Қысқаша көбейту формулалары және оларды есептеулерде қолдана білу.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Қысқаша көбейту формулалары
және
оларды есептеулерде қолдана
білу.
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Қысқаша көбейту формулалары және оларды есептеулерде қолдана білу.
2 слайд
Сабақтың мақсаты:
•
Білімділік : Қысқаша көбейту формулаларының
көмегімен өрнектерді қысқарту және олардың
мәнін есептей білу дағдыларын қалыптастыру.
•
Дамытушылық : Оқылған тақырыптар бойынша
сұрақтарға нақты жауап беруге , өз білімін
көрсете отырып өз ойын жеткізе білуге үйрету.
•
Тәрбиелік : Оқушыларды сауаттылыққа
тәрбиелеу, білімдерін өз беттерінше есеп шығаруда
қолдана білуге баулу, шығармашылық белсенділігін
жетілдіру.
2 слайд
Сабақтың мақсаты: • Білімділік : Қысқаша көбейту формулаларының көмегімен өрнектерді қысқарту және олардың мәнін есептей білу дағдыларын қалыптастыру. • Дамытушылық : Оқылған тақырыптар бойынша сұрақтарға нақты жауап беруге , өз білімін көрсете отырып өз ойын жеткізе білуге үйрету. • Тәрбиелік : Оқушыларды сауаттылыққа тәрбиелеу, білімдерін өз беттерінше есеп шығаруда қолдана білуге баулу, шығармашылық белсенділігін жетілдіру.
3 слайд
Көрнекілігі: слайд , есептер жазылған бетшелер ,
үлестірме кестелер.
Сабақтың түрі : Қайталау.
Сабақтың әдісі : Деңгейлеп – саралап оқыту.
Сабақтың барысы :
І. Ұйымдастыру бөлімі.
ІІ. Үй тапсырмасын пысықтау .
(қайталау сұрақтары)
3 слайд
Көрнекілігі: слайд , есептер жазылған бетшелер , үлестірме кестелер. Сабақтың түрі : Қайталау. Сабақтың әдісі : Деңгейлеп – саралап оқыту. Сабақтың барысы : І. Ұйымдастыру бөлімі. ІІ. Үй тапсырмасын пысықтау . (қайталау сұрақтары)
4 слайд
І-басқыш. «Оқушылық басқыш»
1.Екі өрнектің қосындысының квадраты неге тең ?
2.Екі өрнектің айырмасының квадраты неге тең ?
3.Екі өрнектің квадраттарының айырмасы неге тең ?
4.Екі өрнектің айырмасының және қосындысының кубы ?
1. m 2
+ 2 mn + n 2
1. к 2
- 2 2
2. ( k + 2) ( k - 2) 2. (х-у) 2
3. х 2
– 2 ху + у 2
3. ( m+n) 2
4. t 2
- 169 4 . у 3
+9 у 2
+27 у +27
5. (70-1) (70+1) 5. (t-13) (t+13)
6. (у+3) 3
6 . 70 2
-1 = 4 899
4 слайд
І-басқыш. «Оқушылық басқыш» 1.Екі өрнектің қосындысының квадраты неге тең ? 2.Екі өрнектің айырмасының квадраты неге тең ? 3.Екі өрнектің квадраттарының айырмасы неге тең ? 4.Екі өрнектің айырмасының және қосындысының кубы ? 1. m 2 + 2 mn + n 2 1. к 2 - 2 2 2. ( k + 2) ( k - 2) 2. (х-у) 2 3. х 2 – 2 ху + у 2 3. ( m+n) 2 4. t 2 - 169 4 . у 3 +9 у 2 +27 у +27 5. (70-1) (70+1) 5. (t-13) (t+13) 6. (у+3) 3 6 . 70 2 -1 = 4 899
5 слайд
(Сауалнама арқылы берілген тапсырмалар қысқаша
көбейту формулаларын қолдануға
деңгейлеп беріледі.)
Амалды орындаңдар: ( m- 2n) 2
А: m 2
– 4 mn + 4 n 2
; B : m 2
– 4 mn + 2 n ;
С: m 2
– 4 n 2
; Д: m 2
– 2 n 2
;
2. Тура теңдікті табыңдар:
( 3 а 2
– 2 m ) 2
= 9 a 4
– 4 m 2
;
( 2 m + n) 2
= 4 m 2
+ n 2
+ 4 mn ;
А. 1) иә; 2) иә; В. 1) иә; 2) жоқ;
С. 1) жоқ; 2) иә ; Д. 1) жоқ ; 2) жоқ ;ІІІ. Негізгі бөлім:
ІІ – басқыш. «Алгоритмдік» басқыш .
5 слайд
(Сауалнама арқылы берілген тапсырмалар қысқаша көбейту формулаларын қолдануға деңгейлеп беріледі.) Амалды орындаңдар: ( m- 2n) 2 А: m 2 – 4 mn + 4 n 2 ; B : m 2 – 4 mn + 2 n ; С: m 2 – 4 n 2 ; Д: m 2 – 2 n 2 ; 2. Тура теңдікті табыңдар: ( 3 а 2 – 2 m ) 2 = 9 a 4 – 4 m 2 ; ( 2 m + n) 2 = 4 m 2 + n 2 + 4 mn ; А. 1) иә; 2) иә; В. 1) иә; 2) жоқ; С. 1) жоқ; 2) иә ; Д. 1) жоқ ; 2) жоқ ;ІІІ. Негізгі бөлім: ІІ – басқыш. «Алгоритмдік» басқыш .
6 слайд
3. Көпмүше түріне келтіріңдер:
(х-3у) 3
A. х 3
+3х 2
у+27 ; В.х 3
-9х 2
у+27ху 2
-27у 3
;
С.х 3
+9х 2
у+27у 2
+27у ; Д. х 3
-9х 2
у+27ху 2
+27у 3
4. Дұрыс емес теңдікті анықтаңдар :
А. (3 в-с) (3 в+с) = 9 в 2
- с 2
В . (х+4) (х-4) = х 2
– 16
С . 36 n 2
– 49 = (6 n +7) (7-6 n )
Д. у 4
-25 = ( y 2
-5) ( y 2
+ 5)
5. Есепте: 212-112
А. 442; В.121; С.214; Д.320.
6.Көпмүшені көбейткіштерге жіктеңдер :
49 – m 2
n 2
А. (7- m 2
n) (7 + m 2
n) ; B. (7-mn) (7 + mn);
C. (7 + mn) (7 + mn); Д. (mn – 7) (mn +7);
6 слайд
3. Көпмүше түріне келтіріңдер: (х-3у) 3 A. х 3 +3х 2 у+27 ; В.х 3 -9х 2 у+27ху 2 -27у 3 ; С.х 3 +9х 2 у+27у 2 +27у ; Д. х 3 -9х 2 у+27ху 2 +27у 3 4. Дұрыс емес теңдікті анықтаңдар : А. (3 в-с) (3 в+с) = 9 в 2 - с 2 В . (х+4) (х-4) = х 2 – 16 С . 36 n 2 – 49 = (6 n +7) (7-6 n ) Д. у 4 -25 = ( y 2 -5) ( y 2 + 5) 5. Есепте: 212-112 А. 442; В.121; С.214; Д.320. 6.Көпмүшені көбейткіштерге жіктеңдер : 49 – m 2 n 2 А. (7- m 2 n) (7 + m 2 n) ; B. (7-mn) (7 + mn); C. (7 + mn) (7 + mn); Д. (mn – 7) (mn +7);
7 слайд
ІІІ басқыш. «Эвристикалық» басқыш .
(«Математикалық лото» ойыны. Қосымша дидактикалық
материалдан алынған, ақ парақ қағазға жазылған есептер
әрбір қатарға беріледі , дұрыс жауаптары бөлек бетшелерге
жазылады. Әр қатардағы оқушылар дұрыс жауаптарын
тауып торкөздердің беттерін бетшелермен жабады. )
7 слайд
ІІІ басқыш. «Эвристикалық» басқыш . («Математикалық лото» ойыны. Қосымша дидактикалық материалдан алынған, ақ парақ қағазға жазылған есептер әрбір қатарға беріледі , дұрыс жауаптары бөлек бетшелерге жазылады. Әр қатардағы оқушылар дұрыс жауаптарын тауып торкөздердің беттерін бетшелермен жабады. )
8 слайд
(х+3) (х-3) 4 с 2
+12 с +9 (а-0,2) 2
m 2
-8 m +16 (10 сх – 6) (10сх+6) (10+в) 2
9 a 2
– 25 в 2
(3-в) 3
(а+2в) 3
100 с 2
х 2
– 36 27-27 в+9 в 2
– в 3
100+20 в+ в 2
а 2
-0,4 а + 0,04 х 2
-9 (3 а-5в) (3 а+в)
(2 с+3) 2
а 3
+6 а 2
в+12 в 2
+8 в 3
( m-4) 2
8 слайд
(х+3) (х-3) 4 с 2 +12 с +9 (а-0,2) 2 m 2 -8 m +16 (10 сх – 6) (10сх+6) (10+в) 2 9 a 2 – 25 в 2 (3-в) 3 (а+2в) 3 100 с 2 х 2 – 36 27-27 в+9 в 2 – в 3 100+20 в+ в 2 а 2 -0,4 а + 0,04 х 2 -9 (3 а-5в) (3 а+в) (2 с+3) 2 а 3 +6 а 2 в+12 в 2 +8 в 3 ( m-4) 2
9 слайд
IV басқыш. «Шығармашылық» басқыш
1. Үш , төрт өрнектерінің қосындысының квадраттарын табыңдар:.
(а+в+с) 2
= [ а+в = m ] = ( m + c ) 2
= m 2
+2 mc + c 2
=
(а+в) 2
+ 2 с (а+в) +с 2
= a 2
+ 2 ав+в 2
+2 ас+2 вс + с 2
=
а 2
+ в 2
+ с 2
+2 ав+2 вс+2 ас.
2 . (а+в+с+ d ) 2
= а+в = m = ( m + n ) 2
= m 2
+2 mn + n 2
= (а+в) 2
+ 2 (а+в) (с+ d )
+
c + d = n
+ ( c + d ) 2
= а 2
+2 ав +в 2
+ 2 ас+2 а d +2 вс+2 в d +с 2
+2 с d + d 2
=
а 2
+ в 2
+с 2
+ d 2
+ 2 ав+2 ас+ 2 ad +2 в d +2 cd + 2 вс .
9 слайд
IV басқыш. «Шығармашылық» басқыш 1. Үш , төрт өрнектерінің қосындысының квадраттарын табыңдар:. (а+в+с) 2 = [ а+в = m ] = ( m + c ) 2 = m 2 +2 mc + c 2 = (а+в) 2 + 2 с (а+в) +с 2 = a 2 + 2 ав+в 2 +2 ас+2 вс + с 2 = а 2 + в 2 + с 2 +2 ав+2 вс+2 ас. 2 . (а+в+с+ d ) 2 = а+в = m = ( m + n ) 2 = m 2 +2 mn + n 2 = (а+в) 2 + 2 (а+в) (с+ d ) + c + d = n + ( c + d ) 2 = а 2 +2 ав +в 2 + 2 ас+2 а d +2 вс+2 в d +с 2 +2 с d + d 2 = а 2 + в 2 +с 2 + d 2 + 2 ав+2 ас+ 2 ad +2 в d +2 cd + 2 вс .
10 слайд
Кейбір жекелеген оқушыларға кеспе
түрінде тапсырмалар беріледі
№ 1 кеспе
Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп
нүктенің орнына қандай да бір бірмүшені
жазыңдар.
(х+ ...) (х- ...) = х 2
– у 2
а 2
+ 8а +16 = ( а + .....) 2
№ 2 кеспе
Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп
нүктенің орнына қандай да бір бірмүшені
жазыңдар.
(х-5) 2
= х 2
– 10 х + .....
х 2
- 3 2
= (х - ...) (х+ ....)
10 слайд
Кейбір жекелеген оқушыларға кеспе түрінде тапсырмалар беріледі № 1 кеспе Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп нүктенің орнына қандай да бір бірмүшені жазыңдар. (х+ ...) (х- ...) = х 2 – у 2 а 2 + 8а +16 = ( а + .....) 2 № 2 кеспе Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп нүктенің орнына қандай да бір бірмүшені жазыңдар. (х-5) 2 = х 2 – 10 х + ..... х 2 - 3 2 = (х - ...) (х+ ....)
11 слайд
№ 3 кеспе
Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп нүктенің
орнына қандай да бір бірмүшені жазыңдар.
( m+n) 3
= m 3
+ ….m 2
n + 3 mn 2
+ …..
(m- ... ) (m +... ) = m 2
– 36
№ 4 кеспе
Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп нүктенің
орнына қандай да бір бірмүшені жазыңдар.
(с- d) 3
= …. – 3 c 2
d + 3 cd 2
– d 3
40 2
– 1 2
= ( 40- …) (40 + ….)
11 слайд
№ 3 кеспе Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп нүктенің орнына қандай да бір бірмүшені жазыңдар. ( m+n) 3 = m 3 + ….m 2 n + 3 mn 2 + ….. (m- ... ) (m +... ) = m 2 – 36 № 4 кеспе Теңбе-теңдік дұрыс болатындай етіп көп нүктенің орнына қандай да бір бірмүшені жазыңдар. (с- d) 3 = …. – 3 c 2 d + 3 cd 2 – d 3 40 2 – 1 2 = ( 40- …) (40 + ….)
12 слайд
IV . Қорытынды
Сабақты қорытындылау. Оқушы білімін бағалау.
Үйге тапсырма беру. (Қысқаша көбейту формулаларына
өз беттерімен есептер құрастыру). Күнделіктеріне бүгінгі
сабақ бойынша алған бағаларын қою.
12 слайд
IV . Қорытынды Сабақты қорытындылау. Оқушы білімін бағалау. Үйге тапсырма беру. (Қысқаша көбейту формулаларына өз беттерімен есептер құрастыру). Күнделіктеріне бүгінгі сабақ бойынша алған бағаларын қою.