Қазақтардың 1860-1870 жылдардағы азаттық күресі. Слайд
Қазақтардың 1860-1870 жылдардағы азаттық күресі. Слайд

#1 слайд
Мұхит атындағы орта жалпы білім беретін мектебі
«Қазақтардың 1860-1870 жылдардағы азаттық күресі.
Зерттеу сұрағы: XIX ғасырдың 60-70 жылдарындағы
ұлт-азаттық көтерілістердегі халық
талаптарының сабақтастығы неден көрінді?»
1 слайд
Мұхит атындағы орта жалпы білім беретін мектебі «Қазақтардың 1860-1870 жылдардағы азаттық күресі. Зерттеу сұрағы: XIX ғасырдың 60-70 жылдарындағы ұлт-азаттық көтерілістердегі халық талаптарының сабақтастығы неден көрінді?»
#2 слайд
Өткен тақырыпты еске түсіру
«Серпілген сауал »
1.1822-1824 жж патша реформаларының басты
мақсаты қандай болды?
/Осы оқушының жауабы туралы сен не ойлайсың?/
2. Қазақ даласындағы биліктің жаңа үш сатысы
қалай қалыптасты?
/Осы жауапты барынша кеңейту үшін оны қалай
дамытуға болады? /
3. «Сібір қазақтарының Ережесі» бойынша
мұрагерлік жолмен тағайындалған шен?
/Естігеннің барлығын бір жауапқа қалай біріктіруге
болады?/
2 слайд
Өткен тақырыпты еске түсіру «Серпілген сауал » 1.1822-1824 жж патша реформаларының басты мақсаты қандай болды? /Осы оқушының жауабы туралы сен не ойлайсың?/ 2. Қазақ даласындағы биліктің жаңа үш сатысы қалай қалыптасты? /Осы жауапты барынша кеңейту үшін оны қалай дамытуға болады? / 3. «Сібір қазақтарының Ережесі» бойынша мұрагерлік жолмен тағайындалған шен? /Естігеннің барлығын бір жауапқа қалай біріктіруге болады?/
#3 слайд
4 «Сібір қазақтарының Ережесі бойынша» болысқа
кіретін ауыл саны ?
/Осы оқушының жауабы туралы сен не ойлайсың?/
5.Дәстүрлі басқару жүйесі неше сатыдан тұрды?
/Осы жауапты барынша кеңейту үшін оны қалай
дамытуға болады? /
6. 1867-1868 жж реформалардың 1822-1824 жж
реформалардан айырмашылығы қандай?
/Естігеннің барлығын бір жауапқа қалай біріктіруге
болады?/
3 слайд
4 «Сібір қазақтарының Ережесі бойынша» болысқа кіретін ауыл саны ? /Осы оқушының жауабы туралы сен не ойлайсың?/ 5.Дәстүрлі басқару жүйесі неше сатыдан тұрды? /Осы жауапты барынша кеңейту үшін оны қалай дамытуға болады? / 6. 1867-1868 жж реформалардың 1822-1824 жж реформалардан айырмашылығы қандай? /Естігеннің барлығын бір жауапқа қалай біріктіруге болады?/
#4 слайд
І. Тақырыпқа шығу үшін ой қозғау
«Иллюстрация» әдісі
1.Төмендегі берілген суреттермен таныса отырып, қандай оқиға естеріңізге түсті?
1. Тарихи тұлғаларды атаңыз?
2.Тарихи тұлғаларды көре отырып, қандай оқиға естеріңізге түсуі мүмкін?
3.Бұл оқиға қай аймақта өтті?
4. Тарихи тұлғалар туралы тағы қандай ақпарат көздерінен таныссыздар?
5.Бүгінгі жаңа сабағымыз қандай болмақ?
4 слайд
І. Тақырыпқа шығу үшін ой қозғау «Иллюстрация» әдісі 1.Төмендегі берілген суреттермен таныса отырып, қандай оқиға естеріңізге түсті? 1. Тарихи тұлғаларды атаңыз? 2.Тарихи тұлғаларды көре отырып, қандай оқиға естеріңізге түсуі мүмкін? 3.Бұл оқиға қай аймақта өтті? 4. Тарихи тұлғалар туралы тағы қандай ақпарат көздерінен таныссыздар? 5.Бүгінгі жаңа сабағымыз қандай болмақ?
#5 слайд
1-тапсырма
Оқулықтағы мәтінді қолдана отырып,
хикая картасын толтырыңыз «Хикая картасы»
Түрі: жұптық жұмыс
Тарихи тұлғаларға
сипаттама
Қозғаушы күштері Көтеріліс
тің қамтыған
аймағы
Көтеріліс
тің мақсаты, болған
жылы, кезеңдері Дескриптор:
-Досанның кім екенін
анықтайды;
-Исаның кім екенін
анықтайды;
-Көтерілістің мақсатын,
болған жылын, кезеңін
анықтайды;
-Көтерілістің камтыған
аймағын біледі;
- Қозғаушы күштерін
анықтайды.
5 слайд
1-тапсырма Оқулықтағы мәтінді қолдана отырып, хикая картасын толтырыңыз «Хикая картасы» Түрі: жұптық жұмыс Тарихи тұлғаларға сипаттама Қозғаушы күштері Көтеріліс тің қамтыған аймағы Көтеріліс тің мақсаты, болған жылы, кезеңдері Дескриптор: -Досанның кім екенін анықтайды; -Исаның кім екенін анықтайды; -Көтерілістің мақсатын, болған жылын, кезеңін анықтайды; -Көтерілістің камтыған аймағын біледі; - Қозғаушы күштерін анықтайды.
#6 слайд
2-тапсырма.
Қосымша дереккөздерді қолдана отырып, отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күрестің
себеп- салдарын анықтаңыздар.
«Фишбоун»
топтық жұмыс
ұлт-азаттық
көтерілістерд
егі халық
талаптарыны
ң
сабақтастығ
ы неден
көрінді? Хронологиялық шеңбері Көтеріліс себептері К ө тер іл іс
б а сш ы л а р ы н
ы ң әр ек еттер і
Дескриптор:
Орал,Торғай,Маңғыстау ұлт-азаттық көтерілістердегі халық талаптарының
сабақтастығы неден көрініс табатындығын сипаттайды.
- Көтерілістің хронологиялық
шеңберін анықтайды;
-Себептерін анықтайды;
-Көтеріліс басшыларын әрекеттерін ажыратады.
6 слайд
2-тапсырма. Қосымша дереккөздерді қолдана отырып, отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күрестің себеп- салдарын анықтаңыздар. «Фишбоун» топтық жұмыс ұлт-азаттық көтерілістерд егі халық талаптарыны ң сабақтастығ ы неден көрінді? Хронологиялық шеңбері Көтеріліс себептері К ө тер іл іс б а сш ы л а р ы н ы ң әр ек еттер і Дескриптор: Орал,Торғай,Маңғыстау ұлт-азаттық көтерілістердегі халық талаптарының сабақтастығы неден көрініс табатындығын сипаттайды. - Көтерілістің хронологиялық шеңберін анықтайды; -Себептерін анықтайды; -Көтеріліс басшыларын әрекеттерін ажыратады.
#7 слайд
Оқушылар топта қосымша дереккөзді қолдана отырып, отаршылдыққа қарсы
күрестің себеп-салдарын, көтеріліс басшыларының әрекеттерін анықтайды
Дескриптор:
-әр білім алушы ақпаратты жеке оқып танысады;
-мәтіндегі қарастырылған мәселені белгілейді;
1-топ XIX ғасырдың 60-70 жылдарындағы ұлт-азаттық көтерілістердегі халық
талаптарының сабақтастығын
анықтайды.
2-топ Көтерілістің
3-себебін сипаттайды.
3-топ көтеріліс басшыларының әрекеттерін анықтап, сипаттайды.
-топ жұмысын келесі топтарға ұсынады.
7 слайд
Оқушылар топта қосымша дереккөзді қолдана отырып, отаршылдыққа қарсы күрестің себеп-салдарын, көтеріліс басшыларының әрекеттерін анықтайды Дескриптор: -әр білім алушы ақпаратты жеке оқып танысады; -мәтіндегі қарастырылған мәселені белгілейді; 1-топ XIX ғасырдың 60-70 жылдарындағы ұлт-азаттық көтерілістердегі халық талаптарының сабақтастығын анықтайды. 2-топ Көтерілістің 3-себебін сипаттайды. 3-топ көтеріліс басшыларының әрекеттерін анықтап, сипаттайды. -топ жұмысын келесі топтарға ұсынады.
#8 слайд
3-тапсырма.
Оқулықтағы берілген дереккөздерді қолдана отырып, көтеріліс жетекшілерінің қызметіне
талдау жасап, ерліктеріне баға беріңіз.
« Тұлғалық мінездеме» Жеке жұмыс
https://yandex.kz/images/
Досан Тәжіұлы мен Иса
Тіленбайұлының үлгі тұтарлық
қасиеттерін сипаттаңыздар
Батырлық
қасиеті (ерлік
істері) Тұлғалық
қасиеті (жеке)
Досан Тәжіұлы мен Иса
Тіленбайұлының қазіргі таңда
жасөспірімдер
қандай қасиеттерін үлгі тұтуы тиіс
деп ойлайсыздар
Қазақ тарихындағы Досан Тәжіұлы
мен Иса Тіленбайұлының ерлік
істеріне баға беріңіздер
Дескриптор
-Оқулықтағы дереккөздермен танысады;
- Досан Тәжіұлы мен Иса
Тіленбайұлының батырлық қасиетін
сипаттайды;
- Досан Тәжіұлы мен Иса
Тіленбайұлының тұлғалық қасиетін
сипаттайды;
- Қазіргі таңдағы жасөспірімдердің
Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының
үлгі тұтар қасиеттері туралы ой
қорытады;
- Қазақ тарихындағы Досан Тәжіұлы
мен Иса Тіленбайұлының ерлік істеріне
баға береді.
8 слайд
3-тапсырма. Оқулықтағы берілген дереккөздерді қолдана отырып, көтеріліс жетекшілерінің қызметіне талдау жасап, ерліктеріне баға беріңіз. « Тұлғалық мінездеме» Жеке жұмыс https://yandex.kz/images/ Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының үлгі тұтарлық қасиеттерін сипаттаңыздар Батырлық қасиеті (ерлік істері) Тұлғалық қасиеті (жеке) Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының қазіргі таңда жасөспірімдер қандай қасиеттерін үлгі тұтуы тиіс деп ойлайсыздар Қазақ тарихындағы Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының ерлік істеріне баға беріңіздер Дескриптор -Оқулықтағы дереккөздермен танысады; - Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының батырлық қасиетін сипаттайды; - Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының тұлғалық қасиетін сипаттайды; - Қазіргі таңдағы жасөспірімдердің Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының үлгі тұтар қасиеттері туралы ой қорытады; - Қазақ тарихындағы Досан Тәжіұлы мен Иса Тіленбайұлының ерлік істеріне баға береді.
#9 слайд
9 слайд
#10 слайд
10 слайд
#11 слайд
Маңғыстаудағы көтеріліс
1870 жылдың наурызында Рукин
құрамында 38 казак солдаты , 4
зе ңбірегі бар әскери жасағымен
Хиуаға көшіп бара жатқан ауылдарға
бөгет жасады. Рукин өзін - өзі
атып өлтірді.Бозашы деген жерде
Досан Тәжіұлы, Иса
Тіленбайұлы 200-ге
жуы қ қарулы қол
жинады.
11 слайд
Маңғыстаудағы көтеріліс 1870 жылдың наурызында Рукин құрамында 38 казак солдаты , 4 зе ңбірегі бар әскери жасағымен Хиуаға көшіп бара жатқан ауылдарға бөгет жасады. Рукин өзін - өзі атып өлтірді.Бозашы деген жерде Досан Тәжіұлы, Иса Тіленбайұлы 200-ге жуы қ қарулы қол жинады.
#12 слайд
1873 жылы адайларды ң кезекті көтерілісі болып,
жеңіліске ұшырады. Көтеріліс Маңғыстау түбегін
түгел қамтыды.
Александровск
фортының және
Николаев
станицасысының
балықшылары
жұмысқа шықпай,
жаппай наразылық
білдірді. Александровск фортын
қоршауға қатысты.
Көтеріліске
қатысушылардың саны 10
мы ңға дейін жетті.
Қайықтарды тартып
әкетті. 1870 жылы с әуірде
көтерілісшілер
Александровск
форты мен
Николаев
станицасына
шабуыл жасады. 1870 жылы мамыр
айында Кавказдан
Ма ңғыстауға әскер
күші жеткізілді.1873 жылы адайларды ң кезекті көтерілісі болып,
жеңіліске ұшырады.
12 слайд
1873 жылы адайларды ң кезекті көтерілісі болып, жеңіліске ұшырады. Көтеріліс Маңғыстау түбегін түгел қамтыды. Александровск фортының және Николаев станицасысының балықшылары жұмысқа шықпай, жаппай наразылық білдірді. Александровск фортын қоршауға қатысты. Көтеріліске қатысушылардың саны 10 мы ңға дейін жетті. Қайықтарды тартып әкетті. 1870 жылы с әуірде көтерілісшілер Александровск форты мен Николаев станицасына шабуыл жасады. 1870 жылы мамыр айында Кавказдан Ма ңғыстауға әскер күші жеткізілді.1873 жылы адайларды ң кезекті көтерілісі болып, жеңіліске ұшырады.
#13 слайд
•
Көтеріліс ауқымы тар болды.
•
Қазақтар түгел бас қосып,
біртұтас майдан аша алмады.
•
Қару -жара ғы әлсіз болды.
•
Рубасыларының бір бөлігі
көтерілісшілерді қолдамады. Көтерілістің жеңілу себептері
•
Көтеріліс ауқымы тар болды.
•
Қазақтар түгел бас қосып,
біртұтас майдан аша алмады.
•
Қару -жара ғы әлсіз болды.
•
Рубасыларының бір бөлігі
көтерілісшілерді қолдамады.
13 слайд
• Көтеріліс ауқымы тар болды. • Қазақтар түгел бас қосып, біртұтас майдан аша алмады. • Қару -жара ғы әлсіз болды. • Рубасыларының бір бөлігі көтерілісшілерді қолдамады. Көтерілістің жеңілу себептері • Көтеріліс ауқымы тар болды. • Қазақтар түгел бас қосып, біртұтас майдан аша алмады. • Қару -жара ғы әлсіз болды. • Рубасыларының бір бөлігі көтерілісшілерді қолдамады.
#14 слайд
№ К өтеріліс Торғай, Орал
көтерілістері Маңғыстау көтерілісі
1 Өткен
жылдары 1868-1869
жылдар 1870 жыл
2 Қамтыған
аумағы Орал , Торғай
облысы Маңғыстау түбегі
3 Қозғаушы
күші Жергілікті
қазақтар,
рубасылар Жергілікті адай руы
4 Жазалаушы
топтар Юрковский,
Рукин, Веревкин Рукин, Кавказ әскери
күші
5 Негізгі оқиға,
шайқастар Жамансай,
Жайық бойы Бозашы, Николаев
станицасы,
Александровск
форты,Нижнее бекінісі
6 Нәтижесі мен
салдары Жеңіліске
ұшырады,
көтерілісшілерді
аяусыз
жазалады. Жеңіліс тапты,
көтерілісшілер Хиуа
хандығына өтіп кетті.
Салық, соғыс шығыны
өтелді.
14 слайд
№ К өтеріліс Торғай, Орал көтерілістері Маңғыстау көтерілісі 1 Өткен жылдары 1868-1869 жылдар 1870 жыл 2 Қамтыған аумағы Орал , Торғай облысы Маңғыстау түбегі 3 Қозғаушы күші Жергілікті қазақтар, рубасылар Жергілікті адай руы 4 Жазалаушы топтар Юрковский, Рукин, Веревкин Рукин, Кавказ әскери күші 5 Негізгі оқиға, шайқастар Жамансай, Жайық бойы Бозашы, Николаев станицасы, Александровск форты,Нижнее бекінісі 6 Нәтижесі мен салдары Жеңіліске ұшырады, көтерілісшілерді аяусыз жазалады. Жеңіліс тапты, көтерілісшілер Хиуа хандығына өтіп кетті. Салық, соғыс шығыны өтелді.
#15 слайд
Мен үшін
маңызды үш
мәселе Менің әрекетім
1.
2.
3. 1. Бүінгі сабақты қорытындылау үшін
«Үш мәселе, бір әрекет» әдісі арқылы қорытындылау.
15 слайд
Мен үшін маңызды үш мәселе Менің әрекетім 1. 2. 3. 1. Бүінгі сабақты қорытындылау үшін «Үш мәселе, бір әрекет» әдісі арқылы қорытындылау.
#16 слайд
Үйге тапсырма:
•
Иса Тіленбайұлы мен Досан
Тәжіұлы ескерткіші туралы
мәлімет жинақтаңыздар
16 слайд
Үйге тапсырма: • Иса Тіленбайұлы мен Досан Тәжіұлы ескерткіші туралы мәлімет жинақтаңыздар
шағым қалдыра аласыз













