Қазақ тілін оқытудың инновациялық технологиялары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ
ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ
Орынбасарова Қаракөзайым ҚТмӘ 301
1 слайд
ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ Орынбасарова Қаракөзайым ҚТмӘ 301
2 слайд
Жоспары
•
1. Білім беру технологиясы туралы түсінік
•
2. Білім беру технологиясының жіктелуі
Дамыта оқыту технологиясы
Проблемалық оқыту технологиясы
Тұлғалық бағдарлы білім беру технологиясы
Ұжымдық өзара оқыту технологиясы
2 слайд
Жоспары • 1. Білім беру технологиясы туралы түсінік • 2. Білім беру технологиясының жіктелуі Дамыта оқыту технологиясы Проблемалық оқыту технологиясы Тұлғалық бағдарлы білім беру технологиясы Ұжымдық өзара оқыту технологиясы
3 слайд
Білім беру технологиясы - бұл алдын ала
жобаланған педагогикалық мәселені шешуге
бағытталған арнайы педагогтың бір-бірімен
байланысты әрекеттер жүйесі. Білім беру
технологияларын әдіскер-ғалымдар 4-ке бөліп
жіктейді.
дамыта оқыту
технологиялары проблемалық
оқыту
тұлғалық-
бағдарлы білім
беру
технологиялары ұжымдық өзара
оқыту
технологиялары
3 слайд
Білім беру технологиясы - бұл алдын ала жобаланған педагогикалық мәселені шешуге бағытталған арнайы педагогтың бір-бірімен байланысты әрекеттер жүйесі. Білім беру технологияларын әдіскер-ғалымдар 4-ке бөліп жіктейді. дамыта оқыту технологиялары проблемалық оқыту тұлғалық- бағдарлы білім беру технологиялары ұжымдық өзара оқыту технологиялары
4 слайд
Дамыта оқыту технологиясы
•
Дамыта оқыту технологиясы – оқушыны жан-жақты ізденуге,
өзіндік ой-тұжырымдарын жасай алуға үйретеді.
•
Дамыта оқыту – бұл оқу үрдісінде оқушының барлық
мүмкіндігінің толық іске асуына негіз болатын бағдарлы оқыту
болып табылады. Дамыта оқыту теориясы Г.Пестолоцкий,
А.Дистервек, К.Ушинскиден басталған.
•
Бұл теорияны алғаш негіздеп дәйектеген Л.С.Выготский болса,
кейіннен Л.В.Занков, В.В.Элконин, В.В.Давыдов, И.А.Менчинский
т.б. тәжірбиелік-эксперименттерінде әрі қарай жалғасын тапты.
4 слайд
Дамыта оқыту технологиясы • Дамыта оқыту технологиясы – оқушыны жан-жақты ізденуге, өзіндік ой-тұжырымдарын жасай алуға үйретеді. • Дамыта оқыту – бұл оқу үрдісінде оқушының барлық мүмкіндігінің толық іске асуына негіз болатын бағдарлы оқыту болып табылады. Дамыта оқыту теориясы Г.Пестолоцкий, А.Дистервек, К.Ушинскиден басталған. • Бұл теорияны алғаш негіздеп дәйектеген Л.С.Выготский болса, кейіннен Л.В.Занков, В.В.Элконин, В.В.Давыдов, И.А.Менчинский т.б. тәжірбиелік-эксперименттерінде әрі қарай жалғасын тапты.
5 слайд
•
Дамыта оқыту тұлғаның барлық қасиетін тұтас
бірлікте дамытуға негізделген. Бұл технология
‹‹оқушы -мұғалімнің оқыту әрекетінің объектісі
емес, оқудың өзін-өзі өзгерте алатын субъектісі
болады›› деген қағиданы негізге алады.
•
Субъектісі болу дегеніміз − ол өзін-өзі өзгертуге
қажеттілік болу және оған оқу арқылы қол жеткізу.
Яғни, оқығысы келу, оқуды ұнату және оқи алу. Бұл
жерде білімді игеру, іскерліктері мен
дағдыларының қажеттіліктері жоққа
шығарылмайды, алайда тек мақсат ретінде емес,
оқушыны дамытудың өзіндік құралы ретінде ғана
қарастырады.
5 слайд
• Дамыта оқыту тұлғаның барлық қасиетін тұтас бірлікте дамытуға негізделген. Бұл технология ‹‹оқушы -мұғалімнің оқыту әрекетінің объектісі емес, оқудың өзін-өзі өзгерте алатын субъектісі болады›› деген қағиданы негізге алады. • Субъектісі болу дегеніміз − ол өзін-өзі өзгертуге қажеттілік болу және оған оқу арқылы қол жеткізу. Яғни, оқығысы келу, оқуды ұнату және оқи алу. Бұл жерде білімді игеру, іскерліктері мен дағдыларының қажеттіліктері жоққа шығарылмайды, алайда тек мақсат ретінде емес, оқушыны дамытудың өзіндік құралы ретінде ғана қарастырады.
6 слайд
Дамыта оқыту технологиясының тәсілдері
Қиялын дамыту,
қызықтыру
5 жол өлең
Жатқа жазу
Дидактикалық
өлең
Екеуара диктант
Брейн-рингБолжау кестесіӨз бетімен
жұмыс Венн
диаграммасы Түртіп алу
6 слайд
Дамыта оқыту технологиясының тәсілдері Қиялын дамыту, қызықтыру 5 жол өлең Жатқа жазу Дидактикалық өлең Екеуара диктант Брейн-рингБолжау кестесіӨз бетімен жұмыс Венн диаграммасы Түртіп алу
7 слайд
Дамыта оқыту тұлғаның барлық қасиетін тұтас бірлікте
дамытуға негізделген. Дамыта оқытудың барысында
оқушылардың:
Ойлау дәрежесі артады
Байқампаздық қабілеті дамиды
Ізденушілік, зерттеушілік қасиеті жанданады
Пікір алмасу мен өз тұжырымын жасауға ұмтылады
Тұлғаның өзіндік үні «менің ойымша», «егер мен болсам», т.б. қалыптасадыӨз бетінше жұмыс істеуге ұмтылады
Шығармашылық қабілеті дамиды
Өзіне деген сенімі артады
7 слайд
Дамыта оқыту тұлғаның барлық қасиетін тұтас бірлікте дамытуға негізделген. Дамыта оқытудың барысында оқушылардың: Ойлау дәрежесі артады Байқампаздық қабілеті дамиды Ізденушілік, зерттеушілік қасиеті жанданады Пікір алмасу мен өз тұжырымын жасауға ұмтылады Тұлғаның өзіндік үні «менің ойымша», «егер мен болсам», т.б. қалыптасадыӨз бетінше жұмыс істеуге ұмтылады Шығармашылық қабілеті дамиды Өзіне деген сенімі артады
8 слайд
Проблемалық оқыту технологиясы
М.И.Махмутов проблемалық
оқытуды үш түрлі
классификацияға бөледі:
Оқу материалдарындағы
ережелер мен заңдылықтарды
шешуге, анықтауға бағытталған
ғылыми шығармашылық; Практикалық мәселелерді
шешуге, алған білімді жаңа
жағдаятта пайдаланып, оны
шешуге және өздігінен құрауға
бағытталған практикалық
шығармашылық; Ойын ойнау, ән айту, сурет
салу, т.б. арқылы өзінің
шығармашылық қабілетін
дамытуға бағытталған
көркемдік шығармашылық.Орыс дидактиктері М.А.Данилов пен В.П.Есипов проблемалық оқытуда оқушыға дайын
материалды бермей, шығармашылық тапсырмалар арқылы олардың өзіндік ойларын
жетілдіру керек деп санайды.
8 слайд
Проблемалық оқыту технологиясы М.И.Махмутов проблемалық оқытуды үш түрлі классификацияға бөледі: Оқу материалдарындағы ережелер мен заңдылықтарды шешуге, анықтауға бағытталған ғылыми шығармашылық; Практикалық мәселелерді шешуге, алған білімді жаңа жағдаятта пайдаланып, оны шешуге және өздігінен құрауға бағытталған практикалық шығармашылық; Ойын ойнау, ән айту, сурет салу, т.б. арқылы өзінің шығармашылық қабілетін дамытуға бағытталған көркемдік шығармашылық.Орыс дидактиктері М.А.Данилов пен В.П.Есипов проблемалық оқытуда оқушыға дайын материалды бермей, шығармашылық тапсырмалар арқылы олардың өзіндік ойларын жетілдіру керек деп санайды.
9 слайд
Проблемалық оқыту шартты түрде төрт деңгейден
тұрады:
Бірінші деңгей
мұғалімнің айтқан
материалын тыңдап,
берілген тапсырмаларды
орындауды қамтиды. Екінші деңгейде алған
білімін жаңа жағдайда
мұғалімінің көмегімен,
жартылай өзі орындауы
арқылы іске асырады.
Үшінші деңгейде оқулық
бойынша берілген
тапсырманы өздігінен
іздене отырып,
орындайды. Төртінші деңгейде
шығармашылық
тапсырмалар орындай
отырып, өзі талдау
жасайды.
9 слайд
Проблемалық оқыту шартты түрде төрт деңгейден тұрады: Бірінші деңгей мұғалімнің айтқан материалын тыңдап, берілген тапсырмаларды орындауды қамтиды. Екінші деңгейде алған білімін жаңа жағдайда мұғалімінің көмегімен, жартылай өзі орындауы арқылы іске асырады. Үшінші деңгейде оқулық бойынша берілген тапсырманы өздігінен іздене отырып, орындайды. Төртінші деңгейде шығармашылық тапсырмалар орындай отырып, өзі талдау жасайды.
10 слайд
•
Оқушының алдына проблемалық жағдаят қою
арқылы материалды меңгерту – проблемалық
оқытудың басты шарты. Проблемалық жағдаят
оқушының ойлау қабілетін жетілдіреді,
өздігінен шешім қабылдауға жетелейді.
Проблемалық оқытуды қолдану үшін мұғалім
тақырып бойынша оқушының білім деңгейін
және олардың шығармашылық қабілетін
ескеруі тиіс.
10 слайд
• Оқушының алдына проблемалық жағдаят қою арқылы материалды меңгерту – проблемалық оқытудың басты шарты. Проблемалық жағдаят оқушының ойлау қабілетін жетілдіреді, өздігінен шешім қабылдауға жетелейді. Проблемалық оқытуды қолдану үшін мұғалім тақырып бойынша оқушының білім деңгейін және олардың шығармашылық қабілетін ескеруі тиіс.
11 слайд
Тұлғалық бағдарлы оқыту технологиясы
Білім беру жүйесі басынан-ақ оқушыдан бастап оқыту және тәрбиелеу мақсаттарына,
мазмұны мен технологияларына қарай бағыттала құрылуы тиіс. Оқушы дамуын
диагностикалау мен ынталандыруды мұғалім олардың қызметін ұзақ уақыт бойына
байқау әдістері негізінде іске асыруы тиіс.
И.С.Якиманскаяның пайымдауынша, жеке тұлғаға бағдарланған оқытуда даралау тәсілі
барлық білім беру процесінің негізгі қағидасы болып табылады, оның мақсаты-әрбір
баланың мүмкіндіктерін танып, дамыту. "Жеке тұлғалық тәсіл жағдайында балалардың
өзіндік жеке ерекшеліктерінің болуы қойылған мақсатқа жетудің-яғни, қайталанбас
жеке тұлға ретінде әрбір оқушының дамуын қамтамасыз етудің қажетті шарты”.Басты мақсаты-оқушы тұлғасының жеке қабілеттері мен қасиеттерін дамыту
(И. С. Якиманская).
11 слайд
Тұлғалық бағдарлы оқыту технологиясы Білім беру жүйесі басынан-ақ оқушыдан бастап оқыту және тәрбиелеу мақсаттарына, мазмұны мен технологияларына қарай бағыттала құрылуы тиіс. Оқушы дамуын диагностикалау мен ынталандыруды мұғалім олардың қызметін ұзақ уақыт бойына байқау әдістері негізінде іске асыруы тиіс. И.С.Якиманскаяның пайымдауынша, жеке тұлғаға бағдарланған оқытуда даралау тәсілі барлық білім беру процесінің негізгі қағидасы болып табылады, оның мақсаты-әрбір баланың мүмкіндіктерін танып, дамыту. "Жеке тұлғалық тәсіл жағдайында балалардың өзіндік жеке ерекшеліктерінің болуы қойылған мақсатқа жетудің-яғни, қайталанбас жеке тұлға ретінде әрбір оқушының дамуын қамтамасыз етудің қажетті шарты”.Басты мақсаты-оқушы тұлғасының жеке қабілеттері мен қасиеттерін дамыту (И. С. Якиманская).
12 слайд
Г. К. Селевко бойынша, ең негізгі құндылығы-оқушы
жеке тұлғасы, ал негізгі мақсаты - табиғи
қабілеттеріне сәйкес тұлғаны дамыту және
қалыптастыру .Е. В. Бондоревская бойынша, жеке тұлғаға бағдарланған оқытудың
мазмұнында жеке тұлғаны дамытуға және қалыптастыруға қажетті
4 компонент міндетті түрде болуы қажет:
•
Аксеологиялық
•
Когнитивті
•
Шығармашылық-әрекеттік
•
Жеке тұлғалық.
12 слайд
Г. К. Селевко бойынша, ең негізгі құндылығы-оқушы жеке тұлғасы, ал негізгі мақсаты - табиғи қабілеттеріне сәйкес тұлғаны дамыту және қалыптастыру .Е. В. Бондоревская бойынша, жеке тұлғаға бағдарланған оқытудың мазмұнында жеке тұлғаны дамытуға және қалыптастыруға қажетті 4 компонент міндетті түрде болуы қажет: • Аксеологиялық • Когнитивті • Шығармашылық-әрекеттік • Жеке тұлғалық.
13 слайд
Ұжымдық өзара оқыту технологиясы
Осы технология оқушының қабілетін дамытуға, еңбек етуге баулып, ынтымақтастық,
ұйымшылдық қабілеттерін оятуға тәрбиелейді. Өзін – өзі басқаруын қалыптастырып,
байқампаздыққа таратады.
Оған мынадай басты талаптар қойылады :
•
әр оқушының еңбектенуі және оның еңбегін пайдаға жарату
•
өзінің еңбегімен қоса басқаның да еңбегіне жауапкершілікпен қарау
•
өзі оқи отырып, қасындағы оқушыны да оқыту
•
серіктесінің түсінбегенін түсіндіріп көмектесу
•
әрбір оқушы кезектесіп (ауысып)не оқушы, не мұғалім болады
•
әр оқушы кезек тәртібін сақтап барлығын үйретеді, ал жұп жекеше түрде
барлық мүшесін үйретеді
13 слайд
Ұжымдық өзара оқыту технологиясы Осы технология оқушының қабілетін дамытуға, еңбек етуге баулып, ынтымақтастық, ұйымшылдық қабілеттерін оятуға тәрбиелейді. Өзін – өзі басқаруын қалыптастырып, байқампаздыққа таратады. Оған мынадай басты талаптар қойылады : • әр оқушының еңбектенуі және оның еңбегін пайдаға жарату • өзінің еңбегімен қоса басқаның да еңбегіне жауапкершілікпен қарау • өзі оқи отырып, қасындағы оқушыны да оқыту • серіктесінің түсінбегенін түсіндіріп көмектесу • әрбір оқушы кезектесіп (ауысып)не оқушы, не мұғалім болады • әр оқушы кезек тәртібін сақтап барлығын үйретеді, ал жұп жекеше түрде барлық мүшесін үйретеді
14 слайд
Әдістеменің ерекшелігі:
•
жекелеу оқыту;
•
қасындағы оқушымен жұптасып оқыту;
•
топпен оқыту;
•
ұжымдық оқыту,
Бұл технологияның тиімділігі сол, жаңа тақырыпты оқушылар шығармашылық
ізденіс үстінде өздігінен меңгеруі тиіс. Сондықтан сабақтарда оқушылардың
ынтасын, белсенділігін арттыру үшін, оларға мәселелік сұрақтар қойылып
отырады. Тақырып бойынша жасалған деңгейлік тапсырмалар жүйесі дамыта
оқыту идеясын жүзеге асыруға мүмкіндік береді, өйткені ол білім сапасының
дамуын қамтамасыз етеді.
14 слайд
Әдістеменің ерекшелігі: • жекелеу оқыту; • қасындағы оқушымен жұптасып оқыту; • топпен оқыту; • ұжымдық оқыту, Бұл технологияның тиімділігі сол, жаңа тақырыпты оқушылар шығармашылық ізденіс үстінде өздігінен меңгеруі тиіс. Сондықтан сабақтарда оқушылардың ынтасын, белсенділігін арттыру үшін, оларға мәселелік сұрақтар қойылып отырады. Тақырып бойынша жасалған деңгейлік тапсырмалар жүйесі дамыта оқыту идеясын жүзеге асыруға мүмкіндік береді, өйткені ол білім сапасының дамуын қамтамасыз етеді.
15 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!
15 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!