Қына-ерекше тірі ағза

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Қына-ерекше тірі ағза

Материал туралы қысқаша түсінік
Жас мамандарға көмек құралы ретінде пайдалануға болады.
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Сабақтың тақырыбы: Қына-ерекше тірі ағза. Биология пәнінің мұғалімі Г.Ж.Телтаева

#1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Қына-ерекше тірі ағза. Биология пәнінің мұғалімі Г.Ж.Телтаева

1 слайд

Сабақтың тақырыбы: Қына-ерекше тірі ағза. Биология пәнінің мұғалімі Г.Ж.Телтаева

Сабақтың мақсаты: 1. Қыналардың басқа өсімдіктерден айырмашылығы, олардың пішіндері туралы түсінік беріледі. 2.Саңырауқұлақтар

#2 слайд
Сабақтың мақсаты: 1. Қыналардың басқа өсімдіктерден айырмашылығы, олардың пішіндері туралы түсінік беріледі. 2.Саңырауқұлақтар мен балдырлардың  селбесіп тіршілік етуінен пайда болған ағзаға тән ерекшелігін түсінеді. 3.Қыналардың тек ауасы таза жерлерде өсетінін айта отырып, қоршаған ортаны таза ұстау керектігін ұғынады.

2 слайд

Сабақтың мақсаты: 1. Қыналардың басқа өсімдіктерден айырмашылығы, олардың пішіндері туралы түсінік беріледі. 2.Саңырауқұлақтар мен балдырлардың  селбесіп тіршілік етуінен пайда болған ағзаға тән ерекшелігін түсінеді. 3.Қыналардың тек ауасы таза жерлерде өсетінін айта отырып, қоршаған ортаны таза ұстау керектігін ұғынады.

: 1.Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен амадасу,керекті құралдарын алдыру. Пайғамбарымыз Мұхаммед білім алудың 4 жолын нұсқаған:

#3 слайд
: 1.Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен амадасу,керекті құралдарын алдыру. Пайғамбарымыз Мұхаммед білім алудың 4 жолын нұсқаған: 1.Жазып үйрену 2.Көріп үйрену.3.Оқып үйрену. 4.Сұрап үйрену Біздің сабағымыз да 4 бағытта жүргізілмек:         1.Ой қозғау (нені білеміз?)           2.Іздену ( нені білгіміз келеді?)          3.Ой қорыту (нені білдік? 4.Ой дамыту -

3 слайд

: 1.Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен амадасу,керекті құралдарын алдыру. Пайғамбарымыз Мұхаммед білім алудың 4 жолын нұсқаған: 1.Жазып үйрену 2.Көріп үйрену.3.Оқып үйрену. 4.Сұрап үйрену Біздің сабағымыз да 4 бағытта жүргізілмек:         1.Ой қозғау (нені білеміз?)           2.Іздену ( нені білгіміз келеді?)          3.Ой қорыту (нені білдік? 4.Ой дамыту -

1. Ой қозғау (нені білеміз?) 1. Саңырауқұлақтарды зерттейтін ғылым 2. Саңырауқұлақтардың адам өміріндегі маңызы 3. Саңырауқұла

#4 слайд
1. Ой қозғау (нені білеміз?)   1. Саңырауқұлақтарды зерттейтін ғылым 2. Саңырауқұлақтардың адам өміріндегі маңызы 3. Саңырауқұлақтардың өсімдіктерге және жануарларға тән белгілері қандай? 4.Ағаш діңінде тіршілік ететін паразит саңырауқұлақ 5. Саңырауқұлақтардан алынатын өсімдіктерді тез өсіретін зат 6.Бактериялар қоректенуіне қарай нешеге бөлінеді? 7. Зең саңырауқұлақтарының пайдасы мен зияны 8. Улы саңырауқұлақтарды ата 9. Жеуге жарамды саңырауқұлақтарды ата 10.Саңырауқұлақтардың табиғаттағы маңызы

4 слайд

1. Ой қозғау (нені білеміз?)   1. Саңырауқұлақтарды зерттейтін ғылым 2. Саңырауқұлақтардың адам өміріндегі маңызы 3. Саңырауқұлақтардың өсімдіктерге және жануарларға тән белгілері қандай? 4.Ағаш діңінде тіршілік ететін паразит саңырауқұлақ 5. Саңырауқұлақтардан алынатын өсімдіктерді тез өсіретін зат 6.Бактериялар қоректенуіне қарай нешеге бөлінеді? 7. Зең саңырауқұлақтарының пайдасы мен зияны 8. Улы саңырауқұлақтарды ата 9. Жеуге жарамды саңырауқұлақтарды ата 10.Саңырауқұлақтардың табиғаттағы маңызы

Жарайсыңдар!Жарайсыңдар!

#5 слайд
Жарайсыңдар!Жарайсыңдар!

5 слайд

Жарайсыңдар!Жарайсыңдар!

- - Биологиялық почта

#6 слайд
- - Биологиялық почта

6 слайд

- - Биологиялық почта

•Қызыл түсті конверт- • Микроскоптың құрылысын талдау (жеке,топтық жұмыс ) •Сары түсті конверт- •Гүл бөліктерін құрастыру (то

#7 слайд
•Қызыл түсті конверт- • Микроскоптың құрылысын талдау (жеке,топтық жұмыс ) •Сары түсті конверт- •Гүл бөліктерін құрастыру (топтық жұмыс ) •Жасыл түсті конверт- •Бактерия мен вирустарды Венн диаграммасы бойынша салыстыр (топтық жұмыс ) Биологиялық почта тапсырмалары.

7 слайд

•Қызыл түсті конверт- • Микроскоптың құрылысын талдау (жеке,топтық жұмыс ) •Сары түсті конверт- •Гүл бөліктерін құрастыру (топтық жұмыс ) •Жасыл түсті конверт- •Бактерия мен вирустарды Венн диаграммасы бойынша салыстыр (топтық жұмыс ) Биологиялық почта тапсырмалары.

Микроскоптың құрылысы

#8 слайд
Микроскоптың құрылысы

8 слайд

Микроскоптың құрылысы

Венн диаграммасы Бактериялар Вирустар Ортақ қасиеттері

#9 слайд
Венн диаграммасы Бактериялар Вирустар Ортақ қасиеттері

9 слайд

Венн диаграммасы Бактериялар Вирустар Ортақ қасиеттері

3.Іздену ( нені білгіміз келеді?) Миға шабуыл... Кеппешөп таратып оқушыларға сұрақ қою: 1.Қына туралы не білесіңдер? 2.Табиғатта

#10 слайд
3.Іздену ( нені білгіміз келеді?) Миға шабуыл... Кеппешөп таратып оқушыларға сұрақ қою: 1.Қына туралы не білесіңдер? 2.Табиғаттан қынаны кездестірдіңдер ме? 3.Қынаны қалай сипаттауға болады? 4.Қыналар қандай жерде өседі деп ойлайсындар? Қыналар табиғатта басқа өсімдіктерге қолайсыз, құнарсыз жерлерде өседі. Тастың үстінде, шөлді-шөлейтті жерлерде, тундрада және ормандарда тіршілік етеді. Антарктидадан 350 түрі, Оңтүстік полюске жақын жерден 7 түрі табылған. Бұлай таралу себебі, өте ыстық ортада өсетіндері жоғары температурада тез кеуіп кетеді де тіршілігі уақытша тоқталады. Қайтадан қолайлы жағдай туса, кеуіп қалған қыналар қалпына келіп, тіршілігін жалғастырады. Өте салқын жерлерде өсетін қыналарды айрықша тығыз қалың қабықша қорғап тұрады.

10 слайд

3.Іздену ( нені білгіміз келеді?) Миға шабуыл... Кеппешөп таратып оқушыларға сұрақ қою: 1.Қына туралы не білесіңдер? 2.Табиғаттан қынаны кездестірдіңдер ме? 3.Қынаны қалай сипаттауға болады? 4.Қыналар қандай жерде өседі деп ойлайсындар? Қыналар табиғатта басқа өсімдіктерге қолайсыз, құнарсыз жерлерде өседі. Тастың үстінде, шөлді-шөлейтті жерлерде, тундрада және ормандарда тіршілік етеді. Антарктидадан 350 түрі, Оңтүстік полюске жақын жерден 7 түрі табылған. Бұлай таралу себебі, өте ыстық ортада өсетіндері жоғары температурада тез кеуіп кетеді де тіршілігі уақытша тоқталады. Қайтадан қолайлы жағдай туса, кеуіп қалған қыналар қалпына келіп, тіршілігін жалғастырады. Өте салқын жерлерде өсетін қыналарды айрықша тығыз қалың қабықша қорғап тұрады.

mcc_bl_ls_03_08_03v — копия.mp4

#11 слайд
mcc_bl_ls_03_08_03v — копия.mp4

11 слайд

mcc_bl_ls_03_08_03v — копия.mp4

Қына-екі ағзаның селбесуінен құралған ерекше ағза. Қына-екі ағзаның селбесуінен құралған ерекше ағза. Саңырауқұлақ жіпшелері

#12 слайд
Қына-екі ағзаның селбесуінен құралған ерекше ағза. Қына-екі ағзаның селбесуінен құралған ерекше ағза. Саңырауқұлақ жіпшелері балдырларға құрамындағы су және минералды заттарды сіңіруге қатысады. Балдырлар көмір қышқылы газын, суды сіңіріп, фотосинтез нәтижесінде түзілген ағзалық заттарды түсуге қатысады. Саңырауқұлақ Балдырлар

12 слайд

Қына-екі ағзаның селбесуінен құралған ерекше ағза. Қына-екі ағзаның селбесуінен құралған ерекше ағза. Саңырауқұлақ жіпшелері балдырларға құрамындағы су және минералды заттарды сіңіруге қатысады. Балдырлар көмір қышқылы газын, суды сіңіріп, фотосинтез нәтижесінде түзілген ағзалық заттарды түсуге қатысады. Саңырауқұлақ Балдырлар

•Термин сөздер •1.Лихенология-қыналарды зерттейтін ғылым саласы. •2.Лихенология ғылымының негізін қалаушы-швед ғалымы А.Э.Ахари

#13 слайд
•Термин сөздер •1.Лихенология-қыналарды зерттейтін ғылым саласы. •2.Лихенология ғылымының негізін қалаушы-швед ғалымы А.Э.Ахариус. •3.Қына «өсімдік пионері» деп аталады. •4.Қына-өте баяу өсетін ағза,1-жылда 0,8см ғана өседі. •5.Қыналардың 26 мыңға жуық түрі бар. •6.Грекше «лиһен»-қына , «логос»-ілім деген мағынаны білдіреді. •7.Қыналарға ең қажетті жағдай- оттегіге бай таза ауа, сондықтан да олар «табиғи индикатор» деп аталады.

13 слайд

•Термин сөздер •1.Лихенология-қыналарды зерттейтін ғылым саласы. •2.Лихенология ғылымының негізін қалаушы-швед ғалымы А.Э.Ахариус. •3.Қына «өсімдік пионері» деп аталады. •4.Қына-өте баяу өсетін ағза,1-жылда 0,8см ғана өседі. •5.Қыналардың 26 мыңға жуық түрі бар. •6.Грекше «лиһен»-қына , «логос»-ілім деген мағынаны білдіреді. •7.Қыналарға ең қажетті жағдай- оттегіге бай таза ауа, сондықтан да олар «табиғи индикатор» деп аталады.

Қынаның құрылысыҚынаның құрылысы балдыр жасушалары Саңырауқұлақ жіпшелері

#14 слайд
Қынаның құрылысыҚынаның құрылысы балдыр жасушалары Саңырауқұлақ жіпшелері

14 слайд

Қынаның құрылысыҚынаның құрылысы балдыр жасушалары Саңырауқұлақ жіпшелері

#15 слайд

15 слайд

Қыналардың маңызы Тастардың бетінде өсетін қыналар сол жерде қына қышқылын бөліп, тастарды үгітіп, топыраққа айналады. Ол жерд

#16 слайд
Қыналардың маңызы Тастардың бетінде өсетін қыналар сол жерде қына қышқылын бөліп, тастарды үгітіп, топыраққа айналады. Ол жерде өсімдіктер өседі Ауа ластанса, қыналар тіршілігін жояды Қант, спирт, бояу, лакмус алады Ағаштың діңдерінде өсетін жер қынаны қайнатып, дизентерия ауруын емдейді

16 слайд

Қыналардың маңызы Тастардың бетінде өсетін қыналар сол жерде қына қышқылын бөліп, тастарды үгітіп, топыраққа айналады. Ол жерде өсімдіктер өседі Ауа ластанса, қыналар тіршілігін жояды Қант, спирт, бояу, лакмус алады Ағаштың діңдерінде өсетін жер қынаны қайнатып, дизентерия ауруын емдейді

Қыналардың табиғаттағы, шаруашылықтағы маңызы. Қыналардың топырақта қоректенуі нашар жүреді. Та

#17 слайд
 Қыналардың табиғаттағы, шаруашылықтағы маңызы. Қыналардың топырақта қоректенуі нашар жүреді. Тастардың бетіне, суыған лавалардың бетіне алғаш «қоныстанатын» да осы қыналар.Олар өсіп тұрған жеріне қына қышқылын бөліп, тасты үгіте бастайды. Біртіндеп сол жерде топырақ пайда болады. Оған басқа өсімдіктер орнығады да, жануарлардың мекеніне айналады.   Қыналардың шаруашылықтағы маңызы өте зор. Бұғы қынасы деп аталатын қынаның бірнеше түрі тундра, тайгада қыс кезінде бұғылардың негізгі азығы болып табылады.   Қыналардың емдік қасиеті де бар. Ағаштың діңдерінде өсетін жерқынаны қайнатып, дизентерия ауруын емдеуге пайдаланады. Сонымен бірге асқазан, тыныс жолдары ауруларына дәрілер жасалынады. Қынадан қант, спирт, бояу, лакмус алынады. Қынаның кейбір түрлерін тәтті тағамдар өнеркәсібінде қолданады.

17 слайд

 Қыналардың табиғаттағы, шаруашылықтағы маңызы. Қыналардың топырақта қоректенуі нашар жүреді. Тастардың бетіне, суыған лавалардың бетіне алғаш «қоныстанатын» да осы қыналар.Олар өсіп тұрған жеріне қына қышқылын бөліп, тасты үгіте бастайды. Біртіндеп сол жерде топырақ пайда болады. Оған басқа өсімдіктер орнығады да, жануарлардың мекеніне айналады.   Қыналардың шаруашылықтағы маңызы өте зор. Бұғы қынасы деп аталатын қынаның бірнеше түрі тундра, тайгада қыс кезінде бұғылардың негізгі азығы болып табылады.   Қыналардың емдік қасиеті де бар. Ағаштың діңдерінде өсетін жерқынаны қайнатып, дизентерия ауруын емдеуге пайдаланады. Сонымен бірге асқазан, тыныс жолдары ауруларына дәрілер жасалынады. Қынадан қант, спирт, бояу, лакмус алынады. Қынаның кейбір түрлерін тәтті тағамдар өнеркәсібінде қолданады.

• 3.Ой қорыту (нені білдік?) • Шығармашылық кесте • 1.Анықтама •

#18 слайд
•         3.Ой қорыту (нені білдік?) • Шығармашылық кесте • 1.Анықтама • 2.Сөзтаным • 3.Түрлері • 4.Жіктелуі • 5.Мекен ортасы • 6.Табиғаттағы маңызы • 7.Адам өміріндегі маңызы • 8.Қорытынды

18 слайд

•         3.Ой қорыту (нені білдік?) • Шығармашылық кесте • 1.Анықтама • 2.Сөзтаным • 3.Түрлері • 4.Жіктелуі • 5.Мекен ортасы • 6.Табиғаттағы маңызы • 7.Адам өміріндегі маңызы • 8.Қорытынды

#19 слайд

19 слайд

•4.Ой дамыту. Танымдық сұрақтар •3-топ берілген суретті таңдап, сол суреттер бойынша тапсырма беріледі.

#20 слайд
•4.Ой дамыту. Танымдық сұрақтар •3-топ берілген суретті таңдап, сол суреттер бойынша тапсырма беріледі.

20 слайд

•4.Ой дамыту. Танымдық сұрақтар •3-топ берілген суретті таңдап, сол суреттер бойынша тапсырма беріледі.

•4.Ой дамыту • Танымдық сұрақтар •Өсімдікті таңдаған топтың тапсырмасы •1.Оқушылар қала маңындағы орманнан бірде-бі

#21 слайд
•4.Ой дамыту • Танымдық сұрақтар •Өсімдікті таңдаған топтың тапсырмасы •1.Оқушылар қала маңындағы орманнан бірде-бір қына таба алмады.Мұның себебін қалай түсіндіруге болады? •2. Бұл өсімдік «1000 аурудың емі» деп саналады. Бұл өсімдікті жинар кезде халқымыз иіліп сәлем берген.Түйетабандар тұқымдасына жататын улы өсімдік.Халқымыз «пәле-жаладан сақтасын» деп түтінмен аластайды, көз тимесін деп іліп қояды.

21 слайд

•4.Ой дамыту • Танымдық сұрақтар •Өсімдікті таңдаған топтың тапсырмасы •1.Оқушылар қала маңындағы орманнан бірде-бір қына таба алмады.Мұның себебін қалай түсіндіруге болады? •2. Бұл өсімдік «1000 аурудың емі» деп саналады. Бұл өсімдікті жинар кезде халқымыз иіліп сәлем берген.Түйетабандар тұқымдасына жататын улы өсімдік.Халқымыз «пәле-жаладан сақтасын» деп түтінмен аластайды, көз тимесін деп іліп қояды.

• Танымдық сұрақтар •Жануарды таңдаған топтың тапсырмасы •1.Бұдан жарты ғасырдан астам уақыт бұрын ақын Иса Ба

#22 слайд
• Танымдық сұрақтар •Жануарды таңдаған топтың тапсырмасы •1.Бұдан жарты ғасырдан астам уақыт бұрын  ақын Иса Байназаров •Арқада ел орнаған Абыралы, •Бойынан барлық дәулет табылады. •Дегелең, Мыржық, Тайлан, Көкшетауым •Көрген жан құмарланып сағынады. •Бас Қайнар, Орта Қайнар, Аяқ Қайнар,                                                        •Семірген қына тасын жалап қой мал. •Шөбі сүт,  бүрі шекер, суы қандай, •Ақынға шабыт беріп, қанат байлар, – деп төгілте жырлаған. •Бұл өлең жолдарын түсіндіріңдер. •2. Құмды жерде ит өлексесі неге ұзақ сақталады?

22 слайд

• Танымдық сұрақтар •Жануарды таңдаған топтың тапсырмасы •1.Бұдан жарты ғасырдан астам уақыт бұрын  ақын Иса Байназаров •Арқада ел орнаған Абыралы, •Бойынан барлық дәулет табылады. •Дегелең, Мыржық, Тайлан, Көкшетауым •Көрген жан құмарланып сағынады. •Бас Қайнар, Орта Қайнар, Аяқ Қайнар,                                                        •Семірген қына тасын жалап қой мал. •Шөбі сүт,  бүрі шекер, суы қандай, •Ақынға шабыт беріп, қанат байлар, – деп төгілте жырлаған. •Бұл өлең жолдарын түсіндіріңдер. •2. Құмды жерде ит өлексесі неге ұзақ сақталады?

•Танымдық сұрақтар •Саңырауқұлақты таңдаған топтың тапсырмасы •1. «Қына тасқа бітеді, білім басқа бітеді» сөзінің мағынасы •2.

#23 слайд
•Танымдық сұрақтар •Саңырауқұлақты таңдаған топтың тапсырмасы •1. «Қына тасқа бітеді, білім басқа бітеді» сөзінің мағынасы  •2. Орта ғасырларда жауынгерлер бойтұмар ретінде кеуделеріне іліп жүрген.Олардың ойынша бұл көкөніс қылыштан,оқтан,бактериядан қорғайды деп сенген.

23 слайд

•Танымдық сұрақтар •Саңырауқұлақты таңдаған топтың тапсырмасы •1. «Қына тасқа бітеді, білім басқа бітеді» сөзінің мағынасы  •2. Орта ғасырларда жауынгерлер бойтұмар ретінде кеуделеріне іліп жүрген.Олардың ойынша бұл көкөніс қылыштан,оқтан,бактериядан қорғайды деп сенген.

•Бағалау •«Сабақтағы бағалау» кестесі •-Парталас көршіңе бір пікір қалдырыңыз: •*Жарайсың! •*Мен сабақтағы сенің жұмысыңа көңі

#24 слайд
•Бағалау •«Сабақтағы бағалау» кестесі •-Парталас көршіңе бір пікір қалдырыңыз: •*Жарайсың! •*Мен сабақтағы сенің жұмысыңа көңілім толды. •*Сен жақсырақ жұмыс істей алар едің?

24 слайд

•Бағалау •«Сабақтағы бағалау» кестесі •-Парталас көршіңе бір пікір қалдырыңыз: •*Жарайсың! •*Мен сабақтағы сенің жұмысыңа көңілім толды. •*Сен жақсырақ жұмыс істей алар едің?

8.Үйге тапсырма §62 оқу,кестемен жұмыс.148-сурет Қосымша мәлімет. Қыналар неліктен «табиғи индикатор» деп аталған?

#25 слайд
8.Үйге тапсырма §62 оқу,кестемен жұмыс.148-сурет Қосымша мәлімет. Қыналар неліктен «табиғи индикатор» деп аталған?

25 слайд

8.Үйге тапсырма §62 оқу,кестемен жұмыс.148-сурет Қосымша мәлімет. Қыналар неліктен «табиғи индикатор» деп аталған?

#26 слайд

26 слайд

Файл форматы:
ppt
27.10.2018
1347
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі