Қазақ тілін оқытудағы психологиялық және мотивациялық аспектілер

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Қазақ тілін оқытудағы психологиялық және мотивациялық аспектілер

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазіргі таңда қазақ тілін тиімді оқыту – білім беру саласындағы өзекті мəселелердің бірі. Тіл үйренушілердің жетістігіне әсер ететін психологиялық факторлар мен мотивация ерекше назар аударуды талап етеді. Зерттеулер көрсеткендей, он жылдан астам уақыт бойы (балабақшадан бастап университетке дейін) мемлекеттік тілді оқытқанның өзінде, көптеген түлектер оқу бітірген кезде қазақ тілінде еркін сөйлей алмай жатады. Оқу құралдарының, мультимедиа ресурстарының көптігіне қарамастан мұндай қанағаттанарлықсыз нəтиже тіркелуі мамандарды алаңдатып отыр. Бұл проблема қазақ тілін оқытудың мазмұны мен әдістемесінде, соның ішінде оқушының психологиясы мен ынтасына көңіл бөлінбеуінде болуы мүмкін.
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Қазақ тілін оқытудағы психологиялық және мотивациялық аспектілер

#1 слайд
Қазақ тілін оқытудағы психологиялық және мотивациялық аспектілер

1 слайд

Қазақ тілін оқытудағы психологиялық және мотивациялық аспектілер

Қазақ тілін оқыту үрдісінде оқушылардың психологиялық ерекшеліктерін ескеріп, оқу мотивациясын арттыру – білім сапасын көтер

#2 слайд
Қазақ тілін оқыту үрдісінде оқушылардың психологиялық ерекшеліктерін ескеріп, оқу мотивациясын арттыру – білім сапасын көтерудің басты шарттарының бірі. Бұл тақырыптың өзектілігі - қазақ тілі сабақтарында қолайлы психологиялық орта қалыптастыра отырып, оқушылардың тілге деген қызығушылығы мен ынтасын ояту қажеттігінде. Тақырыптың өзектілігі

2 слайд

Қазақ тілін оқыту үрдісінде оқушылардың психологиялық ерекшеліктерін ескеріп, оқу мотивациясын арттыру – білім сапасын көтерудің басты шарттарының бірі. Бұл тақырыптың өзектілігі - қазақ тілі сабақтарында қолайлы психологиялық орта қалыптастыра отырып, оқушылардың тілге деген қызығушылығы мен ынтасын ояту қажеттігінде. Тақырыптың өзектілігі

Психологиялық аспектілер -Сенім және қорқыныш: жаңа тіл үйренушілер жиі қателік жасауға қорқады, сондықтан олар тіл үйренуге де

#3 слайд
Психологиялық аспектілер -Сенім және қорқыныш: жаңа тіл үйренушілер жиі қателік жасауға қорқады, сондықтан олар тіл үйренуге деген сенімділікке ие болмауы мүмкін. -Өзін-өзі бағалау: оқушылардың өзін-өзі бағалау деңгейі тіл үйренуде үлкен рөл атқарады. Жоғары өзін-өзі бағалау тіл үйренуге деген құштарлықты арттырып, оқушының табысқа жетуіне мүмкіндік береді. -Эмоционалдық тұрақтылық: тіл үйрену барысында стресс, алаңдаушылық немесе қорқыныш болуы мүмкін. Оқушыға эмоционалдық қолдау көрсету, оларды үнемі ынталандырып отыру өте маңызды. -Шыдамдылық: тіл үйрену – ұзақ әрі қиын процесс, сондықтан оқушыларға шыдамдылық пен табандылық таныту қажет.

3 слайд

Психологиялық аспектілер -Сенім және қорқыныш: жаңа тіл үйренушілер жиі қателік жасауға қорқады, сондықтан олар тіл үйренуге деген сенімділікке ие болмауы мүмкін. -Өзін-өзі бағалау: оқушылардың өзін-өзі бағалау деңгейі тіл үйренуде үлкен рөл атқарады. Жоғары өзін-өзі бағалау тіл үйренуге деген құштарлықты арттырып, оқушының табысқа жетуіне мүмкіндік береді. -Эмоционалдық тұрақтылық: тіл үйрену барысында стресс, алаңдаушылық немесе қорқыныш болуы мүмкін. Оқушыға эмоционалдық қолдау көрсету, оларды үнемі ынталандырып отыру өте маңызды. -Шыдамдылық: тіл үйрену – ұзақ әрі қиын процесс, сондықтан оқушыларға шыдамдылық пен табандылық таныту қажет.

Мотивациялық аспектілер Ішкі мотивация: тіл үйренушінің жеке қызығушылығы мен тіл үйренуге деген ішкі құштарлығы маңызды. Егер

#4 слайд
Мотивациялық аспектілер Ішкі мотивация: тіл үйренушінің жеке қызығушылығы мен тіл үйренуге деген ішкі құштарлығы маңызды. Егер оқушы қазақ тілін үйренуге жеке қызығушылық танытса, онда ол өздігінен белсенді түрде тіл үйренуге тырысады. Сыртқы мотивация қоғамдағы тілдің қажеттілігімен байланысты. Мысалы, жұмыс, білім алу немесе басқа да әлеуметтік байланыстар үшін қазақ тілін білу қажет болуы мүмкін. Мақсаттар мен жетістіктер – тілді үйренушілердің нақты мақсаттар қоюы олардың мотивациясын арттыра алады Қызықты әдістемелер мен материалдар: оқушылардың мотивациясын арттыру үшін әртүрлі қызықты және шығармашылық әдістерді қолдану маңызды.

4 слайд

Мотивациялық аспектілер Ішкі мотивация: тіл үйренушінің жеке қызығушылығы мен тіл үйренуге деген ішкі құштарлығы маңызды. Егер оқушы қазақ тілін үйренуге жеке қызығушылық танытса, онда ол өздігінен белсенді түрде тіл үйренуге тырысады. Сыртқы мотивация қоғамдағы тілдің қажеттілігімен байланысты. Мысалы, жұмыс, білім алу немесе басқа да әлеуметтік байланыстар үшін қазақ тілін білу қажет болуы мүмкін. Мақсаттар мен жетістіктер – тілді үйренушілердің нақты мақсаттар қоюы олардың мотивациясын арттыра алады Қызықты әдістемелер мен материалдар: оқушылардың мотивациясын арттыру үшін әртүрлі қызықты және шығармашылық әдістерді қолдану маңызды.

Мотивацияны арттыру жолдары 1. Оқу процесін қызықты ету; 2. Оқушылардың қызығушылығын ескеру; 3. Оқушылардың жетістіктерін мой

#5 слайд
Мотивацияны арттыру жолдары 1. Оқу процесін қызықты ету; 2. Оқушылардың қызығушылығын ескеру; 3. Оқушылардың жетістіктерін мойындау; 4. Қызықты мақсаттар қою; 5. Қарым-қатынас пен ынтымақтастық; 6. Оқушыға жауапкершілік беру; 7. Жайлы, шығармашылық орта қалыптастыру.

5 слайд

Мотивацияны арттыру жолдары 1. Оқу процесін қызықты ету; 2. Оқушылардың қызығушылығын ескеру; 3. Оқушылардың жетістіктерін мойындау; 4. Қызықты мақсаттар қою; 5. Қарым-қатынас пен ынтымақтастық; 6. Оқушыға жауапкершілік беру; 7. Жайлы, шығармашылық орта қалыптастыру.

Мәдени компонентті қолдану жолдару - Әдеби шығармалар – қазақ жазушылары мен ақындарының шығармаларын оқыту арқылы тіл үйрену

#6 слайд
Мәдени компонентті қолдану жолдару - Әдеби шығармалар – қазақ жазушылары мен ақындарының шығармаларын оқыту арқылы тіл үйренушілер қазақ мәдениетін тереңірек таниды. - Фольклор мен дәстүрлер – ертегілер, аңыздар, салт-дәстүрлерді таныстыру тілді табиғи ортада меңгеруге көмектеседі. - Мультимедиалық ресурстар – қазақ фильмдері, әндері, ұлттық ойындары арқылы тілді қызықты әрі тиімді түрде үйретуге болады. - Тілдік жағдаяттар – қонақ күту, наурыз тойлау сияқты қазақ мәдениетіне тән жағдайларды рөлдік ойындар арқылы үйрету.

6 слайд

Мәдени компонентті қолдану жолдару - Әдеби шығармалар – қазақ жазушылары мен ақындарының шығармаларын оқыту арқылы тіл үйренушілер қазақ мәдениетін тереңірек таниды. - Фольклор мен дәстүрлер – ертегілер, аңыздар, салт-дәстүрлерді таныстыру тілді табиғи ортада меңгеруге көмектеседі. - Мультимедиалық ресурстар – қазақ фильмдері, әндері, ұлттық ойындары арқылы тілді қызықты әрі тиімді түрде үйретуге болады. - Тілдік жағдаяттар – қонақ күту, наурыз тойлау сияқты қазақ мәдениетіне тән жағдайларды рөлдік ойындар арқылы үйрету.

ҚОРЫТЫНДЫ -Мұғалімдер сабақта қолайлы психологиялық ахуал жасап, әр оқушыға қолдау көрсете бастаса, онда оқушылардың бойындағы

#7 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ -Мұғалімдер сабақта қолайлы психологиялық ахуал жасап, әр оқушыға қолдау көрсете бастаса, онда оқушылардың бойындағы қорқыныш, қысылушылық сезімдері азайып, сабаққа белсенді қатысуы күшейеді. - Оқушылар өз ойын қазақ тілінде еркін жеткізуге ұмтылып, тілдік ортада өзін сенімдірек сезінетін болады. -- Мотивациялық әдістердің арқасында оқушылардың оқу үлгерімі жақсарады. -Оқушылардың оқу мотивациясының тұрақтануы және ішкі қажеттілікке айналуы.

7 слайд

ҚОРЫТЫНДЫ -Мұғалімдер сабақта қолайлы психологиялық ахуал жасап, әр оқушыға қолдау көрсете бастаса, онда оқушылардың бойындағы қорқыныш, қысылушылық сезімдері азайып, сабаққа белсенді қатысуы күшейеді. - Оқушылар өз ойын қазақ тілінде еркін жеткізуге ұмтылып, тілдік ортада өзін сенімдірек сезінетін болады. -- Мотивациялық әдістердің арқасында оқушылардың оқу үлгерімі жақсарады. -Оқушылардың оқу мотивациясының тұрақтануы және ішкі қажеттілікке айналуы.

Сабақ барысында жиі қолданылатын әдіс-тәсілдер: І-тоқсан ІІ-тоқсан ІІІ-тоқсан 5 4 . 6 5 8 . 0 1 6 1 . 2 «Блиц-сұрақтар», «Сұхба

#8 слайд
Сабақ барысында жиі қолданылатын әдіс-тәсілдер: І-тоқсан ІІ-тоқсан ІІІ-тоқсан 5 4 . 6 5 8 . 0 1 6 1 . 2 «Блиц-сұрақтар», «Сұхбат», «комикс», «Кім көп оқыды?». «Ойлан, тап», «Тізбек», «Анықтама бюросы», «10 сөз әдісі»

8 слайд

Сабақ барысында жиі қолданылатын әдіс-тәсілдер: І-тоқсан ІІ-тоқсан ІІІ-тоқсан 5 4 . 6 5 8 . 0 1 6 1 . 2 «Блиц-сұрақтар», «Сұхбат», «комикс», «Кім көп оқыды?». «Ойлан, тап», «Тізбек», «Анықтама бюросы», «10 сөз әдісі»

Орыс ғалымдары адамның бойында пайда болатын тілдік барьердегі психологиялық қорқыныш түрлерін төмендегідей жіктеп көрсетеді: -

#9 слайд
Орыс ғалымдары адамның бойында пайда болатын тілдік барьердегі психологиялық қорқыныш түрлерін төмендегідей жіктеп көрсетеді: - Қате сөйлеуге ыңғайсыздану; - Акцентпен сөйлеуге ұялу; - Баяу сөйлеуден қашу; - Әңгімелесушінің түсінбей қалуынан қорқу; - Сөздік қорының жеткіліксіз болуы; - Грамматиканы білмеу; - Практиканың болмауы Қазақ тіліндегі тілдік барьерді қалай жеңуге болады? - Сабырлы бол; - Сөйлеу барысында өзіне қателесуге рұқсат ет; - Сөзді қате айтудан қорықпа; - Сөздің мәнін түсінуге тырыс; - Сөздерді үнемі қайталап отыр; - Түсінбеген сөзді қайталап сұра; - Сөздік қорыңды байытып отыр; - Аудиоматериалдарды жиі тыңда; - Әңгімелесетін адам табу қажет;

9 слайд

Орыс ғалымдары адамның бойында пайда болатын тілдік барьердегі психологиялық қорқыныш түрлерін төмендегідей жіктеп көрсетеді: - Қате сөйлеуге ыңғайсыздану; - Акцентпен сөйлеуге ұялу; - Баяу сөйлеуден қашу; - Әңгімелесушінің түсінбей қалуынан қорқу; - Сөздік қорының жеткіліксіз болуы; - Грамматиканы білмеу; - Практиканың болмауы Қазақ тіліндегі тілдік барьерді қалай жеңуге болады? - Сабырлы бол; - Сөйлеу барысында өзіне қателесуге рұқсат ет; - Сөзді қате айтудан қорықпа; - Сөздің мәнін түсінуге тырыс; - Сөздерді үнемі қайталап отыр; - Түсінбеген сөзді қайталап сұра; - Сөздік қорыңды байытып отыр; - Аудиоматериалдарды жиі тыңда; - Әңгімелесетін адам табу қажет;

Файл форматы:
pptx
26.03.2025
223
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі