РАДИОАКТИВТІЛІК

Тақырып бойынша 13 материал табылды

РАДИОАКТИВТІЛІК

Материал туралы қысқаша түсінік
РАДИОАКТИВТІЛІК сабағы
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
РАДИАКТИВТІ СӘУЛЕЛЕНУДІҢ ТАБИҒАТЫ 9.4.2.1. α, β және γ сәулеленудің табиғаты мен қасиеттерін түсіндіру

#1 слайд
РАДИАКТИВТІ СӘУЛЕЛЕНУДІҢ ТАБИҒАТЫ 9.4.2.1. α, β және γ сәулеленудің табиғаты мен қасиеттерін түсіндіру

1 слайд

РАДИАКТИВТІ СӘУЛЕЛЕНУДІҢ ТАБИҒАТЫ 9.4.2.1. α, β және γ сәулеленудің табиғаты мен қасиеттерін түсіндіру

1896 жылы француз ғалымы Анри Беккерель атом ядросының күрделі құрлысын дәлелдейтін құбылыс – радиоактивтікті ашты. 2500 жыл б

#2 слайд
1896 жылы француз ғалымы Анри Беккерель атом ядросының күрделі құрлысын дәлелдейтін құбылыс – радиоактивтікті ашты. 2500 жыл бұрын ертедегі грек философтары Левкипп пен Демокрит барлық заттар бөлінбейтін өте кішкентай бөлшектерден тұрады деп жорамалдаған болатын. Ондай бөлшектерді атомдар деп атады.

2 слайд

1896 жылы француз ғалымы Анри Беккерель атом ядросының күрделі құрлысын дәлелдейтін құбылыс – радиоактивтікті ашты. 2500 жыл бұрын ертедегі грек философтары Левкипп пен Демокрит барлық заттар бөлінбейтін өте кішкентай бөлшектерден тұрады деп жорамалдаған болатын. Ондай бөлшектерді атомдар деп атады.

Беккерель ұзақ уақыт осы құбылысты алдын ала күн жарығына сәулелендірілген заттардың соңынан сәуле шығаруын зерттеумен шұғылд

#3 слайд
Беккерель ұзақ уақыт осы құбылысты алдын ала күн жарығына сәулелендірілген заттардың соңынан сәуле шығаруын зерттеумен шұғылданған. Беккерель уран тұзының өздігінен көрінбейтін сәулелер шығаратынын байқады.

3 слайд

Беккерель ұзақ уақыт осы құбылысты алдын ала күн жарығына сәулелендірілген заттардың соңынан сәуле шығаруын зерттеумен шұғылданған. Беккерель уран тұзының өздігінен көрінбейтін сәулелер шығаратынын байқады.

Беккерель фотопластинаны тығыз қара қағазға орап, үстіне уран тұзының қиыршықтарын сеуіп, ашық күн көзіне қойды. Айқындағанна

#4 слайд
Беккерель фотопластинаны тығыз қара қағазға орап, үстіне уран тұзының қиыршықтарын сеуіп, ашық күн көзіне қойды. Айқындағаннан кейін пластинаның тұз жатқан бөліктерінің қарайғанын көрген.

4 слайд

Беккерель фотопластинаны тығыз қара қағазға орап, үстіне уран тұзының қиыршықтарын сеуіп, ашық күн көзіне қойды. Айқындағаннан кейін пластинаның тұз жатқан бөліктерінің қарайғанын көрген.

1896 жылы 24 ақпанда ауа райы бұлтты болғандықтан, кезекті тәжірибені өткізудің сәті түспеді де, Беккерель үстіне уранның тұзы

#5 слайд
1896 жылы 24 ақпанда ауа райы бұлтты болғандықтан, кезекті тәжірибені өткізудің сәті түспеді де, Беккерель үстіне уранның тұзы себілген мыс крест жатқан пластинаны үстелдің суырмасына салып қойған.

5 слайд

1896 жылы 24 ақпанда ауа райы бұлтты болғандықтан, кезекті тәжірибені өткізудің сәті түспеді де, Беккерель үстіне уранның тұзы себілген мыс крест жатқан пластинаны үстелдің суырмасына салып қойған.

Екі күн өткен соң пластинаны алып айқындаған кезде, онда крестің айқын көлеңкесі түрінде дақ пайда болғанын байқаған. Бұл – ур

#6 слайд
Екі күн өткен соң пластинаны алып айқындаған кезде, онда крестің айқын көлеңкесі түрінде дақ пайда болғанын байқаған. Бұл – уран тұздарының сыртқы факторлардың әсерінсіз-ақ өздігінен белгісіз сәуле шығаратынын көрсетеді.

6 слайд

Екі күн өткен соң пластинаны алып айқындаған кезде, онда крестің айқын көлеңкесі түрінде дақ пайда болғанын байқаған. Бұл – уран тұздарының сыртқы факторлардың әсерінсіз-ақ өздігінен белгісіз сәуле шығаратынын көрсетеді.

Беккерель көптеген зерттеулер жүргізді. Кристаллдар мен пластинаның арасына қағаз, шыны, аллюминий пластинасы, мыс, әр түрлі қ

#7 слайд
Беккерель көптеген зерттеулер жүргізді. Кристаллдар мен пластинаның арасына қағаз, шыны, аллюминий пластинасы, мыс, әр түрлі қалыңдықтағы қорғасынды орналастырып, күн көзіне қойды. Бірақ барлық зерттеулер нәтижесінде күн сәулесінің әсерінсіз-ақ, сәуле шығаратынын көрсетті.

7 слайд

Беккерель көптеген зерттеулер жүргізді. Кристаллдар мен пластинаның арасына қағаз, шыны, аллюминий пластинасы, мыс, әр түрлі қалыңдықтағы қорғасынды орналастырып, күн көзіне қойды. Бірақ барлық зерттеулер нәтижесінде күн сәулесінің әсерінсіз-ақ, сәуле шығаратынын көрсетті.

Өздігінен сәуле шығару құбылысы – радиоактивтік деп аталады.

#8 слайд
Өздігінен сәуле шығару құбылысы – радиоактивтік деп аталады.

8 слайд

Өздігінен сәуле шығару құбылысы – радиоактивтік деп аталады.

Радиоактивтікті зерттеуде алғашқылар болып А. Беккерель, ерлі-зайыпты Кюрилер, Эрнест Резерфорд белсенділік көрсетті.

#9 слайд
Радиоактивтікті зерттеуде алғашқылар болып А. Беккерель, ерлі-зайыпты Кюрилер, Эрнест Резерфорд белсенділік көрсетті.

9 слайд

Радиоактивтікті зерттеуде алғашқылар болып А. Беккерель, ерлі-зайыпты Кюрилер, Эрнест Резерфорд белсенділік көрсетті.

1898 жылы Францияда Мария Складовская-Кюри мен Пьер Кюри торий (Th) элементінің өздігінен сәуле шығаруын ашты. Осы жылы у

#10 слайд
1898 жылы Францияда Мария Складовская-Кюри мен Пьер Кюри торий (Th) элементінің өздігінен сәуле шығаруын ашты. Осы жылы уран кенін өңдеу арқылы, радиоактивті екі жаңа химиялық элементті бөліп алады. Радиоактивтілігі ураннан миллион есе қарқынды элемент радий (Ra), екінші элементті М. Складовскаяның отанының құрметіне полоний (Ро) деп атаған.

10 слайд

1898 жылы Францияда Мария Складовская-Кюри мен Пьер Кюри торий (Th) элементінің өздігінен сәуле шығаруын ашты. Осы жылы уран кенін өңдеу арқылы, радиоактивті екі жаңа химиялық элементті бөліп алады. Радиоактивтілігі ураннан миллион есе қарқынды элемент радий (Ra), екінші элементті М. Складовскаяның отанының құрметіне полоний (Ро) деп атаған.

#11 слайд

11 слайд

1899 жылы Резерфорд және оның шәкірттері атом оң зарядты ядродан және теріс зарядты электрондардан тұратынын эксперимент ж

#12 слайд
1899 жылы Резерфорд және оның шәкірттері атом оң зарядты ядродан және теріс зарядты электрондардан тұратынын эксперимент жүзінде толық дәлелдеді.

12 слайд

1899 жылы Резерфорд және оның шәкірттері атом оң зарядты ядродан және теріс зарядты электрондардан тұратынын эксперимент жүзінде толық дәлелдеді.

Түбіне радий препараты салынған қалың қабырғалы кесек қорғасын ыдыс; Өзекшеден шыққан сәулеге, оған перпендикуляр әсер е

#13 слайд
Түбіне радий препараты салынған қалың қабырғалы кесек қорғасын ыдыс; Өзекшеден шыққан сәулеге, оған перпендикуляр әсер еткен күшті магнит өрісі. Радиоактивті сәуле шығарудың құрамы күрделі екенін делелдейтін эксперимент

13 слайд

Түбіне радий препараты салынған қалың қабырғалы кесек қорғасын ыдыс; Өзекшеден шыққан сәулеге, оған перпендикуляр әсер еткен күшті магнит өрісі. Радиоактивті сәуле шығарудың құрамы күрделі екенін делелдейтін эксперимент

Радийден шығатын сәулелер ағыны магнит өрісінен өткеннен кейін үш шоққа бөлінген. Бастапқы ағынның екі құраушысы қарама-қ

#14 слайд
Радийден шығатын сәулелер ағыны магнит өрісінен өткеннен кейін үш шоққа бөлінген. Бастапқы ағынның екі құраушысы қарама-қарсы жаққа ауытқыған, ал үшінші құраушы өзінің алғашқы бағытын өзгертпейтінін Пьер Кюри байқады.

14 слайд

Радийден шығатын сәулелер ағыны магнит өрісінен өткеннен кейін үш шоққа бөлінген. Бастапқы ағынның екі құраушысы қарама-қарсы жаққа ауытқыған, ал үшінші құраушы өзінің алғашқы бағытын өзгертпейтінін Пьер Кюри байқады.

Альфа және бета-сәулелерінің магнит өрісінде қарама-қарсы бағыттарға бұрылуы, олардың оң және теріс зарядты бөлшектер екен

#15 слайд
Альфа және бета-сәулелерінің магнит өрісінде қарама-қарсы бағыттарға бұрылуы, олардың оң және теріс зарядты бөлшектер екендігін аңғартты. α-сәуле дегеніміз - оң зарядталған бөлшектер ағыны; Кейінірек α-бөлшек гелий атомының ядросы екені белгілі болды. β-сәуле дегеніміз – теріс зарядты электрондар болып шықты. ɣ-сәулесі жиілігі өте жоғары электромагниттік сәулелену кванты. Радиоактивті сәуле шығарудың физикалық табиғаты Сәулелерді грек альфавитімен белгілеуді Резерфорд ұсынды.

15 слайд

Альфа және бета-сәулелерінің магнит өрісінде қарама-қарсы бағыттарға бұрылуы, олардың оң және теріс зарядты бөлшектер екендігін аңғартты. α-сәуле дегеніміз - оң зарядталған бөлшектер ағыны; Кейінірек α-бөлшек гелий атомының ядросы екені белгілі болды. β-сәуле дегеніміз – теріс зарядты электрондар болып шықты. ɣ-сәулесі жиілігі өте жоғары электромагниттік сәулелену кванты. Радиоактивті сәуле шығарудың физикалық табиғаты Сәулелерді грек альфавитімен белгілеуді Резерфорд ұсынды.

Радиоактивті сәулелердің әртүрлі материалдардан өту жағдайлары

#16 слайд
Радиоактивті сәулелердің әртүрлі материалдардан өту жағдайлары

16 слайд

Радиоактивті сәулелердің әртүрлі материалдардан өту жағдайлары

радиоактивті элементтер ядроларының альфа-, бета- және гамма-сәулелерін шығару құбылысын радиоактивтік, ал сәулелердің өзде

#17 слайд
радиоактивті элементтер ядроларының альфа-, бета- және гамма-сәулелерін шығару құбылысын радиоактивтік, ал сәулелердің өздерін радиоактивті сәулелер деп атайды.

17 слайд

радиоактивті элементтер ядроларының альфа-, бета- және гамма-сәулелерін шығару құбылысын радиоактивтік, ал сәулелердің өздерін радиоактивті сәулелер деп атайды.

Альберт Эйнштейн радиоактивтіліктің ашылуын оттың ашылуымен теңестірді. Себебі бұл өркениет тарихындағы ең маңызды жаңа

#18 слайд
Альберт Эйнштейн радиоактивтіліктің ашылуын оттың ашылуымен теңестірді. Себебі бұл өркениет тарихындағы ең маңызды жаңалық болды.

18 слайд

Альберт Эйнштейн радиоактивтіліктің ашылуын оттың ашылуымен теңестірді. Себебі бұл өркениет тарихындағы ең маңызды жаңалық болды.

Бағалау критерийлері Дескриптор Оқушы - альфа-, бета- және гамма- ыдыраулары үшін радиоактивті сәулелердің табиғатын

#19 слайд
Бағалау критерийлері Дескриптор Оқушы - альфа-, бета- және гамма- ыдыраулары үшін радиоактивті сәулелердің табиғатын дұрыс көрсетеді, 1. ядролық реакциялардың типін анықтады; 2. ядролық ыдырауды атады; 3. сәулелердің өтімділігін көрсетті; 4. α- және β- бөлшектерін атады; 5. радиоактивті реакция теңдеуін жазды. - альфа-, бета- және гамма- ыдыраулары үшін радиоактивті сәулелердің задрядын табады және ену қабілеті бойынша қорытынды шығарады; Келесі реакцияларда радиоактивті ыдыраудың қантай типі көрсетілген?

19 слайд

Бағалау критерийлері Дескриптор Оқушы - альфа-, бета- және гамма- ыдыраулары үшін радиоактивті сәулелердің табиғатын дұрыс көрсетеді, 1. ядролық реакциялардың типін анықтады; 2. ядролық ыдырауды атады; 3. сәулелердің өтімділігін көрсетті; 4. α- және β- бөлшектерін атады; 5. радиоактивті реакция теңдеуін жазды. - альфа-, бета- және гамма- ыдыраулары үшін радиоактивті сәулелердің задрядын табады және ену қабілеті бойынша қорытынды шығарады; Келесі реакцияларда радиоактивті ыдыраудың қантай типі көрсетілген?

Бес сұрақ! 1.Радиоактивті сәулелер қалай аталады? 2.Алғашында оларды неге ренген сәулелерімен шатастырды? 3.Ренген сәулелерін

#20 слайд
Бес сұрақ! 1.Радиоактивті сәулелер қалай аталады? 2.Алғашында оларды неге ренген сәулелерімен шатастырды? 3.Ренген сәулелерінің радиоактивті сәулелерден айырмашылығы қандай? 4.Қандай химиялық элементтер Радиоактивті деп аталады? 5.Радиоактивті сәлелердің құрамы қандай? Дескриптор: әр дұрыс жауап – 1 балл

20 слайд

Бес сұрақ! 1.Радиоактивті сәулелер қалай аталады? 2.Алғашында оларды неге ренген сәулелерімен шатастырды? 3.Ренген сәулелерінің радиоактивті сәулелерден айырмашылығы қандай? 4.Қандай химиялық элементтер Радиоактивті деп аталады? 5.Радиоактивті сәлелердің құрамы қандай? Дескриптор: әр дұрыс жауап – 1 балл

Файл форматы:
ppt
23.11.2025
23
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі