Қазақстан Республикасындағы тұтынушылар құқығын қорғау механизмдері
Қазақстан Республикасындағы тұтынушылар құқығын қорғау механизмдері

#1 слайд
§38 Қазақстан Республикасындағы
тұтынушылар құқығын қорғау
механизмдері
Оқу мақсаты:
11.3.2.1 - қылмыстық, әкімшілік, азаматтық кодекстердің жеке
нормаларын қолдана отырып, тұтынушылар құқығын қорғау
механизмдерін түсіндіру;
11.3.2.2 –нақты мысалдар келтіре отырып сатушы (өндіруші,
орындаушы) және басқа да жұмысты орындаушы (қызмет
көрсету) тұлғалардың құқығы мен міндеттерін анықтау.
1 слайд
§38 Қазақстан Республикасындағы тұтынушылар құқығын қорғау механизмдері Оқу мақсаты: 11.3.2.1 - қылмыстық, әкімшілік, азаматтық кодекстердің жеке нормаларын қолдана отырып, тұтынушылар құқығын қорғау механизмдерін түсіндіру; 11.3.2.2 –нақты мысалдар келтіре отырып сатушы (өндіруші, орындаушы) және басқа да жұмысты орындаушы (қызмет көрсету) тұлғалардың құқығы мен міндеттерін анықтау.
#2 слайд
Қазақстан Республикасындағы
тұтынушылар құқығын қорғау механизмдері
•Тұтынушылар құқықтарын
қорғау – экономикалық және
әлеуметтік тұрақтылықтың
маңызды бөлігі.
•Қазақстан Республикасында
бұл мәселе заңдармен және
арнайы механизмдермен
реттеледі.
2 слайд
Қазақстан Республикасындағы тұтынушылар құқығын қорғау механизмдері •Тұтынушылар құқықтарын қорғау – экономикалық және әлеуметтік тұрақтылықтың маңызды бөлігі. •Қазақстан Республикасында бұл мәселе заңдармен және арнайы механизмдермен реттеледі.
#3 слайд
Тұтынушылар құқығын қорғаудың құқықтық
негіздері
1.Негізгі заңдар:
1."Тұтынушылардың құқықтарын
қорғау туралы" ҚР Заңы (2010
ж.).
2.Азаматтық кодекс.
3.Әкімшілік құқық бұзушылық
туралы кодекс.
2.Халықаралық келісімдер:
1.БҰҰ-ның Тұтынушылар
құқықтарын қорғау жөніндегі
басшылық қағидалары.
3 слайд
Тұтынушылар құқығын қорғаудың құқықтық негіздері 1.Негізгі заңдар: 1."Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңы (2010 ж.). 2.Азаматтық кодекс. 3.Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекс. 2.Халықаралық келісімдер: 1.БҰҰ-ның Тұтынушылар құқықтарын қорғау жөніндегі басшылық қағидалары.
#4 слайд
Тұтынушылардың құқықтары
Қазақстандағы негізгі тұтынушылық құқықтар мыналарды қамтиды:
1.Қауіпсіздік құқығы:
1.Тауарлар мен қызметтердің адам денсаулығы мен өміріне зиянсыздығы.
2.Ақпарат алу құқығы:
1.Сапа, бағалар, қауіптер туралы толық және шынайы ақпарат.
3.Таңдау құқығы:
1.Бірнеше өнім немесе қызмет арасында еркін таңдау.
4.Өтемақы құқығы:
1.Келтірілген шығынды өтеуді талап ету.
5.Құқықтық қорғау:
1.Мемлекеттік органдар мен сот жүйесіне жүгіну мүмкіндігі.
4 слайд
Тұтынушылардың құқықтары Қазақстандағы негізгі тұтынушылық құқықтар мыналарды қамтиды: 1.Қауіпсіздік құқығы: 1.Тауарлар мен қызметтердің адам денсаулығы мен өміріне зиянсыздығы. 2.Ақпарат алу құқығы: 1.Сапа, бағалар, қауіптер туралы толық және шынайы ақпарат. 3.Таңдау құқығы: 1.Бірнеше өнім немесе қызмет арасында еркін таңдау. 4.Өтемақы құқығы: 1.Келтірілген шығынды өтеуді талап ету. 5.Құқықтық қорғау: 1.Мемлекеттік органдар мен сот жүйесіне жүгіну мүмкіндігі.
#5 слайд
Құқықтарды қорғау механизмдері
1.Мемлекеттік органдар:
1.Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті.
2.Санитарлық-эпидемиологиялық бақылау органдары.
3.Монополияға қарсы агенттік.
2.Қоғамдық ұйымдар:
1.Тұтынушылардың құқықтарын қорғау ұйымдары (мысалы, тұтынушылар
одағы).
2.Волонтерлік қозғалыстар.
3.Сот және құқық қорғау органдары:
1.Сотқа жүгіну және дауларды шешу.
2.Медиация арқылы реттеу.
5 слайд
Құқықтарды қорғау механизмдері 1.Мемлекеттік органдар: 1.Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитеті. 2.Санитарлық-эпидемиологиялық бақылау органдары. 3.Монополияға қарсы агенттік. 2.Қоғамдық ұйымдар: 1.Тұтынушылардың құқықтарын қорғау ұйымдары (мысалы, тұтынушылар одағы). 2.Волонтерлік қозғалыстар. 3.Сот және құқық қорғау органдары: 1.Сотқа жүгіну және дауларды шешу. 2.Медиация арқылы реттеу.
#6 слайд
Шағымдану тәртібі
Тұтынушылар құқықтарын
бұзған жағдайда келесі қадамдар
қарастырылған:
1.Мәселені тікелей сатушымен немесе
қызмет көрсетушімен шешуге
тырысу.
2.Мемлекеттік органдарға арыз жазу
(онлайн немесе офлайн).
3.Қоғамдық ұйымдардан көмек сұрау.
4.Сотқа немесе медиаторға жүгіну.
6 слайд
Шағымдану тәртібі Тұтынушылар құқықтарын бұзған жағдайда келесі қадамдар қарастырылған: 1.Мәселені тікелей сатушымен немесе қызмет көрсетушімен шешуге тырысу. 2.Мемлекеттік органдарға арыз жазу (онлайн немесе офлайн). 3.Қоғамдық ұйымдардан көмек сұрау. 4.Сотқа немесе медиаторға жүгіну.
#7 слайд
Мәселелер мен оларды шешу жолдары
•Мәселелер:
•Құқықтық сауаттылықтың төмен деңгейі.
•Мемлекеттік органдар мен ұйымдардың жұмысындағы
бюрократия.
•Сапасыз қызмет көрсету немесе өнімдер.
•Шешу жолдары:
•Тұтынушылардың құқықтық сауаттылығын арттыру үшін
ақпараттық кампаниялар өткізу.
•Мемлекеттік бақылау жүйесін жақсарту.
•Құқық қорғау ұйымдарының белсенділігін арттыру.
7 слайд
Мәселелер мен оларды шешу жолдары •Мәселелер: •Құқықтық сауаттылықтың төмен деңгейі. •Мемлекеттік органдар мен ұйымдардың жұмысындағы бюрократия. •Сапасыз қызмет көрсету немесе өнімдер. •Шешу жолдары: •Тұтынушылардың құқықтық сауаттылығын арттыру үшін ақпараттық кампаниялар өткізу. •Мемлекеттік бақылау жүйесін жақсарту. •Құқық қорғау ұйымдарының белсенділігін арттыру.
#8 слайд
Қорытынды
•Тұтынушылардың құқықтарын қорғау –
қоғамның тұрақтылығын қамтамасыз
ететін негізгі элемент.
•Қазақстанда бұл бағытта заңнамалық және
институционалдық тетіктер енгізілген.
•Тұтынушылар өз құқықтарын біліп,
оларды тиімді қолдануы керек.
8 слайд
Қорытынды •Тұтынушылардың құқықтарын қорғау – қоғамның тұрақтылығын қамтамасыз ететін негізгі элемент. •Қазақстанда бұл бағытта заңнамалық және институционалдық тетіктер енгізілген. •Тұтынушылар өз құқықтарын біліп, оларды тиімді қолдануы керек.
#9 слайд
1-тапсырма.
Қазақстанда тұтынушылар құқығын
қорғаудың қандай негізгі заңдары бар?
2-тапсырма.
Тұтынушылардың негізгі құқықтарын
атап, оған талдау жасаңыз!
9 слайд
1-тапсырма. Қазақстанда тұтынушылар құқығын қорғаудың қандай негізгі заңдары бар? 2-тапсырма. Тұтынушылардың негізгі құқықтарын атап, оған талдау жасаңыз!
шағым қалдыра аласыз













