықтан оқыту Мектепке дейінгі балалардың грамматикалық дағдыларын қалыптастару

Материал туралы қысқаша түсінік
мектепке дейінгі ұйымдар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Сәуір 2020
380
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Мектеп жасына дейінгі балалардың грамматикалық дағдыларын қалыптастырудың мақсат, міндеттері

1 слайд
Мектеп жасына дейінгі балалардың грамматикалық дағдыларын қалыптастырудың мақсат, міндеттері

 грамматикалық дағдыларды қалыптастырудың мақсаты мен мазмұны туралы ақпарат беріп, студенттердің арнайы пәндер бойынша білім

2 слайд
 грамматикалық дағдыларды қалыптастырудың мақсаты мен мазмұны туралы ақпарат беріп, студенттердің арнайы пәндер бойынша білімдерін жүйелеуді, бекітуді, өз бетімен жұмыс жүргізуді меңгерту, шығармашылықпен ойлау қабілеттерін дамыту және теориялық білімдерін педагогикалық – өндірістік сипаттағы сұрақтарды шешуде практикалық тұрғыда қолдануға үйрету.Сабақтың мақсаты

Гра мматикалық дағдыны қалыптастырудың мақсаты: Балала рға тілдің грамматикалық құрылысын меңгерту Гра мматикалық дағдыны қалы

3 слайд
Гра мматикалық дағдыны қалыптастырудың мақсаты: Балала рға тілдің грамматикалық құрылысын меңгерту Гра мматикалық дағдыны қалыптастырудын міндеттері- тілдік құбылыстарды бақылай алуға, дұрыс, саналы, мәнерлеп, шапшаң оқуға, сауатты жазуға дағдыландыру Грамматикалық тілдік ма ғына-  логикалық катардың тілдік мағына сы Гра мматикалық форманы дұрыс қолданбау:   қызыл шардар

 Грамматикалық дағдыларды қалыптастырудың кең тараған әдістері  Ауызша мазмұндау  Тілінің грамматикалық құрылысы бірде

4 слайд
   Грамматикалық дағдыларды қалыптастырудың кең тараған әдістері  Ауызша мазмұндау    Тілінің грамматикалық құрылысы бірдей деңгейде болмауы мүмкін. Ол бірнеше себептерге байланысты болады:  1. Баланың жалпы психологиялық заңдылықтарының дамуына байланысты (Нерв жүйесіне байланысты, ақыл-ой, есі, ынтасы т.б  2. Сөздік қорының мөлшеріне байланысты.  3. Баланың сөйлеу аппаратының жағдайына байланысты.  4. Меңгерген грамматикалық категориялардың ауыр жеңілдігіне байланысты.  5. Бала айналасының (ата-ана, тәрбиеші, аға тәрбиеші, меңгеруші т.б.) сөздерінің грамматикалық жағдайына байланысты.  6. Бала тілін дамытуға педагогикалық басшылықтың роліне байланысты.  

 Балабақшада тілді оқыту барысы мынандай мәселелерді қамтиды:  - грамматиканы меңгерту;  - грамматикалық дағдыларды қалыпта

5 слайд
 Балабақшада тілді оқыту барысы мынандай мәселелерді қамтиды:  - грамматиканы меңгерту;  - грамматикалық дағдыларды қалыптастыру.  Жаңа бағдарлама бойынша осы аталған мәселелердің арасында тығыз байланыс орнату қажет деп табылды.

Грамматикалық мағыналар болмыс кұбылыстары арасындағы сөз арқылы білдірілетін қарым-қатынастар мағынасы, яғни бұл логикалық

6 слайд
Грамматикалық мағыналар болмыс кұбылыстары арасындағы сөз арқылы білдірілетін қарым-қатынастар мағынасы, яғни бұл логикалық (ойлағыштық) қатардың тілдік мағыналары. Грамматикалық мағыналар сөз тудырушы морфемаларға және синтаксисте грамматикалық мағыналарға бөлінеді. Тілді түсіну үшін оны құрайтын сөздердің лексикалық мағыналарын білу аз, сонымен бірге осы сөздердің арасындағы грамматикалық қатынастарды түсіну керек.

4 жас • Мұндай мысалдарды көптеп келтіре беруге болады: өз сөзін «шығармай» дұрыс дамыған бала кемде - кем.«Электрист» - «Эле

7 слайд
4 жас • Мұндай мысалдарды көптеп келтіре беруге болады: өз сөзін «шығармай» дұрыс дамыған бала кемде - кем.«Электрист» - «Электристің резина қолғабы бар» (4 жас); 5 жас • Балалар өздерінің үйренген, сөздеріне ұқсас өзіндік сөздер жасап алады. Мысалы: • Тракторист сөзіне ұқсату арқылы: «комбайнист» - «Комбайнист егін орып жүр» (5 жас); 6 жас • Қыстық сөзіне ұқсату арқылы: «көктемдік» - «Мамам маған көктемдік киім сатып алып берді»; «балалық» - «Біздің үйде балалық кішкене үстел бар»

Сөз тудырудағы грамматикалық қателер. Мұндай мысалдарды көптеп келтіре беруге болады: өз сөзін «шығармай» дұрыс д

8 слайд
Сөз тудырудағы грамматикалық қателер. Мұндай мысалдарды көптеп келтіре беруге болады: өз сөзін «шығармай» дұрыс дамыған бала кемде - кем. Ересек адамдар баланың бұл жаңа сөздерінің грамматикалық мағыналары сол жан ғана себепке қатысты екенін дұрыс қалпында түсінеді, шын мәнісінде мұнда мағына жағынан грамматикалық қате жоқ та жұрнақтар толығымен ойдан шығарылған, олардың білдіріп тұрған мағынасы ғана дұрыс; мұндағы қате сол, балалар бұл жұрнақтардың әдеби тілде қандай түбірлік морфемалармен бірге келетіндерін есте сақтай алмаған.

 Мектепке дейінгі жастағы балалардың грамматикалық құрылысын қалыптастыру кезінде педагогикалық ықпал ету бағыттары  Балалар

9 слайд
 Мектепке дейінгі жастағы балалардың грамматикалық құрылысын қалыптастыру кезінде педагогикалық ықпал ету бағыттары  Балалардың грамматикалық қателерін түзету Қателердің алдын алу (қиын грамматикалық формаларды қалыптастыру)  • Дұрыс формадағы үлгіні көрсету (балалардың қателіктерін қайталамау керек!)  • Ескерту (Сен дұрыс айтпайсың)  • Ескерту (қалай дұрыс айту керек?) әдеби шығармаларды оқу   Мазмұндаулар   Жаттау, қысқа өлеңдер қиын грамматикамен (ұрандарын)

Балалардың қазақ тілінде сөйлеу тілінің дамуы төмендегідей нақты міндеттерді орындағанда жүзеге асырылады:

10 слайд
Балалардың қазақ тілінде сөйлеу тілінің дамуы төмендегідей нақты міндеттерді орындағанда жүзеге асырылады:

11 слайд

Тәрбиеші тілі — балалардың сөйлеу тілін дамытудың негізгі көзі.Жас шамасына қарай әр топтағы балалар өз тәрбиешілерімен ш

12 слайд
Тәрбиеші тілі — балалардың   сөйлеу тілін дамытудың негізгі көзі.Жас шамасына қарай әр топтағы балалар өз тәрбиешілерімен шаруашылық-тұрмыстық және еңбек іс-әрекетінде қатынас жасайдыТәрбиеші балалардың ойындарын ұйымдастырады, программада көрсетілген барлық сабақтарда балалармен сөйлеседі, кітап оқу кезінде балаларды көркем шығармалардың авторларының сөздерімен таныстырадыСөйлеу мәдениеті деп оның дұрыстығын, яғни әдеби тіл үшін қалыптасқан дәстүр бойынша орфоэпия, грамматика, лексика, стилистика, дұрыс жазу ережелері нормасына сәйкес келуін айтады

 Грамматика, ең алдымен, сөздердің бір-бірімен қатынасын білдіреді. Ол қатынас - грамматикалық қатынас.  Яғни сөйлемдегі сөз

13 слайд
 Грамматика, ең алдымен, сөздердің бір-бірімен қатынасын білдіреді. Ол қатынас - грамматикалық қатынас.  Яғни сөйлемдегі сөздер грамматикалық формалар (жұрнақтар, жалғаулар) арқылы бір-бірімен байланысып, грамматикалық қатынасқа түседі. Сөйтіп, грамматика ойды түсінікті етеді.  Грамматикалық білім беру арқылы жеке сөздері бір-бірімен байланыстыру арқылы қолдана алуға жаттықтырылса, қосымшалар арқылы сөз топтарына сәйкес сөз жасау қабілеттері мен дағдылары қалыптасады.  Қазіргі жеткіншектерімізді өзге елдің емес, өз елінің мәдениеті, өнері, дәстүрі этнопедагогика әлементтерін пайдалына отырып, «сегіз қырлы, бір сырлы», ары таза, өнегелі-өнерлі, сауатты етіп тәрбиелеу - әр тәрбиеші, ұстаздың қасиетті парызы.Қорытынды

 А.Б Бакраденова Тіл дамыту теориясы және әдістемесі 4.1 тапсырма 101 - 109 бет аралығы  Грамматикалық жаттығулар түрлері 

14 слайд
 А.Б Бакраденова Тіл дамыту теориясы және әдістемесі 4.1 тапсырма 101 - 109 бет аралығы  Грамматикалық жаттығулар түрлері  Тест құрастыруҮйге тапсырама